Elikkäs kun on tuollainen enemmän ajettu w205 C43 AMG joka alkaa lähestymään nyt pelottavankin nopeasti sitä 200tkm rajaa, alkaa väistämättä kuumottamaan että miten noista enää hyvitetään vaihdossa sen jälkeen. Onko porukalla suoraa kokemusta aiheesta näiden erikoisempien mersujen kanssa, että on tullut massiivisesti takkiin myydessä, tai jopa ihan automyyjän näkökulmaa?
Nythän kyseisen mersun poisvaihtoa useaankin kertaan miettineenä on tullut huomattua, että autokaupat tykkää repiä noista vaihdossa extrakatteen, koska kyseessä on "riskialtis tehoauto". Totuushan v6 m276 koneesta lienee että on yksi mersun kestävämpiä myllyjä, mutta toki teho ja sen käyttö aina kuluttaa osia ja noista osa voi ollakin rääkättyjä pommeja.
Eli ollaan ehkäpä tilanteessa, jossa suurella todennäköisyydellä lähivuosina saa tunkea tonneja autoon erinäisten pikkukorjausten muodossa (vaikka toistaiseksi on ollutkin ihan toimiva ja oireeton auto, mutta usein 200k jälkeen alkaa tapahtua), ja sitten lopulta poisvaihtaessa saa työntää kauppaan puoli ilmaiseksi. Massiivista häviötä siis.
Vai olenko aivan vainoharhainen? Miten noiden AMG mallien hinta tyypillisesti kehittyy kun kilsoja tulee? Jos itse mietin, en koskaan ostaisi tällaista yli 200k rullattuna, ehkä tämä oma ajatus lähtee siitä.
Mutta tavallaan tota peliä upeampaa käyttöautoa moottori-ihmisen on vaikea löytää tuohon hintaan, eikä se kovin paljoa matka-ajossa kulutakaan verrattuna c300 tms. perus kaksilitraiseen.
Ja tässähän ei ole nox antureita hajoamassa!
Paljon ajettujen AMG-mallien arvon säilyminen
Paljon ajettujen AMG-mallien arvon säilyminen
C43 AMG S205
Re: Paljon ajettujen AMG-mallien arvon säilyminen
No malli on lähtenyt sieltä aallonharjalta jyrkkään alamäkeen ja lähestyy sitä aallonpohjaa vääjäämättä, kuten muutkin siinä 10 ikävuoden jälkeen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Paljon ajettujen AMG-mallien arvon säilyminen
Noinhan se tietty menee mutta millä voimakkuudella. Lähinnä ajan takaa että onkohan näissä AMG:ssä joku selkeä ero normaalikoneisiin, että jossain kohti haluttavuus putoaa täysin eikä auto mene enää millään kaupaksi. Kuitenkin saman korin om651 dieseleitä tuntuu olevan ihan taksilukemissa myynnissä vielä melko korkeaan hintaan, ei ainakaan sellaista selkeää notkahdusta havaittavissa (no en ole tarkemmin seurannut). Toki se ei kerro mitään hinnasta jolla auto on ostettu sisään.
C43 AMG S205
Re: Paljon ajettujen AMG-mallien arvon säilyminen
Aika hyvän käsityksen saa kun katsoo mitä noita on myynnissä, halvimmat on jossain 35k€ nurkilla ja kalleimmat vähiten ajetut sitten 50k€ kulmilla.
(Piti tarkistaa vielä, eka musta farkku mikä itselläkin on 39,900€ saman ajettu kun oma ostettaessa. Hinta ei ole muuttunut mihinkään)
Parissa vuodessa hinnat ei oikeastaan ole muuttunut juuri mihinkään.
Ja se mikä tossa eniten ehkä voi kilometrien kertyessä epäilyttää on sylintereiden kunto, se nanoslide pinnoite kun kuluu niin lohko on "pilalla"
Jostain syystä sitä pelätään kauheasti, kun mitään ei voi tehdä.
En kyllä ole vielä sellaista lohkoa nähnyt mitä ei voi putkittaa kuivilla tai märillä putkilla. Jompikumpi on yleensä vaihtoehtona ollut.
Mutta joo myyjät sanoo mitä sanoo, voihan sen suoraan myydä jos liike ei mitään hyvitä kun "erikoisauto"
Jokainen automyyjä koittaa kusta sua silmään ja saada sen mahdollisimman halvalla, niille voi heti sanoa että asiaan ja jättää sen paskan jauhamisen siitä pois miksi se just sun auto on niin hankala jaadijaadi.
Paljonko maksaa seuraava, mitä maksat väliin, kuinka paljon siihen kannattaa laittaa?
Sitten pääsee siihen mitä jos se nykyinen sanoo poks, paljonko viitsii siihen satsata? Onko se paljonkin vähemmän kuin vaihtaa uudempaan eikä välttämättä niin kivaan autoon?
Sellainen 5-8k€ on vielä näissä tehtävissä olevia remontteja, sen jälkeen sitten alkaa miettimään onko kannattavaa.
Itse kun ostan auton alkaa se osien haaliminen maailmalta, jos sattuu tarvitsemaan.
Mulla on se paha tapa alkaa ponnistamaan noista enemmän voimaa ulos, ja joskus käy se totalschaden.
Mikä on se oma hintalappu missä tulee itku ja avioero, kaikki alle sen on vain elämää ja rahaa, ja siksi käydään töissä.
Kaikki kiva maksaa, autot veneet, moottoripyörät, aseet, naiset. Jälkimmäiset etenkin, pitää talot ym hommata.
(Piti tarkistaa vielä, eka musta farkku mikä itselläkin on 39,900€ saman ajettu kun oma ostettaessa. Hinta ei ole muuttunut mihinkään)
Parissa vuodessa hinnat ei oikeastaan ole muuttunut juuri mihinkään.
Ja se mikä tossa eniten ehkä voi kilometrien kertyessä epäilyttää on sylintereiden kunto, se nanoslide pinnoite kun kuluu niin lohko on "pilalla"
Jostain syystä sitä pelätään kauheasti, kun mitään ei voi tehdä.
En kyllä ole vielä sellaista lohkoa nähnyt mitä ei voi putkittaa kuivilla tai märillä putkilla. Jompikumpi on yleensä vaihtoehtona ollut.
Mutta joo myyjät sanoo mitä sanoo, voihan sen suoraan myydä jos liike ei mitään hyvitä kun "erikoisauto"
Jokainen automyyjä koittaa kusta sua silmään ja saada sen mahdollisimman halvalla, niille voi heti sanoa että asiaan ja jättää sen paskan jauhamisen siitä pois miksi se just sun auto on niin hankala jaadijaadi.
Paljonko maksaa seuraava, mitä maksat väliin, kuinka paljon siihen kannattaa laittaa?
Sitten pääsee siihen mitä jos se nykyinen sanoo poks, paljonko viitsii siihen satsata? Onko se paljonkin vähemmän kuin vaihtaa uudempaan eikä välttämättä niin kivaan autoon?
Sellainen 5-8k€ on vielä näissä tehtävissä olevia remontteja, sen jälkeen sitten alkaa miettimään onko kannattavaa.
Itse kun ostan auton alkaa se osien haaliminen maailmalta, jos sattuu tarvitsemaan.
Mulla on se paha tapa alkaa ponnistamaan noista enemmän voimaa ulos, ja joskus käy se totalschaden.
Mikä on se oma hintalappu missä tulee itku ja avioero, kaikki alle sen on vain elämää ja rahaa, ja siksi käydään töissä.
Kaikki kiva maksaa, autot veneet, moottoripyörät, aseet, naiset. Jälkimmäiset etenkin, pitää talot ym hommata.