KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tämä 420cdi on ollut paras auto, mitä minulla on ollut.
Alussa oli vaikea tottua henkilöautojen jälkeen, mutta parhaiten tämä minun ajuilleni sopii.

Remontteina on ollut ilmajousituksen kompura, jonka vaihdoin jo etukäteen varulta, kun se jo äänsi pahasti, enkä halunnut sitä alkaa tien päällä korjaamaan ja hermoilemaan.
Uuden avaimen jouduin veholta hakemaan, kun entisen hävitin ja vara-avaimella ajelin.
Nyt talvella meni vaihdelaatikon servomoottori, jonka saa vaihto-osana veholta.

Helppo nousta kyytiin, hyvä näkyväisyys, melko hyvät ajo-ominaisuudetkin, urheiluauton suorituskyky - maasturin maasto-ominaisuudet, hyvät tilat, neliveto.
Silmällehän nämä ei niin kauniita ole, mustia möhköjä.
Mikään aikaisempi auto ei ole lähellekkään näin paljoa herättänyt negatiivisia reaktioita kanssa-autoilijoissa, vaikken ole edes sikaillut tällä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Saarikoski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 20.05.2006 11:56
Paikkakunta: kokkola

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Saarikoski »

Mulla ollut nyt n.puoli vuotta 320cdi -06 . Ajettu n.225tkm ja ihan rehti suomiauto. On AMG-ulko-osilla ja ilmeisesti sport paketilla. Ensi töikseni vaihtelin jakoketjun, jossa oli jo venymää. Softasin auton asianmukaisesti ja tyhjenneltiin dpf. Kulutus laski maantiellä siedettävälle .n 7-8ltr tasolle, mutta kaupungissa haukkaa kyllä yllättävän paljon (13-14ltr) pienessä nurkka ajossa. Kulkupuoli parani varsinkin maantievauhdeissa tosi paljon...eihän tuo mikään raketti oo, mutta hyvin ehtii.
Miinuksena ajovalojen huono teho ja suht korkea kulutus. Muuten on erittäin asiallinen meidän tarpeisiin.
Mulla vaihtoehtoina oli autoa etsiessä BMW X5 tai X6, mutta tarvittavilla höysteillä oleva bmw olisi ollu n.2x kalliimpi vs tämä mersu.
Vähän "kolokko" ML on verrattuna esim edelliset bmw:t, mutta mun silmään vähintään yhtä hyvän näköinen kuin X5 ja ominaisuksiltaan suhteessa hintaan aivan ylivoimaisesti parempi ostos kuin bmw.

Kuva
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja TLP »

tuikku kirjoitti: Mikään aikaisempi auto ei ole lähellekkään näin paljoa herättänyt negatiivisia reaktioita kanssa-autoilijoissa, vaikken ole edes sikaillut tällä.
Onko niillä kanssa-autoilijoilla ollut taipumusta pakottaviin ohituksiin ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, hirveät halut kilvan ajuun.
Monta kertaa on käynyt, että tien varteen pysähtyminen on ollut sitten lopulta ainut keino keskeyttää se ahdistaminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja TLP »

tuikku kirjoitti:.
Joo, hirveät halut kilvan ajuun.
Monta kertaa on käynyt, että tien varteen pysähtyminen on ollut sitten lopulta ainut keino keskeyttää se ahdistaminen.
Eli tehoa tarviit lisää, eihän siinä muu auta :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Osaako joku vastata seuraavaan kysymykseen..? Katselin mielenkiinnosta Mobilesta 5-satasia pesna 164-koppasia Möllejä ja huomasin että osassa on nopeusmittari 0-160 ja toisissa 0-260. Ja noissa sataan'kuuteenkymppiin piirtävissä oli selvästi KM/H merkintä ja autot muutenkin näyttivät Euro-spec autoilta joten ei oikeen siitäkään tuntuisi olevan kiinni että olisi jenkki-malleja.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MouTine kirjoitti:Osaako joku vastata seuraavaan kysymykseen..? Katselin mielenkiinnosta Mobilesta 5-satasia pesna 164-koppasia Möllejä ja huomasin että osassa on nopeusmittari 0-160 ja toisissa 0-260. Ja noissa sataan'kuuteenkymppiin piirtävissä oli selvästi KM/H merkintä ja autot muutenkin näyttivät Euro-spec autoilta joten ei oikeen siitäkään tuntuisi olevan kiinni että olisi jenkki-malleja.
Oliko se km/h siinä kehällä vai keskellänäytöllä
mutten sopii jenkki mittariksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

CDI203 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Osaako joku vastata seuraavaan kysymykseen..? Katselin mielenkiinnosta Mobilesta 5-satasia pesna 164-koppasia Möllejä ja huomasin että osassa on nopeusmittari 0-160 ja toisissa 0-260. Ja noissa sataan'kuuteenkymppiin piirtävissä oli selvästi KM/H merkintä ja autot muutenkin näyttivät Euro-spec autoilta joten ei oikeen siitäkään tuntuisi olevan kiinni että olisi jenkki-malleja.
Oliko se km/h siinä kehällä vai keskellänäytöllä
mutten sopii jenkki mittariksi
Ainut asteikko ulkokehällä ja KM/H merkintä.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ja

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta tässä taas normaalisti 260:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=next" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

On se jenkkimallin auto/mittaristo. Asteikon voi muuttaa mph/km, mutta numerot ei muutu.
164_miles.jpg
Omassa muutin maileiksi äsken, niin nyt on sitten 260 mph huiput :)

Oletin että tämä on yleinen käytäntö mersuissa (tämänikäisissä), ainakin W220:ssa on jo tälleen tuo mph/km.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

No niin, selvisi sitten tämäkin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Thetic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 23.10.2013 10:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Joo ja tunnistaahan nuo jenkkiversioiksi heti keulasta kun on nuo oranssit heijastimet lisänä umpioissa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Thetic kirjoitti:Joo ja tunnistaahan nuo jenkkiversioiksi heti keulasta kun on nuo oranssit heijastimet lisänä umpioissa.
Totta, mutta on noita näkynyt tolla oranssilla heijastimella aika paljon ihan täkäläisiäkin autoja. Tosin tuossa valkoisessa on noi kulmajenkkimarkkerit, mitkä euro-malleissa on vilkkuina. Katsoin itse vaan että takaluukussa on kilven kolo leveä, mutta se taitaakin olla noissa kaikissa leviä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Vaihtelin peräöljyn (Takaperä) eilen, mutta miten se pitäisi oikeaoppisesti tehdä. Erikoista ettei WISsissä ole siihen mitään ohjetta :?:

Lukollinen perä, jonka tilavuus 1.6l, ulos tuli 1.5 ja kauhean mustaa tököttiä, varmaan alkuperäistä 220 tkm ajettua. Perä on vissiin jotain alumiinisekoitetta, kun ei ollut ruostetta yhtään ja proputkin aukesi kuin uudesta.
ML_peraoljy.jpg
Laitoin sinne sisään 1.6l ja ei vielä tullut propusta pihalle mitään, lisäsin sitten vielä 2 desiä ja vieläkään ei valunut yli :eh: No otin sitten pois tuon 2 desiä ja sinne jäi se 1.6l, mutta mikähän tässä nyt meni väärin, vai eikö pitäisikään valua yli? Muuta en itse keksinyt kuin öljyn lämpötilan joka tuohon vaikuttaisi, kylmää öljyä sinne menee kyllä reilusti enemmän, kun pitäisi, jos vaan ruuttaa menemään.
pera.jpg
Öljyksi joutui laittamaan alkuperäistä tavaraa, kun ei löytynyt tuolla luokituksella mistään muuten: (MB 235.15) 001 989 59 03 10
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Nyt on 221 tkm mittarissa ja rupesi takakaaret kaipaamaan huoltoa:
ML_ruoste.jpg
Sisälokari irrottamalla tuolta(kin) paljastui tuolleinen lippa, johon sonta kerääntyy. Itse lippa on kyllä muovia, kun on osa helmaa, mutta muhii kivasti siellä peltiä vasten ja tuosta mentäessä auton alle, niin kyllä siitä tunkinnostopisteestä parikerrosta ruosteista peltiä irtosi. Onneksi jäi kuitenkin sen verta vielä ettei sentään tarvinnut hitsata.
ML_ruoste_1.jpg
Pintaruostetta löytyi muualtakin sisälokarinalta ja nämä tuli hiottua ja käsiteltyä fosforihapolla ja sen jälkeen temacoat RM40 päälle ja kotelusuojaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
metalman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 26.05.2005 12:38
Paikkakunta: Kolari

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja metalman »

pitkästä aikaa tuli palattua jenkkien jälkeen mersun pukille.

ML offroad paketilla tuli hankittua, mitenkäs airmatic alustaa voi/pystyy huoltamaan? onko kuivuria tai jms?
Vai pitääkö oottaa koska pussi tai iskari korkkaa ja sitten vasta korjata?
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

metalman kirjoitti:pitkästä aikaa tuli palattua jenkkien jälkeen mersun pukille.

ML offroad paketilla tuli hankittua, mitenkäs airmatic alustaa voi/pystyy huoltamaan? onko kuivuria tai jms?
Vai pitääkö oottaa koska pussi tai iskari korkkaa ja sitten vasta korjata?
Ainkin suodatin vaihtaa ja sen letku tarkistaa
Mökkillä
'
Avatar
metalman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 26.05.2005 12:38
Paikkakunta: Kolari

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja metalman »

Siinä ei vissiin ole mitään kuivuria ilmajärjestelmässä?

