Distronic Plus
Distronic Plus
Muutaman kerran on nyt käynyt V250:ssä että tulee herja "Dirty Radar Sensors". Silti sensoreissa ei pahemmin likaa näy. Useimmiten kun vaan jatkaa ajamista herja katoaa itsestään vaikka keli muuttuisi mihin suuntaan vaan. Veholla katsoivat vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Onko noi oikeasti noin herkät ettei tarvi olla edes näkyvää kuraa ilmassa vaan pieni kosteus riittää. Tuo ei muuten haittaisi mutta kun en ole vielä löytänyt valintaa jolla saisin tuon tapahduttua Distronicin pois ja voisi ajella perinteisellä vakionopeussäätimellä. Muistaakseni C207:ssa näin oli. Itselleni vakionopeussäädin ei ole mukavuusvaruste vaan paremminkin apuväline, joten vähän ikävä vaiva. Onko muilla ollut samaa vaivaa ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: Distronic Plus
Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.
Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: Distronic Plus
Eipä tullut mieleen sinä harmituksessa ja ihmettelyssä että rajoitinta tosiaan voi käyttää paremman puutteessa, kiitos muistutuksesta. En tiedä onko minulla kyse kurasta kun esimerkiksi viimeisellä yhtä mittaisella 350 km siivulla takkusi 3 kertaa heti matkan alussa noin 1 tunnin ajon jälkeen. Jatkoin vaan ajoa ja keskimäärin 4 minuutin kuluttua tuli teksti "Distronic Enabled". Matkan loppupäässä kuraa lensi enemmän silti ei ongelmia.Dieselross kirjoitti:Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.
Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Re: Distronic Plus
OtivusRem kirjoitti:Eipä tullut mieleen sinä harmituksessa ja ihmettelyssä että rajoitinta tosiaan voi käyttää paremman puutteessa, kiitos muistutuksesta. En tiedä onko minulla kyse kurasta kun esimerkiksi viimeisellä yhtä mittaisella 350 km siivulla takkusi 3 kertaa heti matkan alussa noin 1 tunnin ajon jälkeen. Jatkoin vaan ajoa ja keskimäärin 4 minuutin kuluttua tuli teksti "Distronic Enabled". Matkan loppupäässä kuraa lensi enemmän silti ei ongelmia.Dieselross kirjoitti:Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.
Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
On tuo silti aika kökkö kiertotie. Miksi se ei muutu tavalliseksi vakionopeussäätimeksi silloin kun se tutka ei toimi ? Luultavasti softassa olisi pikku juttu kuv joku viitsisi koodata.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Distronic Plus
Se on varmaan jokin turvallisuusperiaate, että kuski ei vahingossa kuvittele ajavansa adaptiivisessa moodissa mutta onkin normivakkarilla. Riittäisi jos näyttäisi mittaristossa erillisenä (koko ajan näytössä olevana) kumpi moodi adaptiivinen/tavallinen on käytössä...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Distronic Plus
Samaa olen ihmetellyt/harmitellut. C207 '10 oli valikossa valinta jolla Distronic ominaisuuden sai pois päältä jolloin se käyttäytyi normivakkarin tavoin. Tästä en ole samaa löytänyt.x_ismo kirjoitti:OtivusRem kirjoitti:Eipä tullut mieleen sinä harmituksessa ja ihmettelyssä että rajoitinta tosiaan voi käyttää paremman puutteessa, kiitos muistutuksesta. En tiedä onko minulla kyse kurasta kun esimerkiksi viimeisellä yhtä mittaisella 350 km siivulla takkusi 3 kertaa heti matkan alussa noin 1 tunnin ajon jälkeen. Jatkoin vaan ajoa ja keskimäärin 4 minuutin kuluttua tuli teksti "Distronic Enabled". Matkan loppupäässä kuraa lensi enemmän silti ei ongelmia.Dieselross kirjoitti:Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.
Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
On tuo silti aika kökkö kiertotie. Miksi se ei muutu tavalliseksi vakionopeussäätimeksi silloin kun se tutka ei toimi ? Luultavasti softassa olisi pikku juttu kuv joku viitsisi koodata.
Re: Distronic Plus
Siellä on oma logo mittaristossa josta tietää että se on päällä. Toisaalta tuntee sen heti takapuolessakin kun ei mitenkään ala reagoimaan ainakin kun ei etäisyyssäätö ole ihan minimissä. Taidat kuitenkin olla oikeassa syystä.MiHe kirjoitti:Se on varmaan jokin turvallisuusperiaate, että kuski ei vahingossa kuvittele ajavansa adaptiivisessa moodissa mutta onkin normivakkarilla. Riittäisi jos näyttäisi mittaristossa erillisenä (koko ajan näytössä olevana) kumpi moodi adaptiivinen/tavallinen on käytössä...?
