S211 ruoste takakaarissa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
E1khei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2024 04:24

S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja E1khei »

Moi, s211 (vm.06) päässyt takakaarista ruosteen osalta ikävään kuntoon ja on pehmeän oloinen jo ainakin tuolta pellin reunasta, onkohan tässä enää mitään tehtävissä järkevään hintaan? :cry:
Meneeköhän tälläisenä enää katsastuksesta läpi? Tärkeintä olisi saada pidettyä/korjattua siihen kuntoon, että katsastus menee läpi ja ruoste ei pääse enää leviämään ainakaan liian nopeasti.
Auto on muuten hyvässä kunnossa ainakin pintapuolisesti ja tietääkseni muutenkin, mutta nuo perkeleet tuolla vaivaa..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Mulla on ollut tuon näköiset takakaaret yli 5v. Pintakuppa vaan leviää vuosi vuodelta, mutta kovana ovat kaaret pysyneet. Olen jopa alkanut epäilemään, että lahoaako nuo edes koskaan läpi asti, sillä en ole tehnyt vuosikausiin mitään estääkseni ruostumista.

Se todellinen ylläri löytyy pohja- ja helmamuovien alta. Suosittelen ottamaan pohjan muovit kaikki pois ja putsailemaan kaikki paska välistä, niin saattaa antaa jonkun verran lisäikää. Itse olen lätrännyt ihan vaan kotelosuojaa pohjan ruostekohtien päälle, jos se hieman hidastaisi. Ja sieltä lahoaa läpi asti. Onneksi mercedes on ratkaissut ongelman vuoraamalla pohjan muovia täyteen.
Avatar
E1khei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2024 04:24

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja E1khei »

T-Row kirjoitti: La 25.05.2024 20:36 Mulla on ollut tuon näköiset takakaaret yli 5v. Pintakuppa vaan leviää vuosi vuodelta, mutta kovana ovat kaaret pysyneet. Olen jopa alkanut epäilemään, että lahoaako nuo edes koskaan läpi asti, sillä en ole tehnyt vuosikausiin mitään estääkseni ruostumista.

Se todellinen ylläri löytyy pohja- ja helmamuovien alta. Suosittelen ottamaan pohjan muovit kaikki pois ja putsailemaan kaikki paska välistä, niin saattaa antaa jonkun verran lisäikää. Itse olen lätrännyt ihan vaan kotelosuojaa pohjan ruostekohtien päälle, jos se hieman hidastaisi. Ja sieltä lahoaa läpi asti. Onneksi mercedes on ratkaissut ongelman vuoraamalla pohjan muovia täyteen.
Ja katsastuksessa ei ole tullut sanomista?
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Ei ole tullut, koska katsastusmies ei ole pehmeää peltiä löytänyt. Pintaruostehan ei haittaa katsastuksessa. Täytyy olla kirjaimellisesti lahonnut. Minun takakaaret ovat siis tänä päivänä tosi paljon pahemmat mitä tuossa sinun kuvassa, mutta kovat vielä toistaiseksi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja epk »

ei ne leimalla mitään sano jollei kaaret ole täysin reikäiset ja vaarallisia teräviä repaleita yms. Hyväksi saa kun ottaa ruosteet 100% pois ja maalaa ne, muuten ihan turha yhtään mitään, pahennat vaan ruostumistahtia kun tehtaan sinkitys lähtee pois.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Katsastusta ei haittaa mutta ei noita helposti saa korjattuakaan koska ruostuminen on alannut sisäpuolelta, sielä on huopaisen sisälokasuojan ja pellin välissä ruoste muhinut jo pitkään. Helmamuovin alle ei myöskään kannata paljoa kurkkia, saattaa olla aika huono tuolta takapäästä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Mulla ollut S211 -06 jo 8 vuotta ja täytyy sanoa, että on kyllä mätien 210 väykkyjen jälkeen tehdas osannut muuttaa asiat. Nämä ei ruostu nimeksikään kuten väykyt. Mun autosta olen yhden ruostukuprun korjannut oikeasta takakaaresta koko aikana. Muuten auto säilynyt. Onneks näissä on etulokarit ja konepelti alumiinia niin eivät ruostu. Mun autossa on nokka täys kiveniskuja, sellasia pieniä pisteitä mutta eipä onneks ruostu.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (17 vuoden aikana ollut 48 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, tämä kesä seisonnassa
W211 E220CDI -06 Automaatti (575tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (620tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (520tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 11.06.2024
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Mulla taas on ollut S211 320CDI 14 vuotta. Viime syksynä joutui maalauttamaan takakaaret uudestaan kolme vuotta edellisestä maalauksesta. Takaovien sisäreunat alhaalta. Takalokarin kaarien alkupäät mitkä näissä on vakio paikkoja ruostumaan. Takaluukun ruostekorjaukset, sama vaihtoluukku mikä maalattiin kolme vuotta sitten. Kumpikin maalari kiros kun luukkua oli maalattu jo aiemmin jollain paskalla ja maalit meni ryttyyn ja vaati paljon turhaa työtä.
Etupuskurista oli isoja maalipaikkoja lähtenyt niin maalari sanoi että hän vähän siistii niitä niin ei tarvitse koko puskuria maalata, työn jälki oli kyllä kuin puskuri olisi maalattu kokonaan uudetaan. Sama oli polttoainetankin luukun vieressä oleva pitkä naarmu, se oli kanssa kadotettu että sitä ei kyllä erota mitenkään enää.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Päälle päin ei niin ruostu mutta takakaaret ja siitä eteenpäin helmakotelon alareuna näkyy ruostuvan jos ei muovien välistä oo pesty säännöllisesti. Myös takapäästä alusta on aika ruskea ja edessä se järjetön rakenne sielä runkoaisan päällä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: S211 ruoste takakaarissa

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Maucca kirjoitti: La 01.06.2024 15:39 Mulla taas on ollut S211 320CDI 14 vuotta. Viime syksynä joutui maalauttamaan takakaaret uudestaan kolme vuotta edellisestä maalauksesta. Takaovien sisäreunat alhaalta. Takalokarin kaarien alkupäät mitkä näissä on vakio paikkoja ruostumaan. Takaluukun ruostekorjaukset, sama vaihtoluukku mikä maalattiin kolme vuotta sitten. Kumpikin maalari kiros kun luukkua oli maalattu jo aiemmin jollain paskalla ja maalit meni ryttyyn ja vaati paljon turhaa työtä.
Etupuskurista oli isoja maalipaikkoja lähtenyt niin maalari sanoi että hän vähän siistii niitä niin ei tarvitse koko puskuria maalata, työn jälki oli kyllä kuin puskuri olisi maalattu kokonaan uudetaan. Sama oli polttoainetankin luukun vieressä oleva pitkä naarmu, se oli kanssa kadotettu että sitä ei kyllä erota mitenkään enää.
Tuo takaluukun ruostuminen ihan jokaisessa S211:ssa on ällistyttävä ilmiö. Jos parkkikselle näkee S211:sen ja kurkistaa perään, niin 100% varmuudella on takakontti ruosteessa. Mikä sen ruostuttaa, kun ei vesi/sonta varsinaisesti jää seisomaan?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Vastaa Viestiin