S124 300TE kunnostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

pasi84 kirjoitti: La 11.02.2023 19:03 Sori, aina luullut että ne on tehtaaltakin niitattu.. tuntuu kuitenkin mielestäni varmemmalle niitata..
Kyllä niittaus on hyvä liitostapa mutta tehtaalla sitä ei käytetä. Taitaa uudempiin autoihin niittaus&liimaus(tai pelkkä liimaus ei kantaviin osiin) olla ainut tehtaan hyväksymä korjaustapa, eikä nykyaikaisia suurlujuusteräksiä välttämättä edes pysty hitsata, tai hitsaus heikentäisi materiaalia.
Luja se on kyllä oikein tehtaan tekemän pistehitsauskin. Tässä 124 kupissa on lisäksi noi hitsaussaumat molemmin puolin niin ei tuo irti lähde millään, repee ennemmin jostain muualta.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laitetaan referenssiksi vielä w210 jousikupin vaihto;

Auto tuli ajamalla pajalle, jousen irrotettuani kupin rippeet lähti käsin repimällä irti, enkä valehtele yhtään!
IMG_5963.JPG
Kupin rippeet hiottuna pois ja ruosteet puhallettu pois:
IMG_5965.JPG
Hitsattu niin että varmasti pysyy:
IMG_5966.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

IMG_5020.JPG
Takavakaajan kiinnikekohdat korjasin, molemmille puolille samanlaiset paikat. Hapottelin kiinnikkeet fosforihapolla ja hiekkapuhalsin vielä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oho, pian kolme kuukautta viime päivityksestä, on tätäkin kuitenkin tullut tehtyä.

Helmojen takapäät valmiit, oli ruostunut noitten vedenpoistoreikien ympäriltä ja levinnyt helman ja lattian puolelle.
IMG_5190.JPG
IMG_5191.JPG
Yleiskuva pohjasta, alkaa näyttää jo mukavalle. Tosiaan joskus kevättalvella sivelin aina silloin tällöin fosforihapolla tuon taka-akseliston yläpuolisen alueen jossa olikin jo aika paljon pintaruostetta ja aika hyvin sieltä ruosteet lähtikin kun välillä näytti teräsharjaa. Tuossa vapun tienoilla sitten pesin pohjan vielä kerran, ensin voimakas alkalinen pesuaine pohjaan ja sitten kuumavesipesuria. Samalla voimakkaan emäksinen pesuaine neutraloi loput hapot pois. Nyt oon sitten silloin tällöin hionut epäkeskolla pohjaa, vielä täytyy pari paikkaa hitsata ja hiekkapuhallella loput ruosteet pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Taka-akselistoa laitellut myös tässä pitkin kevättä ja tänään sitten kasasin sen, poislukien tietysti jarrut, perä ja vetarit. Apurunko ja alatukivarret kävi pulverimaalauksessa ja olkavarret hapotin fosforihapolla ja hiekkapuhalsin kahteen kertaan kun ei meinannut kaikki ruoste lähteä huokosista. Pintana olkavarsissa vaan musta epoksipohjamaali. Kaikki pultit ja mutterit kävi sinkityksessä mutta kolmen tukivarren(per puoli) uloimpia pultteja ei nyt sitten oikein löytynytkään enää, tai oli siinä kaksi keskenään erilaista erikoispulttia, niin ne tuli noita mitkä tuli tukivarsi setin mukana. En muista oliko niissä joissain sellaiset pitemmät holkit ja pienemmät ruuvit sitten.
IMG_5226.JPG
IMG_5227.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tuo ylin poikittainen tukivarsi oli jossain lankussa ulkopäästä M10 pultti kun muut oli M12. Siinä oli supistusholkki.
Ja joku noista on ollut sellainen varreltaan uritettu M12, joka ei mahdu uudesta tukivarresta läpi.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Okei joo, niitä kummallisia uritettuja pultteja oli kaksi, hieman erilaiset keskenään ja ne ei tainneet mihinkään sopia. Niitä M10 pultteja oli kans muutama, ja yks pitkä holkki löytyi mutta se ei menny uuteen tukivarteen väkisinkään. Pieniä holkkeja tuli 3 per olkavarsi. Ehkä haen vielä tavallisella kannalla olevat pultit noitten ZXN tilalle.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Uusien pulttien mukana tulee tosiaan ne holkit 3kpl/puoli. Ne supistaa sen tukivarren puolen reiän.
Minäkin olen vaihtanut ne XZN kantaiset kuusiokantaisiin.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mä laitoin ne holkit olkavarsiin, eikai ne tukivarsiin olisi mahtuneet?