Tai ei tartte laittaa talvea vasten mitään öljyä tai jäätymisen esto ainetta?
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
Kalllio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 10.09.2012 11:53
Paikkakunta: Vaasa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Kalllio »

Siinä ei vissiin ole mitään kuivuria ilmajärjestelmässä?

Tai ei tartte laittaa talvea vasten mitään öljyä tai jäätymisen esto ainetta?
Kuivuri löytyy kompurasta ja siellä on kourallinen ryynejä. Itsellä olivat aika kosteana, kun vuosi sitten avasin ja kuivatin. Mittarissa tuolloin oli n. 235tkm.
Myös imuilmansuodatin kannattaa vaihtaa ja tarkistaa imuilmaletkun kunto. Tapaa murtua ajan myötä varsinkin viimeisestä "kurvista" ennen kompuraa.
Avatar
Mika Mallikas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Mika Mallikas »

2011 300 CDI BE parin tuhannen kilometrin keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.8. Vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, paljonkohan mahtaa tietokone laskea väärin...

Osaako joku kertoa mikä on kyseisen muoviosan nro tai nimi suomeksi, saksaksi tai englanniksi? Pitäisi sellainen löytää vasemmalle puolelle.
Kuva
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Mika Mallikas kirjoitti:2011 300 CDI BE parin tuhannen kilometrin keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.8. Vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, paljonkohan mahtaa tietokone laskea väärin...

Osaako joku kertoa mikä on kyseisen muoviosan nro tai nimi suomeksi, saksaksi tai englanniksi? Pitäisi sellainen löytää vasemmalle puolelle.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00731/14666837.jpg] ][/url]
Kulutus mittarin heitto selviää tankamalla pari kertaa täyteen samalla tavalla ja siitä laskemalla,
(0.5-1L)
Mökkillä
'
repal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 16.05.2012 08:42

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja repal »

Tällainen ML 320 CDI W164 olisi kovasti kiikarissa. Onko viimeaikaisia suosituksia tämän mallin suhteen? Kovin vähän on edelleen kirjoituksia mallista, vaikka näiden hintataso alkaa olemaan jo ihan järkevä.

Tuontiautoa tässä funtsailen, kun muutaman itselleni varusteineen sopivan auton kävin kotimaassa katsomassa ja ruostetta tuntuu jonkin verran kaarissa/takaluukuissa olevan sekä karvalakkeja varusteluiltaan. Tuontivehkeet Saksassa näyttävät olevan selkeästi parempi peltisiä, pääosin ilmajousituksella ja muutoinkin paremmin varusteltuja. Airmatic lienee näissä ihan toimiva järjestelmä, kunhan ennakoi normaalit ilmajousituksen murhepaikat ja hyväksyy vähän isommat kulut pussien/iskarien vaihdoissa. Vaihtotyöt eivät netistä löytyvien ohjeiden mukaan näytä olevan mitään järjettömän työläitä. Moottorin murheet ovat myös hyvin tiedossa (mm. jakoketju ja lauhduttimen tiivisteet).

Onko 200 tai 300 tkm ajetuissa jotain suurempaa eroa korjauksien suhteen? Eli onko parempi ostaa reippaasti ajettu, jossa jonkin verran jo korjailuja tehty?

Henkilömallit ovat tietysti ekologisempia, mutta vähän sivussa asuvana tukevalle, talvisin lumessa ja loskassa möyrivälle autolle on tarvetta. Ja auton loppusijoituspaikaksi tällaista ollaan ostamassa, joten sillä olisi kiva saada varusteiltaan mieleinen laite.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja BHN »

B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Tänään vaihtui B170 ML350:en, W164 bensakoneella. Aikamoiset kyydit antaa kyllä :D Toivotaan huolettomia vuosia (toiveajattelua).
Monenlaista vehjettä on tullut ajettua, mutta noin hyvää kyytiä ei vielä ole saanut autolta koskaan. :D
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

B170 kirjoitti: Ma 25.01.2021 17:59 Tänään vaihtui B170 ML350:en, W164 bensakoneella. Aikamoiset kyydit antaa kyllä :D Toivotaan huolettomia vuosia (toiveajattelua).
Monenlaista vehjettä on tullut ajettua, mutta noin hyvää kyytiä ei vielä ole saanut autolta koskaan. :D
Hyvä valinta,
tarkista ajoittain että vettä ei seiso taka samin lähetyvillä
taka sivuverhoilun takan, pohjalla takavalon ala puolella
hantin puolella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

CDI203 kirjoitti: Ma 25.01.2021 18:57
B170 kirjoitti: Ma 25.01.2021 17:59 Tänään vaihtui B170 ML350:en, W164 bensakoneella. Aikamoiset kyydit antaa kyllä :D Toivotaan huolettomia vuosia (toiveajattelua).
Monenlaista vehjettä on tullut ajettua, mutta noin hyvää kyytiä ei vielä ole saanut autolta koskaan. :D
Hyvä valinta,
tarkista ajoittain että vettä ei seiso taka samin lähetyvillä
taka sivuverhoilun takan, pohjalla takavalon ala puolella
hantin puolella
Ok. Kiitos vinkistä. Pitää tarkistella heti huomenna, kun päivä valkenee. Vähän pelotti tällainen hankkia, mutta aina, kun on autokauppaa koittanut tehdä järjellä niin ajomukavuus on ollut vähän niin ja näin, käyttökulut kylläkin pienet. Mutta aina, kun vetänyt kuumehoureessa tunteella niin ollut asiat päinvastoin :D
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Onkos minkä verran rullattu 350 bensa? Onkohan jakopää ja tasapainoakseli laitettu? Tarkistitko osuuko riskiryhmään?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Maastis kirjoitti: Ma 25.01.2021 19:27 Onkos minkä verran rullattu 350 bensa? Onkohan jakopää ja tasapainoakseli laitettu? Tarkistitko osuuko riskiryhmään?

TJ
En tarkistanut, mistä? 195tkm ajettu. Suomi-auto, 120tkm asti Veholla huollettu, sen jälkeen käyttäjä huoltanut/huollattanut jossain, ei ole merkannut kuitenkaan eli myynti-ilmoituksessa mainittu ”hyvä huoltokirja” on siistikansinen ja paljon tyhjiä sivuja. Moottoriöljy oli ihan ok näköistä. Huoltaa täytyy kuitenkin mahdollisimman pian. Miten tuo akseli oireilee?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/

Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"

On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Maastis kirjoitti: Ma 25.01.2021 20:32 https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/

Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"

On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.

TJ
Joo, riskiryhmään auto kuuluu. Aamulla viiden aikaan iski hirveä morkkis autokaupasta. On se kumma, kun noihin vanhoihin vehkeisiin aina vaan lankee, liha on heikko. No, pitää vielä tarkistaa tuo OBD:n vikakoodit. Vikavaloja ei pala ja auto käy tosi hienosti ja kulkee, erittäin siisti niin ulkoa kuin sisältäkin. Nahkapenkitkin kuin ei olisi istuttu koskaan. Mistäänhän tuota ei oikein pysty varmistamaan, että onko jo tuo tyyppivika korjattu? Jollei jakopäätä avaa. Onneksi vaimon veli on autokorjaamossa töissä niin työn osuudesta pystyy vähän tinkimään, jos tuo pitää jossain vaiheessa laittaa.
Auton myyjä oli aivan tietämätön ketjukoneiden ongelmista yleensäkin, tietysti myyntimiehen pitääkin olla. Laitoin tuon saman linkin sähköpostilla hänellekin niin ei mene siltäkään tämä päivä hukkaan, oppii ainakin jotain uutta.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

B170 kirjoitti: Ti 26.01.2021 07:41
Maastis kirjoitti: Ma 25.01.2021 20:32 https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/

Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"

On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.

TJ
Joo, riskiryhmään auto kuuluu. Aamulla viiden aikaan iski hirveä morkkis autokaupasta. On se kumma, kun noihin vanhoihin vehkeisiin aina vaan lankee, liha on heikko. No, pitää vielä tarkistaa tuo OBD:n vikakoodit. Vikavaloja ei pala ja auto käy tosi hienosti ja kulkee, erittäin siisti niin ulkoa kuin sisältäkin. Nahkapenkitkin kuin ei olisi istuttu koskaan. Mistäänhän tuota ei oikein pysty varmistamaan, että onko jo tuo tyyppivika korjattu? Jollei jakopäätä avaa. Onneksi vaimon veli on autokorjaamossa töissä niin työn osuudesta pystyy vähän tinkimään, jos tuo pitää jossain vaiheessa laittaa.
Auton myyjä oli aivan tietämätön ketjukoneiden ongelmista yleensäkin, tietysti myyntimiehen pitääkin olla. Laitoin tuon saman linkin sähköpostilla hänellekin niin ei mene siltäkään tämä päivä hukkaan, oppii ainakin jotain uutta.
Auto myyjä tietämätön ketju vaivoista niin vissin... :lol:

se hyvä näissä on verratuna pienmpään bensaan 271
missä jako päähajoaa usein totalisesti(muu kone siinä sivussa) ilman varoituksia,
eli ajelet sen enemittä murheita ja jos oireita tule et ajele enen korjausta yleensä oireet tulee hyvissä ajoin ennen
totali tuhoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin