MB A250e plugin hybrid 2020

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

DBFI kirjoitti: Ke 19.10.2022 14:34
Tonde-1 kirjoitti: Ke 19.10.2022 14:26
Olen ajanut pelkällä sähköllä ympäri vuoden, aivan paria -20c ajokertaa lukuunottamatta (kun polttis pakkokäynnistyi ajossa).
Aika hyvin plugarilta vaikka olisi lyhyehköäkin ajoa. Olikos tässä luokkaa 70 km se ilmoitettu ajomatka? Osaatko arvioida paljonko 10 - 20 asteen pakkasessa ajomatka lyhenee? Oletko huomannut akun kapasiteetissa minkäänlaista pudotusta vuoden ajojen jälkeen? Minkälaista latausstrategiaa noudatat, akku aina ajon jälkeen täyteen seuraavaa matkaa varten vai pääsetkö lataamatta useamman reissun?
Autolla nyt ajanut 2,5v pelkällä sähköllä ja hämmästyttävää kyllä, edelleen kesällä 80km, tässä tein tuore video 80km latauksesta:

https://youtu.be/YBXCLCVUfXY

Talvikeli puolittaa sähkömatkan, eli talvisin pääsee 40km -15C pakkasella, sitä kylmemmällä polttis käynnistyy väkisin.

Lataan aina 100% ja käytän 7,4kW max tehoa.

Yleensä pari reissua pääsee akullisella kesäkeleissä.
Talvella joka kerta ladattava.
MB A250e -20
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tonde-1 kirjoitti: Ke 19.10.2022 14:46 Autolla nyt ajanut 2,5v pelkällä sähköllä ja hämmästyttävää kyllä, edelleen kesällä 80km, tässä tein tuore video 80km latauksesta:

https://youtu.be/YBXCLCVUfXY

Talvikeli puolittaa sähkömatkan, eli talvisin pääsee 40km -15C pakkasella, sitä kylmemmällä polttis käynnistyy väkisin.

Lataan aina 100% ja käytän 7,4kW max tehoa.

Yleensä pari reissua pääsee akullisella kesäkeleissä.
Talvella joka kerta ladattava.
Ilmeisesti sopivan lämpöisessä ja varovaisella kaasujalalla pääsee tuon 80 km eikä ole pelkästään auton ilmoittama optimistinen arvio. Meillä oli ekan sukupolven 213 plugari ja sillä auton arvio ajomatkasta täydellä akulla oli reippaasti yli todellisen. Taisi ilmoitettu arvo olla jossain 30 km tai vähän päälle mutta todellinen neljän vuoden jälkeen jotain 20 km. Samansuuntaisia kommentteja monella täällä foorumilla siitä ensimmäisen sukupolven systeemistä. Uutena kuitenkin meni hyvinkin yli 30 km keveällä kaasujalalla.

Onkohan noissa eri akkuteknologia? Täyssähköautoja suositellaan lataamaan 80%:iin akun säästämiseksi mutta tälle ei täyteen lataaminen ole haitannut.
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

DBFI kirjoitti: Ke 19.10.2022 16:21
Ilmeisesti sopivan lämpöisessä ja varovaisella kaasujalalla pääsee tuon 80 km eikä ole pelkästään auton ilmoittama optimistinen arvio. Meillä oli ekan sukupolven 213 plugari ja sillä auton arvio ajomatkasta täydellä akulla oli reippaasti yli todellisen. Taisi ilmoitettu arvo olla jossain 30 km tai vähän päälle mutta todellinen neljän vuoden jälkeen jotain 20 km. Samansuuntaisia kommentteja monella täällä foorumilla siitä ensimmäisen sukupolven systeemistä. Uutena kuitenkin meni hyvinkin yli 30 km keveällä kaasujalalla.

Onkohan noissa eri akkuteknologia? Täyssähköautoja suositellaan lataamaan 80%:iin akun säästämiseksi mutta tälle ei täyteen lataaminen ole haitannut.
Mittasin todellisen akun netto kapasiteetin, tässä siitä video:

https://youtu.be/oOc9J3hWky8

Eli akun puskuri on todella suuri, kun brutto on 15,6kWh.

Ajotietokoneen tekemä arvio sähkömatkasta on omien kokemusten mukaan ihmeen tarkasti osuva, toteutunut on muutaman kilometrin tarkkuudella oikea.
MB A250e -20
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Tonde-1 kirjoitti: Ke 19.10.2022 14:46
Lataan aina 100% ja käytän 7,4kW max tehoa.

Yleensä pari reissua pääsee akullisella kesäkeleissä.
Talvella joka kerta ladattava.
Minä en ole saanut ladattua kuin max. 3,6kW teholla, vaikka laturi olisi 22kw. Kokeillut kahdella eri piuhalla 32A ja 20A. Mitä pitää tehdä että saisi nopeammin?
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 14:49
Tonde-1 kirjoitti: Ke 19.10.2022 14:46
Lataan aina 100% ja käytän 7,4kW max tehoa.

Yleensä pari reissua pääsee akullisella kesäkeleissä.
Talvella joka kerta ladattava.
Minä en ole saanut ladattua kuin max. 3,6kW teholla, vaikka laturi olisi 22kw. Kokeillut kahdella eri piuhalla 32A ja 20A. Mitä pitää tehdä että saisi nopeammin?
Jos tuontiauto, niin niissä 3,6kW. Suomi autossa on 7,4kW (vakiona).
AC.tä ei saa nopeammaksi, mutta DC:n saa halutessa jälkiasenteisena paikallisesta Mercedes huollosta.
MB A250e -20
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Itselle tulossa GLC plugari , jossa sähköinen toimintamatka 121 km WLTP. Siinäkin ilmeisesti kylmällä toimintamatka melkein puolittuu. Vai olisiko akkutegnologiasssa menty eteenpäin? Nykyisessä 300e Coupessa tippuu kesän 43km range jo 10 asteen pakkasessa 25km, mikä on aika onneton.
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Kaikissa pikkuakkuisissa on se ongelma, että kabiinin lämmitys 5kW vastuksella vie pois suhteessa hurjasti enemmän käyttösädettä kuin esim. 66-90kW isoakkuisessa täyssähkössä.
MB A250e -20
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 15:01
Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 14:49
Tonde-1 kirjoitti: Ke 19.10.2022 14:46
Lataan aina 100% ja käytän 7,4kW max tehoa.

Yleensä pari reissua pääsee akullisella kesäkeleissä.
Talvella joka kerta ladattava.
Minä en ole saanut ladattua kuin max. 3,6kW teholla, vaikka laturi olisi 22kw. Kokeillut kahdella eri piuhalla 32A ja 20A. Mitä pitää tehdä että saisi nopeammin?
Jos tuontiauto, niin niissä 3,6kW. Suomi autossa on 7,4kW (vakiona).
AC.tä ei saa nopeammaksi, mutta DC:n saa halutessa jälkiasenteisena paikallisesta Mercedes huollosta.
Ok, kiitos nopeasta vastauksesta. Osaatko sanoa mistä tuo johtuu, mitä muutoksia autoon on tehty Suomessa?
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

7,4kW on vakiovaruste Suomi malleissa, kun muilla markkinoilla se on lisävaruste. Ja hyvä niin, kun kerrankin Suomiautosta voi puhua kirjaimellisesti (Made in Finland, Uusikaupunki).
MB A250e -20
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 17:37 7,4kW on vakiovaruste Suomi malleissa, kun muilla markkinoilla se on lisävaruste. Ja hyvä niin, kun kerrankin Suomiautosta voi puhua kirjaimellisesti (Made in Finland, Uusikaupunki).
Jos se on lisävaruste, niin luulisi että sen pystyisi muuttamaan jälkikäteen. Onkohan kukaan kysäissyt Veholta?
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 17:37 7,4kW on vakiovaruste Suomi malleissa, kun muilla markkinoilla se on lisävaruste. Ja hyvä niin, kun kerrankin Suomiautosta voi puhua kirjaimellisesti (Made in Finland, Uusikaupunki).
Ja tarkoitit siis niitä Hatchback malleja, jotka kootaan Uudessakaupungissa? Eli esim. kaikissa sedaneissa lataus on 3,6kW.
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 18:32
Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 17:37 7,4kW on vakiovaruste Suomi malleissa, kun muilla markkinoilla se on lisävaruste. Ja hyvä niin, kun kerrankin Suomiautosta voi puhua kirjaimellisesti (Made in Finland, Uusikaupunki).
Ja tarkoitit siis niitä Hatchback malleja, jotka kootaan Uudessakaupungissa? Eli esim. kaikissa sedaneissa lataus on 3,6kW.
Itsellä on tuo A250e HB, mutta sama 7,4kW koskee myös muitakin suomi malleja. Uudemmissa sitten on jo 11kW.
Hinnastoja tutkimalla selviää mitä malleja koskee.
MB A250e -20
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Hinnastoja tutkimalla selviää mitä kumpi on missäkin mallissa.
MB A250e -20
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 19:02
Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 18:32
Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 17:37 7,4kW on vakiovaruste Suomi malleissa, kun muilla markkinoilla se on lisävaruste. Ja hyvä niin, kun kerrankin Suomiautosta voi puhua kirjaimellisesti (Made in Finland, Uusikaupunki).
Ja tarkoitit siis niitä Hatchback malleja, jotka kootaan Uudessakaupungissa? Eli esim. kaikissa sedaneissa lataus on 3,6kW.
Itsellä on tuo A250e HB, mutta sama 7,4kW koskee myös muitakin suomi malleja. Uudemmissa sitten on jo 11kW.
MB A250e -20
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 19:02
Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 18:32
Tonde-1 kirjoitti: La 29.10.2022 17:37 7,4kW on vakiovaruste Suomi malleissa, kun muilla markkinoilla se on lisävaruste. Ja hyvä niin, kun kerrankin Suomiautosta voi puhua kirjaimellisesti (Made in Finland, Uusikaupunki).
Ja tarkoitit siis niitä Hatchback malleja, jotka kootaan Uudessakaupungissa? Eli esim. kaikissa sedaneissa lataus on 3,6kW.
Itsellä on tuo A250e HB, mutta sama 7,4kW koskee myös muitakin suomi malleja. Uudemmissa sitten on jo 11kW.
Hinnastoja tutkimalla selviää mitä malleja koskee.
En löytänyt yhtään hinnastoa, jossa kerrottaisiin auton latausnopeutta. Olen myös ymmärtänyt ettei Uudessakaupungissa kasata sedaneita.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 19:10
En löytänyt yhtään hinnastoa, jossa kerrottaisiin auton latausnopeutta. Olen myös ymmärtänyt ettei Uudessakaupungissa kasata sedaneita.
Pikaisesti katsoin pari hinnastoa ja vakio se kahden vaiheen lataus näytti Suomessa olevan myös sedanille. Varustekoodilla 76B.
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

DBFI kirjoitti: La 29.10.2022 19:32
Pikkumarsu kirjoitti: La 29.10.2022 19:10
En löytänyt yhtään hinnastoa, jossa kerrottaisiin auton latausnopeutta. Olen myös ymmärtänyt ettei Uudessakaupungissa kasata sedaneita.
Pikaisesti katsoin pari hinnastoa ja vakio se kahden vaiheen lataus näytti Suomessa olevan myös sedanille. Varustekoodilla 76B.
Ok, katselin ilmeisesti vääräää hinnastoa kun ei tästä löydy varusteita: https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... o_WLTP.pdf

Mutta täytyypä kysyä Veholta jos 2-vaiheisen saisi myös jälkikäteen.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pikkumarsu kirjoitti: Su 30.10.2022 13:32 Ok, katselin ilmeisesti vääräää hinnastoa kun ei tästä löydy varusteita: https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... o_WLTP.pdf

Mutta täytyypä kysyä Veholta jos 2-vaiheisen saisi myös jälkikäteen.
Kyllä, väärä hinnasto. Lataa A-sarjan hinnasto jossa myös lisävarusteet lueteltu.

Tuolle lataustehon nostolle näyttää olevan WIS jälkiasennusohjekin. Näytti siltä että 7,4 kW:n AC-latausta varten ei tarvita edes uusia osia, joku CD pitää tilata ja sitten useamman ohjainlaitteen koodaus. Parasta printata tuo mukaan jos heti kättelyssä tarjoavat ei-oo:ta. si08.20-p-0003a
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Täällä eteläisessä Suomessa ei vielä ole pakkasta, ei lunta, ei loskaa. Mutta auto herjaa aina välillä, että ”kameranäkymä rajoitettu” tms. Onko tämä täällä pimeässä Suomessa kyseisen automerkin ominaisuus vai korjattavissa oleva vika?
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Ja nyt kun sitä lunta ja pakkasta tuli, niin kaikki tutkat huutaa punaisella, joka kerta kun pysähdyn. Ei ihan premiumilta vaikuta…
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pikkumarsu kirjoitti: Su 20.11.2022 16:33 Ja nyt kun sitä lunta ja pakkasta tuli, niin kaikki tutkat huutaa punaisella, joka kerta kun pysähdyn. Ei ihan premiumilta vaikuta…
Kaikki tutkat? Ne parktronic tutkat peittyy loskaan ihan samalla tavalla premiumissa kuin halvimmassa perusautossakin. Distronicissa tuon ikäisessä pitäisi olla sähkölämmitin toisin kuin perusautoissa (jos niissä samaa tutka on). Vai onko autossa vain se törmäysvaroitin, puskurin sisällä oleva tutka?
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Pikkumarsu kirjoitti: Su 20.11.2022 16:33 Ja nyt kun sitä lunta ja pakkasta tuli, niin kaikki tutkat huutaa punaisella, joka kerta kun pysähdyn. Ei ihan premiumilta vaikuta…
Joo ei se lumi ja loska ainakaan toistaiseksi erota premium ja tavallista merkkiä toisistaan ja minkä merkkiseen autoon takertuu kiinni...
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

DBFI kirjoitti: Su 20.11.2022 17:43
Pikkumarsu kirjoitti: Su 20.11.2022 16:33 Ja nyt kun sitä lunta ja pakkasta tuli, niin kaikki tutkat huutaa punaisella, joka kerta kun pysähdyn. Ei ihan premiumilta vaikuta…
Kaikki tutkat? Ne parktronic tutkat peittyy loskaan ihan samalla tavalla premiumissa kuin halvimmassa perusautossakin. Distronicissa tuon ikäisessä pitäisi olla sähkölämmitin toisin kuin perusautoissa (jos niissä samaa tutka on). Vai onko autossa vain se törmäysvaroitin, puskurin sisällä oleva tutka?
Pysäköintitutkia tarkoitin, mutta toki ajaessa vähän väliä kertoo, että kamera myös pois pelistä. Ei taida olla talviauto tämä.

On minulla ollut autoja, joissa parkkitutkat ovat olleet myös lämmitettyjä. Mutta yleensä autoissa on parkkitutkat osanneet tiputtaa ns. tukossa olevan tutkan pois pelistä, mutta ei näyttävästi tässä mallissa.
Toimiessaan nuo tutkat ovat todella hyvät, mutta käyttöaika näyttää rajoittuvan kesään.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pikkumarsu kirjoitti: Ma 21.11.2022 19:04
Pysäköintitutkia tarkoitin, mutta toki ajaessa vähän väliä kertoo, että kamera myös pois pelistä. Ei taida olla talviauto tämä.

On minulla ollut autoja, joissa parkkitutkat ovat olleet myös lämmitettyjä. Mutta yleensä autoissa on parkkitutkat osanneet tiputtaa ns. tukossa olevan tutkan pois pelistä, mutta ei näyttävästi tässä mallissa.
Toimiessaan nuo tutkat ovat todella hyvät, mutta käyttöaika näyttää rajoittuvan kesään.
Kerrotko vielä missä autossa on lämmitetty pysäköintitutka, siis se akustinen etäisyystutka? Yhdessä vaiheessa mersu käytti RF-tutkaa, esim. 221 mallissa mutta lyhyillä etäisyyksillä se ei ollut yhtä hyvä ja kalliskin ratkaisu. Toimi vähän paremmin lumessa mutta rajansa silläkin.

Pitääkin välttää muita merkkejä jos ne tiputtaa tukossa olevat parkkitutkat pois pelistä. Eihän sellaiseen systeemiin voi luottaa jos varoitusta ei tulekaan kun juuri kyseinen tutka on poissa pelistä. Parempi että tietää siirtyä perinteiseen kuskin huomiointiin.

Ei nuo mersun tutkat minusta todella hyvin toimi kesällä, turhan hitaat välillä. Hissukseen kun peruuttelee niin ihan OK.

Kamera tuskin karvalakkiautossa toimii yhtään paremmin (etukamera). Sinne kameran eteen tulee joskus kondensioverho ja hetki pitää odotella että lämmitys haihduttaa kosteuden. Peruutuskamera on uusissa piilossa ajon aikana eikä peity lumeen. En tiedä onko tässä A-korisessa.
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

DBFI kirjoitti: Ma 21.11.2022 19:13
Pitääkin välttää muita merkkejä jos ne tiputtaa tukossa olevat parkkitutkat pois pelistä. Eihän sellaiseen systeemiin voi luottaa jos varoitusta ei tulekaan kun juuri kyseinen tutka on poissa pelistä. Parempi että tietää siirtyä perinteiseen kuskin huomiointiin.
Siis jos yksi tutka on lumen peitossa, niin silloin se tunnistaa sen olevan tukossa, eikä käytä sitä ennen kuin on taas putsattuna. Tämä ominaisuus olisi tässäkin mallissa aivan loistava. Mutta tässä tapauksessa valitettavasti tuo huusi jokaisissa liikennevaloissa yhdestä ja samasta tutkasta, joka oli oletettavasti lumen tai kuran peitossa.
Mielenkiintoista oli myös se, että muutaman kerran tosiaan liikennevaloissa huusi jokainen tutka. En tiedä mistä se johtui, ehkä jäätävästä sateesta.
Pikkumarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 29.10.2022 14:44

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikkumarsu »

Onko kukaan törmännyt sedanin takaluukkuun, joka ei aukea kuin avaimesta? Tämäkin lienee talven tekoja, mutta ainakaan näkyvää lunta ei kahvassa ollut.
Kävin siis kaupassa, mutten saanut kaupan parkkihallissa luukkua kahvasta auki. Ajettuani kotiin sain kahvastakin taas auki. Onkohan kellään tietoa miten tämä olisi vastaisuudessa vältettävissä?
Peikonmarja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.09.2022 08:26

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Peikonmarja »

Hoplaa!
2,5kk ajelua alla ja nyt kun talvi jälleen yllätti ni tuli muutama kyssäri mieleen. Kyseessä siis tuontiauto joka on vm. 2021.
Lataan autoa ulkona jossa ei ole katosta. Mitä tuo auton latausluukku tykkää kastumisesta ja lumesta? Piuhaa irrotettaessa on saanu pariin otteeseen kaivella hanget pois luukun sisältä ja koittaa irrtella pahimmat jäätkin sisuksista. Mun järkeni sanois et tää ei ole hyvä homma käytön kannalta. Oon koittanu googlata jotain lataussuojia mutta saan ainoastaan motonetin mtx lataushupun joka kiinnittyy magneeteilla. Tää kiinnitystapa taas ei oikee vakuuta koska auto on musta ja nään sieluni silmin mahdolliset naarmut jota toi vois käytössä alkaa jättämään.
Mahdollinen lohkon asennus? Paljonkohan tää lysti tulis maksamaan jos sellasen hankkis ja onko vörtti?
Miten tää kestää pakkasia noin yleensä ja onko mitää mukavia "ominaisuuksia" jotka kannattaa huomioida?
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Juuri latailin lumisateessa ja kyllähän se lumi sinne latausaukkoon pääsi ja sitten parkkihallissa sulasi ja sitten pakkasella jäätyi mukavasti.
Suosittelen siihen vaikka muovipusia latauksen ajaksi suojaksi ettei jäädy.

Ja auton pesu talvella pannaan, viime vuonna jäätyi niin, että joutui sen sisäluukunkin meisselillä tonkia auki.

Nämä siis lienee yleisiä ongelma sähköautoissa, ja luukun sijainnista/muodosta riippuen ilmenee erilailla eri autoissa talviset jäätymisen haasteet.
MB A250e -20
Peikonmarja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.09.2022 08:26

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Peikonmarja »

Tonde-1 kirjoitti: Ti 22.11.2022 12:35 Juuri latailin lumisateessa ja kyllähän se lumi sinne latausaukkoon pääsi ja sitten parkkihallissa sulasi ja sitten pakkasella jäätyi mukavasti.
Suosittelen siihen vaikka muovipusia latauksen ajaksi suojaksi ettei jäädy.
Tarttee varmaa leikkimään kätevää emäntää ja alkaa neulomaan jotain suojan tapaista :D
EdGreat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.09.2019 21:40

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja EdGreat »

Minä olen käyttänyt tuota MTX:n suojaa siten, että olen tehnyt siitä pussin latauskahvan ja luukun ympärille. Tällä tavoin olen saanut ainakin suurimmat lumet ja pjaskat pidettyä ulkopuolella.

Ensimmäistä luukun jäätymistä ja hajoamista odotellessa.
Vastaa Viestiin