Jarruputkenkin tein taakse, helppo tehdä kun etupäässä oli jatkoskohta.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

S202 kirjoitti: To 18.05.2023 22:04 Mä laitoin ne holkit olkavarsiin, eikai ne tukivarsiin olisi mahtuneet?
Kirjoitin väärin. Olkavarsiin juurikin ne holkit laitetaan.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Löysitkö pölysuojat vetarin ja laakerin väliin.
Tuntuu olevan kiven alla
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

En, onko sielä sellaisetkin?
S124 300TE
S211 E500
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Numerolla 1249971240. Ei ollut laakeripaketin mukana missä pultit ja lukkolevyt mukana ainakaan omassa ja tais olla oem laakerit.
Vetareita irrotettaessa ei tälläisiä vastaan tullut. Kävi mielessä, että edellisessä laakerinvaihdossa jäänyt pois.
Paikalliselta toimijalta kyselin ja mikäli oikein ymmärsin saatavuutta ainakaan oem ole ollut pitkiin aikoihin.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Eipä ole omissakaan tullut tuollaisia vastaan. Coupessa uskoisin olleen alkuperäiset takalaakerit, eikä siinäkään ollut tiivisteitä... tai sitten siihenkin joskus laakerit vaihdettu.
PartsInfossa tosiaan tuo tiiviste näkyy. Lisähuomautuksella FOR SUBSEQUENT INSTALLATION IN CASE OF BAD ROAD CONDITIONS . Tarkoittaako tuo nyt sitä, että olisi asennetavissa jälkikäteen jos tietää joutuvansa huonoille tieosuuksille? Kuvassa näyttäsi olevan kehä poikki, eli saisi vetaria irroittamatta paikalleen? Tosin tuo metallipanta näyttää yhtenäiseltä.
Kuva
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja dealer »

En muista ikinä nähneeni tuollaista tiivistettä ja aika moneen laakeri tullut vaihdettua. Siis en MUISTA, ehkä jossain on ollut...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eipä sillä taida mitään virkaa sielä olla, varsinkaan harrasteautossa. Hain aamulla uudet pultit noitten zxn kantaisten tilalle, tavallisella kannalla 80x1,5mm ja 10.9 kovuus. Noi uudet lukkomutterit on niin tiukat vääntää kiinni että hankalat noi zxn kannat tuollaisessa paikassa.

Mites muuten tuon akseliston takaisin laitto, meneekö jousineen paikalleen laskemalla auto päälle vai kannattaako laittaa ilman jousia?
S124 300TE
S211 E500
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Eihän tuota ole saatavilla ja oliskohan jopa parempi jättää pois, kun laakerissa taitaa pölysoja olla.
Ilman jousia laittaisin.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laakerissa on tottakai pölysuoja ja aika hyvin se on suojassa muutenkin, suomen oloissa se suoja varmaan vaan hautoisi kosteutta sielä välissä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S124 300TE kunnostelua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ei se jousineen ainakaan mene ellei ole jotkin -100mm madallusjouset :lol: sen verran köykänen se perä, ettei se mitään purista kasaan. Irrallaan ja jouset puristimella sitten jälkikäteen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

IMG_5319.JPG
IMG_5320.JPG
Tälläinen heräteostos, tai mikä lie, tuli hommattua kun ei hyvää diesel 124 nyt tuntunut tälle kesää löytyvän. Huutokaupasta tämä löytyi ja oli mielestäni aika halpa. Ei se nyt 300 kilometrin ajon jälkeen ihan romu tunnu olevan, vikoina nyt ainakin tuo oikea takanurkka ja takavaimentimet jotka joku vatipää on korvannut suorilla putkilla :evil: Soitin ei myöskään lähde päälle. Värimaailma nyt on vähän tuollainen, ihan ok mutta kyllä se kokomusta sisustus olis parempi. No, tuohon hintaan ei kyllä ollut valinnan varaa.


Onhan siinä varustetta:

Model E 500
Model Description E STATION WAGON
Model Code 211.270
Catalog 64V
Engine 113967 30 634070
Transmission 722901 00 090328
Order Number 0421785164
Production Number 7634090
Interior 841A
Paint 359U (TANZANITE BLUE METALLIC FINISH)
Delivery Date 09.11.04

021 DESIGNO - LEATHER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
217L FRANKFURT BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
228 AUXILIARY HEATER
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
645 WINTER TIRES M + S
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
674 17" LT-ALLOY 5 DBL-SPOKE DESIGN W/ WIDE BASE TIRES
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
805 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
840A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
841A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
G901 TRANSMISSION CODE VERSION 01
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
L LEFT-HAND STEERING
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
W68 DESIGNO BROWN POPLAR WOOD FINISH
Y95 STEERING WHEEL IN LEATHER-/DESIGNO-WOOD DESIGN
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvät värit! Miljardikertaa mielummin tuo konjakki-designo kuin hikinen perusmusta. Muutenkin ruskee nahka ja tuo tanzanite toimii hienosti yhteen. Eekin farkusta kun kattoo vähän mallia niin tuosta sais aivan mahottoman komian.
Diesel lankkuja, jopa turboja oli tuossa keväällä muutama asiallinen myynnissä. Hieno bornit turbodieselkin noin neljällä tonnilla. Ei vaan ehkä löydy torista tai nettiautosta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nojoo, onhan se toisaalta aika hieno. On kuitenkin tuota mustaa suurin osa, vielä kun olis musta sisäkatto. Vanteiksi haluaisin jotkut mb alkuperäiset 18", ne 10-double spoke vanteet olis aika jees.

Tilasin takavaimentimet, meni vähän sähläämiseksi kun kerkesin jo tilata eri paikoista ne ja sitten tuli skruvatin mainos tohon selaimeen jossa molemmat vaimentimet, halvemmalla ja ilman tähtitieteellisiä toimituskuluja. Tiedä sitten mitä laatua mutta eikö ne tuola alla roiku. Alkuperäisenä löytyy montaa osanumeroa, niitä joita toi ryssien epc tarjoaa tähän autoon ei enää saa, jotain saa ja vasen puoli oli samaa hintaluokkaa kun noi tarvikkeet mutta oikea on yli tonnin kun alkuperäisenä siinä tulee keskivaimennin samassa.

Mikähän tuossa comandissa on, haulla löyty paljon ongelmia noiden kanssa. Takapussi pitäis kans vaihtaa, ei pysy yhtään ylhäällä niin ei varmaan oikein hyvä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tutkin peräkontista sulakkeita ja huomasin ruostetta siinä sulakerasian etupuolella, siinä mihin se teline kiinnittyy ja reikähän sinne tuli kun ruuvimeisselillä tökki. No, onhan tuo jo kohta 19 vuotta vanha. Ja mersu. Samaten oikealla puolella takarenkaan takana on sellainen kurahylly johon vissiin takapuskuri kiinnittyy, niin se on melkein kadonnut sieltä. No kohtuu helppoja korjattavia kunhan ei kovin paljoa löytyisi lisää. Minkäslainen rakenne tuossa takakaaressa on, etuosasta sen näkee mutta miten se sieltä ylempää on kun ulkokaaren reuna on käännetty ylöspäin? Sehän pitää huolella putsata ja maalata ensin sisäpuolelta ennenkuin kannattaa ulkopuolelta kaaria maalata. Ovista sen sijaan en ole ruostetta löytänyt, takaluukussa on muutamassa kohtaa.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

Viissatanen sai uudet takaäänenvaimentimet, kylläpä tuli ihan naurettavan hiljainen auto. Vaimentimet on polmo merkkiset, tiedä sitten miten kestää mutta hyvin sopivat paikalleen ja pönttö näytti olevan todella paksusta pellistä prässätty.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vaihdoin uuden ilmajousen taakse, mutta ei näytä oikein toimivan. Pussiin ei mene ilmaa, ei testerillä eikä muutenkaan. Tai meni sinne vähän ettei se tyhjä ole, mutta enempää ei. Täyttö toiminnolla paine nousee muutamassa sekunnissa 22 bar, tyhjäyksellä suhahtaa heti nollaan. Perää nostamalla nousee vaan toinen puoli. Takapäähän menee ilmeisesti vaan yksi linja ja sielä on T-haara, eli ainut vikapaikka taitaa olla se pussin päällä oleva venttiili?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota huomioon sellainen mahdollisuus että joku on sepittänyt systeemiä niin että yrittänyt pussin täyttämällä ja tavalla tai toisella putken tukkimalla saada takanurkkaa pysymään ylhäällä.
Tämä tuli mieleen luettuani maininnan vatipäästä jolla auto on joskus aiemmin ollut :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vanha pussi vuoti kuin seula, nurkka tuli alas minuutissa kun auton sammutti mutta nousi aina kuitenkin. Että pitäis se nyt muuten olla kunnossa. Toki kompurankin sais vaihtaa kun ollut aika lujilla, ties kuinka kauan ajettu noin.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kävin alkuviikosta näyttämässä autoa käyttöautolla sbc takia, kahvilta palattuani oli jo tehtaalta tullut vastaus että vaihtavat sbc tehtaan piikkiin 8)
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja S202 »

IMG_5519.JPG
Nyt on ryhdikäs asento kun vaihdoin toistamiseen ilmajousen takaoikealle. Ostin kunnostetut jouset apartilta, tiedä sitten minkälaiset ovat mutta on niillä nyt kahden vuoden takuu. Vasenta en vielä vaihtanut, näkyy toimivan ja on suorassa. Lisäsäiliö vuotaa vielä mahdollisesti, tippuu yön aikana muutaman millin ja säiliön päässä näkyy olevan kaksi klemmaria. Tilasin ovokolta säiliön ja käytän aluhitsarilla jos on hapettunut niin saa sen vaihtaa joskus.

Tänään vaihdettiin myös uusi sbc-yksikkö ja kävin laitattamassa uudet renkaat, nyt alkaa jo tuntua autolta. Vielä pitäis selvittää toi keskuslukituksen toimimattomuus avaimesta ja ajovalot on aivan surkeat, ensimmäistä kertaa piti pimeällä laittaa oikeasti sumuvalot päälle kun ei nähnyt mihin kääntyä risteyksessä. Tästä jo luinkin että projektorit on entiset ja parempaa on saatavilla kohtuu hintaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: S124 300TE kunnostelua, S211 E500

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Millanen on radion vastaanottokyky? Toimiiko lukot napista auton sisällä? Antennivahvistin on saman sulakkeen takana kuin hälytin ja yleensä hälyn sisäinen varmistusakut iän myötä sulavat möhnäksi, niin alkaa polttaa tätä sulaketta. Sillon radion kuuluvuus on kehno ja kaket ei toimi. Sitä en nyt muista toimiko kaket IR:llä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin