W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
rallikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

MJPfin kirjoitti: La 30.07.2022 19:53 Se 30% taitanee olla ahtoilmajäähdyttimen kanssa.
En kyllä löytänyt tällaistakaan vaatimusta traficomin määräyksestä...
Eli fakta mitä tänään katsastusmies minulle sanoi muutoskatsastuksessa oli juurikin tuo "tehon pitää nousta enemmän kuin 20%" oli ainakin tänään paikkansapitävä...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No sitten se ei enään näköjään päde, ihan hyvä jos noi muutokset helpottuu. Aikaisemmin oli hirveä vääntö ja painiminen papereiden kanssa jos yhtään eksoottisempaa moottoria johkin laittoi.
rallikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

MJPfin kirjoitti: Ti 02.08.2022 18:02 No sitten se ei enään näköjään päde, ihan hyvä jos noi muutokset helpottuu. Aikaisemmin oli hirveä vääntö ja painiminen papereiden kanssa jos yhtään eksoottisempaa moottoria johkin laittoi.
Nojoo, kyllähän mullakin meni nyt aikaa paperitöissä. Itse vuosikatsastus/muutoskatsastuksen "hallin puoleinen" osuus oli noin 30min, mutta papereiden teko kestikin 1,5h :shock:
Eikä ees mikään "eksoottinen" paketti, ihan perus M103 ja turbolla...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole ollut aiemminkaan mitään erikoista ahtoilmajäähdyttimeen liittyvää säännöstä, paitsi tietysti se että coolerin asentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon vaikkei muuta tekisi.
Penkkilappu ja vertailutodistus on ne paperit mitä on pitänyt ja pitää edelleen olla leimalle mukana.

Sitä en tiedä mitä kaikkea on niiden paperitöissä tarvittu jos on vaihtanut moottoria sen verran uuteen autoon ettei perus päästömittaus riitä.
Sehän helpottui jo aiemmin niin että ihan turha mainita jossain 124-201 dieselin myynti-ilmoituksessa vähäpäästöisyyttä etuna virittelyä ajatellen.
oulaistenliikenne.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No ei ihan niin yksinkertaista ollut välikoppaa eskoon v6 kattilaa laittaa. Sai eräänkin paperin kiikuttaa konttorille ja silti meni ajoneuvohallintokeskuksen inssin konsultoinniksi asia.
Tästä tosin on parikymmentä vuotta aikaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja dealer »

1600 Taunukseen laitettiin joskus 2,3 V6. Oi niitä aikoja
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin