Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

RH kirjoitti: To 28.10.2021 09:32
karra kirjoitti: Ke 27.10.2021 18:58 Tuo G rekkari vaan särähtää korvaan, tuontiauto?
Mulla on muisti-/mielikuva, että noita G-alkuisia kilpiä olisi jaettu joskus läänitunnusten poistumisen alkuvaiheen aikana, eli olikos se sitten jotain 80-luvun loppupuolta... :roll:
Kirjaimet ”D”, ”F”, ”G”, ”I”, ”Y” , ”Z” , ”Ä” ja ”Ö” olivat käytössä mustapohjaisissa kilvissä, mutta valkopohjaisissa kilvissä niitä ei enää käytetty

Ajoneuvojen suorarekisteröinti otettiin käyttöön 1.10.1989. Hyllytetyt kirjaimet ”F”, ”G”, ”I”, ”Y” ja ”Z” otettiin taas käyttöön. Kirjaimet ”I” ja ”Z” tosin olivat olleet käytössä kilven ensimmäisinä kirjaimina 1987-1989, mutta ei toisena eikä kolmantena. Uutena ensimmäisenä kirjaimena otettiin käyttöön kirjain ”J”. Kaikkia näitä uusilla kirjaimilla alkavia sarjoja laitettiin jakoon samaan aikaan ”FAA”, ”GAA” jne. Lisäksi aiemmin hyllytettyjä kirjaimia alettiin jakaa toisiksi kirjaimiksi entisiin sarjoihin, esim ”AFA”, ”SYA” jne.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JPM »

DSC_3908.JPG
Auto on -92 300E-24 ex-Häksä. ml 229km. Talvirenkaat laitoin alle, kun teki mieli fiilistellä kuivalla pakkaskelillä, oikeassa talviajossa auto on ollut viimeksi 2018. Maalipinta näyttää kolmen metrin päästä hyvältä ja on osittain alkuperäinen. Itse tykkään siitä näin, jos virheetöntä haluaa niin vaatii maalauksen. Ainakaan näkyvää ruostetta ei normipaikoissa ole. Tekniikaltaan ja ajoltaan erittäin hieno, huollot ja korjaukset on tarkasti dokumentoitu viimeisen viiden vuoden osalta.

Eteen tuli tilanne, että olisi mahdollista hommata eräs himoitsemani auto. Toinen puoli asiassa on, että jostain pitäisi luopua ja mietinnän alla on nyt tämä. Löytyisikö täältä mielipiteitä hinnoitteluun? Oma ajatus on 10-11K, liekö kovasti pielessä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

https://www.youtube.com/watch?v=dx7mNgu91lI

Tuosta Videosta tuli mieleen kysymys: Tehtiinkö W126 Mallisarjassa enemmän Nahkasisustalla olevia autoja vai Veluurisisustalla olevia autoja?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Pontus kirjoitti: Ke 29.12.2021 21:00 https://www.youtube.com/watch?v=dx7mNgu91lI

Tuosta Videosta tuli mieleen kysymys: Tehtiinkö W126 Mallisarjassa enemmän Nahkasisustalla olevia autoja vai Veluurisisustalla olevia autoja?
Eipä muistu mieleen tilastoa tuosta. Valistunut veikkaus on, että nahkaa on ollut veluuria selvästi enemmän. Syy on jenkkimarkkinat, jonne käytännössä kaikki varustettiin texillä tai aidolla nahkalla.Ja sinne vietiin paljon, vajaa kolmannes koko 126 tuotannosta. Kuka esimerkiksi osaisi arvata, että pelkästään jenkkimarkkinoille tehty 300 SD on valmistusmäärältään kolmanneksi yleisin W126, 280 SE:n ja 300 SE:n jälkeen?

500 SEL:ssä veluuri oli vakiovaruste, mutta niskatuet eivät. Sen sijaan sähköikkunat olivat. Ollakseen 500 SEL tuo on aika perusvarustein. Ilmastointi, tempo, radio, pähkinäpuut, metalliväri ja barokkivanteet taitavat olla ainoat lisävarusteet tuossa. Lukuvalotkin puuttuvat.

Tuosta videon yksilöstä muuta: Etulyhdyt ovat euro-malliset, takavalot jenkkimallia. Lampunpesimet eivät ole vuoden 1985 mallia, vaan 1980-83. Ykkössarjaan ei jenkkietulyhtyjen kanssa ollut saatavissa lampunpesimiä. Lähikuvasta näkee myös, että lampun alla oleva pelti, josta vanhan mallisen pesimen varren moottorin akseli tulee, on kakkossarjan US-versiosta. Tuon vanhemman pesinmallin yhteydessä pesuvesisuutin on asennettu puskuriin. Tuossa niitä ei ole lainkaan. Olisiko siis puskurit ja etuvalot vaihdettu jälkikäteen, ja samalla kyhätty epämääräiset lampunpesimet? Huomionarvoista kumminkin, että kojetaulussa on valojen alipainesäädin, jonka harva viitsisi jälkiasentaa.

Ilmastointiautomatiikan näppäimistö on niin ikään ennen vuotta 1985. 1985 off-näppäimen "Nolla" oli jo hiukan pienempi ja paksumpi.

Kaveri toteaa takapuskurin kohdalla myös näin: "And again, we don’t have a bumper that sticks out…" No ei kai, kun tuo takapuskuri on selvästi painunut muutaman sentin sisäänpäin. Sen pitäisi olla ulompana.

Kromikaaret... mjooh. Mutta erinomaisen upeasti säilynyt yksilö kyllä. Etenkin moottoritila on vaikuttava. Harvinaisen iso ilmapumppu muuten.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Onhan tuossa videon SELissä kaikkea pientä jännää - esimerkiksi mikä syy voi olla, että moottorin imuilmaputki on pätkäisty poikki keskikohdilta? Eihän sillä toiminnan kannalta ole merkitystä mutta muuten puristille iskee silmää.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: To 30.12.2021 09:08 Onhan tuossa videon SELissä kaikkea pientä jännää - esimerkiksi mikä syy voi olla, että moottorin imuilmaputki on pätkäisty poikki keskikohdilta? Eihän sillä toiminnan kannalta ole merkitystä mutta muuten puristille iskee silmää.
Näyttää siltä, että laturin yläpuolelle asennettu massiivinen ilmapumppu vie niin paljon tilaa, että ottoputki on pitänyt katkaista.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Macc »

RJW kirjoitti: Ti 05.10.2021 18:35 Tuli käytyä katsastamassa livenä tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12410134

Autossa oli äärimmäisen lyhyt omistajahistoria: Wärtsilän vanha edustusauto vuosina 1989-99, seuraavalla omistajalla 1999-2021. Se ei museorekisterissä, mutta uskoisin menevän heittämällä tarkastuksesta läpi. Ratin nahkapäällinen oli revennyt, se on ainoa mistä voi pompata museotarkastus hylsyyn. Muuten tosi siisti yksilö sisustaa myöten, auto lienee viettänyt aikansa jossain lämpöisessä suojassa.

Hifistelijä korjaa konepellin kiveniskemät ja vaihtaa kuskin sivupeiliin uuden peililinssin (nykyinen hapettunut jonkin verran). Takaluukussa näytti olevan kaikki tarpeellinen vararengasta, tunkkia ja työkaluja myöten. Dokumentteja tai kuitteja ei ollut jäänyt, takuuvihkossa oli Wärtsilän tiedot mutta esim huoltokirjaa ei löytynyt.

Jos jotain kiinnostaa lukea pidempää raporttia ja lisäkuvat, niin tänne tuli raapusteltua tarinaa: https://koeajolle.com/koeajot/mercedes-benz-v126/

Melkoinen on ollut velho jos on saanut tuon näyttämään "heittämällä museokilpiin" tai ollut todella rankat pari kuukautta :shock:

https://huutokaupat.com/3242491/mercede ... -253000-km

Kuva
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Macc kirjoitti: Ke 12.01.2022 17:11
RJW kirjoitti: Ti 05.10.2021 18:35 Tuli käytyä katsastamassa livenä tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12410134

Autossa oli äärimmäisen lyhyt omistajahistoria: Wärtsilän vanha edustusauto vuosina 1989-99, seuraavalla omistajalla 1999-2021. Se ei museorekisterissä, mutta uskoisin menevän heittämällä tarkastuksesta läpi. Ratin nahkapäällinen oli revennyt, se on ainoa mistä voi pompata museotarkastus hylsyyn. Muuten tosi siisti yksilö sisustaa myöten, auto lienee viettänyt aikansa jossain lämpöisessä suojassa.

Hifistelijä korjaa konepellin kiveniskemät ja vaihtaa kuskin sivupeiliin uuden peililinssin (nykyinen hapettunut jonkin verran). Takaluukussa näytti olevan kaikki tarpeellinen vararengasta, tunkkia ja työkaluja myöten. Dokumentteja tai kuitteja ei ollut jäänyt, takuuvihkossa oli Wärtsilän tiedot mutta esim huoltokirjaa ei löytynyt.

Jos jotain kiinnostaa lukea pidempää raporttia ja lisäkuvat, niin tänne tuli raapusteltua tarinaa: https://koeajolle.com/koeajot/mercedes-benz-v126/

Melkoinen on ollut velho jos on saanut tuon näyttämään "heittämällä museokilpiin" tai ollut todella rankat pari kuukautta :shock:

https://huutokaupat.com/3242491/mercede ... -253000-km

Kuva
En ole mikään W126 asiantuntija mutta onhan tuossa aika paljon tekemistä museokatsastusta ajatellen..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja alvar »

Arvon raati, mitä kaikkea tuon museointi vaatii?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Sehän on valitettavan vaihtelevaa, että mitä vaaditaan. Riippuu, mihin menee sen tarkastuksen teettämään.

Mutta se on selvää, että sääntöjen mukaan (vaikka sitäkään eivät kaikki tarkastajat noudata) näkyvää ruostetta ei saa olla. Tässä sitä näkyy ainakin lokasuojassa ja takaluukussa.

Mitä tuosta itse bongaa hyvin nopealla skannauksella, niin ennen museotarkastusta itse laitattaisin kuntoon ainakin:
- Konepellin roikkuva äänieriste
- Puuttuva tunkinreiän luukku
- Rikkinäinen ratin verhoilu (joka aiemmin todettu ja ilmoituksessakin lukee)
- Puskurin naarmut edessä vasemmalla
- Puhelimen autosarja ja sen jäljet pois (ei ole millään aikakauden mukainen varuste tuo)
- Maalipinnasta en tiedä, kun kuvat ovat epäselvät, mutta varsinkin takaluukun osalta näyttää aika kauhtuneelta, että ehkä sekin jotain toimia vaatisi
- Sisustassa olisi muutenkin varaa parannella yleistä siisteyttä ja kuluneita kohtia voisi uusia / kiillottaa, mutta kun se ei rattia ja puhelinsysteemejä lukuun ottamatta oikein ole rikki eikä pahasti likainen, niin kaipa se tarkastuksesta läpi menisi. Kivampi olisi mennä näyttämään viimeistellymmän näköistä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja alvar »

Nyt kun tarkemmin katsoin kuvia, autohan näyttääkin olevan mätäpaise... Kukkii ympäriinsä, herää suuri epäilys, mitä lymyääkään piilossa. Luin vain noita myyjän kehuja...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Miksi ihmiset lukee ilmoituksesta vaan myyntipuheet ja jättää kuvat katsomatta? Noista kuvista ei paljoa selviä mutta ruostetta näkyy ja vanhan auton kohdalla se kertoo että sitä löytyy sitten ihan joka paikasta lisää.
S124 300TE
S211 E500
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Macc »

S202 kirjoitti: To 13.01.2022 06:41 Miksi ihmiset lukee ilmoituksesta vaan myyntipuheet ja jättää kuvat katsomatta? Noista kuvista ei paljoa selviä mutta ruostetta näkyy ja vanhan auton kohdalla se kertoo että sitä löytyy sitten ihan joka paikasta lisää.
Sehän se justiinsa on jännää, kun juuri noissa kuvissa se muutos on tapahtunutkin.
Ei noissa aikaisemmissa kuvissa ole linnun mentäviä reikiä.

Kuva
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Joo mä kävin kattelemassa tuota autoa syyskuussa ja otin siitä itselle läjän kuvia, joista osan laitoin esille blogikirjoitukseen. Omalle koneelle jäi vielä tukku julkaisemattomia lisäkuvia. Hämmentävästi auton kunto näyttää huonontuneen merkittävästi syyskuusta. Takaluukusta on lähtenyt peukalonpään kokoinen läntti maalia ja kuskin puolen etulokarissa on molemmin puolin kukkaa. Erikoista kyllä, näitä ei silloin syyskuussa näkynyt autossa ollenkaan.

Takaluukun seutuvista mulla on useitakin kuvia ja kaikissa se näyttää virheettömältä, mutta etulokarista en ole ottanut lähikuvaa. Vähän kauempaa otetuissa kuvissa taas ei virheitä näy zoomaamallakaan. Sellainen taustatieto jutun/kuvien takaa, että kävimme myyjän kanssa yhdessä läpi noita helman Sacco-panelin seutuja. Aihe oli sen vuoksi ajankohtainen, että oma W126 oli silloin samaan aikaan peltitöissä noiden seutuvien takia :D

En muista sanatarkalleen mitä myyjä minulle aiheesta puhui, mutta kuulemma liike oli käyttänyt autoa juuri jollain peltisepällä muutamalla satkulla tai reilulla tonnilla tarkoituksena varmista auton kuntoa ja fiksata alkavia ruosteita pois. Näin 4kk myöhemmin näyttää siltä, että siellä on taidettu vain meikata pahimpia juttuja piiloon korjaamisen sijasta.

Olen näköjään kirjoittanut tänne foorumille syksyllä, että "heittämällä museoon", josta tulen sanoissani nyt vähän takaisin. Kyllä se vähän töitä vaati jo syksyn kunnossa, joskin olen yhä sitä mieltä, että paremmassa kunnossa tuo on/oli kuin suurin osa Nettiauton "valmiina museoon"-autoista :D Sisustan puolelta tuo oli päällisin puolin siisti, lukuunottamatta rumaa puhelinasennusta, ylimääräistä tilpehööriä (takalasiverhoa, sisätilanlämppäriä ja pistokkeita) sekä roikkuvaa kattopaneelia (tämä lienee se eniten työtä vaativa). Ai niin ja ratti, mutta siitä olikin jo moneen kertaan puhetta.

Jos joku onpi tuosta autosta tosissaan kiinnostunut, niin YV:n kautta minulta saa mahdollisesti pääsyn kaikkiin ottamaani valokuviin autosta. Täytyy kuitenkin korostaa, että kuvat on siis syyskuulta, jolloin auto oli ilmeisesti vielä astetta paremmassa kunnossa.

EDIT: Muisti palailee pätkittäin. En tiedä onko olemassa mahdollisuus sille, että nuo Huutokaupoissa käytettävät kuvat olisi otettu ennen fiksarilla käyntiä. Auto oli kuvattu liikkeessä jo ennen fiksarille menemistä. Muistan siitä, että katsoin myynti-ilmoituksen kuvineen kotona, jonka jälkeen lähdin kohti liikettä, jossa sanottiin auton olevan nyt fiksarilla ja palaa seuraavana päivänä. Kenties nuo kuvat ovat vielä ne alkuperäiset kuvat. En muista enää että päivittikö liike uudet kuvat internetiin auton palattua ehostuksesta.

EDIT2: Kyllä ne mun ottamat kuvat lienee uudempia, eli ilmoituksessa on ns alkuperäiset kuvat. Kilometrilukema myyntikuvissa 253039km, kun taas omalla koneella olevissa kuvissa mittarissa on jo 253122km :D

Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei noi sisustuksen virheet maailmaa kaada, eihän ne välttämättä halpoja ole korjata mutta ennemmin sitä rattia vaihtaa kuin hitsaa jotain takakaarta. Teettämällä noi ruostekorjaukset on kalliita ja jälki huonoa tai erittäin huonoa. Eihän tuota ruostetilannetta nyt muutaman kuvan perusteella osaa sanoa mutta jos sitä on sielä täälä niin kyllä sitä löytyy lisää ja reilusti. Ovien alareunoissa sisäpuolella voi olla pahaakin jälkeä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Pari arvokkaampaa W124 mallista kaupan nettiautossa:
Coupe on ilmoituksen mukaan museoitu. Siistin näköinen. VIN

Dieseliä ei edes saa vielä 3 tai 4vuoteen (en katsonut, onko valmistettu 1994 puolella). Jos ajomäärä on totta, niin eipä noita kovin paljoa enää ole.

Nopealla katsannalla nettiautosta museoitujen W124sen hinnat keskimäärin jossain 7-8t€ hujakoilla. Pari poikkeusta molempiin suuntiin.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Wikke »

S202 kirjoitti: To 13.01.2022 16:56 Ei noi sisustuksen virheet maailmaa kaada, eihän ne välttämättä halpoja ole korjata mutta ennemmin sitä rattia vaihtaa kuin hitsaa jotain takakaarta. Teettämällä noi ruostekorjaukset on kalliita ja jälki huonoa tai erittäin huonoa. Eihän tuota ruostetilannetta nyt muutaman kuvan perusteella osaa sanoa mutta jos sitä on sielä täälä niin kyllä sitä löytyy lisää ja reilusti. Ovien alareunoissa sisäpuolella voi olla pahaakin jälkeä.
Joo ja takapuskurin alla voi olla aika surullisen näköistä... Jos tuollaiset sormenmentävät reiät esim. takakaarissa on vain fiksattu piiloon. Muutenhan tuo on oikein siistin näköinen auto, sisusta ei ole ollenkaan paha. Enemmän kyllä ihmetyttää se, että jos auto on ollut vain kahdella omistajalla, niin minne huoltokirja on kadonnut ja kaikki muutkin dokumentit. Voihan ne tosin olla edellisellä omistajalla vielä, jos on vain unohtanut antaa auton mukaan... :roll:
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

JanneW124 kirjoitti: To 13.01.2022 19:01 Pari arvokkaampaa W124 mallista kaupan nettiautossa:
Coupe on ilmoituksen mukaan museoitu. Siistin näköinen. VIN

Dieseliä ei edes saa vielä 3 tai 4vuoteen (en katsonut, onko valmistettu 1994 puolella). Jos ajomäärä on totta, niin eipä noita kovin paljoa enää ole.

Nopealla katsannalla nettiautosta museoitujen W124sen hinnat keskimäärin jossain 7-8t€ hujakoilla. Pari poikkeusta molempiin suuntiin.
Hienoja ovat molemmat! :thumbup:
Tuon CE:n voisi kyllä ottaa heti talteen. Oikeastaan kumma vain ettei ilmastointia ole otettu ja tietysti ASD olisi kiva, vaikka tuolla ei varmaan talvella ajelisi enää.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Rintajoupilla näköjään on nyt huutokauppakuukausi kun laittavat näitä jo tovin olleita vanhempia huudettavaksi. Tosin kertoo jotain myyjien ammattitaidosta (tai mielenkiinnosta) kun kerran laittavat tuonkin w126:sen myyntiin niillä ensimmäisillä kuvilla, jossa näkyy kaikki virheet. Autohan oli fixaamon jäljiltä siisti ja sen huomasi uusista myyntikuvista, mutta pinnan allehan ne kaikki ongelmat sitten jäivät.

https://huutokaupat.com/3248610/mercede ... oity-helmi

Tuo w124 on kanssa ollut hetken jo myymättä. Mielenkiinsoita katsoa mihin hintaan lähtee.
Viimeksi muokannut Ere866, La 15.01.2022 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuohan saattaa olla jopa täystehoinen 190 hv malli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
V-K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 19.09.2012 17:58

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja V-K »

JanneW124 kirjoitti: To 13.01.2022 19:01 Pari arvokkaampaa W124 mallista kaupan nettiautossa:
Coupe on ilmoituksen mukaan museoitu. Siistin näköinen. VIN

Dieseliä ei edes saa vielä 3 tai 4vuoteen (en katsonut, onko valmistettu 1994 puolella). Jos ajomäärä on totta, niin eipä noita kovin paljoa enää ole.

Nopealla katsannalla nettiautosta museoitujen W124sen hinnat keskimäärin jossain 7-8t€ hujakoilla. Pari poikkeusta molempiin suuntiin.
Coupe oli syyskuussa myöskin Kuopiossa myynnissä, myyntiaika mitattiin tunneissa. Ei ollut silloin vielä museoitu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12374796
Museointi on ulkomuistista triplannut pyyntihinnan, olihan se ehkä turhankin halpa silloin. Ja onhan siinä varmaan jonkin tasoista siistimistä suoritettu sittemmin.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

V-K kirjoitti: La 15.01.2022 22:21
JanneW124 kirjoitti: To 13.01.2022 19:01 Pari arvokkaampaa W124 mallista kaupan nettiautossa:
Coupe on ilmoituksen mukaan museoitu. Siistin näköinen. VIN

Dieseliä ei edes saa vielä 3 tai 4vuoteen (en katsonut, onko valmistettu 1994 puolella). Jos ajomäärä on totta, niin eipä noita kovin paljoa enää ole.

Nopealla katsannalla nettiautosta museoitujen W124sen hinnat keskimäärin jossain 7-8t€ hujakoilla. Pari poikkeusta molempiin suuntiin.
Coupe oli syyskuussa myöskin Kuopiossa myynnissä, myyntiaika mitattiin tunneissa. Ei ollut silloin vielä museoitu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12374796
Museointi on ulkomuistista triplannut pyyntihinnan, olihan se ehkä turhankin halpa silloin. Ja onhan siinä varmaan jonkin tasoista siistimistä suoritettu sittemmin.
No niinpä on. Menny minulta ohi, vaikka syksyllä näitä tiiviisti katselin...
Saa nähdä, meneekö tuolla hintapyynnillä eteenpäin.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

JanneW124 kirjoitti: To 13.01.2022 19:01 Pari arvokkaampaa W124 mallista kaupan nettiautossa:
Coupe on ilmoituksen mukaan museoitu. Siistin näköinen. VIN

Dieseliä ei edes saa vielä 3 tai 4vuoteen (en katsonut, onko valmistettu 1994 puolella). Jos ajomäärä on totta, niin eipä noita kovin paljoa enää ole.

Nopealla katsannalla nettiautosta museoitujen W124sen hinnat keskimäärin jossain 7-8t€ hujakoilla. Pari poikkeusta molempiin suuntiin.
Mua hiukan häiritsee muutama kohta tässä dieselissä. Kun hintalappu on aseteltu tuolleen niin lähtökohtaisesti sanomista ei pitäisi olla oikein mistään kohtaa? Tai no nää on niitä juttuja mutta esim. miksi apparin airbägi ei istu virheettömästi? Jos on vaihdettu niin miksi on vaihdettu?

Samoin kuljettajan puoleisen etusiiven kattoisin todella tarkasti. Meinaan voi olla tulkintavirhekin mutta jos tuo nuolen osoittama paikka lisäämässäni kuvassa on yksi loksun kiinnitysruuveista ni onko kiinni kuten kuuluu? Kuvasta näyttää ettei olisi? (Myyntikuvassa näkyy paremmin) Konepelti myöskin on koholla ikkunanpuoleisesta päästä sekä apparin että kuskinpuolelta. Oikeasti ei todellakaan kyl kuuluisi olla. Kuvat voi valehdellakin mutta tarkistuksen paikka jos ostohousut on jalassa.

Niin ja onko paisari vaihdettu uuteen? Veikkaan että on koskapa on noin epätavallisen valkea ja yliviotoletku on mallia ei orginaali? Senhän pitäisi kait mennä appariloksun sisällä olevaan säiliöön eikä letku tosiaan kuulu olla tuollainen kirkas/läpinäkyvä tai ainakaan nuissa ei ole mitä minulla pihassa on. Jos/kun paisari on uusi niin miksi ihmeessä on isketty ruosteisella pultilla kiinni?

Apparin ovessa peilinalla ilmeisesti muutama skraadu ja kuskinovessa on pieni luhmu avauskahvan yläpuolella liki ikkunalistaa? Tai sit vaan näyttää et noin olisi?

Mä nyt olen sellainen epäilijä mutta mutta.... Joaktapauksessa muutama kyssäri kyl olisi jos tuota olis vakavasti ostamassa. Onhan toi siisti mutta kun hintalappu on tolleen aseteltu se myös asettaa vaatimuksia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paisuntasäiliön ylivuotoletku on kyllä juuri sellainen kuin alunperin, eli jos jotain erilaista letkua tuosta kohtaa löytyy niin ei ole orkkis tavaraa.
Letkuhan ei kuulu mennä mihinkään säiliöön.
oulaistenliikenne.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dealer kirjoitti: Su 16.01.2022 13:32 Paisuntasäiliön ylivuotoletku on kyllä juuri sellainen kuin alunperin, eli jos jotain erilaista letkua tuosta kohtaa löytyy niin ei ole orkkis tavaraa.
Letkuhan ei kuulu mennä mihinkään säiliöön.
Häh? Onkos se sit ahdetuissa erilainen? Meinaan nuissa on kaikissa erillinen säiliö apparinpuolen loksun sisällä ja ylivuoto menee sinne. Letku on sellaista kudospintaista mustaa kangasletkua ja noin 13mm halkaisijaltaan.

