Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

karra kirjoitti: To 25.08.2022 10:22 Onko tämä 560SEL ollut jo esillä missään? Mikähän auton oikea ajomäärä on, kun ei ole asiasta hiiskuttu ollenkaan? Sitten on vielä tuo pomarfinn sisustus joka on kuluneena ns norsunn*ssitun näkoinen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/13088457
Ompa karseessa kunnossa tuo sisusta, ja "vermokaaret" kruunaa kokonaisuuden.. :roll: :(
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sisustushan on creme, eikö se "pomarfinn" ole harmaa? No vaalea jokatapauksessa joten kuluminen ja lika näkyy herkemmin, varsinkin tuo lattioiden vaalea veluuri kun likaantuu ja kuluu niin siitä ei taida siistiä enää saada.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

karra kirjoitti: To 25.08.2022 10:22 Onko tämä 560SEL ollut jo esillä missään? Mikähän auton oikea ajomäärä on, kun ei ole asiasta hiiskuttu ollenkaan? Sitten on vielä tuo pomarfinn sisustus joka on kuluneena ns norsunn*ssitun näkoinen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/13088457
Ilmeisesti Ranskasta tuotu, kun on keltaiset sumuvalot. Ajomäärä voi pitää paikkansa, jos on kaikki veivattu jossakin nurkka-ajossa Ranskan kyläteillä ja kaupunkiruuhkissa. Käyttötunnit voivat vastata puoli miljoonaa ajettua pitkän matkan edustuskilometrejä.

Tuo vaalea beige on kyllä haastava väri kun aurinko, pinttynyt lika ja kellastumat ovat tehneet tehtävänsä. Käytännössä kaikki kokolattiamatot uusiksi ja nahka- ja muovipinnat maalaukseen. Nahka on tässä mielessä kiitollisempi. Veluurissa ei auta kuin uudet verhoilut.

Tuo voi olla ihan hyväkin aihio, mutta onkohan alkuperäinen: Nyt en muista varmaksi, mutta oliskohan -87 jo pitänyt olla istuinlämmittimet edessä vakiona huippumallissa? Saattaa olla, että tulivat vasta viimeisessä päivityksessä loppuvuonna -88. Kromikaaretkin peittävät ikävästi, ettei näe varmaksi onko 560:n levitetyt lokasuojat.

Joka tapauksessa ihan käsittämättömän paskat kuvat ollakseen liikkeessä myynnissä. Kaiken kruunaa "tankki melkein tyhjä"-valo ja väärinpäin oleva ratin keskimerkki. Hienosti tsempattu.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Karel kirjoitti: To 25.08.2022 10:44
karra kirjoitti: To 25.08.2022 10:22 Onko tämä 560SEL ollut jo esillä missään? Mikähän auton oikea ajomäärä on, kun ei ole asiasta hiiskuttu ollenkaan? Sitten on vielä tuo pomarfinn sisustus joka on kuluneena ns norsunn*ssitun näkoinen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/13088457
Ilmeisesti Ranskasta tuotu, kun on keltaiset sumuvalot. Ajomäärä voi pitää paikkansa, jos on kaikki veivattu jossakin nurkka-ajossa Ranskan kyläteillä ja kaupunkiruuhkissa. Käyttötunnit voivat vastata puoli miljoonaa ajettua pitkän matkan edustuskilometrejä.

Tuo vaalea beige on kyllä haastava väri kun aurinko, pinttynyt lika ja kellastumat ovat tehneet tehtävänsä. Käytännössä kaikki kokolattiamatot uusiksi ja nahka- ja muovipinnat maalaukseen. Nahka on tässä mielessä kiitollisempi. Veluurissa ei auta kuin uudet verhoilut.

Tuo voi olla ihan hyväkin aihio, mutta onkohan alkuperäinen: Nyt en muista varmaksi, mutta oliskohan -87 jo pitänyt olla istuinlämmittimet edessä vakiona huippumallissa? Saattaa olla, että tulivat vasta viimeisessä päivityksessä loppuvuonna -88. Kromikaaretkin peittävät ikävästi, ettei näe varmaksi onko 560:n levitetyt lokasuojat.

Joka tapauksessa ihan käsittämättömän paskat kuvat ollakseen liikkeessä myynnissä. Kaiken kruunaa "tankki melkein tyhjä"-valo ja väärinpäin oleva ratin keskimerkki. Hienosti tsempattu.
Order location näyttää olevan Saudi Arabia, mutta SA 629 Ranskan versio niin kuin Karel toteaa.
https://www.lastvin.com/vin/az1nGEyN4MG2xv67l

Voihan se olla että jos tilattu siellä noilla spekseillä niin ei ole penkinlämppäreitä vakiona.

Kuvat tosiaan luokattoman heikot, mutta ehkä tuosta saisi vielä hyvän.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Getriebe kirjoitti: To 25.08.2022 11:03
Karel kirjoitti: To 25.08.2022 10:44
karra kirjoitti: To 25.08.2022 10:22 Onko tämä 560SEL ollut jo esillä missään? Mikähän auton oikea ajomäärä on, kun ei ole asiasta hiiskuttu ollenkaan? Sitten on vielä tuo pomarfinn sisustus joka on kuluneena ns norsunn*ssitun näkoinen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/13088457
Ilmeisesti Ranskasta tuotu, kun on keltaiset sumuvalot. Ajomäärä voi pitää paikkansa, jos on kaikki veivattu jossakin nurkka-ajossa Ranskan kyläteillä ja kaupunkiruuhkissa. Käyttötunnit voivat vastata puoli miljoonaa ajettua pitkän matkan edustuskilometrejä.

Tuo vaalea beige on kyllä haastava väri kun aurinko, pinttynyt lika ja kellastumat ovat tehneet tehtävänsä. Käytännössä kaikki kokolattiamatot uusiksi ja nahka- ja muovipinnat maalaukseen. Nahka on tässä mielessä kiitollisempi. Veluurissa ei auta kuin uudet verhoilut.

Tuo voi olla ihan hyväkin aihio, mutta onkohan alkuperäinen: Nyt en muista varmaksi, mutta oliskohan -87 jo pitänyt olla istuinlämmittimet edessä vakiona huippumallissa? Saattaa olla, että tulivat vasta viimeisessä päivityksessä loppuvuonna -88. Kromikaaretkin peittävät ikävästi, ettei näe varmaksi onko 560:n levitetyt lokasuojat.

Joka tapauksessa ihan käsittämättömän paskat kuvat ollakseen liikkeessä myynnissä. Kaiken kruunaa "tankki melkein tyhjä"-valo ja väärinpäin oleva ratin keskimerkki. Hienosti tsempattu.
Order location näyttää olevan Saudi Arabia, mutta SA 629 Ranskan versio niin kuin Karel toteaa.
https://www.lastvin.com/vin/az1nGEyN4MG2xv67l

Voihan se olla että jos tilattu siellä noilla spekseillä niin ei ole penkinlämppäreitä vakiona.

Kuvat tosiaan luokattoman heikot, mutta ehkä tuosta saisi vielä hyvän.
677 TROPICAL BATTERY minkähänlainen tämä lie ollut?
490 from 01.09.1981 to 31.01.1988 ELIMINATION OF WINDSHIELD HEATER tämä tarkoittaa ilmeisesti tuulilasinpyyhkijöiden "sulatuspussin" poistoa. Olen nähnyt koodin myös toisessa Saudeihin viedyssä 260 SE:ssä (!).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Lainataan ketjua, vaikka mennäänkin aavistuksen sivuun otsikosta. Osaako joku avata museoidun W123:n hintatasoa tarkemmin? Tai siis antaa vinkkejä siitä, mitkä tekijät vaikuttavat auton arvoon. Nettiautossa museorekisteröityjen hintaskaala on todella leveä. Halvimmat alkavat jostain 3 000 eurosta ja kalleimmat menevätkin sitten 20 000 euroon asti. Eräs perikunta yrittää kaupata meikäläiselle karvalakki-W123:a pienimmällä bensamoottorilla. Auto on museoitu alle kymmenen vuotta sitten, mutta tämän hetken kunto on vielä mysteeri, koska kukaan ei saa kuvattua autoa ja sen esittelykin on pienimuotoisen työn takana. Sen verran perikunta on kuitenkin nettiscoutannut samaa hintatasoa kuin minä, että sille autolle on osattu heittää hintalappu, joka osuu hintaskaalan keskipaikkeille :D kukapa sitä omaansa pitäisi keskivertoa huonompana.

Tuolla nykyisellä hintalapulla en lähde edes katsomaan autoa, mutta auto kuitenkin vähän kiinnostaisi. Tuossa olisi myös hyvä sauma tinkiä, koska auto ei ilmeisesti mene syystä X lainkaan julkiseen myyntiin, vaan sitä yritetään kaupata ensiksi puolituttaville.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

W123 hintatasoon vaikuttaa kunto, väri, varustetaso sekä onko bensa vai diesel. Dieselit ovat kalliimpia koska ovat käyttökustannuksiltaan edullisempia. Farkut ja coupet kalliimpia kuin sedanit. Hintaan vaikuttaa myös jos kori on joskus isommin kolaroitu koska paksujen pakkelikerrosten päällä maali tahtoo kupruilla ja halkeille pitemmän päälle. Moottorin koko vaikuttaa myös hintaan koska pienikoneiset ovat järkyttävän laiskoja nykyliikenteeseen. Parhaita ovat 240D, 300D ja 300TD. Bensoista 230E ja 280E. Vältettäviä 250 huono kaasari, 200D, 220D, 200 laiskoina. W123-bensamersujen kulutus on aivan järkyttävää nykypäivän mittapuun mukaan joten diesel on ehdottomasti järkevämpi jos autolla haluaa oikesti ajaakin.

Auton ja sisustuksen värillä on merkitystä, koska jos auto on taksivärinen niin voi olla enemmän tarjontaa, vaikeampi saada myytyä jolloin halvempi.

Nahkasisustus, automaatti, ilmastointi, vakionopeussäädin, sähkölasit, ABS, alkuperäisradio varusteita, jotka lisäävät arvoa. Yleensä löytyy vain jälkituodoista autoista.

Joskus autoon liittyvä historia tai tarina voi nostaa autoa arvoa. Jos auto on ollut jonkun julkkiksen omistuksessa se voi olla arvokkaampi.

W123ssa kannattaa tarkastaa alustan ruostejutut tarkasti ennenkuin ostaa. Vanha museokatsastus ei takaa ettei ole jo ruostunut.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuo yllämainittu 560SEL:hän on ollut välillä aina myynnissä jollain ulkomaalaisen nimisellä herralla. Muistaakseni hintapyynti oli lähempänä 20 000€ ja nyt sitten näköjään päätynyt autoliikkeeseen. Jotenkin tuntuu, ettei noiden hinnat ole yhtään kunnon mukaisella tasolla. 10-20 000€ on ihan kohtuu pyynti nykyjään 126:sta, jos auto on siisti ja alkuperäinen. Kaikenlaiset tuunaukset, huonon pidon merkit ja jokin tietty heikko osa-alue sitten laskee kyllä mielestäni sitä hintaa.

Mutta:
https://huutokaupat.com/3662753/mercedes-benz-560-1986

Osaako joku kertoa, miksi tämän kuntoisia mersuja ylipäätään rahdataan Suomeen myytäväksi? Tämäkin on varmaan vuoden sisään ollut aina välillä nettiautossa 3000-5000€ hintapyynnillä ja nyt sitten yritetään saada kova hinta huutokaupassa. Käytännössä kokonaan uusiksi rakennettava,
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sharedoc kirjoitti: To 25.08.2022 17:30 … Vältettäviä 250 huono kaasari
Sitä mitään vältellä tarvi, pitää vaan huolen, että yksilössä on ehjä ja säädetty kaasari tai osaa itse tehdä homman. Todella mukava auto kun toimii.
Jos itselle pitäisi W123 hankkia niin unohtaisin heti 200D,220D,240D,200E ja kaikki 1-2sarjan autot. Koneesta siis 300D tai DT, 230E, 250 tai 280E ja ainoastaan 3-sarjalaisena. Toisaalta en myöskään voi sietää farmarimallista 123:sta, joten makuasioita loppujen lopuksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Sharedoc kirjoitti: To 25.08.2022 17:30 W123 hintatasoon vaikuttaa kunto, väri, varustetaso sekä onko bensa vai diesel. Dieselit ovat kalliimpia koska ovat käyttökustannuksiltaan edullisempia. Farkut ja coupet kalliimpia kuin sedanit. Hintaan vaikuttaa myös jos kori on joskus isommin kolaroitu koska paksujen pakkelikerrosten päällä maali tahtoo kupruilla ja halkeille pitemmän päälle. Moottorin koko vaikuttaa myös hintaan koska pienikoneiset ovat järkyttävän laiskoja nykyliikenteeseen. Parhaita ovat 240D, 300D ja 300TD. Bensoista 230E ja 280E. Vältettäviä 250 huono kaasari, 200D, 220D, 200 laiskoina. W123-bensamersujen kulutus on aivan järkyttävää nykypäivän mittapuun mukaan joten diesel on ehdottomasti järkevämpi jos autolla haluaa oikesti ajaakin.

Auton ja sisustuksen värillä on merkitystä, koska jos auto on taksivärinen niin voi olla enemmän tarjontaa, vaikeampi saada myytyä jolloin halvempi.

Nahkasisustus, automaatti, ilmastointi, vakionopeussäädin, sähkölasit, ABS, alkuperäisradio varusteita, jotka lisäävät arvoa. Yleensä löytyy vain jälkituodoista autoista.

Joskus autoon liittyvä historia tai tarina voi nostaa autoa arvoa. Jos auto on ollut jonkun julkkiksen omistuksessa se voi olla arvokkaampi.

W123ssa kannattaa tarkastaa alustan ruostejutut tarkasti ennenkuin ostaa. Vanha museokatsastus ei takaa ettei ole jo ruostunut.
Kiitos, tässä olikin paljon asiaa. Ja aika monessa "no-go" kohdassa tuli vielä bingo kyseisen yksilön kohdalla. Eli se on se hinnat alkaen mallin bensa-sedan kaikista pienimmällä moottorilla, ilman varusteita ja ilman mitään mielenkiintoista historiaa. Paha epäilys on myös siitä, että tilanteen vuoksi (perikunta myy) ei ole mitään tietoa auton huoltohistoriasta tai ylipäätään autoon liittyvistä dokumenteista. Kunto ja museostatus siinä on oikeastaan ainoat tekijät, joiden takia kiinnostuksen kipinä on olemassa. Näillä puheilla taidan tarjota alle puolet pyynnistä, ja jos se on aivan liian kaukana, niin ei tarvitse edes lähteä tutkimaan yksilöä sen enempää.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Sharedoc kirjoitti: To 25.08.2022 17:30 W123 hintatasoon vaikuttaa kunto, väri, varustetaso sekä onko bensa vai diesel. Dieselit ovat kalliimpia koska ovat käyttökustannuksiltaan edullisempia.
Jos museoautosta kyse niin käyttökustannukset ei taida olla ongelma. Eikä edes harrasteautossakaan, eli en niele tuota dieselmallin kalleutta. Itse pidän dieseleitä työkaluina enkä harrasteena. Mutta jokaisella on eri tarpeet. Värin en usko hintaan kovinkaan paljoa vaikuttavan jos W123 aikakauden (museo)autosta kyse.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Sharedoc kirjoitti: To 25.08.2022 17:30 W123 hintatasoon vaikuttaa kunto, väri, varustetaso sekä onko bensa vai diesel. Dieselit ovat kalliimpia koska ovat käyttökustannuksiltaan edullisempia. Farkut ja coupet kalliimpia kuin sedanit. Hintaan vaikuttaa myös jos kori on joskus isommin kolaroitu koska paksujen pakkelikerrosten päällä maali tahtoo kupruilla ja halkeille pitemmän päälle. Moottorin koko vaikuttaa myös hintaan koska pienikoneiset ovat järkyttävän laiskoja nykyliikenteeseen. Parhaita ovat 240D, 300D ja 300TD. Bensoista 230E ja 280E. Vältettäviä 250 huono kaasari, 200D, 220D, 200 laiskoina. W123-bensamersujen kulutus on aivan järkyttävää nykypäivän mittapuun mukaan joten diesel on ehdottomasti järkevämpi jos autolla haluaa oikesti ajaakin.

Auton ja sisustuksen värillä on merkitystä, koska jos auto on taksivärinen niin voi olla enemmän tarjontaa, vaikeampi saada myytyä jolloin halvempi.

Nahkasisustus, automaatti, ilmastointi, vakionopeussäädin, sähkölasit, ABS, alkuperäisradio varusteita, jotka lisäävät arvoa. Yleensä löytyy vain jälkituodoista autoista.

Joskus autoon liittyvä historia tai tarina voi nostaa autoa arvoa. Jos auto on ollut jonkun julkkiksen omistuksessa se voi olla arvokkaampi.

W123ssa kannattaa tarkastaa alustan ruostejutut tarkasti ennenkuin ostaa. Vanha museokatsastus ei takaa ettei ole jo ruostunut.
Nyt kyllä hyppäsi tää teksti aika pahasti silmille. Kuten tuossa alempana Karra kirjoittikin niin kyllä se vaan on niin päin että nuo bensa W123 on niitä arvokkaampia kuin vastaavat Dieselit, poislukien 300D ja 300TDT. Ei tuo 200 kaasari mitenkään huono ole. Sekä M115 ja M102 moottorit ovat hyvässä maineessa ja erittäin kestäviä. Itse ajelin 6 vuotta tuolla 230E:llä kaikki käyttöajot ja ihan hyvin sillä pärjäsi. Ja keskikulutus oli maantie ajossa noin 8,5l/100km. Ja ottaen huomioon auton muotoilun ja elopainon en pidä tuota kulutusta kovin pahana tuon ikäiselle mallisarjallle.

Ja se vielä pitää tässä mainita että kun pidin kesälomani nyt elokuussa, niin ajelin pitkästä aikaa W123 200D mallilla reilut kaksi viikkoa ja kyllä silläkin kelpasi ajella vaikka tehot eivät olekkaan päätä huimaavia. :lol:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä väri vaikuttaa kun 123 on niinikään hienoilla metalliväreillä ja sitten on niitä vaalean sinisiä, vihreitä ja keltaisia pastellivärejä. Joku vaaleankeltainen myrkynvihreällä sisustuksella on melko kauhea ilmestys.
Farkku 123 on hieno auto 8)
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Timo L. kirjoitti: To 25.08.2022 13:51

677 TROPICAL BATTERY minkähänlainen tämä lie ollut?
Ihan äkkinäisenä arvauksena: Suljettu rakenne, jossa vähäisempi nesteen haihtuminen. 1987 tehdas laittoi vielä tavallisilla korkeilla olevia akkuja, joihin aina tarvittaessa lisättiin akkuvettä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: To 25.08.2022 18:53
Mutta:
https://huutokaupat.com/3662753/mercedes-benz-560-1986

Osaako joku kertoa, miksi tämän kuntoisia mersuja ylipäätään rahdataan Suomeen myytäväksi? Tämäkin on varmaan vuoden sisään ollut aina välillä nettiautossa 3000-5000€ hintapyynnillä ja nyt sitten yritetään saada kova hinta huutokaupassa. Käytännössä kokonaan uusiksi rakennettava,
Villi veikkaus: Niitä ei varsinaisesti rahdata myytäväksi, mutta oletettavasti joku diileri ja /tai useampi diileri kimpassa saa könttähinnan rahdille jollekin tietylle määrälle autoja. Silloin käy helposti niin, että jää tyhjä paikka, johon ei juuri satu kunnon autoa. Tämä paikka sitten täytetään jollakin ilmaiseksi saadulla tai paikallisen yhteystyökumppanin takapihalle lojumaan jääneellä paskakasalla, joka tulee diilerille kylkiäisenä.

Saksassa Autowelt Moussawel on tunnettu siitä, että niille on näitä romuja kertynyt jo kokonainen piha täyteen jenkkituontien seurauksena.

Käypien rahtihintojen kanssa tuollaisten roudaamisessa ei ole mitään järkeä. Noita kuvia kun katsoo niin näyttää ihan siltä kuin auto olisi käväissyt jossakin järvessä. Umpiot ruosteessa, samoin takavalot sameat, takakontti selvästi uinut. Sisätiloihin ilmeisesti tehty joku ensi-apu. En lähtisi enää rakentamaan uusiksi. Pari masinoitua tarjoustakin näköjään jo heitetty pohjiksi.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: To 25.08.2022 19:44
Sharedoc kirjoitti: To 25.08.2022 17:30 … Vältettäviä 250 huono kaasari
Sitä mitään vältellä tarvi, pitää vaan huolen, että yksilössä on ehjä ja säädetty kaasari tai osaa itse tehdä homman. Todella mukava auto kun toimii.
Jos itselle pitäisi W123 hankkia niin unohtaisin heti 200D,220D,240D,200E ja kaikki 1-2sarjan autot. Koneesta siis 300D tai DT, 230E, 250 tai 280E ja ainoastaan 3-sarjalaisena. Toisaalta en myöskään voi sietää farmarimallista 123:sta, joten makuasioita loppujen lopuksi.
Komppaan. Noita M123, eli 250-malleja myytiin aika heikosti uutena, kun se kansan suussa tuli tunnetuksi olevan "230E:n suorituskyvyllä ja 280E:n kulutuksella" ja jäi näin hiukan väliinputoajaksi. Museo- tai harrastekäytössä asialla ei enää ole samaa merkitystä. Ne 250:set joista aikoinaan tuli kokemuksia, niin olivat erittäin miellyttäviä kokonaisuuksia. Nätisti käyvä moottori ja hiljaisempi kuin M110.

Niitä Solex 4A1 kaasareita olen kaksi rempannut, ja ihan tehtävissä oleva homma se on. Itse asiassa keskimääräiselle tee-se-itse miehelle varmasti paljon helpompi harrastuskohde kuin K-Jetronicit, D-jeteistä puhumattakaan. Itsekin olen harkinnut sillä samalla kaasarilla olevaa 280S:ää, jos mielenkiintoinen aihio löytyisi. Juuri tuon kaasarin luotettavuuden takia se olisi varmuudeltaan jo lähellä saman aikakauden dieselejä. Sähköjä on hyvin vähän.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

250 mersujen kaasuttajassa perusongelmana on vääjäämätön rungon lämpövääntyminen, joka ikääntyessä pahenee ja sen vuoksi kaasutinta ei saa enää säädettyä. Sepät jotka suostuu tälläistä korjamaan on harvassa. Museoautossa kaasuttimen vaihto erityyppiseksi ei käsittääkseni onnistu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

RJW kirjoitti:Osaako joku avata museoidun W123:n hintatasoa tarkemmin? Tai siis antaa vinkkejä siitä, mitkä tekijät vaikuttavat auton arvoon. Nettiautossa museorekisteröityjen hintaskaala on todella leveä.
Suurimman hintaeron tekee auton kunto. Täälläkin on kerrottu että joku halpa museorekisteröity 123 oli lähinnä peltoauton kuntoinen kun sitä katsomassa kävi. Säilytyksestä ym. riippuen 123 saattaa olla muutama vuosi katsastuksen jälkeen melko ruosteessa, ja kun leima on se 4 vuotta ja jos edellisestä leimasta on selvitty vähän siinä ja siinä...
Muuttujia on paljon. Tietyn yksilön arvosta voi todellista tietoa kertoa vain asiantuntija paikan päällä auton tutkittuaan ja koeajettuaan. Sitten vielä se, että mikä hintataso on - se millä saa myytyä. Viisinumeroisella hinnalla tarjolla olevat tahtoo olla samat myynnissä vielä syksyllä mitkä keväällä tuli myyntiin.

