w201 m119 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

nj^ kirjoitti: Ma 26.11.2018 22:58 joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten :thumbup:
Kyllä, nyt se kulkee v8:na, eikä mennyt kuin 4vuotta... :lol:

Joo, tosiaan vähän hiljaiseloa eletty projektin osalta. Ollut "kesälomakiireitä" ym. hommaa melkoisen paljon, mutta nyt viimeisenä lomaviikkona saatiin tenavaakin eteenpäin. Wiechersin poikkituen ja Ultra Racing- 19mm takavaakajan tilasin saksasta, Kl-partnerilta tuli metrikaupalla mustaa karoa ja Recarot odottaa verhoilua, moottorin tukikumeiksi valikoitui Scanian laatikonkumit, jotka pienellä viilauksella oli juuri passelit, ettei moottori ota alhaalta hammastankoon ja ylhäältä jarrutehostimeen kiinni. Myös pakoputki valmistui vihdoin, saumat kävin hapolla läpi ja nopea kiillotus lamellilaikalla. Hyvä siitä tuli :thumbup:
Kuva


Sähköjä sain senverran eteenpäin, että päästiin starttailemaan kunnolla ja tulpat vaihtamalla kone rupesi käymään kohtalaisesti, hieman rikkaalla tosin. Jonkinlainen kartta siis oli edellisen omistajan toimesta boxissa. Eilen sitten saatiin ammattimies paikalle, joka pääsi Tunerstudiolla sisään, säädöt korvakuulolla kohdilleen ja eikun koeajolle!
Kaikki nesteet ja öljyt pysyi sisällä ja mitään ei hajonnut. Kone ja loota tuntuisi toimivan hienosti. Kääntyvyys on todella huono, eli ohjausvarsia pitää vielä muokata että saadaan geometriat kohdilleen.
Kuva
Kuva

Seuraavaksi suunnitelmissa ankaraa kasausta ja hieromista ja KUKA TIETÄÄ, kohta on vehkeetkin leimassa :shifty:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Päivitellääs pitkästä aikaa kuulumisia tännekin! Tenavaprojekti ei juuri ole edennyt, mutta autot vaan lisääntyy... :crazy:
Kotona ja töissä on pitänyt kiirettä, mutta romuja voi aina haalia lisää. Kesällä ostin kansivikaisena HALVALLA tuommoisen s211 270cdi:n, tein kansiremontin ja sainkin oivan käyttöauton, vieläpä hyvillä varusteilla.
Kuva
W124 jäi melko vähälle käytölle työmatkan pitenemisen johdosta, joten oli mahdollisuus fiksailla se kuntoon. Puskurit kävi maalarilla ja ovipahvit löysin vihdoin ja viimein. Pahvit oli tosin väärän väriset, mutta nahkataikurin myrkyillä ja EVO X:n vinkeillä ne saatiin uuteen uskoon. :thumbup: Lähiaikoina lankku tulee myyntiin jos joku on kiinnostunut.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nettiautosta bongasin melkoisen harvinaisen 190 mersun ja syksyn iloksi oli pakko hakea tenava talteen. Kyseessä ihan alkupään 190E 2.0, joka on mennyt 10km ajettuna AMG:een pajalle. Auton rekisteriotteeseen merkatut varusteet:
-Tehon nosto (160hv 2,3l moottori merkattu otteeseen)
-Alustan madallus (weitecin lappuja vino pino autossa)
-AMG- korisarja (ns. widebody-malli eli kaaret huomattavasti leveämmät kuin vakiona)
-AMG-pakoputkisto ovaalilla ulostulolla
-AMG-vanteet ( 16" pentat,jotka hukkuneet jossain vaiheessa)

Lisäksi herkkuja löytyy mm. Valkea nahkasisusta, Kuskin sähköpenkki, etusähkölasit, Behrin ilmastointi ja uutena ollut Faxi-laitteet takapenkillä :lol:
Kuva
Tekemistä on ja paljon, mutta kunnossa olevana varmaan melkoisen arvokas peli. Laitetaan jemmaan ja hoidetaan vanhat projektit alta pois.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvä kun vihdoin sait paffit tuohon punaseen :clap:

Tuosta AMG:sta oli täällä foorumillakin juttua tuossa syksyllä: viewtopic.php?f=3&t=216040
Hyvä kun pääsi harrastajalle niin saanee joskus uuden elämän. 16" Pentoja on nykyään hyvin saatavilla replicoina useammassa eri koossa ja eri ET:llä, niin ne kyllä löytää helposti. Ehkä jopa 17" voisi tuohon levitettyyn koppaan olla melko makea, toki ne on hieman hinnakkaampia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