Edit: Hetkinen, Tossa M103:ssakin on samanlainen jos nyt oikein muistan. Ja on kans koska jouduin uusaamaan sen kangasletkun kun oli senverta huonona.

Kattoin tsättiautosta niin näitä on sekä että. Miksiköhän on noin että osassa menee erilliseen säiliöön ja sit on niitä missä ei?
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Kuulun selkeästi vähemmistöön, mutta minä arvostan harrasteautoissa kellettyneen alkuperäisen paisuntasäiliön korkeammalle kuin uuden valkoisen säiliön.
Vanhankin säiliön saa täysin puhtaaksi jos vain haluaa nähdä vähän vaivaa.
Joskus kuullut perusteluita vanhan säiliön olevan jo niin hauras, että voi rikkoutua milloin vain. Ehkä näin onkin, mutta omalle kohdalleni ei tuollaista ole koskaan sattunut ja vaikka sattuisikin niin tilalle ostaisin käytetyn orkkiksen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jari, pikaisella tarkastelulla näyttäisi että "overflow reservoir" on juurikin turbodieselissä (ja joissain muissa, missä ?)
Tässä kuva turbodieselin systeemistä eli letkua numero 65 (se "kirkas") ei ole, vaan on letku numero 98 + säiliö.
Sen verran harvinaisempaa on säiliöllinen, ettei itsellä ollut mitään muistikuvaa tuollaisesta.

300 turbodiesel.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jari Ke kirjoitti:...miksi apparin airbägi ei istu virheettömästi? Jos on vaihdettu niin miksi on vaihdettu?
Yksi syy voisi olla, että on vaihdettu keskimmäisen raitisilmasuuttimen rullan polttimo. Silloin joutuu bagin käyttämään irti saadakseen suulakkeen oikealla kyljellä olevan ruuvin pois.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

JanneW124 kirjoitti: Su 16.01.2022 18:15
Jari Ke kirjoitti:...miksi apparin airbägi ei istu virheettömästi? Jos on vaihdettu niin miksi on vaihdettu?
Yksi syy voisi olla, että on vaihdettu keskimmäisen raitisilmasuuttimen rullan polttimo. Silloin joutuu bagin käyttämään irti saadakseen suulakkeen oikealla kyljellä olevan ruuvin pois.
Totta ja nuissa muistaakseni on ruuvi myös mittaristonkin puolella. Vanhemmissa ei ole. Muistelen noin kun ittelläkin on tuommonen vm94 E300D ja siitä tuon lampun vaihdoin. Ihmettelin tovin et miksi ei lähde. Sit hokasin että toisella puolen on myös ruuvi. No eikun mittaristokin irti.

Kattoin muuten kuvia siitä ni totta. Siinäkin oli kirkas letku paisarilta.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jari Ke kirjoitti: Ma 17.01.2022 17:03
JanneW124 kirjoitti: Su 16.01.2022 18:15
Jari Ke kirjoitti:...miksi apparin airbägi ei istu virheettömästi? Jos on vaihdettu niin miksi on vaihdettu?
Yksi syy voisi olla, että on vaihdettu keskimmäisen raitisilmasuuttimen rullan polttimo. Silloin joutuu bagin käyttämään irti saadakseen suulakkeen oikealla kyljellä olevan ruuvin pois.
Totta ja nuissa muistaakseni on ruuvi myös mittaristonkin puolella. Vanhemmissa ei ole. Muistelen noin kun ittelläkin on tuommonen vm94 E300D ja siitä tuon lampun vaihdoin. Ihmettelin tovin et miksi ei lähde. Sit hokasin että toisella puolen on myös ruuvi. No eikun mittaristokin irti.

Kattoin muuten kuvia siitä ni totta. Siinäkin oli kirkas letku paisarilta.
OK. Minulla vm 1995 lankuissa ruuvi oli vain bagin/hanskalokeron puolella, sekä bagillisessa että hanskalokerollisessa...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Vastaa Viestiin