Bensa/diesel - aiheeseen jäin miettimään, että mitenkähän lienee jos tarjolla on esimerkiksi 150000 kilometriä ajettu bensa 200 tai diesel 200/240, itse luulisin että diesel on arvokkaampi jos autot muuten samanlaiset ? Entäpä 600000 kilometriä ajettuna ?
Sikäli pohdiskelu on turhaa, että näissä yksilökohtaiset erot ovat mielestäni suurempia kuin käyttövoiman merkitys.
Laiskalle toki diesel on helppo, talviseisonnan jälkeen kääntää käyntiin, ajelee kesän ja syksyllä takaisin talliin. Sama juttu 124. Ei tarvitse tapella käyntihäiriöiden eikä säätöjen kanssa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Justiinhan meni huutokaupassa 200b w123 oliko 6700€ tai jotain. Oli mielestäni halpa kun auto vaikutti olevan erittäin hieno, hieno ulkoväri, olisko ollut musta sisustus. Ajomääräkin tais olla aika maltillinen. Näitä on kyllä museorekisterissä olevia täysiä paskakasoja, eikö nämä ensimmäiset saanut 25v iässä museoon eli 2002-2003 ja parikymmentä vuotta ajettu lisää halpaa ajoa niin kunto sen mukainen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sharedoc kirjoitti: Pe 26.08.2022 09:20 250 mersujen kaasuttajassa perusongelmana on vääjäämätön rungon lämpövääntyminen, joka ikääntyessä pahenee ja sen vuoksi kaasutinta ei saa enää säädettyä. Sepät jotka suostuu tälläistä korjamaan on harvassa. Museoautossa kaasuttimen vaihto erityyppiseksi ei käsittääkseni onnistu.
Ei kaasarin vaihto ainankaan jenkkipuolella vaikuta MR-statukseen millään muotoa. Suurin ongelma tuntuu noissa 4A1:ssa olevan, että alipainelinjat on irti, letkut murtuneet ja alipainekellot vuotaa. Täytyy myös huomioida että 1-2srjan 250 ja 3srjan 250 on eri kaasarilla, vaikka ne molemmat Solexeja onkin, lisäerona imu- ja pakosarjat, joista pakosarja herkästi murtuu. Kaasarin rungon pystyy vielä tiettyyn pisteeseen asti plaanaamaan, jos on vääntynyt. Mikäli korvaava kaasari on olemassa, niin sen voi kyllä vaihtaakin. Kuten Karel mainitsi, niin kaasari on kuitenkin huomattavasti yksinkertaisempi kuin nuo helvetistä tulleet D, K ja KE jetronicit, joiden kanssa alkaa olla melkoisia ongelmia, eikä tekijöitä missään.

Dieselin hintapuolen toki komppaan jos on olemassa vähän ajettu sellainen. Diesel kun on kuitenkin ollut se käyttöauto, niin jokin 100tkm ajettu 300D on oikeasti äärettömän harvinainen verrattuna saman ajomäärälliseen bensaan. Ehkä kuitenkin normaaleilla ajomäärillä isolohko bensa pysyttelee arvokkaampana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Meillä oli aikanaan (joskus 25-30 vuotta sitten?) kaverin kanssa samaan aikaan W116 280S ja 280SE. Mun S tuolla 4A1-kaasarilla oli taloudellisempi kun ajoi rauhallisesti, vasta kun polkaisi ne tennispallon mentävät kakkoskurkut auki alkoi soppa maistua. Kaverin SE voi tasaisesti enemmän.
Porschessa on K-Jetronic, ja joka toinen vuosi leimalla pistän kädet ristiin, ettei se ole kehittänyt itseensä mitään ylläreitä...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
timelord
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 04.11.2021 16:44

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja timelord »

Omasta k-jetti on ruiskuksi harvinaisen yksinkertainen järjestelmä. Kaksi e21- mallin bemaria k- jetillä ollut ~20- vuotiaina ja silloinkin molemmissa oli ainoana vikana pumpun vieressä oleva paineakku ja sitä kautta lämpöisenä piitkä vieteri. Sama tuossa sigun mesessä oli alkujaan vikana. Siihen toki piti paineakun lisäksi laittaa uusi pumppu.
Solex 4A1- kaasarista on kokemusta ainoastaan e21 320/6 bmw:ssä. Olevinaan monimutkainen kaasariksi mutta alipainepuolen ollessa kunnossa varsin toimintavarma laitos sekin. Vaikka mulla edelleenkin 4A1: siä taitaa 3kpl olla jemmassa... 😅

W123 hintatasoon ainakin itselle merkkaa eniten ulko- ja sisäväri. Jostain syystä m110 coupe taitaa olla siellä arvokkaammassa päädyssä.
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä 1991 300E ei vissiin ole vielä ollut foorumilla puitavana, taisi olla facebookisssa tästä juttua.

https://huutokaupat.com/3719000/mercedes-benz-e-1991

Vaikuttaa siistiltä korilta mutta mitä tuohon maalattu, koko autoko? Onkohan kilometreistä mitään dokumentteja?

Perä mersulle tyypillisesti vähän ulvoo.

Näyttää olevan ASD vermeet konehuoneessa, eikös nuo ASD perät ala ääntelemään niinkuin yleisesti, vai onko oman mielikuvituksen tuotetta?

Noissa iskaritolppien yläpäissä näkyy ruostetta, onko tuo vaarallista (e ole W124 ekspertti)? Museoinnissa ei saisi olla näkyvää ruostetta. Toki soitin cd-bokseineen ei ehkä period correct, ja sivuvilkut ois voinu vaihtaa nekin valkoisiksi jos ns ajanmukainen tuunaus ajatuksena (vanteetkin modernisoitu).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Nii, kun sanotaan, että auto on maalattu, niin kai se sitten tarkoittaa, että koko auto. Paitsi ei ainakaan helmamuoveja ole maalattu kuvien perusteella, tuskin puskureitakaan, ja esim. kuskin puolen takalokasuojan muovissa näyttäisi olevan ruostetta aivan kuin sitä olisi lokasuojan kaaresta valunut (ennen maalausta kai). Vähän jännittäisi itseä, että mitä siellä uuden maalipinnan alla oikeasti on, kun heti maalauksen jälkeen laitetaan myyntiin.

Suurin osa ruosteesta iskaritolpissa on niissä irrotettavissa yläpäissä, mutta on sitä näköjään korissakin. Ei se siinä ole vakava juttu, mutta jos sitä on esim. jousikuppien ympärillä enemmänkin, niin on vähän ongelmallisempi homma. Sitähän ei oikein näe, eikä varsinkaan, kun on juuri ruostesuojattu. Eli peitetty, jos siellä jossain alustassa ruostetta on...

ASD kai tosiaan rupeaa useammin ääntelemään kuin tavallinen perä, mutta aika vahva kannanotto myyjältä, että perän ulvominen olisi Mersulle tyypillistä, varsinkaan noilla kilsoilla.

Vanteet tosiaan on modernimmat, kasireikiä ei kolmesataseen vielä tuossa vaiheessa saanut lisävarustekoodilla (viissatkuun sai, mutta ne on kai isommatkin). W124 E -malleissa muuten alun perin oli kirkkaat etuvilkut, mutta silti oranssit sivuvilkut. W124 museoautoon vuodelta -91 ei mielestäni ollenkaan sovi mitkään kirkkaat vilkut.

Ja toi keskikyynärnoja, mikähän siinä on, että se on vaihdettu... Sellainen kangaspäällysteinen on kuitenkin alun perin ollut. Ulkolämpömittari näyttäis äkkiseltään olevan pimeänä. Missä vaiheessa muuten näistä poistui alipainemittari tuosta tankkimittarin alapuolelta, oliko se jo -90 lopussa pois? Joissain näissä muovikylkisissä kolmesatasissa niitäkin on näkynyt. Ja toinen kyssäri, oliko tosiaan niin, että jonkin aikaa sai auton, jossa hanskalokeron tilalla on airbag, mutta keskikonsolissa ei ole lokeroa? Sellaista lokeroa ainakaan varustekoodeissa ei ole, että ei kai sitä ole sitten koskaan ollutkaan. Uudet etulokasuojat lienevät tarvikeosat, sovituksesta päätellen. Mahtaako uusia kaupasta enää saadakaan, ei ainakaan kohtuuhintaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös -91 saksassa saanut jo kasireikiä tilattua autoonsa, 15" koossa.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Täällä on 428456 km ajettu w124, jossa ASD perä ei äännä.

Kesällä kävin koeajolla 230E ASD:tä, jossa perä ujelsi. Kilometrejä taisi olla 120 000km.

Ota noista nyt selvää, mikä siihen vaikuittaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

epk kirjoitti: To 29.09.2022 17:50 eikös -91 saksassa saanut jo kasireikiä tilattua autoonsa, 15" koossa.
...No en vannomaan mene, mutta ei ainakaan meinbenz.de mukaan saanut, ja tää on (lastvin.com mukaan linkki )toimitettu -90 loppuvuodesta ja sen myötä tilattukin joskus aiemmin mitä ilmeisimmin. Silloin ei listan mukaan ollut mihinkään saatavilla kasireikiä.

Niin se vielä piti tuosta autosta sanoa, että vaikka se monesta kohdasta siisti onkin ja kivoilla varusteilla, niin ei silti vastaa mun käsitystä siitä millainen auto on huippusiisti (varsinkin museoajonevuoksi), kuten myyjä ilmoittaa. Siis niinku naarmuiset puskurit, halkeilleet puupaneelit, reikäinen konsolin sivuverhous, maskista puuttuu materiaalia, joku ledivalo ujutettu keskikonslolin osien välistä pilkottamaan, konepellistä puuttuu äänieriste, mutta liimat ovat jääneet, ylimääräisiä piuhoja vedetty akkukengistä, varsinkin etuistuimet silminnähden likaiset vaikka "Sisätilat juuri puhdistettu kunnolla" jne. Aiemmin mainittujen juttujen lisäksi siis.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ere866 kirjoitti: To 29.09.2022 18:08 Täällä on 428456 km ajettu w124, jossa ASD perä ei äännä.

Kesällä kävin koeajolla 230E ASD:tä, jossa perä ujelsi. Kilometrejä taisi olla 120 000km.

Ota noista nyt selvää, mikä siihen vaikuittaa.
...ainakin se vaikuttaa, että miten sitä huolletaan ja mitä öljyä käytetään. Varmaan sekin, että miten ajetaan, kai kaikki vehkeet saa rikki, kun oikein runnoo.

Niin siis siitä huoltamisesta, niin ei kai se huolto mitään muuta ole kuin nimenomaan riittävän säännöllinen öljynvaihto ja mielellään huohottimen tsekkaus, ettei ole tukossa. Vissiin väärillä öljyillä on hyvinkin nopeasti saanut näitä periä muuttumaan metelöiviksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Retorinen kysymyshän se minulta oli :) Itse vaihdan kahden vuoden välein öljyt tuohon ja varmistin aika useasta paikasta, että öljy on oikeaa. Tosin ei ole tietoa, onko ko. autoon perä joskus vaihdettu.

Vaan mikäs siellä pilkistää. Ettei vain roikkuva eriste?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/13164179
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ei meilläkään ole yksikään ASD ujeltanut alle 300tkm:n, mutta eipä se vielä mitään todista. Erikoisin juttu minkä muistan, oli semmoinen, että puutteellinen pakoputkiston tuenta aiheutti ujelluksen perästä kun kaasulla piti vetoa päällä. Tai sanotaan pikemminkin, että pakoputkiston suoristus ja oikea kiinnitys poisti tuon ujelluksen. Ja ei, kyse ei ollut resonansseista, vaan juurikin tuosta tyypillisestä korkeasta ujelluksesta. Ainakin ässässä putkisto on iso ja painava kokonaisuus. Jos se kuormittaa moottorin/vaihteiston ripustuksia ja asentoa epäsopivasti, se voi vaikuttaa perään kohdistuviin voimiin ja laakereihin.

Jokunen ajatus tuosta huudettavasta kolmesatasesta:

Kilsoista/huolloista ei dokumentteja + alipainemittarin puuttuminen + useammat alipaineviat varusteissa (niskatuet, penkit) = onko mittaristo siis vaihdettu ja letku jäänyt tulppaamatta? En tunne 124:ää niin hyvin, mutta 126:ssa oli alipainemittarit -91 loppuun asti.

Auto on maalattu. Hieno juttu, mutta koska puskurit ja helmat on jätetty kuluneiksi ja nuhjuisiksi + etuloksut vaihdettu niin voi päätellä, että maalauksen syy ei ole ollut virheetön ulkonäkö, vaan juurikin ruosteiden fiksaus. Voi olla vääräkin päätelmä.

Käsitykseni mukaan keskikonsolin lukittava lokero on automaattisesti kuulunut kaikkiin apparin bägillä oleviin autoihin. Näin on ainakin 126:ssa.

Kyynärnoja kerniä/nahkaa? A-pilareiden alta pilkottaa jotakin massaa tai muuta vaaleaa? Sisäpesusta voi kuvien perusteella antaa arvosanan 7.

Sitten ainakin omaan silmään sattuu aika pahasti tuollaiset mokat kuin väärän väriset lyhdyt, rekkakarikilpien nippusideviritykset, konepellin äänieristeen puuttuminen jne. Jos kerran autoon on juuri satsattu uusi maalaus. Ainakaan ei saisi olla missään museoautossa tuommoisia. Ja ehkä makuasia, mutta jos museoauton sisutuksen pitää olla ehjä, niin noin pahoin halkeamia täynnä oleva keskikonsolin paneeli ei mielestäni kyllä ole ehjä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Vastaa Viestiin