EVO X kirjoitti: Ke 19.10.2022 12:46 Hyvä kun vihdoin sait paffit tuohon punaseen :clap:

Tuosta AMG:sta oli täällä foorumillakin juttua tuossa syksyllä: viewtopic.php?f=3&t=216040
Hyvä kun pääsi harrastajalle niin saanee joskus uuden elämän. 16" Pentoja on nykyään hyvin saatavilla replicoina useammassa eri koossa ja eri ET:llä, niin ne kyllä löytää helposti. Ehkä jopa 17" voisi tuohon levitettyyn koppaan olla melko makea, toki ne on hieman hinnakkaampia.
Jep. Tuolla suurin arvo olisi toki täysin originaaliin kuntoon entisöitynä. Osapuutteita ja kunnostamista on vaan melko paljon, joten saa nähdä mihin rahkeet riittää.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Takavakaajan kiinnikkeiden tekoa. Kelkka piti pudottaa taas alas, niin sopi touhuamaan. Samalla massasin pohjaa lisää. Nyt pitäisi vakaajan pysyä paikoillaan :thumbup: Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Kuva
Kuva
Kuva
Päivitystä tännekin pitkästä aikaa. Korisarja alkaa hakea pikkuhiljaa paikkaansa, mutta hommaa riittää... Lisää hankintoja tuli taas tehtyä, eli vanteet ja ratti vaihtui parempiin :clap:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

No nyt on asiallista! Eipä tuohon paljon parempia vanteita olisi voinut ajatellakaan. Mistä ihmeestä löysit Aerot? Rattikin on aikakauden mukainen nyt :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse tilaisin persaukisuuttani tuollaiset Gup-Tuningilta 740 euroa / sarja :oops:
oulaistenliikenne.fi
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Laitahan viestiä jos myyt nuo vanteet. Vaihdossa on tarjota EVO 1 vanteet 😀
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti: Ti 28.02.2023 16:58 Itse tilaisin persaukisuuttani tuollaiset Gup-Tuningilta 740 euroa / sarja :oops:
Performat ei ihan kuitenkaan ”samat” ole kuin Aero 3:t :wave: ensimmäisenä antaisin performille lastallisen kittiä, ja leipoisin sen logon umpeen. Sitten väri päälle, sen jälkeen ne kehtais laittaa alle.

Se mistä tykkään tässä, on että noille 17” aeroille saa ihan renkaan kokoiset renkaat alle myös tenavaan. Jos samat 17” laittaa vakiokoppaan tolla speksillä niin kumit pitää olla niin pirun nahat, että näyttää jumalattoman tyhmältä, varsinkaan jos ei ole 70mm madallettu, koska takaa nuo tulis sen 1,5” ulos korista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 955
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ja ovat varmaan semmosta tinaa, että ovat mutkalla, jos metriä lähempää kuoppaa ajaa :)
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Hahaa, ajattelinkin että vanteet viimeistään herättää keskustelua 8) nyt olette kuitenkin sen verran hakoteillä, että tuumakoko ja malli on väärä.
Vanteethan on tarkalleen ottaen BBS AMG Aero 2, jotka sorvattu kolmeosaisiksi. Speksit tällä hetkellä 18"x11" ja 8,5". Taakse istuu aivan täydellisesti levikkeiden kanssa, mutta eteen täytynee hommata tuuman leveämmät lipat.
Hurjalta tuntui aluksi tuo 11 vanne ja 275 leveä kumi, mutta ei tuo minusta pahalta näytä.
Nämä löytyi periaatteessa naapurista, alan harrastajalta, kohtuu hintaankin jopa.
Ja ratti tosiaan aito Lorinserin Momo m38, sopii paremmin kuin ebayn "kebabratti" :thumbup:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja dealer »

Performat ei ihan kuitenkaan ”samat” ole kuin Aero 3:t
Joo, ei todellakaan ! :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kakew201 kirjoitti: Ti 28.02.2023 19:31 Hahaa, ajattelinkin että vanteet viimeistään herättää keskustelua 8) nyt olette kuitenkin sen verran hakoteillä, että tuumakoko ja malli on väärä.
Vanteethan on tarkalleen ottaen BBS AMG Aero 2, jotka sorvattu kolmeosaisiksi. Speksit tällä hetkellä 18"x11" ja 8,5". Taakse istuu aivan täydellisesti levikkeiden kanssa, mutta eteen täytynee hommata tuuman leveämmät lipat.
Hurjalta tuntui aluksi tuo 11 vanne ja 275 leveä kumi, mutta ei tuo minusta pahalta näytä.
Nämä löytyi periaatteessa naapurista, alan harrastajalta, kohtuu hintaankin jopa.
Ja ratti tosiaan aito Lorinserin Momo m38, sopii paremmin kuin ebayn "kebabratti" :thumbup:
No mä ajattelin, että joku ei täsmää tuossa keskiössä, mutten kattonut niin tarkkaan. Mutta vanteethan onkin sitten tutut ja näinkin nämä jossainvaiheessa tarjolla facebookissa viime syksynä. Kahta suuremmalla syyllä nuo ei tosiaan menisi mitenkään vakiokoppaiseen 201:een, joten ovat oiva valinta tähän evo-klooniin. Sen verran se tuossa korisarjassa tarvii isompaa palloa, että 17” tosiaan saattaisi jäädä turhan ujoksi. No mutta kumminkin, hyvä löytö ja erittäin hyvä valinta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

EVO X kirjoitti: Ti 28.02.2023 19:53
Kakew201 kirjoitti: Ti 28.02.2023 19:31 Hahaa, ajattelinkin että vanteet viimeistään herättää keskustelua 8) nyt olette kuitenkin sen verran hakoteillä, että tuumakoko ja malli on väärä.
Vanteethan on tarkalleen ottaen BBS AMG Aero 2, jotka sorvattu kolmeosaisiksi. Speksit tällä hetkellä 18"x11" ja 8,5". Taakse istuu aivan täydellisesti levikkeiden kanssa, mutta eteen täytynee hommata tuuman leveämmät lipat.
Hurjalta tuntui aluksi tuo 11 vanne ja 275 leveä kumi, mutta ei tuo minusta pahalta näytä.
Nämä löytyi periaatteessa naapurista, alan harrastajalta, kohtuu hintaankin jopa.
Ja ratti tosiaan aito Lorinserin Momo m38, sopii paremmin kuin ebayn "kebabratti" :thumbup:
No mä ajattelin, että joku ei täsmää tuossa keskiössä, mutten kattonut niin tarkkaan. Mutta vanteethan onkin sitten tutut ja näinkin nämä jossainvaiheessa tarjolla facebookissa viime syksynä. Kahta suuremmalla syyllä nuo ei tosiaan menisi mitenkään vakiokoppaiseen 201:een, joten ovat oiva valinta tähän evo-klooniin. Sen verran se tuossa korisarjassa tarvii isompaa palloa, että 17” tosiaan saattaisi jäädä turhan ujoksi. No mutta kumminkin, hyvä löytö ja erittäin hyvä valinta.
Samoilla linjoilla ollaan :P
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Vanteet näyttää kyllä laittoman hyviltä tämän alla! Vanteiden myyjältä näinkin jo muutaman kuvan tästä vanteet alla ennen foorumin kuvia :D .
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Nyt on kunnon vanteet 😍
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Odotettu talviloma tuli vihdoin ja kerkisimpäs muutaman päivän viettämään hallilla. Agendana oli kaarien muokkaus levikkeitä varten, sekä levikkeiden asennus. Itkuhan siinä meinasi päästä.. Lupasin itselleni, että tämä on viimeinen lasikuitusetti, minkä tulen mihinkään laittamaan. :lol:
Noh, etukaarista leikkelin n. 10cm tavaraa pois ja takakaarista ehkä 5cm. Eteen en ruvennut pokkausta väsäilemään vaan tein siistin leikkauksen ja levike pultataan liiman kanssa lokasuojaan kiinni.Kuva
Kuva
Kuva
Takaa nostin sisälokasuojaa lekalla muutaman sentin, niin saatiin tilaa 275 leveälle kumille. Saumat jää kivasti piiloon kaarten alle.
Kuva
Kuva
Kuva
Mielenkiintoista olisi ottaa tarkempaan syyniin aito Evo ja tutkailla korirakenteita lokasuojien osalta. Ilmeisesti koko takapyöräkotelo on erilainen, kuin perus tenavassa?
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pikkuhiljaa alkaa näyttää taas autolta. Seuraavaksi suunnitelmana olisi kasata auto katsastuskuntoon ja kun (jos) leima on paperissa, räjäytetään taas osiksi ja aletaan hieromaan maalausta varten :thumbup:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvä hyvä. Kuitu on perseestä, ei voi mitään. Odotan innolla tämän näkemistä valmiina/maalattuna :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja epk »

muistat varmaan käsitellä kuslaidut takaata ettei tule itku toiseen kertaan :D
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

epk kirjoitti: Pe 24.03.2023 15:51 muistat varmaan käsitellä kuslaidut takaata ettei tule itku toiseen kertaan :D
Joo, nyt koitetaan tehdä niin ettei heti tarviis tehä uudestaan... Muutenkin taidan jättää loppuviimeistelyt ammattilaisille. :thumbup:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

EVO X kirjoitti: Pe 24.03.2023 10:13 Hyvä hyvä. Kuitu on perseestä, ei voi mitään. Odotan innolla tämän näkemistä valmiina/maalattuna :thumbup:
Kiitos! Kyllä tässä itselläkin jo kädet syyhyää, mutta työt sun muut haittaa harrastusta :roll: Sillä ajattelinkin jos leiman saisi seuraavaksi, niin siitä tulisi pieni motivaatioboosti tehdä rojekti viimeisenpäälle loppuun.
Seniorikansalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 20.05.2010 11:00

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Seniorikansalainen »

Aito Evo1 löytyy noin sadan kilometrin päästä Joensuusta. Sitä pääsee kyllä katsomaan.

Evo1:n korirakenteessa on muutamia eroja vakio W201:een verrattuna, Evo2:ssa jonkin verran enemmän.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Seniorikansalainen kirjoitti: Pe 24.03.2023 21:29 Aito Evo1 löytyy noin sadan kilometrin päästä Joensuusta. Sitä pääsee kyllä katsomaan.

Evo1:n korirakenteessa on muutamia eroja vakio W201:een verrattuna, Evo2:ssa jonkin verran enemmän.
Oho, Suomessa siis on myös EVO1? Onkohan katuversio vai kisa/rataversio?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Seniorikansalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 20.05.2010 11:00

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Seniorikansalainen »

Kyseessä on katuversio, aika täydellinen. Pitkään huippuluokan Mercedes-osaajan ja asiantuntijan omistuksessa ollut. Valmistuu, mutta hitaasti.

1990 -luvun alussa Turun suunnalla alkuperäisillä Evo1 kisaosilla tehty rata-auto on hävinnyt täydellisesti. Yritettiin sitä noin kymmenen vuotta sitten jäljittää, mutta ei onnistunut millään konstilla.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Seniorikansalainen kirjoitti: Pe 24.03.2023 21:29 Aito Evo1 löytyy noin sadan kilometrin päästä Joensuusta. Sitä pääsee kyllä katsomaan.

Evo1:n korirakenteessa on muutamia eroja vakio W201:een verrattuna, Evo2:ssa jonkin verran enemmän.
Ehdottomasti käydään katsomassa, jos mahdollisuus on :thumbup:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Seniorikansalainen kirjoitti: La 25.03.2023 09:03 Kyseessä on katuversio, aika täydellinen. Pitkään huippuluokan Mercedes- osaajan ja asiantuntijan omistuksessa ollut. Valmistuu, mutta hitaasti.

1990 -luvun alussa Turun suunnalla alkuperäisillä Evo1 kisaosilla tehty rata-auto on hävinnyt täydellisesti. Yritettiin sitä noin kymmenen vuotta sitten jäljittää, mutta ei onnistunut millään konstilla.
Olispa makia saada kuvaukset jossa olis tuo EVO 1, sitten EVO2 ja perus 2.3-16, ehkä myös 2.5-16 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 955
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Asianosaisten pitänee tehdä pikku miitti :)
Varmaan klubilla otettaisiin tuommoinen tarina lehteen asti, pitäisikö sanoa historiallisesta kohtaamisesta :think:

Tarina jonka voisi jakaa foorumeille ympäri maailman
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Orlov kirjoitti: La 25.03.2023 11:40 Asianosaisten pitänee tehdä pikku miitti :)
Varmaan klubilla otettaisiin tuommoinen tarina lehteen asti, pitäisikö sanoa historiallisesta kohtaamisesta :think:

Tarina jonka voisi jakaa foorumeille ympäri maailman
Tähdellisessä oli 2020 juttu, missä oli EVO 2 ja mun 2.3-16 ja niiden rinnalla BMW E30 M3 ja M3 Evolution(?). Eli hyvin samankalatainen juttu on ollut, mutta tuota 16v täyskavalkadia ei ole ennen Suomessa kuvattu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin