MB 300D - 1991 - Museoauto | Myyty

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

MB 300D - 1991 - Museoauto | Myyty

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Elokuussa 2019 minulla oli 2.3-16 projekti vielä täysin kesken. Silloin autoa oli alettu juuri kasaamaan maalauksen jäljiltä ja tuotu vihdoin kotiin. Samaan aikaan tuli kuitenkin tutkittua nettiauton tarjontaa ja sieltä ilmestyi eräs perjantai tarjolle harvinaisen siisti ja vähän ajettu W124 Sedan 300D. Auto oli lempivärisenäni, eli Bornitina erittäin houkutteleva, ja varustettu lisäksi nahkasisustalla ja ilmastoinnilla. Nuo varusteet kun eivät dieseleissä ole kovin yleisiä, joten varustelukin kiinnitti huomion. Kuitenkin se suurin showstopperi oli auton kilsat, jotka olivat ilmoituksen aikaan 213tkm. Aika oli kuitenkin huono, sillä oma projekti oli kesken, se vaatisi reilusti rahaa ja aikaa ja kaikenlisäksi olin juuri sairaana sängynpohjalla. Se perjantai-ilta kului kytätessä ilmoitusta, mutta jo reilun parin tunnin jälkeen auto oli myyty. Hinta oli silloin varsin kohtuullinen. Aikalailla heti tuli kuitenkin hirveä depressio, kun tällainen yksilö meni sivu suun, ja siitä alkoikin se Via Dolorosa auton hankkimiseksi.

Kuva

Muutama viikko ilmoituksen poistumisen jälkeen aloin selvittämään kuka sen osti, ja sainkin kaverin kiinni Facebookin kautta. Sovimme omistajan kanssa, että jos myyntiaikeita tulee, niin hän ilmoittaa heti minulle. Omistaja oli ollut etsimässä bensakoneista automaattia, mutta olikin napannut tämän diesel manuaalin, joten se ei hänelle ollut ihan sitä mitä oli etsinyt. -20 alkuvuodesta sitten aloin kysellä uudelleen mikä tilanne on, mutta vastauksen saaminen tuntui kestävän. Lopulta maaliskuussa tuli viesti, että auto oli myyty Porin suuntaan. Se v*tutuksen määrä oli aivan sanoinkuvaamaton. En tiedä miksi myyjä ei ollut edes tarjonnut autoa, se jää arvoitukseksi. Tarinassa oli myös pientä sepustuksen makua kaikenmaailman kolarivaurioista, mitä sitten selvisi ettei lopulta ollutkaan. Kiukuspäissäni nimittäin selvitin jo uuden omistajan tiedot ja otin heihin yhteyttä. Sieltä tuli melko selvällä Suomella, ettei auto ollut myynnissä, mutta on hyvässä kodissa. Niinpä heitin auton suhteen hanskat tiskiin ja luovutin sen osalta. 16v oli tuolloin jo valmis, ja Korona-sekoilu alkamassa, joten kuviot meni muutenkin vähän uusiin puihin. Ostoilmoituksia 300D:tä koskien olin kirjoitellut jo vuosi takaperin ja niiden naputtelu jatkui aina viime kesään asti, kunnes sain muutaman kohtuullisen ehdokkaan. Eräs -89 vuotinen muovikylkinen 300D alkoi kiinnostaa, ja kauppoja hierottiin parisen kuukautta, mutta myyjän olisi saatava toinen auto käyttöön kyseisen nelkun tilalle, joten se venyi ja venyi. Nyt sitten oltiin tilanteessa, että tuon reilun 400tkm ajetun -89:n omistaja olisi tullut näyttämään autoa tällä viikolla. Jostain tuli kuitenkin idea, että kysynpä nyt varmuuden vuoksi sattuisiko tämä vähän ajettu Bornit yksilö kuitenkin olla myynnissä...ja niinhän siinä kävi, että se oli. Ei yleisessä, mutta ostettavissa hyvään kotiin. Omistaja oli juuri tehnyt kaupat talostaan, ja kaikki tallit menisivät samalla alta, eikä uusia saisi hankittua vielä pitkiin aikoihin. Päivänselvää oli, että tämä auto ei ollut halpa, mutta jotenkin sen sain perusteltua itselleni hyväksi hankinnaksi. Niinpä viime sunnuntaina hyppäsin VR:n kiskoille ja ajelin kohti Poria. Parin tunnin kaupan väännön jälkeen auto matkasi vihdoin oman takapuolen alla kohti Pohjanmaata. Ahdistus oli selätetty :lol:

Kuva
Viimeksi muokannut EVO X, La 21.01.2023 12:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Model 300 D
Engine 603912 10 068245
Transmission 717433 01 818095
Order Number 0 0 220 05498
Order Location HANOVER BRANCH
Interior LEATHER - GRAY (268)
Paint 1 BORNITE (BLACKBERRY) - METALLIC PAINT (481U)
Approx. Build Date 1991-03


Code Description
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
650 SPORTS CHASSIS WITH 15-HOLE LIGHT ALLOY WHEELS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

Ja sitten asiaan. Yllä on auton varustelista. Se on kattava, mutta ei toki lähelläkään täydellistä. Osa Sportline optioista on jo ruksattu, ja loput löytyvät hyllystä kotoa. Autossa paikallaan olevat vääränväriset valot ja vilkut vaihtuvat alkuperäisiin, jotka nekin löytyvät jo hyllystä. Lähtökohtanahan tämä on täysin erilainen kuin esimerkiksi tuo 190, joten pääsen suhteellisen kevyellä entisöinnillä. Pesua, pientä maalaushommaa, sisustan puhdistusta ja varustelua lähinnä luvassa. Myöskään aikataulu ei ole kovin paha, sillä vuosi täytyy vielä odottaa MR papereihin saamikseksi.

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hieno, tyylikkäät värit ja kelpo varusteet !
Onnittelut kaupoista, ja tätäpä pitääkin seurata :thumbup:
oulaistenliikenne.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No jo oli työvoitto auton osto! Väri on kyllä herkullinen, eipä ihan heti ole tuon värisenä tullut vastaan. Ja kuten dealer tuossa totesikin, tätäkin pitää seurata! Taitaa hieno tulla tästäkin, jollei hienoin...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea vaan! Joskus sitkeys palkitaan.

Itellä mennyt pari ohi, tosin viime vuosina vasta se toinen meni sivu suun kun jäi pommittamatta auton omistajaa tarpeeksi usein ja sitten kun tulin viimein kysyneeksi niin sanoi että just viime viikolla myi ja ehti olla pari tuntia nettiautossa.... ja minulla oli ollut muutaman vuoden se kierrroksessa että milloin ois valmis myymään. Se oli early hemi 2DHT, muistaakseni 1954.

Jos nyt jotain negatiivista uutukaisesta voi sanoa niin pomarfinn sisutus on hirveä mutta nämähän on makuaisoita :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hieno auto, jotain hyvää 124 korista itsellänikin mietinnässä harrasteeksi. Tuossa alun tarinassa on virhe, aloit varmaan tänävuonna kysellä tuota autoa :wink:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti:Hieno, tyylikkäät värit ja kelpo varusteet !
Onnittelut kaupoista, ja tätäpä pitääkin seurata :thumbup:
Kiitos. Kyllä mä sitä teidänkin kolmisatasta siinä mietin pariin otteeseen, mutta ei sitten tullut siihen lähdettyä.
MJPfin kirjoitti:No jo oli työvoitto auton osto! Väri on kyllä herkullinen, eipä ihan heti ole tuon värisenä tullut vastaan. Ja kuten dealer tuossa totesikin, tätäkin pitää seurata! Taitaa hieno tulla tästäkin, jollei hienoin...
Juu, mulla on ollut aiemminkin yksi Bornit ja tykkäsin siitä silloin tosi paljon. Se oli -91 250D.
Hienohan tuo on jo nyt, ja ehkä jopa vähän liisn vähän tekemistä :lol: Yritän kuitenkin pitää tämän sellaisena siistinä, mutta ei liian hyvänä. Noita liika hyviä on jo pari tallissa niin olis kiva kun olis sellanen helpommin käytettävä yksilö.
karra kirjoitti:Onnea vaan! Joskus sitkeys palkitaan.

Itellä mennyt pari ohi, tosin viime vuosina vasta se toinen meni sivu suun kun jäi pommittamatta auton omistajaa tarpeeksi usein ja sitten kun tulin viimein kysyneeksi niin sanoi että just viime viikolla myi ja ehti olla pari tuntia nettiautossa.... ja minulla oli ollut muutaman vuoden se kierrroksessa että milloin ois valmis myymään. Se oli early hemi 2DHT, muistaakseni 1954.

Jos nyt jotain negatiivista uutukaisesta voi sanoa niin pomarfinn sisutus on hirveä mutta nämähän on makuaisoita :mrgreen:
Harvoin mikään jää niin kovasti korpeamaan, mutta tästä en vaan päässyt yli enkä ympäri. Jos olisin ostanut jonkun muun, niin se ei olisi ollut tämä..
Vai Pomarfinn :lol: Nyt kun sanoit, niin mielikuva on aika vahva :thumbup: No ei se ehkä paras väri ole, mutta kyl toi menee ennemmin kun sininen tai vihreä nahka. Musta olis ollu vähän nähty mutta Beige tai Dattel olis ollut ehkä paras jos nyt valita olis saanut. Tuokin muuttuu edukseen kun pestään kunnolla ja saadaan taas puhtaan vaalea ja mattapintainen tuosta sisustasta. Myös puut ja matot toki vaikuttaa.
S202 kirjoitti:Hieno auto, jotain hyvää 124 korista itsellänikin mietinnässä harrasteeksi. Tuossa alun tarinassa on virhe, aloit varmaan tänävuonna kysellä tuota autoa :wink:
Virhe korjattu :wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

melkoisen jaakobin painin oot oston kanssa käyny:) onnea kaupoista.

pikkusen repesin tuon Karran pomarfinn vertauksen kanssa mutta luultavasti mielikuvani on juurikin sama :)

eli tuollainen harmaa korkeakorkoinen miesten kenkä josta täälläpäin jostakin syystä käytetään nimitystä juoponkenkä :D

mutta seurataan tätäkin, koeta nyt hillitä pikkuisen ettei tule liian hienoa kumminkin :)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
björn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 07.06.2009 16:55
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja björn »

Vau! Itse hankin juuri toukokuussa myös w124 260 museointiprojektin (ruskea joka oli Mikkelissä myynnissä). Lähtökohta aika sama joten seuraan sun topikkia melkoisen tiiviisti!
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E

Ex:

S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ja sitten sitä työlistaa. Tulin vasta maanantaina iltamyöhään kotiin, joten en nyt aivan valtavasti ole ehtinyt tuota tutkimaan. Tarkkasilmäisimmät ehkä huomasivat että vaihdoin tuon ”oikean” Sport ratin jo paikalleen. Sen entrasin jo kesällä valmiiksi. Vaihdoin myös E-mallin valot pois takaa ja laitoin paikalle porkkanavilkulliset, nekin aiemmin entisöidyt. Ruostesuojaajalta oli jäänyt tulpat poraamistaan reijistä joten seevasin ne ja maalasin ennen uusia tulppia. Rosterinen kilvenalunen lensi kaaressa sekajätteeseen ja vaihdoin tilalle tasan kilven kokoisen muoviversion. Sitten takkusin sivuvilkujen reijät oikeanlaiseksi kun tässä oli maahantuoja tehnyt vaan pyöreät reijät. Samalla aiheutin itselleni vähän paikkamaalattavaa kun terä pomppi maalipintaan :roll: ei nyt mitään valtavaa jälkeä mutta kumminkin. Toki vasemmassa loksussa on rupi, joten se pitää muutenkin paikata. Tarvikematotlensi myös sinne roskiin ja ebaysta lähtee pikapuolin tilaukseen oikeat harmaat. Umpiotkin tuli nyppästyä edestä ja pesin koko konehuoneen. Samalla irrotin tarvike äänieristeen ja nakkasin roskiin. Hyvä alkuperäinen eriste löytyy hyllystä kuten myös kunnostetut 500E umpiot ja porkkana vilkut. Nämäkin kesällä tehtyjä entisöintejä. Ai niin ja nakkasinhan jo toisen maskin paikalleen avantgarden tilalle. Sekin aiemmin jo entisöity..

Tekemistä kuitenkin olisi:
Sisältä:
-sisustan täydellinen pesu
-kuskinpenkin nahan korjausmaalaus
-jalopuiden kunnostus(vaihdekepin ympäriltä), loput menee kiillottamalla.
-Sportline optioiden lisäys
-kojelaudan valojen vaihto
-rolloboksin hankinta(löytyy zebrano itseltä, tarve pähkinälle)
-mankan vaihto beckeriin
-uudet kangasmatot

Ulkoa:
-täys myllytys
-helmamuovien ja puskurien maalaus
-etuloksujen paikkamaalaus
-lampun alalistojen maalaus
-alustan pesu ja tarvittava maalaus & massaus
-vetokoukun vaihto Orikseen ja parempi sähkösarja
-etuovien tiivisteiden vaihto
-vanteiden vaihto, löytyy kunnostetut 17” Oem monoblockit ja 15” kasireijät noitten orkkis 15-reikästen lisäksi.
-sähköantennin kunnostus, remmi poikki, uus piiska löytyy.


Varmaan kaikkee muutakin tulee, mutta noi nyt on päällimmäisenä.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 16.09.2020 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti:melkoisen jaakobin painin oot oston kanssa käyny:) onnea kaupoista.

pikkusen repesin tuon Karran pomarfinn vertauksen kanssa mutta luultavasti mielikuvani on juurikin sama :)

eli tuollainen harmaa korkeakorkoinen miesten kenkä josta täälläpäin jostakin syystä käytetään nimitystä juoponkenkä :D

mutta seurataan tätäkin, koeta nyt hillitä pikkuisen ettei tule liian hienoa kumminkin :)
Kiitokset! Olihan se juurikin sitä. Täytyy hillitä, lipsuu vaan herkästi :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

björn kirjoitti:Vau! Itse hankin juuri toukokuussa myös w124 260 museointiprojektin (ruskea joka oli Mikkelissä myynnissä). Lähtökohta aika sama joten seuraan sun topikkia melkoisen tiiviisti!
Kannattaa tutustua mun blogiin: garage59-mercedes.blogspot.com , sieltä löydät paljon enemmän entisöintijuttuja kosken W124, W201, w126 ja W123:ia. Ja täällä projektiosiossa löytyy tuo mun edellinen projekti 190E 2.3-16 sivulta 2 tällähetkellä, siinäkin paljon vinkkiä puuhasteluun.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
björn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 07.06.2009 16:55
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja björn »

EVO X kirjoitti:
björn kirjoitti:Vau! Itse hankin juuri toukokuussa myös w124 260 museointiprojektin (ruskea joka oli Mikkelissä myynnissä). Lähtökohta aika sama joten seuraan sun topikkia melkoisen tiiviisti!
Kannattaa tutustua mun blogiin: garage59-mercedes.blogspot.com , sieltä löydät paljon enemmän entisöintijuttuja kosken W124, W201, w126 ja W123:ia. Ja täällä projektiosiossa löytyy tuo mun edellinen projekti 190E 2.3-16 sivulta 2 tällähetkellä, siinäkin paljon vinkkiä puuhasteluun.
Tsek! Toi 190E on koluttu aika tarkasti läpi. Todella hienoa työtä ja hyviä vinkkejä!
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E

Ex:

S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Onnea lopulta onnistuneesta hankinnasta täältäkin.
EVO X kirjoitti:-sähköantennin kunnostus, remmi poikki, uus piiska löytyy.
Korjasin noin vuosi sitten yhden sähköantennin, josta oli myös hammashihna poikki. Yllätyin, kun sellaisia vielä sai ja ihan muutamilla euroilla: https://www.ebay.com/itm/Hirschmann-AUT ... xylk1Rfe3r
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

JanneW124 kirjoitti:Onnea lopulta onnistuneesta hankinnasta täältäkin.
EVO X kirjoitti:-sähköantennin kunnostus, remmi poikki, uus piiska löytyy.
Korjasin noin vuosi sitten yhden sähköantennin, josta oli myös hammashihna poikki. Yllätyin, kun sellaisia vielä sai ja ihan muutamilla euroilla: https://www.ebay.com/itm/Hirschmann-AUT ... xylk1Rfe3r
Kiitokset! Juu tilasin jo eilen tuolta hihnan. Samalla tuli laitettua tilaukseen Harmaat kangasmatot.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja seppola »

Nämä projektit ovat kyllä parasta seurattavaa tällä palstalla; erityiskiitos tulee tiedon auliista jakamisesta käytettyjen työmenetelmien ja aineiden suhteen, siispä oikein iso KIITOS !

Josko sitä itsekin oppisi joskus tuota oman työn jälkeä parantamaan näillä vinkeillä; tälle tasolle ei tosin tulla ikinä pääsemään, mutta eipä haittaa, hyvä kun toiset osaa :thumbup:
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Onneksi olkoon hankinnasta!
Vaikuttaa todella hyvältä yksilöltä :thumbup:
Ja tulee olemaan 1A kun käyt sitä läpi. Ilolla taas seuraa, vaikka ei ole W124:sta enää.
Kyllä nämä ovat omalla tavallaan koukuttavia vehkeitä modernien tusinavehkeiden keskellä.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi,

Onnea projektille, hyvä että ns. "piäsit mielleis piähän". Työvoitto tuo hankinta. :)

Pienet kilsat, hyvät varusteet ja valmiiksi jo aika hieno kunto. Värithän ovat makuasioita, mutta tuossa sisusta ja ulkoväri muodostavat vahvan kontrastin, joten toimivat hyvin yhdessä.

Teikäläisen kriteereillä ja asenteella tulee varmasti hieno peli! :thumbup:

T;Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Hieno aihio entisöinnille.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

seppola kirjoitti:Nämä projektit ovat kyllä parasta seurattavaa tällä palstalla; erityiskiitos tulee tiedon auliista jakamisesta käytettyjen työmenetelmien ja aineiden suhteen, siispä oikein iso KIITOS !

Josko sitä itsekin oppisi joskus tuota oman työn jälkeä parantamaan näillä vinkeillä; tälle tasolle ei tosin tulla ikinä pääsemään, mutta eipä haittaa, hyvä kun toiset osaa :thumbup:
Kiitosta vaan. Ja hyvä kun jotakin kiinnostaa.
Getriebe kirjoitti:Onneksi olkoon hankinnasta!
Vaikuttaa todella hyvältä yksilöltä :thumbup:
Ja tulee olemaan 1A kun käyt sitä läpi. Ilolla taas seuraa, vaikka ei ole W124:sta enää.
Kyllä nämä ovat omalla tavallaan koukuttavia vehkeitä modernien tusinavehkeiden keskellä.
Kiitos, ja kyllä, tämä on todella hyvä lähtökohta. Periaatteessa ei juuri tarvisi tehdä mitään, mutta korjataan nyt edes silmiinpistävimmät jutut.
Wade kirjoitti:Moi,

Onnea projektille, hyvä että ns. "piäsit mielleis piähän". Työvoitto tuo hankinta. :)

Pienet kilsat, hyvät varusteet ja valmiiksi jo aika hieno kunto. Värithän ovat makuasioita, mutta tuossa sisusta ja ulkoväri muodostavat vahvan kontrastin, joten toimivat hyvin yhdessä.

Teikäläisen kriteereillä ja asenteella tulee varmasti hieno peli! :thumbup:

T;Wade
Kyllä mäkin tykkään tuosta vaalea/tumma kombosta. Täytyy nyt yrittää saada kunnolla alkuun tuo prokkis, niin se tulee varmaan kohtuu nopeesti sitten.
Sharedoc kirjoitti:Hieno aihio entisöinnille.
:thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tänään oli sen verran surkea keli, ettei oikeen tullu tuosta pihalla seppimisestä yhtään mitään. Kävin hakemassa virtalukon sarjoituksesta, mutta eihän se kaveri ollut saanut sitä purettua, pieni pettymys siis. Ilmeisesti tarvikelukko on vähän heikkolaatuinen. No käyn huomenna hakemas purkuautosta pari lukkoa ja kokeillaan uudelleen niillä.
Sähköantennin purkasin ja pesin sisuskalut. Vikakin selvis, eli oli jätetty pätkä vanhaa piiskan hammastankoa sinne rullalle ja väkisin tungettu uus piiska sisään. Se nyt oli sitten jumittanut ja lopulta katkaissut hihnan. Eli odotellaan uutta hihnaa briteistä niin saadaan tuokin kuntoon.
Rolloboksin kans tossa tuli sitten pulailtua. Haluan tohon rollon, ja mulla onkin niitä pari, mutta molemmat niistä on zebranolla kun tähän tarttis pähkinää(juuripuuta). No, toinen noista bokseista on ihan virheetön musta, joten siihen en ala härkkimään, mutta toinen on ruskea ja siitä puuttuu se kahva/nappi osuus. Päätin sit ottaa ja mallintaa 3D:nä koko systeemin, niin saa sitten tulostaa sen kahvan nappeineen. Neljä osaa siihen tulee, eli ”puu”-kahva, mekanismin runko, painonappi ja napin kuori. Sen verran modasin tuota, että lukituskoukun tein yhteen pakettiin mekanismin kanssa kun alkuperäisessä se on irtonainen valuosa. Jos muovinen ei kestä niin täytyy sitten muokata se niin, että se tulostetaan rosterista. Nämä hilut lähti nyt tulostukseen ja siihen mennessä kun ne tulee, niin toivoisin saaneeni tutulta tarramieheltä 3M:n Dinocin kalvoa, joka jäljittelee aika hyvin tuota pähkinäpuuta. Tarkoitus olis sitte kalvottaa nuo palikat. Toinen vaihtoehto olis vesiprintti-kalvon siirtäminen pintaan, mutta hieman epäilen saisinko sen onnistumaan. Itse kotelon värjään tuollaiseksi vaaleanharmaaksi nahkamaalilla jota hain jo penkkien fiksaamiseen.. mutta tästä prokkiksesta sitten lisää myöhemmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Hieno auto! Tämmöistä tullut etsittyä aktiivisesti jo pitkään, mutta automaatilla.

Missä kunnossa tässä on kynnyslistojen alumiiniteipit?

Pariin w124:seen tullut ne vaihdettua ja vaikka liimaus on hyvin onnistunutkin, niin silti muutaman kuukauden jälkeen teipeissä alkaa näkymään ryttyjä.
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Vielä kommentti varusteista, varsinkin tämän aikakauden Mersujen suhteen on hauska huomata miten yksilöllisiä ne ovat ja minkälaisen kombinaation esim. tämän auton ensimmäinen omistaja on valinnut. Nahkasisusta, kattoluukku, urheilualusta 15-reikäaluilla ja ilmastointi, mutta esim. sähköikkunoita ei ole otettu edes eteen. En tarkoita sitä että niitä edes tarvitaan, muttei ole automyyjä onnistunut vakuuttamaan ostajaa esim. mukavuustoiminnosta jolla saa sähköisen kattoluukun sekä sähköikkunat kiinni avaimesta. Kattoluukun toki saa, niin oli itselläkin entisessä TE:ssä.

Väriyhdistelmä on mielestäni tosi onnistunut, hillityn elegantti vaikkakin Pomarfinn-sisusta :D
Älä unohda oikeita kenkiä kun sitten aikanaan haet museoleiman :)

Manuaali S124 300 TD kiehtoi minua harrastekäytössä, mutta ns. kiinteät kulut saivat kääntymään TE:n puoleen enemmän tunteen kun tarkan laskemisen pohjalta. Tosin varsinkin Dealer:illa oli hyviä pointteja että OM602 tai 603:ella ei välttämättä tarvitse ajaa paljokaan jotta se tulee halvemmaksi kun M103 kokonaiskuluiltaan. Minulla ei ole aiemmin ollut dieseliä, joten tekniikka ja laiskuus vähän askarrutti.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aivan ehdottomasti pitää tuo kenkäasia toteuttaa ! :D

Kuva
https://heistore.fi/products/pomar-mokkasiini-kavely" onclick="window.open(this.href);return false;

Miten kunnostat keskikonsolin puun, onko valmista ohjetta / reseptiä siihen hommaan ? Mikä lakka, petsillä väri kohdalleen vai onko tarvetta jne...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Wade »

EVO X kirjoitti:Tänään oli sen verran surkea keli, ettei oikeen tullu tuosta pihalla seppimisestä yhtään mitään. Kävin hakemassa virtalukon sarjoituksesta, mutta eihän se kaveri ollut saanut sitä purettua, pieni pettymys siis. Ilmeisesti tarvikelukko on vähän heikkolaatuinen. No käyn huomenna hakemas purkuautosta pari lukkoa ja kokeillaan uudelleen niillä.
Sähköantennin purkasin ja pesin sisuskalut. Vikakin selvis, eli oli jätetty pätkä vanhaa piiskan hammastankoa sinne rullalle ja väkisin tungettu uus piiska sisään. Se nyt oli sitten jumittanut ja lopulta katkaissut hihnan. Eli odotellaan uutta hihnaa briteistä niin saadaan tuokin kuntoon.
Rolloboksin kans tossa tuli sitten pulailtua. Haluan tohon rollon, ja mulla onkin niitä pari, mutta molemmat niistä on zebranolla kun tähän tarttis pähkinää(juuripuuta). No, toinen noista bokseista on ihan virheetön musta, joten siihen en ala härkkimään, mutta toinen on ruskea ja siitä puuttuu se kahva/nappi osuus. Päätin sit ottaa ja mallintaa 3D:nä koko systeemin, niin saa sitten tulostaa sen kahvan nappeineen. Neljä osaa siihen tulee, eli ”puu”-kahva, mekanismin runko, painonappi ja napin kuori. Sen verran modasin tuota, että lukituskoukun tein yhteen pakettiin mekanismin kanssa kun alkuperäisessä se on irtonainen valuosa. Jos muovinen ei kestä niin täytyy sitten muokata se niin, että se tulostetaan rosterista. Nämä hilut lähti nyt tulostukseen ja siihen mennessä kun ne tulee, niin toivoisin saaneeni tutulta tarramieheltä 3M:n Dinocin kalvoa, joka jäljittelee aika hyvin tuota pähkinäpuuta. Tarkoitus olis sitte kalvottaa nuo palikat. Toinen vaihtoehto olis vesiprintti-kalvon siirtäminen pintaan, mutta hieman epäilen saisinko sen onnistumaan. Itse kotelon värjään tuollaiseksi vaaleanharmaaksi nahkamaalilla jota hain jo penkkien fiksaamiseen.. mutta tästä prokkiksesta sitten lisää myöhemmin.
Ebay:stä ettimällä löytää kyllä (välillä) noita bokseja ja sitä "rollokanttakin". Itselläni on inspistä odottamassa priima wurzel-kansi oman Maticcini boksiin. Maksoi kyllä jotain oliko 99€+postit. Uutenakin noita vissiin marmorilta saa, mutta vuosia sitten kuultu hinta oli nelisensataa ja tuo siis postinkortin kokoisesta osankäikäleestä :shock:. Minulta voisi joutaa tuo kunnostusta vaativa vanha wurzel-kansi.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Hieno auto! Tämmöistä tullut etsittyä aktiivisesti jo pitkään, mutta automaatilla.

Missä kunnossa tässä on kynnyslistojen alumiiniteipit?

Pariin w124:seen tullut ne vaihdettua ja vaikka liimaus on hyvin onnistunutkin, niin silti muutaman kuukauden jälkeen teipeissä alkaa näkymään ryttyjä.
Kiitti! Itselleni ei ollut väliä onko manuska vai tomaatti. Pääasia oli toi 300D.
Tässä oli joka listassa rytyttömät ja ehjät listat, mutta naarmua niissäkin on. Kyllä me uusiksi menee, että saa siistin. Kolmeen tai neljään autoon olen laittanut ne ebayn uuden ohkaset alumiiniteipit ja ekalla kertaa kävi just niinkun mainitsit. Toisella kerralla raaputin kokonaan sen vanhan liiman pois mattoveitsen terällä ja puhdistus alkoholilla, sen jälkeen ei ole rypistynyt enää. Teetin noita myös setin firman tarratoimittajalla ”harjattu-alumiini” kalvosta, mutten ole vielä laittanut mihinkään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Getriebe kirjoitti:Vielä kommentti varusteista, varsinkin tämän aikakauden Mersujen suhteen on hauska huomata miten yksilöllisiä ne ovat ja minkälaisen kombinaation esim. tämän auton ensimmäinen omistaja on valinnut. Nahkasisusta, kattoluukku, urheilualusta 15-reikäaluilla ja ilmastointi, mutta esim. sähköikkunoita ei ole otettu edes eteen. En tarkoita sitä että niitä edes tarvitaan, muttei ole automyyjä onnistunut vakuuttamaan ostajaa esim. mukavuustoiminnosta jolla saa sähköisen kattoluukun sekä sähköikkunat kiinni avaimesta. Kattoluukun toki saa, niin oli itselläkin entisessä TE:ssä.

Väriyhdistelmä on mielestäni tosi onnistunut, hillityn elegantti vaikkakin Pomarfinn-sisusta :D
Älä unohda oikeita kenkiä kun sitten aikanaan haet museoleiman :)

Manuaali S124 300 TD kiehtoi minua harrastekäytössä, mutta ns. kiinteät kulut saivat kääntymään TE:n puoleen enemmän tunteen kun tarkan laskemisen pohjalta. Tosin varsinkin Dealer:illa oli hyviä pointteja että OM602 tai 603:ella ei välttämättä tarvitse ajaa paljokaan jotta se tulee halvemmaksi kun M103 kokonaiskuluiltaan. Minulla ei ole aiemmin ollut dieseliä, joten tekniikka ja laiskuus vähän askarrutti.
Juu, tuota sähkölasi asiaa ollaan ihmetelty veljien kanssa. Ei mulla niimme tarvetta ole mutta just siitä syystä, että on otettu esim, luukku, ilmastointi ja nahat, muttei sähkölaseja.. hämmentävää. Tää on kyllä sangen verkkaisa yksilö juuri Mynällä säädetyllä pumpulla. Ihan toista maata kun noi 250D:t mitä mulla on ollut.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti:Aivan ehdottomasti pitää tuo kenkäasia toteuttaa ! :D

[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_pomar_1.jpg ]
https://heistore.fi/products/pomar-mokkasiini-kavely" onclick="window.open(this.href);return false;

Miten kunnostat keskikonsolin puun, onko valmista ohjetta / reseptiä siihen hommaan ? Mikä lakka, petsillä väri kohdalleen vai onko tarvetta jne...
Ei hemmetti :lol:

Siellä mun blogissa on noita puun kunnostusohjeita. Tämä menee ihan lakkauksella, muissa puissa ei oo sanomista kuin tossa yhdessä. Ihan normi autolakkaa olen näissä käyttänyt 2K:na.
Viimeksi muokannut EVO X, La 19.09.2020 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Wade kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Tänään oli sen verran surkea keli, ettei oikeen tullu tuosta pihalla seppimisestä yhtään mitään. Kävin hakemassa virtalukon sarjoituksesta, mutta eihän se kaveri ollut saanut sitä purettua, pieni pettymys siis. Ilmeisesti tarvikelukko on vähän heikkolaatuinen. No käyn huomenna hakemas purkuautosta pari lukkoa ja kokeillaan uudelleen niillä.
Sähköantennin purkasin ja pesin sisuskalut. Vikakin selvis, eli oli jätetty pätkä vanhaa piiskan hammastankoa sinne rullalle ja väkisin tungettu uus piiska sisään. Se nyt oli sitten jumittanut ja lopulta katkaissut hihnan. Eli odotellaan uutta hihnaa briteistä niin saadaan tuokin kuntoon.
Rolloboksin kans tossa tuli sitten pulailtua. Haluan tohon rollon, ja mulla onkin niitä pari, mutta molemmat niistä on zebranolla kun tähän tarttis pähkinää(juuripuuta). No, toinen noista bokseista on ihan virheetön musta, joten siihen en ala härkkimään, mutta toinen on ruskea ja siitä puuttuu se kahva/nappi osuus. Päätin sit ottaa ja mallintaa 3D:nä koko systeemin, niin saa sitten tulostaa sen kahvan nappeineen. Neljä osaa siihen tulee, eli ”puu”-kahva, mekanismin runko, painonappi ja napin kuori. Sen verran modasin tuota, että lukituskoukun tein yhteen pakettiin mekanismin kanssa kun alkuperäisessä se on irtonainen valuosa. Jos muovinen ei kestä niin täytyy sitten muokata se niin, että se tulostetaan rosterista. Nämä hilut lähti nyt tulostukseen ja siihen mennessä kun ne tulee, niin toivoisin saaneeni tutulta tarramieheltä 3M:n Dinocin kalvoa, joka jäljittelee aika hyvin tuota pähkinäpuuta. Tarkoitus olis sitte kalvottaa nuo palikat. Toinen vaihtoehto olis vesiprintti-kalvon siirtäminen pintaan, mutta hieman epäilen saisinko sen onnistumaan. Itse kotelon värjään tuollaiseksi vaaleanharmaaksi nahkamaalilla jota hain jo penkkien fiksaamiseen.. mutta tästä prokkiksesta sitten lisää myöhemmin.
Ebay:stä ettimällä löytää kyllä (välillä) noita bokseja ja sitä "rollokanttakin". Itselläni on inspistä odottamassa priima wurzel-kansi oman Maticcini boksiin. Maksoi kyllä jotain oliko 99€+postit. Uutenakin noita vissiin marmorilta saa, mutta vuosia sitten kuultu hinta oli nelisensataa ja tuo siis postinkortin kokoisesta osankäikäleestä :shock:. Minulta voisi joutaa tuo kunnostusta vaativa vanha wurzel-kansi.
Joo, niitä kyllä sieltä saa, mutta välillä on kiva vähän haastaa itteä. Kun toi mallinnus ei mulle maksa mitään kun itse teen ja noo printitkin on pähkinöitä. Mutta toi sun projektikuntonen kansi vois kyl kiinnostaa! Laita vaikka YV siitä. Se muu boksihan on jo kondikses ja oikeen värinen nykyään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko mitään kolarikorjaus-tai uudelleenmaalauksen jälkiä löytynyt?
Vastaa Viestiin