KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

B170 kirjoitti: Ti 26.01.2021 07:41
Maastis kirjoitti: Ma 25.01.2021 20:32 https://www.mercedesmedic.com/check-my- ... n-m272273/

Lueskelepa vaikka tämä ja voit muutenkin googlailla "M272 balance shaft"

On se voitu hyvinkin jo laittaa kuntoon. Oireita alkaa tulla viimeistään ilmeisesti nokkien ajoituksesta.

TJ
Joo, riskiryhmään auto kuuluu. Aamulla viiden aikaan iski hirveä morkkis autokaupasta. On se kumma, kun noihin vanhoihin vehkeisiin aina vaan lankee, liha on heikko. No, pitää vielä tarkistaa tuo OBD:n vikakoodit. Vikavaloja ei pala ja auto käy tosi hienosti ja kulkee, erittäin siisti niin ulkoa kuin sisältäkin. Nahkapenkitkin kuin ei olisi istuttu koskaan. Mistäänhän tuota ei oikein pysty varmistamaan, että onko jo tuo tyyppivika korjattu? Jollei jakopäätä avaa. Onneksi vaimon veli on autokorjaamossa töissä niin työn osuudesta pystyy vähän tinkimään, jos tuo pitää jossain vaiheessa laittaa.
Auton myyjä oli aivan tietämätön ketjukoneiden ongelmista yleensäkin, tietysti myyntimiehen pitääkin olla. Laitoin tuon saman linkin sähköpostilla hänellekin niin ei mene siltäkään tämä päivä hukkaan, oppii ainakin jotain uutta.
No, mitäpä sitä nyt sen kummenpaa morkkista tuntemaan... mutta hyvä tietää että osaa varautua jos alkaa moottorivall palaa :). Autolla on kuitenkin päästelty jo 200tkm niin suurella todennäköisyydellä tuo ongelma on jouduttu korjata. Kai ne on tullu viimeistään 100tkm kohdilla esille... Toinen vaiva mikä voi hyvinkin tulla 200tkm tietämillä tai välillä 200-300 on imusarja. Joko menee läppien käyttöakselin vipu poikki imusarjan etupäästä... tai sitten on läppien akselit niin väljät imusarjan sisällä että koko laitos on helistin. Ilmeisesti näis ei kuitenkaan siitäkäön ole aiheutunut mitään totaalituhoja... Mun pitäis tuosta V8 koneesta käyttää imusarja irti. Tarkistaa missä kunnossa sisältä ja jos ok, niin asentaa tarvike vivusto. On ollu poikki koko omistukseni ajan ja läpät vaan köytetty toiseen ääriasentoon...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Joo, nyt selvisi tuosta ML:stä, että on ollut uudesta asti yhdellä omistajalla ja 5.8.20 alkaen on Veho omistajana ja 25.8.20 omistajana tämä autoliike josta sen ostin, olivat myös katsastaneet lokakuussa. Kuuklasin netistä ja löysin mahdollisen entisen omistajan, kun toimii varsin suuren yrityksen johtotehtävissä ja laitoin sähköpostia rohkeasti entiselle omistajalle niin vastasi kolmen minuutin kuluttua, että auto on aina huollettu Veholla. Kiitin tietysti nöyränä tiedosta. Veholta kysyin niin huoltotietoja ei saa kuin paikan päällä omistaja/haltija. Onkohan tuon 120tkm huollon jälkeen siirrytty sähköiseen huoltokirjaan? Auton näytön mukaan nyt seuraavaan huoltoon 4400km. Katsastustietojen mukaan mittarilukema pitää paikkansa.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No kyllä tuosta pitäis sitten hyvin saada Veholta tiedot mitä kaikkea autolle on tehty.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Aamulla oli satanut lähes 15cm uutta lunta vanhan sohjon päälle, kolme mersua pihalla, mutta valinta kelin mukaan :-)
Ei haitannut etenemistä, vahvistusta ML:n hankinnalle :-)
Tässä pohtinut pitäisikö tuo ML laittaa etanolille? Mullahan se B170 oli flexfuel ja hyvin toimi. Sais sillä 3€/100km pois. Mitäs olette mieltä?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Eli millä bensankululla l/100 laskit tuon 3e säästön? Ihan kiinnostava aihe kyllä... etenkin jos vois olla suht varma että siirtyminen E85 ei tule aiheuttamaan kalliita remontteja polttosinejärjestelmään. Öljynvaihtoväli ilmeisesti syytä tihentää?

Kaasu konservio olis myös mielenkiintoinen, mutta mihin jemmais riittävän suuret tankit niin että ei tarviisi uhrata tavaratilaa...? 7 paikkaisesta voisin itse heivata 3 rivin penkit pois, mutta ei siihen taina vielä kummoista tankkia saada.

TH
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Maastis kirjoitti: Ke 27.01.2021 13:34 Eli millä bensankululla l/100 laskit tuon 3e säästön? Ihan kiinnostava aihe kyllä... etenkin jos vois olla suht varma että siirtyminen E85 ei tule aiheuttamaan kalliita remontteja polttosinejärjestelmään. Öljynvaihtoväli ilmeisesti syytä tihentää?

Kaasu konservio olis myös mielenkiintoinen, mutta mihin jemmais riittävän suuret tankit niin että ei tarviisi uhrata tavaratilaa...? 7 paikkaisesta voisin itse heivata 3 rivin penkit pois, mutta ei siihen taina vielä kummoista tankkia saada.

TH
Noin karkeasti vaan laskin, että jos bensaa palaa keskimäärin 13l sataselle ja kulutuksen nousu 2l, mutta autokohtaistahan se nousu on vähän. Hintoina käytin E95 1,50 ja E85 1,10.
Toi B mersu toimi kyllä ihan mainiosti, tosin ehti olla vaan vuoden viinalla, kun tuli tämä auton vaihto. B Mersussa kulutus nousi 1,5l sataselle. Siellä olis Vantaalla jollekin ilmastoystävällinen B, uudet iskarit, vetoakselit ja moottorinlämmitin (TT-Thermo). Vähän närästi tuo lämmittimen meno auton mukana, kun ihan just laitettu, mutta en alkanut irrottelemaan.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Maastis kirjoitti: Ke 27.01.2021 13:34 Eli millä bensankululla l/100 laskit tuon 3e säästön? Ihan kiinnostava aihe kyllä... etenkin jos vois olla suht varma että siirtyminen E85 ei tule aiheuttamaan kalliita remontteja polttosinejärjestelmään. Öljynvaihtoväli ilmeisesti syytä tihentää?

Kaasu konservio olis myös mielenkiintoinen, mutta mihin jemmais riittävän suuret tankit niin että ei tarviisi uhrata tavaratilaa...? 7 paikkaisesta voisin itse heivata 3 rivin penkit pois, mutta ei siihen taina vielä kummoista tankkia saada.

TH
jep öljyn vaihto väliin syytä kiinttää huomiota normalia enemän sekä myös sen laatuun
sieltä tulee vielä kaliimpia remonteja
muunos boxsi sarjoja näkynyt mailamlla myytävän jo humatavasti halvemlla mitä suomessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

B170 kirjoitti: Ke 27.01.2021 14:51 jos bensaa palaa keskimäärin 13l sataselle ja kulutuksen nousu 2l, mutta autokohtaistahan se nousu on vähän.
Ei taida 2l kulutuksen nousulla mitenkään selvitä. Yleisesti puhutaan 30% noususta, jolloin Etanolia kuluisi ennenmminkin n.17l/100km (tuolla bensankulutuksella)
2007 R 320cdi
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Eli tuolla GL mersulla 14l/100 bensaa ja 18,2l/100 Etanolia niin säästö olis vaan 1e sadalle. Tankilla sais käydä useammin, öljyjä vaihdella mahdollisesti useammin niin siihen se säästö melkein katoaa...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

No, eiköhän nuo bensatkin jaksa ostaa mitä menee, mut on tämä tajutonta, kun ottaen huomioon polttoaineiden ja saasteverojen tulevaisuuden hintanäkymät niin pitäisi investoida taloudellisempiin vehkeisiin niin eikun möhköö pihalle vaan :-)
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Kaasulle kun keksiis kätevät tankit mitkä ei veisi tilaa... sitte vaan yön pimeinä tunteina muutossarja kiinni ja alata käydä kaasutankilla :)
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mitä malleja 164:sta on saanut rautajousilla? Tuskin 5-satasta? Onnistuukohan alkupään 164:sten 500:sen Möllin konvertointi rautajousille oem osilla..?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

MouTine kirjoitti: To 28.01.2021 07:26 Mitä malleja 164:sta on saanut rautajousilla? Tuskin 5-satasta? Onnistuukohan alkupään 164:sten 500:sen Möllin konvertointi rautajousille oem osilla..?
Ainakin tämä ML350 bensa vm2006 on rautajousilla, katsoin sen ensimmäiseksi, kun autoa tutkin. Ilmajousilla olis jäänyt sinne.
Toinen minkä pääsi nyt hyvin tarkistamaan oli nelivedon toiminta.
Omakohtainen kokemus ilmajousista oli W211 mallilla ja vaihdoin auton pois kesken kesäloman, kun vuoden vanha pussi hajosi 10tkm jälkeen uudestaan. No, Volvon XC 90 vehkeestä oli nelivedon kulmavaihde rikki, joka paljastui vasta seuraavana talvena (2800€) olis sillä muutaman pussin saanut :-) Sen jälkeen toimikin varsin hyvin 5v kunnes kyllästyin ajoneuvoveron määrään.
Mitenkähän luotettavia nämä mersujen nelivedot on? Vanhoissa autoissa tietysti voi mihinkään luottaa.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Maastis kirjoitti: To 28.01.2021 00:30 Kaasulle kun keksiis kätevät tankit mitkä ei veisi tilaa... sitte vaan yön pimeinä tunteina muutossarja kiinni ja alata käydä kaasutankilla :)
Tuo kaasuhomma onkin mielenkiintoinen, ennemmin tosiaan se kuin E85. 12km päässä olisi tankkausmahdollisuus. Ja silti toimii bensalla, jos kaasu loppuu. Jopa alle 15tkm vuosiajoilla saisi aikamoiset säästöt aikaan ja TMA olisi kohtuullinen.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Niinpä... virallisena asennuksena muutoskatsastuksen myötä lahjana saatava käyttövoimavero vaan lannistaa innostuksen tänkin suhteen... käyttövoimavero tehokkaasti tasapäistää polttoaineen kautta saatavan säästön. Ja etenkin jos iso auto jolla ajetaan vähän niin rankaisee oikein huolella...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Maastis kirjoitti: To 28.01.2021 09:30 Niinpä... virallisena asennuksena muutoskatsastuksen myötä lahjana saatava käyttövoimavero vaan lannistaa innostuksen tänkin suhteen... käyttövoimavero tehokkaasti tasapäistää polttoaineen kautta saatavan säästön. Ja etenkin jos iso auto jolla ajetaan vähän niin rankaisee oikein huolella...
Kyllä, aina ihmetellyt miksi verotus suosii nyt fossiilisia polttoaineita. Ainut on tuo E85 mikä ei vaikuta veroon.
Tietysti valtio varmistelee sillä kaasun ja sähkön käyttöverolla tulevien vuosien verokassaa, kun päästöperusteinen vero tuottaa aina vaan vähemmän.
Ilmastokulmasta katsottuna nurinkurista.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Kuvitteleeko joku että päättäjiä kiinnostaa oikeasti päästöt? 😂😂 Oliskohan se ainoa kiinnostuksen kohde oman uraputken varmistaminen ja mahdollisimman suuret verotulot?
Pahoittelut, tämähän ei W164 liity mitenkään.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
pilll3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 25.04.2008 22:13
Paikkakunta: Kolari

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja pilll3 »

MouTine kirjoitti: To 28.01.2021 07:26 Mitä malleja 164:sta on saanut rautajousilla? Tuskin 5-satasta? Onnistuukohan alkupään 164:sten 500:sen Möllin konvertointi rautajousille oem osilla..?
Itse olen muuttamassa 320cdi.n rautajousiseksi. Takaiskarit jo vaihdettu ja jouset odottelee hyllyssä. On saanut 500myös rautajousilla koska ebaysta jousia etsiessä, monesti tarjosi juuri 500 jousia.
-W164 320cdi
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pilll3 kirjoitti: To 28.01.2021 13:50
MouTine kirjoitti: To 28.01.2021 07:26 Mitä malleja 164:sta on saanut rautajousilla? Tuskin 5-satasta? Onnistuukohan alkupään 164:sten 500:sen Möllin konvertointi rautajousille oem osilla..?
Itse olen muuttamassa 320cdi.n rautajousiseksi. Takaiskarit jo vaihdettu ja jouset odottelee hyllyssä. On saanut 500myös rautajousilla koska ebaysta jousia etsiessä, monesti tarjosi juuri 500 jousia.
Eli olet alentamassa auton arvoa, vähentämällä sen käytetävyytä
kun maa varn korotus mahdolisuus poistuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pilll3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 25.04.2008 22:13
Paikkakunta: Kolari

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja pilll3 »

CDI203 kirjoitti: To 28.01.2021 15:38
pilll3 kirjoitti: To 28.01.2021 13:50
MouTine kirjoitti: To 28.01.2021 07:26 Mitä malleja 164:sta on saanut rautajousilla? Tuskin 5-satasta? Onnistuukohan alkupään 164:sten 500:sen Möllin konvertointi rautajousille oem osilla..?
Itse olen muuttamassa 320cdi.n rautajousiseksi. Takaiskarit jo vaihdettu ja jouset odottelee hyllyssä. On saanut 500myös rautajousilla koska ebaysta jousia etsiessä, monesti tarjosi juuri 500 jousia.
Eli olet alentamassa auton arvoa, vähentämällä sen käytetävyytä
kun maa varn korotus mahdolisuus poistuu
No näin on käymässä mutta näillä mennään.
-W164 320cdi
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Viikko kohta ajeltu tolla uudella tuttavuudella tuolla lumen seassa, on kyllä huikee peli ajettavuudeltaan. Todella hiljaista kyytiä, hyvät audiolaitteetkin ja pääsevät oikeuksiinsa, kun ei muut äänet haittaa. On kyllä ”makeeta vettä suu täynnä” aina kun sillä ajaa. :-)
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Maastis kirjoitti: Ti 26.01.2021 14:18 No kyllä tuosta pitäis sitten hyvin saada Veholta tiedot mitä kaikkea autolle on tehty.

TJ
Nyt sain autostani huoltohistoriaa kiitos Vehon ystävällisen henkilön. Soitin ja kysyin, että saisiko näin korona-aikana jotenkin muuten huoltohistoriaa selville kuin paikanpäällä käymällä? Laittoi sähköpostiin. Hänelle olen hyvin kiitollinen😊
Tasapainoakseli korjattu 56tkm kohdalla ja jakopään ketju vaihdettu myöhemmin toisen kerran, kun ollut venynyt, muuten ollut jakopää kunnossa.
Muutenkin huollot tehty vuosittain heillä.
Huojentavaa tietoa, tästä on hyvä jatkaa huoltohistoriaa.😀
Pieni mysteeri on, että mihin noiden 120tkm jälkeen tehtyjen huoltojen merkinnät on hävinneet? Kolme vuosihuoltoa on jäänyt merkkaamatta, kuitenkin ne on Veholla tehty. Sähköistä huoltokirjaa ei ole avattu.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Noniin. Herjaa välillä jarruvalopolttimoita ja ilmoittaa, että varajärjestelmä käytössä. Toisen polttimon tarkistin ja vaikutti ehjältä. Onko tämä nyt sitä kuuluisaa ”taka SAM” ongelmaa?
Mitään kosteutta ei näkynyt siellä takana.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Koolalaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 19.12.2022 21:37

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Koolalaa »

ML kanssa kiinnostelisi, kone on ilmeisesti pieni riski. Pystyykö sitä koeajolla katsomaan onko kyseinen yksilö kurahaara vai onko liikaa tavaraa edessä? Jakoketjun venyminen oli toinen ongelma, onko sitä mahdollista kuulla tai huomata? Jos näissä jotain vikaa ilmenee niin stefojen vaihto vissiin parinpäivän työ, jakoketjua vaihtokaan ei kuulosta halvalta niin voi varmaan suoraa unohtaa sen siinä tapauksessa. Mihin muuhun tuossa kannattaa koeajolla kiinnittää huomiota vai viekö suoraa autotohtorille?
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

B170 kirjoitti: Ke 27.01.2021 21:17 No, eiköhän nuo bensatkin jaksa ostaa mitä menee, mut on tämä tajutonta, kun ottaen huomioon polttoaineiden ja saasteverojen tulevaisuuden hintanäkymät niin pitäisi investoida taloudellisempiin vehkeisiin niin eikun möhköö pihalle vaan :-)
Maaliskuussa vaihdoin pois. Ei mitään järkeä tuon hankinnassa omaan käyttöön. Ensin luulin ettei kelpaa enää edes vaihdossa, mutta yllätyin kuinka hyvän kaupan pääsin siitä tekemään.
Nyt olen ollut tyytyväinen.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Thebestornothing
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 27.03.2023 01:32

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Thebestornothing »

Hei!

Iski järkyttävä autokuume ja pitkän aikaa on tuntunut siltä, että kakkoskoppanen Marja-Liisa ois pakko saada. Tällä hetkellä ajelen W211 eikä autossa mitää moitittavaa. Silti ML:än koko, neliveto, ulkonäkö, ajettavuus yms on alkanut houkutella liikaa.

Siispä pari kysymystä ML:ään liittyen.
Paljonko kulutus on normaali ajossa? Pääseekö lähellekkään kymppiä?
Paljon autoveron hinta?
Onko nämä niin luotettavia autoja, että perus opiskelijalla ois varaa tälläistä ylläpitää?
Jos pitäisi verrata autoa muihin mersuihin esim. W211 kumman ottaisit LUOTETTAVUUDEN perusteella?
Tiedän, että tälläisen auton ylläpito varmasti olisi kallista, mutta olisi kiva kuulla suurinpiirtein, missä tälläisen auton vuosikulut pyörivät. Sinänsähän tälläisen auton hankinta olisi itselleni perusteltua, koska harrastan metsästystä ympäri vuoden ja huonompia teitä tulee ajettua lähes saman verran, kuin maantietä. Auto myös toimisi hyvänä perhe autona, jos lapsia lähivuosina ilmaantuu.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Thebestornothing kirjoitti: Ma 27.03.2023 01:43
Onko nämä niin luotettavia autoja, että perus opiskelijalla ois varaa tälläistä ylläpitää?
Ei!

Jos se kuume nyt ei kuitenkaan helpota niin rautajouset on ehdoton kriteeri.
S124 300TE
S211 E500
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja B170 »

Thebestornothing kirjoitti: Ma 27.03.2023 01:43
Siispä pari kysymystä ML:ään liittyen.
Paljonko kulutus on normaali ajossa? Pääseekö lähellekkään kymppiä?
Näillä bensan ja dieselin hinnoilla voi range olla aika pieni.
Bensakone vei 12-15L/100km. Ajoneuvovero oli 460€
Mutta jos tarvii isoa autoa niin parhaimmasta päästä ajettavuudeltaan.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Moniosaaja97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Itsellä W164 ML500 vuosimallia 2005 eli ihan ensimmäistä vuosikertaa ja koneena vanhempi 5.0L M113 joka ns. pomminvarma ja vähävikainen seuraajaansa verrattuna. Kaikenkaikkiaan hyvä peli. Omasta mielestä liikaa sähkövarusteita ja hienouksia mutta toistaiseksi kaikki tarvittava toimii niinkuin kuuluu, myös ilma-alusta. Perheautona aivan huippu, vaimo ja lapset (3kpl) turvaistuimineen tykkää sekä todella mukava ajettava 8) . Keskikulutus minulla pyörinyt 14,5-15L/100km tuntumassa ja pääasiassa kyseessä kaupunkiajoa. Suurimmillaan kuluttanut 18,7L/100km pelkässä kaupunkiajossa nyt tässä kuluneen talven aikana, kunnollisia matka-ajoja en ole vielä päässyt tekemään niin en sen kulutukseen ota vielä kantaa. Kyseinen mölli on meillä lähes vain perheautona ja kauppakassina eli ajoja ei tule keskimäärin kuin noin 400-500km kuukaudessa. Ajoneuvovero on 562 euroa/v ja itselläni popvakuutuksessa osakasko ja liikennevakuutus 60% bonuksilla 1000 euroa vuosi, mutta tuonkin hinta määräytyy oman ajohistorian ja asuinpaikan mukaan. Varaosat mölliin ovat hinnakkaita, mutta ulkomailta osien hommaaminen on lompakolle ystävällistä ja suht edullista.
Omat kokemukset muista mersuista pohjautuvat vain coupe W124:seen ja farmarimallin väyryseen (S210) ja tuo väyrynen oli kyllä ikiliikkuja ja kaikinpuolin erittäin varma ja toimiva auto, mutta aiempien ruostekokemusten perusteella semmoisen ostomahdollisuus vielä jokin kaunis päivä on melkein mahdoton ajatus :lol: . Faijalla oli vm. 2007 facelift sedan W211 E220cdi noin 9 vuotta ja siinä ei ollut hänellä tekniikan puolella mitään vikaa. Pyöränlaakeri oikealle taakse ja perus huollot sekä alustanosien vaihtoa ollut hänellä vajaan 150tkm aikana kunnes vaihtoi kolme vuotta sitten vm. 2017 W213:seen jossa ollut sähköpuolella enemmän tai vähemmän vikaa. Jälkeenpäin ukko mietti, että pitäisikö päätyä takaisin 2007-2009 facelift W211:seen kun oli kaikinpuolin erittäin luotettava ja vähävikainen auto....
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää

Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)

MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Vastaa Viestiin