Re: Distronic Plus
Mulla on w205, jossa distronic. Kun sen laittaa päälle, niin näytöön tulee muutamaksi sekunniksi viesti, mutta ei mittaritaulussa muuten ole mitään palavaa logoa, josta näkee onko vakkari päällä. Mun edellisessä autossa eli volkkarissa oli sellainen nopeusmitarin kuva, joka kertoi oliko vakkari päällä ja sitten kun tutka huomasi edellä olevan auton, siihen "mittarivalon" viereen tuli auton kuva, josta tiesi, että tutka seuraa edellä olevaa autoa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Distronic Plus
Saat sieltä valikosta sen distronic "animaation" näkymään jatkuvasti.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Distronic Plus
Joo, sieltä sen näkee, mutta tulee harvoin sitä valikkoa pidettyä päällä.
Re: Distronic Plus
Kyllä mulla tulee 205:ssä siihen nopeusmittarin viereen niitä punasia palkkeja kun Distronic on käytössä. Palkkien paikka ja määrä vaihtelee oman ja edessä ajavan nopeuden mukaan. HUD:issa näkyy myös Distronic nopeus.jawa59 kirjoitti:Mulla on w205, jossa distronic. Kun sen laittaa päälle, niin näytöön tulee muutamaksi sekunniksi viesti, mutta ei mittaritaulussa muuten ole mitään palavaa logoa, josta näkee onko vakkari päällä. Mun edellisessä autossa eli volkkarissa oli sellainen nopeusmitarin kuva, joka kertoi oliko vakkari päällä ja sitten kun tutka huomasi edellä olevan auton, siihen "mittarivalon" viereen tuli auton kuva, josta tiesi, että tutka seuraa edellä olevaa autoa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Distronic Plus
On mullakin punaisia palkkeja. Hudia ei ole. Käsittääkseni tämä nopeusmittarin näköinen merkki oli ainakin joskus samanlainen kaikilla automerkeillä. Mersusta en tiedä, kun tää on eka. Joo noi palkithan paljastaa, että distronic on päällä. Sitä en muista, että jos ei ole ketään edessä, niin palaako aina yksi palkki. Mitenhän muissa mersun malleissa on asia hoidettu?
Re: Distronic Plus
Palaa aina nopeudesta riippuen yksi tai kaksi palkkia.jawa59 kirjoitti:Sitä en muista, että jos ei ole ketään edessä, niin palaako aina yksi palkki.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Distronic Plus
C207 ja V250 tulee kuvio jossa kaksi autoa nokakkain ja huutomerkki välissä ja tietty nuo nopeusmiittarin palkit. Jotka on muuten tosi kätevät kun niistä näkee nopeus eron edellä ajavaan, kätevä etenkin huonolla näkyvyydellä.jawa59 kirjoitti:On mullakin punaisia palkkeja. Hudia ei ole. Käsittääkseni tämä nopeusmittarin näköinen merkki oli ainakin joskus samanlainen kaikilla automerkeillä. Mersusta en tiedä, kun tää on eka. Joo noi palkithan paljastaa, että distronic on päällä. Sitä en muista, että jos ei ole ketään edessä, niin palaako aina yksi palkki. Mitenhän muissa mersun malleissa on asia hoidettu?
Re: Distronic Plus
Kysymys distronic plussan kalibroinnista. Mulla kun asettaa tyhjällä tiellä nopeuden vaikka 120 niin vakkari rupeaa pitämään nopeutta 5-7 km/h pienempänä vaikkei tutka (punaisten palkkien perusteella) havaitse edessä mitään väistettävää. Myös kiihdytys takaisin haluttuun nopeuteen tapahtuu mahdottoman lievällä kaasun lisäyksellä. Onko jotain konstia käskeä härveli kalibroimaan itseään, pitääkö sorkkia Starilla asetuksia vai mikä auttaisi.
Tutka toimii ihan fiksusti kun havaitsee edessä esteitä. Ongelma saattoi tulla samaan aikaan kun auton koko ohjelmistosta väännettiin / optimoitiin lisää tehoa. w205 220d 2015
Tutka toimii ihan fiksusti kun havaitsee edessä esteitä. Ongelma saattoi tulla samaan aikaan kun auton koko ohjelmistosta väännettiin / optimoitiin lisää tehoa. w205 220d 2015