Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2602
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Taitaa olla turha peruste kiistää koko verotus yli 10-vuotiailta autoilta.
Jos taas veisit yli 10-vuotiaan auton pois Suomesta ja tällöin verottaja ei
hyväksy vientipalautus hakemusta autoverosta, niin tämän päätöksen
saa todennäköisesti kumotuksi jossain oikeus asteessa...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

sportsman kirjoitti:Toisaalta jos liikkuu "puhtaat jauhot" pussissa, niin mitä haittaa jos joku seuraa?
Kuinka moni meistä oikeasti liikkuu "puhtaat jauhot" pusseissaan? Nyt on helppo kun jättää kännykät kotiin, maksaa käteisellä ja liimaa ebaystä tilatut erimaan kilvet. Tuosta seurannasta on lyhyt askel kun poliisin alkaa nopeuksia seurata kiimaisena sakkotulojen perässä. Ja aina kun näitä liikennepoliittisia maksuja ja veroja rukataa, niin häviäjänä ja nettomaksajana on aina jotka haluavat ajaa isomoottorisella pitsalapiolla tai maasturilla.

Ainut positiivinen asia jonka tässä näen, olisi mahdolisuus siihen että kaikki maksettavat verot ja vakuutukset määräytyisivät todellisen ajosuoritteen mukaan. Näin ollen jäisi liikennekäytöstä poistot turhiksi ja varsinkin jos tulevaisuudessa luovuttaisiin talvirengas pakosta niin kesäauton ulkoiluttaminen kauniilla kuivalla pakkas-säällä olisi helppoa ja laillista. Tosin ei valtio verotuloistaan luovu joten se otetaan takaisin tavalla tai toisella.
Nykyiset...
'07 CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i 4motion
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5 V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 505
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja juusmo »

MouTine kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Toisaalta jos liikkuu "puhtaat jauhot" pussissa, niin mitä haittaa jos joku seuraa?
Kuinka moni meistä oikeasti liikkuu "puhtaat jauhot" pusseissaan? Nyt on helppo kun jättää kännykät kotiin, maksaa käteisellä ja liimaa ebaystä tilatut erimaan kilvet. Tuosta seurannasta on lyhyt askel kun poliisin alkaa nopeuksia seurata kiimaisena sakkotulojen perässä. Ja aina kun näitä liikennepoliittisia maksuja ja veroja rukataa, niin häviäjänä ja nettomaksajana on aina jotka haluavat ajaa isomoottorisella pitsalapiolla tai maasturilla.

Ainut positiivinen asia jonka tässä näen, olisi mahdolisuus siihen että kaikki maksettavat verot ja vakuutukset määräytyisivät todellisen ajosuoritteen mukaan. Näin ollen jäisi liikennekäytöstä poistot turhiksi ja varsinkin jos tulevaisuudessa luovuttaisiin talvirengas pakosta niin kesäauton ulkoiluttaminen kauniilla kuivalla pakkas-säällä olisi helppoa ja laillista. Tosin ei valtio verotuloistaan luovu joten se otetaan takaisin tavalla tai toisella.
Offtopiciin lähtee, mutta tähän "ei minulla ole mitään salattavaa" -argumenttiin liittyy yksityisyysasioissa vaikka mitä ongelmia. Näin tietotekniikan ja intternetin ihmemaailman kanssa työkseen puljaavana on pakko puuttua. Mitä jos tuon tiedon käyttö joskus vapautuu ylinopeusvalvonnan jälkeen vielä vaikka rikostutkintoihin? Miksi pysäköit autosi paikkaan X juuri ennen kuin joku tapettiin siinä ihan vieressä? Tai jos mennään pidemmälle vietyihin kauhuskenaarioihin, joissa yhteiskunta ei enää olekaan tuntemamme lintukoto jossa viranomaisiin voi pääasiassa luottaa, mihin kaikkeen tätä voisikaan käyttää kaiken maailman kansanvihollisia kuten vaikka autoverosta purnaavia vastaan?

Teknisiä toteutusvaihtoehtojahan tietysti on vaikka kuinka, eikä kaikkiin välttämättä liity suurempia isoveli valvoo -riskejä, mutta pahimmillaan tuollaiset seurantajärjestelmät voivat oikeasti olla aika ikävä juttu riippumatta siitä mitä jauhoja pussissa on.
SL600 -97
CL55 AMG -01
ex: SL320 -96
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2602
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

On se kyllä vaan todella vaikeaa ja epäilyttävää auton osto muulta kuin Suomesta.

Case:

Ostin vuoden 2000 SLK Hampurista todennäköisesti Libanonilaista alkuperää olevalta ns häkkikauppa myyjältä. Kauppa tehtiin ihan whats up kuvien välityksellä ja maksoin ostoksen suoraan myyjän pankkitilille. Suomalainen kuljetusrekka nosti ostoksen kyytiin ja toi lähes kotipihalle.
Käytin ostoksen rekisteröintikatsastuksessa Suomessa (katsastettu viimeksi Saksassa vuonna 2015 , ei enää voimassa).
Melkoinen vikalista tuli; edessä ei pala yksi parkkivalo, muuta vikaa ei tarkka katsastusmies harmikseen löytänyt, alustasarjan TUV-todistus ja pyöräkulmien säätöpaperikin löytyi hanskalokerosta...
Samalla katsastin auton ajo-opetuskäyttöön.


Yksi tuttu kävi Saksassa toki ottamassa kuvat autosta sekä myös ajamassa hieman sitä. Kun autossa ei ollut katsastus voimassa, niin helpompi tuoda talviaikaan kuljetusrekassa, sillä olisi pitänyt katsastaa Saksassa , jotta saa siirtokilvet, sekä hommata talvirenkaat kotimatkaa varten, mutta tällä kertaa näin.
Seuraavan kerran autonhankintareissuun huhtikuussa ja jokohan olisi E-sarjan Coupen vuoro...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

sportsman kirjoitti:On se kyllä vaan todella vaikeaa ja epäilyttävää auton osto muulta kuin Suomesta.

Case:

Ostin vuoden 2000 SLK Hampurista todennäköisesti Libanonilaista alkuperää olevalta ns häkkikauppa myyjältä. Kauppa tehtiin ihan whats up kuvien välityksellä ja maksoin ostoksen suoraan myyjän pankkitilille. Suomalainen kuljetusrekka nosti ostoksen kyytiin ja toi lähes kotipihalle.
Käytin ostoksen rekisteröintikatsastuksessa Suomessa (katsastettu viimeksi Saksassa vuonna 2015 , ei enää voimassa).
Melkoinen vikalista tuli; edessä ei pala yksi parkkivalo, muuta vikaa ei tarkka katsastusmies harmikseen löytänyt, alustasarjan TUV-todistus ja pyöräkulmien säätöpaperikin löytyi hanskalokerosta...
Samalla katsastin auton ajo-opetuskäyttöön.


Yksi tuttu kävi Saksassa toki ottamassa kuvat autosta sekä myös ajamassa hieman sitä. Kun autossa ei ollut katsastus voimassa, niin helpompi tuoda talviaikaan kuljetusrekassa, sillä olisi pitänyt katsastaa Saksassa , jotta saa siirtokilvet, sekä hommata talvirenkaat kotimatkaa varten, mutta tällä kertaa näin.
Seuraavan kerran autonhankintareissuun huhtikuussa ja jokohan olisi E-sarjan Coupen vuoro...
Sinulla kun tuntuu olevan hyvät tiedot tuontiautoista niin voistko arvioida noin verot esim mb e63 amg 2007 /84000
Vaikka hakusessa on 124/500 ja jos haluaisit tai olis intoa jelppiä asiassa niin yhteystiedot löytyy täältä.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2602
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Sinulla kun tuntuu olevan hyvät tiedot tuontiautoista niin voistko arvioida noin verot esim mb e63 amg 2007 /84000
Vaikka hakusessa on 124/500 ja jos haluaisit tai olis intoa jelppiä asiassa niin yhteystiedot löytyy täältä.[/quote]

Ei mulla sentään ennustajan lahjoja ole ...

Tässä kuitenkin viimeisen 6 kuukauden aikana tuotujen E63 verot:

E 63 AMG 6.2 4D AUT 378KW bensa 0810 113 8.9 13 43681 40746.90 15524.60 1708 38.10
E 63 AMG 6.2 4D AUT 378KW bensa 0709 67 10.0 7 42709 39823.60 10991.30 1709 27.60
E 63 AMG 6.2 5D STW AUT 378KW bensa 0707 289 10.3 28 24578 22599.10 6237.35 1710 27.60
E 63 AMG 5.5 4D AUT 386KW bensa 1104 142 6.6 22 75490 70965.50 23347.60 1711 32.90
E 63 AMG 6.2 4D AUT 386KW bensa 1112 58 5.9 10 86396 81326.20 36027.50 1711 44.30

Äkkiseltään on kohtuullisen iso ero veroissa onko auto vuoden 2008 (co2-arvoihin perustuva veroprosentti 38,10%)
tai -2007 (mallikohtainen autoveroprosentti 27,6 %)

124 E500

E 500 5.0 4D AUT 240KW bensa 9412 396 22.4 18 15838 14296.10 3874.24 1705 27.10
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Ei mitään järkeä tuoda yli 2008vm, koska verottaja rankaisee älyttömästi TÄYSIN SAMANLAISESTA?? autosta. Tuollainen juuri 2007 ja vähän ajettu hyvä tuontivaihtoehto. 9k +-500e kun laskee veroihin niin väittäisin ettei suurta mielipahaa tuu, voi toki olla allekkin mutta itse lasken ainakin yleensä hieman yläkanttiin.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

sportsman kirjoitti:Sinulla kun tuntuu olevan hyvät tiedot tuontiautoista niin voistko arvioida noin verot esim mb e63 amg 2007 /84000
Vaikka hakusessa on 124/500 ja jos haluaisit tai olis intoa jelppiä asiassa niin yhteystiedot löytyy täältä.
Ei mulla sentään ennustajan lahjoja ole ...

Tässä kuitenkin viimeisen 6 kuukauden aikana tuotujen E63 verot:

E 63 AMG 6.2 4D AUT 378KW bensa 0810 113 8.9 13 43681 40746.90 15524.60 1708 38.10
E 63 AMG 6.2 4D AUT 378KW bensa 0709 67 10.0 7 42709 39823.60 10991.30 1709 27.60
E 63 AMG 6.2 5D STW AUT 378KW bensa 0707 289 10.3 28 24578 22599.10 6237.35 1710 27.60
E 63 AMG 5.5 4D AUT 386KW bensa 1104 142 6.6 22 75490 70965.50 23347.60 1711 32.90
E 63 AMG 6.2 4D AUT 386KW bensa 1112 58 5.9 10 86396 81326.20 36027.50 1711 44.30

Äkkiseltään on kohtuullisen iso ero veroissa onko auto vuoden 2008 (co2-arvoihin perustuva veroprosentti 38,10%)
tai -2007 (mallikohtainen autoveroprosentti 27,6 %)

124 E500

E 500 5.0 4D AUT 240KW bensa 9412 396 22.4 18 15838 14296.10 3874.24 1705 27.10[/quote]
Kiitokset tiedoista e63/07 maksaa saman kuin 500e/-91 ja verot pikkasen eri luokkaa ja ehkä muutaman vuoden päästä vaaka kallistuu vieläkin enemmän nelkun eduksi.
Jospa Karralle tulis intoa hommata pikkuisen isompi pata kesäksi ettei kerkeä pikaruoka jäähtyä matkalla vaikka tollanen 124/e60 amg kun ne muutamat ovat melkein ilmaisia ja suomestakin voisi löytyä vanhalle kiinnostusta.
Matoa koukkuun.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12456
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

pema kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
124 E500

E 500 5.0 4D AUT 240KW bensa 9412 396 22.4 18 15838 14296.10 3874.24 1705 27.10
Kiitokset tiedoista e63/07 maksaa saman kuin 500e/-91 ja verot pikkasen eri luokkaa ja ehkä muutaman vuoden päästä vaaka kallistuu vieläkin enemmän nelkun eduksi.

Jospa Karralle tulis intoa hommata pikkuisen isompi pata kesäksi ettei kerkeä pikaruoka jäähtyä matkalla vaikka tollanen 124/e60 amg kun ne muutamat ovat melkein ilmaisia ja suomestakin voisi löytyä vanhalle kiinnostusta. Matoa koukkuun.
Heh, olet vähän jäljillä mutta tarkoitus olisi downsizata 6.9 5.7:aan; tällaiseen esimerkiksi: https://www.autoscout24.de/angebote/che ... ?cldtidx=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kriteerit tollaiselle C3:lle olisi tärkeysjärjestyksessä:
1968-1972 eli ns bumper car avona
punainen
ruskeilla/beige nahoilla
manuaali

Eli 500E ei ole myynnissä, mutta kaikkihan on ostettavissa jos hinta on sopiva - muutkin autoni vaikka :P . Lähtisin kyllä siitä että viissatkun hinta alkaa kakkosella...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

karra kirjoitti:
pema kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
124 E500

E 500 5.0 4D AUT 240KW bensa 9412 396 22.4 18 15838 14296.10 3874.24 1705 27.10
Kiitokset tiedoista e63/07 maksaa saman kuin 500e/-91 ja verot pikkasen eri luokkaa ja ehkä muutaman vuoden päästä vaaka kallistuu vieläkin enemmän nelkun eduksi.

Jospa Karralle tulis intoa hommata pikkuisen isompi pata kesäksi ettei kerkeä pikaruoka jäähtyä matkalla vaikka tollanen 124/e60 amg kun ne muutamat ovat melkein ilmaisia ja suomestakin voisi löytyä vanhalle kiinnostusta. Matoa koukkuun.
Heh, olet vähän jäljillä mutta tarkoitus olisi downsizata 6.9 5.7:aan; tällaiseen esimerkiksi: https://www.autoscout24.de/angebote/che ... ?cldtidx=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kriteerit tollaiselle C3:lle olisi tärkeysjärjestyksessä:
1968-1972 eli ns bumper car avona
punainen
ruskeilla/beige nahoilla
manuaali

Eli 500E ei ole myynnissä, mutta kaikkihan on ostettavissa jos hinta on sopiva - muutkin autoni vaikka :P . Lähtisin kyllä siitä että viissatkun hinta alkaa kakkosella...
Kyllä ne vähän tinkii tosta Corvetesta niin saatais nauttia, molemmat.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Groove »

Voisiko joku neuvoa millä perusteilla haen oikaisua verotukseen? Joku KHO päätös? Tai löytyisikö jostain hyvää mallia verovalitukseen?
Olisi v. 2014 tuotu C, josta pitäisi tehdä verovalitus viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä..
C215 CL500
W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2316
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Groove kirjoitti:Voisiko joku neuvoa millä perusteilla haen oikaisua verotukseen? Joku KHO päätös? Tai löytyisikö jostain hyvää mallia verovalitukseen?
Olisi v. 2014 tuotu C, josta pitäisi tehdä verovalitus viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä..
No mistä asiasta meinasit valittaa?
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Groove »

noroljan kirjoitti:
Groove kirjoitti:Voisiko joku neuvoa millä perusteilla haen oikaisua verotukseen? Joku KHO päätös? Tai löytyisikö jostain hyvää mallia verovalitukseen?
Olisi v. 2014 tuotu C, josta pitäisi tehdä verovalitus viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä..
No mistä asiasta meinasit valittaa?
No siis liikaa maksetusta verosta. Oikaisupyyntöön pitää kertoa miten päätöstä tulisi oikaista ja millä perusteilla. Eli tarkoituksena oli kysyä sitä tietoa mikä perustuu aiempiin esim. KHO:n päätöksiin. Joskus näistä lukenut, mutta ei ole jäänyt mieleen miten nämä oikeaoppisesti piti perustella.

Kerkesin nyt enemmän tutkimaan, niin ilmeisesti "avainsanat" perusteisiin olisivat KHO 2014:182 ja SEUT 110.
Mallipohjaksi löysin tälläisen eli tätä voinee hyvin käyttää?
http://autoharrastajat.fi/autoveropaato ... uvaatimus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeistään tämän vuoden loppuun pitää siis laittaa sisään v. 2014 tuotujen autojen oikaisupyynnöt.
C215 CL500
W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2316
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Groove kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
Groove kirjoitti:Voisiko joku neuvoa millä perusteilla haen oikaisua verotukseen? Joku KHO päätös? Tai löytyisikö jostain hyvää mallia verovalitukseen?
Olisi v. 2014 tuotu C, josta pitäisi tehdä verovalitus viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä..
No mistä asiasta meinasit valittaa?
No siis liikaa maksetusta verosta. Oikaisupyyntöön pitää kertoa miten päätöstä tulisi oikaista ja millä perusteilla. Eli tarkoituksena oli kysyä sitä tietoa mikä perustuu aiempiin esim. KHO:n päätöksiin. Joskus näistä lukenut, mutta ei ole jäänyt mieleen miten nämä oikeaoppisesti piti perustella.

Kerkesin nyt enemmän tutkimaan, niin ilmeisesti "avainsanat" perusteisiin olisivat KHO 2014:182 ja SEUT 110.
Mallipohjaksi löysin tälläisen eli tätä voinee hyvin käyttää?
http://autoharrastajat.fi/autoveropaato ... uvaatimus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeistään tämän vuoden loppuun pitää siis laittaa sisään v. 2014 tuotujen autojen oikaisupyynnöt.
Joo sillä kyselin, kun itselläni on vielä vuosi aikaa valittaa, mutta en ole keksinyt mistä valittaisin. Jos ei valita, niin nykykäytönnön mukaan keksitään jälkikäteen joku "juttu" ja sitten olisi pitänyt tajuta "siitä jutusta" ajoissa valittaa. Itselläni on ainakin mennyt kaikki valitus ajat vanhaksi ja kertaakaan en ole 5 autosta mitään saanut, vaikka kaikki aikaisemmat 4 kpl on myöhemmin todettu sellaisiksi että jos olisi ollut ajoissa olisi saanut takaisin päin :evil:

Tuo SEUT 110 liittyi vissiin siihen että on ollut veroprosentti liian iso, tämähän selviää kun vertaa muihin tuotuihin. Itselläni ainakin oli se alin mitä oli mahdollista, niin ei siitä voi oikein valittaa.
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Groove »

noroljan kirjoitti:
Groove kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
Groove kirjoitti:Voisiko joku neuvoa millä perusteilla haen oikaisua verotukseen? Joku KHO päätös? Tai löytyisikö jostain hyvää mallia verovalitukseen?
Olisi v. 2014 tuotu C, josta pitäisi tehdä verovalitus viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä..
No mistä asiasta meinasit valittaa?
No siis liikaa maksetusta verosta. Oikaisupyyntöön pitää kertoa miten päätöstä tulisi oikaista ja millä perusteilla. Eli tarkoituksena oli kysyä sitä tietoa mikä perustuu aiempiin esim. KHO:n päätöksiin. Joskus näistä lukenut, mutta ei ole jäänyt mieleen miten nämä oikeaoppisesti piti perustella.

Kerkesin nyt enemmän tutkimaan, niin ilmeisesti "avainsanat" perusteisiin olisivat KHO 2014:182 ja SEUT 110.
Mallipohjaksi löysin tälläisen eli tätä voinee hyvin käyttää?
http://autoharrastajat.fi/autoveropaato ... uvaatimus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeistään tämän vuoden loppuun pitää siis laittaa sisään v. 2014 tuotujen autojen oikaisupyynnöt.
Joo sillä kyselin, kun itselläni on vielä vuosi aikaa valittaa, mutta en ole keksinyt mistä valittaisin. Jos ei valita, niin nykykäytönnön mukaan keksitään jälkikäteen joku "juttu" ja sitten olisi pitänyt tajuta "siitä jutusta" ajoissa valittaa. Itselläni on ainakin mennyt kaikki valitus ajat vanhaksi ja kertaakaan en ole 5 autosta mitään saanut, vaikka kaikki aikaisemmat 4 kpl on myöhemmin todettu sellaisiksi että jos olisi ollut ajoissa olisi saanut takaisin päin :evil:

Tuo SEUT 110 liittyi vissiin siihen että on ollut veroprosentti liian iso, tämähän selviää kun vertaa muihin tuotuihin. Itselläni ainakin oli se alin mitä oli mahdollista, niin ei siitä voi oikein valittaa.
Joo toi on kyllä sinänsä ärsyttävää kun nuo pitäisi tosiaan itse tajuta hakea. Itsellä kyllä ollut tämä valitusasia pitkään mielessä, kun silloin tällöin näitä valitusjuttuja esiin pulpahtaa. Mutta nyt heräsin kunnolla asiaan, kun autoliike, josta auton 3 v sitten ostin, soitti, että nyt vielä ehtisi valittaa ja hän voi hoitaa valitukset valtakirjalla ja ehdotti, että pistetään veronpalautukset puoliksi. :) Eli toki pientä bisnestä yritti tehdä, mutta ajattelin, että eiköhän tuon valituksen itsekin pysty hoitamaan, joten kieltäydyin tarjouksesta.. Jos automyyjä näin muutaman vuoden jälkeen perään soittelee, niin olisiko hän itse jo tarkistanut, että sieltä jotain voisi tulla takaisinkin? En ole siis itse vielä tarkistanut mikä omassa ollut veroprosenttina verrattuna muihin ja onko palautusta todella luvassa.
(Ja selvennyksenä miksi autoliike tähän liittyy, niin syynä oli, että auto oli silloin juuri tullut maahan ja liike myi sen meille ikään kuin verot maksettuna, mutta hoiti verotusprosessin ostajan nimiin vasta siinä vaiheessa kun sai auton oikeasti myytyä)
C215 CL500
W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Turhasta ei kannata alkaa valittaa. Tulee 250 euron lasku vaan.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5244
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tn62634 kirjoitti:Turhasta ei kannata alkaa valittaa. Tulee 250 euron lasku vaan.
Täsmennetään sen verran, että 250 euroa tulee siis hintaa jos turhaan valittaa hallinto-oikeuteen (ja vielä enemmän KHO:ssa). Oikaisuvaatimuksen tekeminen lienee edelleen ilmaista. Itse käsitin, että siitä oli tässä kyse.
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Juu. Hallinto-oikeudessa tulee 250 euron maksu tässä asiaryhmässä, jos valitus ei mene läpi. Mutta oikaisuvaatimus torpataan ensin jo verohallinnossa, jos siinä ei ole päätä eikä häntää.

Tyyliin kun pysäköintivirhemaksuissa valituksen peruste oli esim. se, että henkilö oli unohtanut laittaa parkkikiekon. Ensin kunta hylkäsi oikaisuvaatimuksen ja hallinto-oikeus valituksen tämän jälkeen. Nyt harvempi valittaa enää hallinto-oikeuteen ihan näin heppoisilla perusteilla, kun siitä tulee 250 euron lasku perässä.

Kannattaa siis miettiä peruste eikä vain keksiä mistä valittaa.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Tähän ketjuun on tullut pari tarinaa kirjoitettua sekä onnistuneista että epäonnistuneista reissuista mutta nyt on ollut vähän pidempi tauko: edellinen auto oli kotimaasta käytettynä hankittu ja sitä edellinen perheen sisäinen siirto. Tällä kertaa tuli vaihteeksi käytyä taas ulkomailla joten on uuden tarinan aika. Mitään yllättävää tällä matkalla ei oikeastaan sattunut, eli kokeneemmat autontuojat luultavasti pitkästyy.

Oikeastaan ei ollut edes tarkoitus ostaa autoa koska edellinen oli iältään, kilometreiltään ja kunnoltaan ihan OK. Suunnitelmissa oli vaihto ehkä puolentoista vuoden päästä mutta syksyllä netistä löytyneet hintahavainnot osoittivat siihen suuntaan että dieselien ympärillä käyty vääntö alkoi lopulta vaikuttaa myös käytettyjen pyyntihintoihin. Syyskuussa sattui sitten silmään sopiva auto luotettavalta taholta Frankfurtin lähistöltä ja tarjous johti yllättäen kauppoihin…

Heti maksua seuraavana päivänä myyjä ilmoitti että rahat on tilillä, kiitos, ja auto on noudettavissa. Vaimo ilmoittautui matkaseuraksi jos ohjelma on tällä kertaa sopiva eikä mitään aamusta iltaan paikasta toiseen ajamista (minäkö muka viettäisin lomaa niin) :shock:. Seuraavan viikon alussa oli Saksassa tiistaina julkinen vapaapäivä, “Tag der Deutschen Einheit” eli yhtenäisyyspäivä. Pyhän takia lentoliput Frankfurtiin maksoivat maanantai-iltana puolet vähemmän kun tiistaina, joten matkaan lisättiin ylimääräinen lomapäivä jo alkuun. SIltä varalta että paluu tapahtuisikin ilman autoa, otin lentolippujen paluuosan seuraavan viikon tiistaille. Suunnitelman mukaiselle paluumatkalle auton kanssa löytyi Finnlinesiltä tilaa lauantain-sunnuntain välisen yön lähdöltä. Näin matkalle jäi rekisteröintiin kuluvan byrokratiapäivän lisäksi myös 4 lomapäivää nähtävyyksiin, ostoksiin ja muuhun yleiseen ihmettelyyn. Rekisteröintiä varten hain vielä ennen lähtöä maistraatista englanninkielisen asuinpaikkatodistuksen.

Matka Helsinkiin ja sielfä Frankfurtiin sujui yllätyksettä, samoin Frankfurtista junalla määränpäähän. Koska määränpää oli pienempi kaupunki jossa asiat hoituu reippaasti kävellen, en ottanut vuokra-autoa. Hotelli oli melko tyhjä, ilmeisesti viikolla työnsä puolesta matkustavien pystyssä pitämä. Klo 22 jälkeen auki olevia ruokapaikkoja ei Googlekaan kävelymatkan päästä löytänyt.

Tiistaiaamuna evästen hakumatkalla varmistin myös lähimpien kilpipajojen ja katsastustoimipisteen sijainnin. Loppupäivä kului Reinin jokivarren maisemia katsellen.

Keskiiviikkoaamuna pidin pientä kiirettä jotta asiat ehdittäisiin hoitaa ennen klo 12 check-outtia hotellista. Niinpä puoli kahdeksan aikaan olin jo kilpipajassa kyselemässä export-vakuutuksen ja kilpien hintaa, 5 minuttia myöhemmin vastapäisen kilpailijan luona samalla asialla ja sitten jatkoin matkaa auton luovutuspaikkaan. Auto oli siinä kunnossa kun tavarantarkistajan kuntoraportti ja kuvat lupasivatkin eli asia oli näiltä osin OK, enää ei puutu kun kilvet. Myyjältä saamani vinkin mukaan kävin myös paikallisessa pankissa josta myytiin vakuutuksia. Kello oli kuitenkin vasta vähän vaille yhdeksän ja vakuutusmyyjä ei ollut paikalla. Pankin asiakaspalvelijalta sain käyntikortin ja soitin kysyäkseni milloin vakuutuksen saanti onnistuisi, mutta kukaan ei vastannut eikä takaisinsoittoa suomalaiseen matkapuhelinnumeroon ole vieläkään kuulunut…

Toisesta kilpipajasta sain sitten ylihintaisen(?) vakuutuksen ja jatkoin matkaa rekisteritoimistoon. Siellä ei yllättäen tarvinnut jonottaa kun 3 minuuttia ennen kun pääsin tiskille palveluhenkilön eteen.

Ensimmäisen kerran palveluhenkilön palveluallergia oli herätä kun papereiden mukaan auton edellisen omistajatahon pääkonttorin osoite oli toisella puolella Saksaa
Frau X: “Missä kauppa on tapahtunut”?
Minä: Internetissä
Frau X: “Niin mutta fyysisesti?”
Minä: Näin auton kuvan ja esittelyn internetissä, tein tarjouksen joka hyväksyttiin ja maksoin tilisiirtona. Näin itse auton tässä kaupungissa tänä aamuna ensimmäistä kertaa. En todellakaan osaa sanoa tapahtuiko kauppa kotonani, myyjän kotikaupungissa, jossakin serverissä jonka sijaintipaikkaa en tiedä, vai täällä missä auto on.
Frau X: “Oooh!!” (poistuu puolijuoksua paikalta ilmeisesti kysymään esimieheltä että kuuluuko tämä asia tosiaankin meille vai lähetetäänkö tämä outo kaveri jonnekin muualle hakemaan paperinsa)

Vähän ajan päästä neiti palasi ja prosessi jatkui. Vientikilpien käyttöajalta pitää maksaa autovero Saksaan ja siksi tarvitaan tilinumero jolta veron voi suoraveloituksena periä.
Frau X: “Kirjoittakaa tähän pankkitiinne numero”
Minä: IBAN: FIyy xxxx xxxx xxxx xx
Frau X: “Tämä on väärä. Eikö teillä ole pankin tiliotetta mukana?”
Minä: (läppäri auki ja sähköinen tiliote näytölle)
Frau X: “Se on edelleen väärä, liian lyhyt. Eikö teillä ole paperista tiliotetta?”
Minä: IBAN on eri mittainen eri maissa, Suomessa on 18 merkkiä, Saksassa 22
Frau X: “Mutta se ei mene läpi!”
Frau Y: (viereiseltä penkiltä) “Systeemi on jumissa, minullakaan se ei toimi”
Frau X: “Ooh…”
Pari minuuttia myöhemmin Internet on taas korjattu ja homma jatkuu. Loppu hyvin kaikki hyvin, tilapäiskilpien rekisteritunnus on arvottu.

Sitten kilpipajan kautta takaisin autolle, kilvet kiinni ja vihdoinkin pääsin kokelemaan liikkuuko uusi auto ollenkaan. Ihan varma en ole mutta saattaa olla että sinetittömillä kilvillä ajaminen on ainakin syntiä ellei peräti rikos. Kahdella edellisellä kerralla vientikilpiä hakiessa liike on lainannut koekilvet joilla pääsin kaupungin virastotalolle asioimaan, tällä kertaa auto seisoi luovutuspaikalla ja minä lenkkeilin ympäri kaupunkia asioita hoitamassa. Joka tapauksessa matka oli lyhyt joten en päässyt ratsiaan selvittämään oliko pelkoni aiheellinen.

Viraston ulkotiskilä (hallissa) oli pari vähemmän virallista kaveria hommissa “Hast du die Papiere für Finnenbursche - Jo klar” ja sitten toinen kaveri tuli ja löi kaupungin sinettitarrat kilpiin kiinni eikä rungon numeron tarkistaminen penkin alta tai edes B-tolpan kilvestä kiinnostanut yhtään. Valmis! Sitten takaisin hotellille, kello oli jo vähän vaille 12 ja pari minuuttia myöhemmin oli check-out tehty ja kotimatka voi alkaa.

Paluumatkalle ei ollut tässä vaiheessa oikeastaan minkäänlaista suunnitelmaa. 1. pysähdyspaikaksi osui Bochum jossa on tullut käytyä sen verran että tärkeimmät paikat löytyy ilman navigaattoriakin ja kaupan parkkipaikalta surffattiin hotelliksi Holiday Inn.

2. yöksi tehtiin sentään suunnnitelma jo saman päivän aamuna; Bremerhavenin Atlantic Hotel Sail City on hieman reitiltä sivussa mutta kun Atlantin rannalla ei ole vielä käyty niin käydään nyt. Menomatkalla moottoritiellä ihmetytti hieman auton sivutuuliherkkyys mutta siihen löytyi selitys radion uutisista: sama tuuli kaatoi puita ja pieniä taloja ja pysäytti koko Pohjois-Saksan junaliikenteen puoleksi vuorokaudeksi.

Bremerhavenissa tärkeimmät toimialat ovat rannikkokaupungille perinteinen satama mutta myös tuulivoimaloiden valmistaminen. Selittäisiköhän se miksi melkoisen näyttävä hotelli on rakennettu keskelle ei-mitään? Satama ja tuulivoimalatehdas ovat n.5 kilometrin päässä hotellista ja sinne asti riittää rantaa käveltäväksi mutta pilvet liikkui sen verran rivakasti että poudasta tuli äkkiä sade ja matka jäi kesken. Tarkoitus oli myös käydä hotellin katolla näköalatasanteella mutta se oli kovan tuulen vuoksi suljettu.

3. pysähdyspaikaksi valittiin Lyypekki ja Park Inn. Tämä hotelli oli huono valinta, alakerta on kyllä remontoitu mutta hotellihuone oli 80-luvulta. Kaupungilla kävellessä osui silmään uusi B&B-hotelli joka oli viimeksi käydessä vasta rakenteilla mutta nyt auki, täytyy kokeilla sitä ensi kerralla.Viimeiset puolitoista päivää kului Lyypekin keskustan ja Travemünden kauppoja kierrellen.

Ylimääräisenä ohjelmanumerona suoritettiin takapenkillä ja tavaratilassa olevien talvipyörien postitus Suomeen. Se olisi kannattanut hoitaa etukäteen sovittuna huolintana jolloin pakkaaminen olisi ollut helpompaa ja hinta halvempi. Ilman kiinteää nouto-osoitetta lähetyspäässä ainut Suomeen yli 25 kg paketteja kuljettava firma oli GLS ja hinta 43,49€/pyörä. Toimitus sujuu kyllä sitten kotiovelle asti ja tässä tapauksessa alle viikossa.

Kotimaassa on sitten kaikki mennyt prosessin mukaan. Käyttöönottoilmoitus laivasta aamulla juuri ennen rantautumista, autoveroilmoitus määräajan kuluessa. Verovirasto harkitsi suhteellisen pitkään (vähän yli 2 kuukautta ilmoituksesta) mikä voisikaan tuollaisen auton arvo olla, mutta lopulta päätös tuli postissa. Sen viivästyminen ei ole harmittanut kun ajelu ilman perus- ja dieselveroa on saanut jatkua koko käsittelyn ajan + 2 viikkoa sen päälle (autoveron eräpäivään asti) eli 3 kuukautta maahantulopäivästä.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Park Innissä ja B&B:ssä on oltu Lyypekissä molemmissa pari kertaa. Park Inn on selvästi tasokkaampi, mutta huoneeksi pitää valita sellainen parempi, jossa on pehmustetut sängynpäädyt ym.

B&B:ssä plussaa ilmainen katettu parkkihalli, mutta muuten vaatimaton. Siisti kyllä. Aamiainen on sämpylöitä ja jugurttia.

Ja onnea uudesta autosta, mikä sitten onkaan! :)
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

karra kirjoitti:
pema kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
124 E500

E 500 5.0 4D AUT 240KW bensa 9412 396 22.4 18 15838 14296.10 3874.24 1705 27.10
Kiitokset tiedoista e63/07 maksaa saman kuin 500e/-91 ja verot pikkasen eri luokkaa ja ehkä muutaman vuoden päästä vaaka kallistuu vieläkin enemmän nelkun eduksi.

Jospa Karralle tulis intoa hommata pikkuisen isompi pata kesäksi ettei kerkeä pikaruoka jäähtyä matkalla vaikka tollanen 124/e60 amg kun ne muutamat ovat melkein ilmaisia ja suomestakin voisi löytyä vanhalle kiinnostusta. Matoa koukkuun.
Heh, olet vähän jäljillä mutta tarkoitus olisi downsizata 6.9 5.7:aan; tällaiseen esimerkiksi: https://www.autoscout24.de/angebote/che ... ?cldtidx=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kriteerit tollaiselle C3:lle olisi tärkeysjärjestyksessä:
1968-1972 eli ns bumper car avona
punainen
ruskeilla/beige nahoilla
manuaali

Eli 500E ei ole myynnissä, mutta kaikkihan on ostettavissa jos hinta on sopiva - muutkin autoni vaikka :P . Lähtisin kyllä siitä että viissatkun hinta alkaa kakkosella...
Aika hienoja Corvetteja on tuolla autoscoutissa kun just kattelin.
Hyvää uutta vuotta kaikille.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12456
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

Jaaha viissatku-kuume on kova :mrgreen: just eilen katsoin että tuo Vette oli hävinnyt. Olisin ehdottanut vaihtoa 6.9:iin :D . Ei tosin mahdoton ajatus myydä tuo 500E jos hinta olisi sopiva :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5398
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

jysi: tämä on ehkä tyhmä kysymys mutta miksi talvirenkaat piti lähettää suomeen?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

tn62634 kirjoitti:B&B:ssä plussaa ilmainen katettu parkkihalli, mutta muuten vaatimaton. Siisti kyllä. Aamiainen on sämpylöitä ja jugurttia.
Joo, uudessa talossa hinta/laatusuhde on kohdallaan ("Etkä maksa turhasta") mutta vanhemmiten nuo on välillä vähän ankeita.
tn62634 kirjoitti:Ja onnea uudesta autosta, mikä sitten onkaan! :)
Kiitokset, käytettyhän tuo kyllä on ainakin pykälien mukaan. E-sarjalainen ja vajaat 400 tkm vähemmän ajettu kun entinen.
MiHe kirjoitti:jysi: tämä on ehkä tyhmä kysymys mutta miksi talvirenkaat piti lähettää suomeen?
1 mies, 1 reppu ja 3 päivää-mallin reissussa en olisi lähettänytkään mutta 2 henkeä ja viikon matkatavarat oli vähän liikaa sedaniin 4 renkaan kanssa. Yhdessä aiemmassa autossa venttiilinkuva takaselkänojassa muistutti myös kuorman teon tärkeydestä. Siksi postitus.

Talouspuolella postikulut ja enemmänkin tuli takaisin suomalaisen alkoholiverotuksen ansiosta käyttämällä osa säästyneestä tilasta taxfree-ostoksiin. Raitis mies ei tietysti tähän pysty mutta luotan itseeni sen verran että lasti on melko varmasti käsitelty ennen seuraavan auton ostoa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2602
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itsellä samakuvio tuon Saksan käyttömaksun suhteen viime keväänä.
Epäilin jo alunperin, että mitenköhän mahtaavat saada suoraveloituksen
perittyä pankkitililtäni ja niin vain kävi,että tuli kotiin maksulappu..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

jysi kirjoitti: Talouspuolella postikulut ja enemmänkin tuli takaisin suomalaisen alkoholiverotuksen ansiosta käyttämällä osa säästyneestä tilasta taxfree-ostoksiin. Raitis mies ei tietysti tähän pysty mutta luotan itseeni sen verran että lasti on melko varmasti käsitelty ennen seuraavan auton ostoa.
Hieno mies olet, tultaisiin varmasti juttuun :clap: Oliko luukku täynnä pitkää penaa eli Darguneria, vai juotko edes moista pulikaljaa? T: toinen ei-raitis Saksan olemattomasta alkoholiverosta nauttiva itseensäluottava puolijuoppo.
E55AMG&A140
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

ssuvik kirjoitti:
jysi kirjoitti: Talouspuolella postikulut ja enemmänkin tuli takaisin suomalaisen alkoholiverotuksen ansiosta käyttämällä osa säästyneestä tilasta taxfree-ostoksiin. Raitis mies ei tietysti tähän pysty mutta luotan itseeni sen verran että lasti on melko varmasti käsitelty ennen seuraavan auton ostoa.
Hieno mies olet, tultaisiin varmasti juttuun :clap: Oliko luukku täynnä pitkää penaa eli Darguneria, vai juotko edes moista pulikaljaa? T: toinen ei-raitis Saksan olemattomasta alkoholiverosta nauttiva itseensäluottava puolijuoppo.
Varmasti, onhan meillä vähintään 2 yhteistä harrastusta!

Kyllä Dargunerikin menee mutta laskukone neuvoi ostamaan Klareria, giniä ja punkkua. Farmari tai pakettiauto olisi antanut enemmän valinnanvaraa.

Ja lähempänä asuvien ei tarvitse tehdä edes tikusta asiaa jollakin autonhaulla - yhtenä sunnuntaiaamuna klo 8:55 olin Puttgardenin satamassa tulossa Suomeen päin ja ajattelin poiketa kohta aukeavassa rajakaupassa. No siellä oli jo muutama muukin skandinaavi (ei kuitenkaan ainakaan kilpien perusteella muita suomalaisia):
raja.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12142
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

tuoltako sai ilmaisia ämpäreitä
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

jysi kirjoitti:Varmasti, onhan meillä vähintään 2 yhteistä harrastusta!

Kyllä Dargunerikin menee mutta laskukone neuvoi ostamaan Klareria, giniä ja punkkua. Farmari tai pakettiauto olisi antanut enemmän valinnanvaraa.

Ja lähempänä asuvien ei tarvitse tehdä edes tikusta asiaa jollakin autonhaulla - yhtenä sunnuntaiaamuna klo 8:55 olin Puttgardenin satamassa tulossa Suomeen päin ja ajattelin poiketa kohta aukeavassa rajakaupassa. No siellä oli jo muutama muukin skandinaavi (ei kuitenkaan ainakaan kilpien perusteella muita suomalaisia):
Puttiksen kauppaan ei ole ikinä tullut pysähdyttyä, aina hoitanut asioinnin Lyypekissä. Voisin kuvitella että tuo on aavistuksen kalliimpi? Täytyy rueta suunnitteleen yhteistä reissua :P
E55AMG&A140
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

karra kirjoitti:Jaaha viissatku-kuume on kova :mrgreen: just eilen katsoin että tuo Vette oli hävinnyt. Olisin ehdottanut vaihtoa 6.9:iin :D . Ei tosin mahdoton ajatus myydä tuo 500E jos hinta olisi sopiva :P
Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Vastaa Viestiin