W140 saksasta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hups
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 16.06.2003 20:58

W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja hups »

Pisti tässä silmään että nuo vm. 95 W140 tuntuvat oleven "kohtuuhinnoissa" saksassa, ja vieläpä tullin verotuskin on kohtuullinen (hah, viikon huono vitsi), nimenomaan mallissa 600L. Onko foorumilaiset tuonut ko. pirssejä, ja mikä lie suurinpiirtein verotusarvo näille peleille? Onko kaikki 600:set L - malleja? Lienee melko makoisa pirssi?
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

hups kirjoitti:Pisti tässä silmään että nuo vm. 95 W140 tuntuvat oleven "kohtuuhinnoissa" saksassa, ja vieläpä tullin verotuskin on kohtuullinen (hah, viikon huono vitsi), nimenomaan mallissa 600L. Onko foorumilaiset tuonut ko. pirssejä, ja mikä lie suurinpiirtein verotusarvo näille peleille? Onko kaikki 600:set L - malleja? Lienee melko makoisa pirssi?
No tuo Lang-versio nyt ei paljon vaikuta, pituutta vaan n. 10cm enemmän. Mun tietääkseni kaikki ei oo noita pidempiä. Luulisi tuon 5,1 metrin pituudenkin riittävän. :shock: En muista, että kukaan olis tuonu ihan kuussatasta ässää, mutta noin arviolta markkina-arvo olisi kai siinä 70 000€? Ja jos ton mukaan laskee niin veroja napsahtaisi noin 25 000€. En kyllä mene ihan vannomaan noista hinnoista, mutta tuo nyt on varmaan vähän suuntaa antava.

No aika makoisa peli juu, 6 litran V12 tuottaa 394 hevosta ja vääntöä peräti 570Nm. :shock:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JoniAskola kirjoitti:[
Mun tietääkseni kaikki ei oo noita pidempiä. Luulisi tuon 5,1 metrin pituudenkin riittävän.
No aika makoisa peli juu, 6 litran V12 tuottaa 394 hevosta ja vääntöä peräti 570Nm. :shock:
Aivan, lyhyttä malliakin on ollut saatavilla. 1991-1992 -malleissa tehoa oli "täydet" 408 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja Saul »

JoniAskola kirjoitti: En muista, että kukaan olis tuonu ihan kuussatasta ässää, mutta noin arviolta markkina-arvo olisi kai siinä 70 000€? Ja jos ton mukaan laskee niin veroja napsahtaisi noin 25 000€. En kyllä mene ihan vannomaan noista hinnoista, mutta tuo nyt on varmaan vähän suuntaa antava.
Jos verot olis tuossa, niin koslasta :wink: tulis suunnilleen sen uuden Avensiksen hintainen.... W140 600SE/SEL:ää alkaa saamaan jo 7000€:lla ja kympin pintaan saa jo varmaan ihan hyviäkin. Tuo verotus se sitten rankaseekin. Olispa niin kuin länsinaapurissa!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Aivan, lyhyttä malliakin on ollut saatavilla. 1991-1992 -malleissa tehoa oli "täydet" 408 hv.
Mikähän mahtaa olla lyhkäisten 140-mallien saatavuus noin valmistusmäärien valossa? Luulisi, että montaa pätkää norsumoottorilla ei ole linjalta tullut.
Ainakin W126:n kohdalla oli näin, kun kyseessä oli kukkulan kuningas eli 560. L-koppaisia väsättiin reilut 75.000 ketaletta ja pätkiä vain ja ainoastaan 1200 ja risat, enpä muista exact. Tuollainen tumppi-560 olisi tänä päivä velmu peli :D
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jukka N. kirjoitti: Ainakin W126:n kohdalla oli näin, kun kyseessä oli kukkulan kuningas eli 560. L-koppaisia väsättiin reilut 75.000 ketaletta ja pätkiä vain ja ainoastaan 1200 ja risat, enpä muista exact. Tuollainen tumppi-560 olisi tänä päivä velmu peli :D
Jostakinhan W140:nkin lukemat selviävät ( www.mb-w140.de ?), mutta 560 SE:n valmistusmäärän vähäisyyden osasyynä voinee olla myös se, että lyhyt malli tuli markkinoille vasta mallivuodeksi 1989 (vai oliko se 1988).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

saul kirjoitti: W140 600SE/SEL:ää alkaa saamaan jo 7000€:lla ja kympin pintaan saa jo varmaan ihan hyviäkin. Tuo verotus se sitten rankaseekin. Olispa niin kuin länsinaapurissa!
Jeps, mutta ei nyt ihan vm -95 S600 Saksastakaan tuolla hinnalla saa. Halvimmat mobilen mukaan lähtevät siitä 14 000 eurosta. Ja yleensä ottaen noiden halvimpien kunto nyt ei ehkä ihan parhaasta päästä ole. Joten jo pelkkään Saksan hakuun kannattaa varata se parikymppiä. 16 000 eurolla varmaan saa jo aika mageen pelin.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja jysi »

hups kirjoitti:Pisti tässä silmään että nuo vm. 95 W140 tuntuvat oleven "kohtuuhinnoissa" saksassa, ja vieläpä tullin verotuskin on kohtuullinen (hah, viikon huono vitsi), nimenomaan mallissa 600L. Onko foorumilaiset tuonut ko. pirssejä, ja mikä lie suurinpiirtein verotusarvo näille peleille? Onko kaikki 600:set L - malleja? Lienee melko makoisa pirssi?
Tuonnista on kokemusta, muttei kuussatasesta vaan 300 TD:stä

Jossakin netissä näin nuo tarkat valmstusmäärät, mutta nyt on päässyt osoite hukkaan. mb-w140.de kertoi vain prosentit ja niiden mukaan 600 SE:tä on tehty hieman alle tuhat kappaletta.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: W140 saksasta?

Viesti Kirjoittaja Saul »

JoniAskola kirjoitti:Jeps, mutta ei nyt ihan vm -95 S600 Saksastakaan tuolla hinnalla saa.
Ai niin, tässähän oli tuo vuosimallikin määritelty! :oops: No ei se vm. varmaankaan hirveästi tullin veromätkyyn tässä tapauksessa vaikuta. Saksassa tuo hintaero ei niin hirveä ole, mitä nyt tuplat! ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Kaksi tuotu

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Tämän kesän veropäätöksiä 2 kpl:

Molemmat käyttöönotettu vuonna 1992 toukokuussa.

Toinen MB 4D 600 SE Aut. 300KW
Toinen MB 4D 600 SEL Aut 300Kw

Verotusarvot 46700 ja 55200 eur
Veroa maksettu alveineen päivineen 17092 ja 19529 euroa.

Eli Avensiksen hinnalla saisi tosiaan 12-pyttyisen norsumersun.

Voin tuoda tollasen(kin) jos joku kaipaa. Seuraavalle reissulle kun tuli jo yksi tilaus.

Ai niin joku toi myös saman Coupena vuodelta -93 jota jo verotettiinkin päätähuimaavat 23704 euroa :shock:

Henkka
Lähes jobbari :-D

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Kaksi tuotu

Viesti Kirjoittaja Saul »

Henri Junkkala kirjoitti:Avensiksen hinnalla saisi tosiaan 12-pyttyisen norsumersun.
Avensis on sentään työtäpelkäämättömien kunnollisten ja rehellisten suomalaisten auto. Mutta jos hirmuökyegosaurus w140:n hommais (tai edes pystyis), niin naapurisovun rippeetkin olis mennyttä kalua. Olis kaikki (hankintahinnaltaan) samanhintaisten autojen omistajat rivissä ihmettelemässä (ja vetämässä avaimella naarmua kylkeen), että miten tuollaseen voi olla vara, kun sehän on ihan uusi ja maksaakin ainakin 39872509 triljoonaa euroa! :shock: :roll: :twisted: :wink:

Mutta sanoi se naapurin pappa minullekin, että sinulla kun on sentään oikein MERSU..! :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: Kaksi tuotu

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

saul kirjoitti: Mutta jos hirmuökyegosaurus w140:n hommais (tai edes pystyis), niin naapurisovun rippeetkin olis mennyttä kalua. Olis kaikki (hankintahinnaltaan) samanhintaisten autojen omistajat rivissä ihmettelemässä (ja vetämässä avaimella naarmua kylkeen), että miten tuollaseen voi olla vara, kun sehän on ihan uusi ja maksaakin ainakin 39872509 triljoonaa euroa! :shock: :roll: :twisted: :wink: Mutta sanoi se naapurin pappa minullekin, että sinulla kun on sentään oikein MERSU..! :lol:
Niin ja sit pitäis vielä laittaa takaluukkuun tuo S600 logo ja vaikka toiselle puolelle V12, niin että kaikki varmasti huomaisivat millä pelillä sitä ajellaan.

Joskus jo kysyin, mutta paljon tuo tyyppimerkki tuohon taakse maksaa jos sen hommaa jälkikäteen?
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Se joku, joka toi tuon 600 coupe mersun vuodelta -93 on, eräs herrasmies
ja mersu harrastaja pääkaupunkiseudulta. Autolla on ajettu vain 29 500km!! ( todellakin, ostettu saksasta eräältä toiselta mersuharrastajalta, jolla tallissa mm. MB520K+30 muuta harvinaisuutta ) , ja se on kuin uusi. Mahtava peli ajaa. Matin Renkaassa on muuten yksi S 600 myynnissä hintaan 37900€, kohtuu hinta, jos on vähänajettu ( alle 150tkm)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin