W211 320CDI Avantgarde -03

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

S202 kirjoitti:Eipä noi maalarit tahdo noita kaaria ym rajapaikkoja kovin tarkasti tehdä, vaikka käskis. Tuota kiveniskumassaa tuossa epoksin päällä en oikein ymmärrä, siihenhän tulee muovi päälle? Eikö sinne olis kannattanu laittaa vaan pintamaali päälle :roll: Tuon takia oon monessa paikassa käskeny irrottelemaan joskus niitä sisälokareita ja pohjamuoveja, ne suojaa kyllä hyvin mutta ajan kanssa sinne kertyy isot määrät kuraa joka ruostuttaa nopeasti. Ootko helmamuovien alle kattonu?
Kiveniskumassat oli pokkauksiin välttämättömät, niin samallahan ne sitten suihki uudenki pellin päälle, eihän se sieltä kenellekkään näy. Ompahan ainakin yksi kerros tavaraa lisää ajatellen juuri tuota kuraa joka tonne kertyy :roll: . Maalari oli kattellu helmamuovienkin alle, mutta meillä ei siihen ollut aikaa, jos yllätyksiä olisi tullut. Täytyy sinnekkin joskus paremmalla ajalla katsella.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Tässä varmaan tarkotettiin että tuon epoksin päälle ois ollu hyvä maali laittaa sulkemaan se pinta ja suojaamaan kosteudelta :) kiveniskumassa kun ei tahdo oikeen kosteudelta suojata,tarkoitettu lähinnä mekaaniseen rasitukseen.
omassa w211 on pohjassa suojauksena 2xruostepohjaväri2xmusta suorakiiltomaali ja paikasta riippuen joko alustan suojavaha tai kiveniskumassa :twisted:
mutta kyllä tuo jo monta vuotta kestää tuolla sinunkin tavalla. :thumbup:
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

-230k- kirjoitti:Tässä varmaan tarkotettiin että tuon epoksin päälle ois ollu hyvä maali laittaa sulkemaan se pinta ja suojaamaan kosteudelta :) kiveniskumassa kun ei tahdo oikeen kosteudelta suojata,tarkoitettu lähinnä mekaaniseen rasitukseen.
omassa w211 on pohjassa suojauksena 2xruostepohjaväri2xmusta suorakiiltomaali ja paikasta riippuen joko alustan suojavaha tai kiveniskumassa :twisted:
mutta kyllä tuo jo monta vuotta kestää tuolla sinunkin tavalla. :thumbup:
Joo kyllä massan päälle tuli pintaväri niin pokkauksissa kuin sisälokarinkin puolella. Huonosti vain kuvia tarttui matkaan itse pintavärin maalauksesta :D
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Uudet kesävanteet hommattu, ja tänään tuli Helsingin-reissun päätteksi iltapuuhina niitä testailtua alle! Vossenin kopiot 19x8,5 235/40 rengastuksella. Vähän kapooset, mutta omaan käyttötarkoitukseen aivan riittävät. Hyvin näytti alle passaavan, paitsi että rasvakuppi tulee edestä liika pitkälle, täytyy asia korjata spacerilla jossain vaiheessa (ilmotelkaa jos löytyy 15-20mm lättyjä myytäväksi asti)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Jotain on tullut taas värkkäiltyä ja lähinnä mietitty ongelmaa tulevien kesävanteiden kanssa, koska rasvakuppi lyö edessä vanteen keskilätkästä läpi. 211-korimalliseenhan on aikamoinen työmaa löytää eteen oikein minkäänlaisia järkeviä spacereita kohtuu hintaan ja ns. yleismallisina. Ratkaisu kuitenkin tuntui löytyvän sillä, että sorvautti keskittävästä spacerista keskitysporrastuksen pois ja tekemällä siitä kokomatkalta 66,6mm. Pierunkuorethan siihen jäi, mutta keskitysrenkaalla tuntu uppoovan hienosti. Pultit vielä havumettän momenttiin niin ei pitäis olla ongelmia tasapainon kanssa.

Kuva

Näin saatiin keskilätkä jäämään sijoilleen ja samalla tuli huomattua, että 16mm lätty olikin täysin soveltuva tälle rengastukselle:

Kuva

Kaarille pitää vielä keväämmällä jotain mankelointihommia tehdä, koska madallusjousilla madallettu alusta on ainaki täs tapaukses aika löysä ja ilman muutoksia voi exodus tapahtua nopeastikkin.

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja -230k- »

ihan vinkkinä että uusilla iskareilla jäykentyis varmaan aika paljo alusta :thumbup: ja vanteet näyttää hyvältä!
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja epk »

julB kirjoitti:Jotain on tullut taas värkkäiltyä ja lähinnä mietitty ongelmaa tulevien kesävanteiden kanssa, koska rasvakuppi lyö edessä vanteen keskilätkästä läpi. 211-korimalliseenhan on aikamoinen työmaa löytää eteen oikein minkäänlaisia järkeviä spacereita kohtuu hintaan ja ns. yleismallisina. Ratkaisu kuitenkin tuntui löytyvän sillä, että sorvautti keskittävästä spacerista keskitysporrastuksen pois ja tekemällä siitä kokomatkalta 66,6mm. Pierunkuorethan siihen jäi, mutta keskitysrenkaalla tuntu uppoovan hienosti. Pultit vielä havumettän momenttiin niin ei pitäis olla ongelmia tasapainon kanssa.

eikös se navan ulkonevan kohilta ole alle 66,6 . Nyt ei keskitä kunnolla kun on väljä ?
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

epk kirjoitti:
julB kirjoitti:Jotain on tullut taas värkkäiltyä ja lähinnä mietitty ongelmaa tulevien kesävanteiden kanssa, koska rasvakuppi lyö edessä vanteen keskilätkästä läpi. 211-korimalliseenhan on aikamoinen työmaa löytää eteen oikein minkäänlaisia järkeviä spacereita kohtuu hintaan ja ns. yleismallisina. Ratkaisu kuitenkin tuntui löytyvän sillä, että sorvautti keskittävästä spacerista keskitysporrastuksen pois ja tekemällä siitä kokomatkalta 66,6mm. Pierunkuorethan siihen jäi, mutta keskitysrenkaalla tuntu uppoovan hienosti. Pultit vielä havumettän momenttiin niin ei pitäis olla ongelmia tasapainon kanssa.

eikös se navan ulkonevan kohilta ole alle 66,6 . Nyt ei keskitä kunnolla kun on väljä ?
66,6 oli vain heitto. Sorvautettiin samaan kokoon kuin spacerin orkinelli halkasija (siltä ainaki vaikuttaa)? Tosi timmisti ainakin istahti paikoilleen.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja epk »

aa, ok.
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Kesärengaskelitkin saapui ja saatiin vihdoin vanteet alle koko pakettina. Lopputuloksesta huokuu tyytyväisyys :thumbup:

Kuva

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Hyvinkö mahtuu tuolla 235/40-19 rengastuksella pyörimään tuolla..?
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
burtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 14.03.2016 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Tyylikkäät vanteet! Hienosti istuu tuohon korimalliin ja kokokin on just passeli. :thumbup:
W221 S350 -07
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Jani77 kirjoitti:Hyvinkö mahtuu tuolla 235/40-19 rengastuksella pyörimään tuolla..?
Mahtuu, mutta itellä just toi apukuskin puolen iskari sen verran krebales, että mankelia täytyi etukaarille näyttää. 16mm spacereilla lyö sen verran kaarelle, että hiukan huonosti elovaraa :D .
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

burtsi kirjoitti:Tyylikkäät vanteet! Hienosti istuu tuohon korimalliin ja kokokin on just passeli. :thumbup:
Joo samaa mieltä, yksinkertaisuus on tyylikästä vielä täs korimallissa :D
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Eli paljon on autolle ehtinyt tapahtua nyt kesän aikana. Suurinpana projektina jo edelliskesänä tarkoituksena ollut auton vesihionta yli asti. Vesihionnan tehneelle kaverille kuitenkin sattui armeija eteen ja tämä ylimaalauksen jälkiensiivoaminen siirtyi tälle kesää. Aikaa projektiin meni iltahommina 1,5 viikkoa. Vesihionta suoritettiin pitkälti kulmia varoen kombolla: 2500>3000>4000 vesihiomapapereilla/laikoilla. Vesihionnan päälle pinta kiilloitettiin Rotary-koneella Schollin aineita käyttäen. Kuvat kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

PS. Kuvista tosi huono nähdä sitä todellista eroa mikä syntyi vanhasta applaripinnasta. Tanzanite Blue Metallic on muuten melko hieno väri :clap:
Viimeksi muokannut julB, Pe 15.07.2016 20:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Comand NTG1:kin tuli tänään päivitettyä vanhan Audio 20 CC:n tilalle!

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Tosiaan on ollut mietinnässä taka-äänenvaimentimien korvaaminen suoralla putkella ja toteuttaminen sitten tapahtui tänä viikonloppuna. Paikallisesta varaosapuljusta kävin hakemassa 2 x 45 asteen mutkaa ja 2 x 60 asteen mutkaa 2,5 tuumaista
Marteliuksen putkea. Omaan silmään ainakaan tällä foorumilla ei osunut vastaavaa projektia niin ajattelin kirjoitella. Kuva.

Paloilla sai suoraan ilman taitteluita yllättävän hyvät ulostulot vanhojen äänenvaimentimien tilalle, kuitenkin 10cm jatkopalat täytyi hitsata perään (ei näy kuvassa), myös putkien sisälle täytyi valmistaa holkit mersun omaa tuumasarjaa varten.

Putkille piti joku kannakejärjestelmäki keksiä ja sen valmistin pyörötangosta alkuperäisiin kiinnikkeisiin asennettuna.

Kuva.

Lopputuloksesta tuli melko hyvä omaan silmään, ehkä hiukan olisi ulostulot voinut tulla enemmän alaspäin dieseltyyliin.

Kuva

Sitten äänimaailmaan, joka oli positiivinen yllätys ihan homemade-tyylillä, koska ei ollut mitään kokemuksia pohjalla. Normaaliajossa eroa ei omasta mielestäni juurikaan huomaa, mutta kun antaa hanaa niin kutosen murinat pakenee ilmoille tosi kivasti pysyen kuitenkin maltillisina. Matkanopeudessakaan en mitään huminaa havainnut. Epäilyksistä huolimatta siis todella hyvä muutos! Koko homma kuitenkin suunniteltiin ja toteutettiin sillä silmällä että vanhat äänenvaimentimet saa käytännössä heittää takaisin paikoilleen. :roll:
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Tosiaan vielä throwbackkiä loppukesään ja loppukesän lookkiin kera juuri asennettujen röökimuovien. Alkaisi olemaan omaan silmään hyvä, mutta ainahan sitä keksii kehityksen kohdetta. Tähän on kuitenkin tultu. :think: . Ensi kesäksi ainakin ajatuksena olisi tuikutus ja muu perehtyminen tekniikkaan ulkonäön pysyessä tuollaisenaan.

Kuva

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Jaa olihan täällä joku ottanut 320cdi loppuvaimentimet pois, itse miettinyt samaa operaatiota s211 320cdi takapöntöille kun näyttäät heikkokuntoisilta.. Eli ei millään nopeuksilla tullut huminaa cabiiniin vakkari ajossa? :)
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Kiviranta kirjoitti:Jaa olihan täällä joku ottanut 320cdi loppuvaimentimet pois, itse miettinyt samaa operaatiota s211 320cdi takapöntöille kun näyttäät heikkokuntoisilta.. Eli ei millään nopeuksilla tullut huminaa cabiiniin vakkari ajossa? :)
Ei huminaa ainakaan tällä kokoonpanolla, se yllätti. Äänet on loppupeleissä aika laimeat jos miettii, että ei ole äänenvaimentimia ollenkaan. Murinat tulevat esille lähinnä monoa antaessa, voin vain suositella.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Silloinhan se on hyvä. Itsellä siirtyi kun yritin etsiä sopivia vaimemtimia millä korvata vanhat mutta taidampa itsekkin sitten jättää kaikki pois 8)
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja RH »

Poikamaisia kujeita, mutta kiitosta vaan ideasta. Mitenköhän viissataseen saman sarjan farkkuun... Saisi sen pöntön pois möllöttämästä sieltä puskurin alta. Vaan mitenköhän lie metelin kanssa bensakoneessa?
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

RH kirjoitti:Poikamaisia kujeita, mutta kiitosta vaan ideasta. Mitenköhän viissataseen saman sarjan farkkuun... Saisi sen pöntön pois möllöttämästä sieltä puskurin alta. Vaan mitenköhän lie metelin kanssa bensakoneessa?

Siihen moottoriin en kyllä suosittele vaimentimia pois jättämään. Ja halvimmillakin varmaan saa itelleen kunnon huminan matka ajoon kun mulla CL500 meinaa humista jo paremmillakin..
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Vaikka kesä ja kesärengaskelit ovat loppumaisillaan, niin täytyi yhdet vannekaupat vielä tälle vuotta pyöritellä. Alkoi edellisten vanteiden kanssa hiukan vaivaamaan että ne olivat liian kapeat ja muutenkaan ET:n puolesta ei ollut millään tavalla autoon passaavat muutakuin spacereilla ymsymsymsyms :crazy: :crazy: . Muutenkin uusi rengassatsi olisi niille ensi kesälle tarvinnut ostaa.. Vanteet tuli myytyä ja tilalle hankittua hyvään hintaan Lorinser LM6- replicat. Hain vanteita, jotka oikeasti ovat spekseiltään hyvät tähän koriin ilman mitään suurempia kikkailuja ja joissa on hyvät renkaat päällä. Näissä kaikki ns. tieteelliset asiat natsasivat kohdilleen niin täytyihän ne ostaa. Eli speksit Lorinsereille: 8,5x19 ET 25 ja 9,5x19 ET 38.

Kuva

Kuva

Kuvissa taakse mallailtu 15mm spaceri, josta täytynee putsata 5mm pois. Takaset istuvat ihan hyvin ilmankin lättyä, mutta hiukan kaarea kohti tykkäisin niitä silti tuoda. Pikkaisen perä jäi koholle kuvissa tunkilta laskiessa, eli tosta nyt ei aivan selkoa saa todellisesta tilanteesta.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

julB kirjoitti:Vaikka kesä ja kesärengaskelit ovat loppumaisillaan, niin täytyi yhdet vannekaupat vielä tälle vuotta pyöritellä. Alkoi edellisten vanteiden kanssa hiukan vaivaamaan että ne olivat liian kapeat ja muutenkaan ET:n puolesta ei ollut millään tavalla autoon passaavat muutakuin spacereilla ymsymsymsyms :crazy: :crazy: . Muutenkin uusi rengassatsi olisi niille ensi kesälle tarvinnut ostaa.. Vanteet tuli myytyä ja tilalle hankittua hyvään hintaan Lorinser LM6- replicat. Hain vanteita, jotka oikeasti ovat spekseiltään hyvät tähän koriin ilman mitään suurempia kikkailuja ja joissa on hyvät renkaat päällä. Näissä kaikki ns. tieteelliset asiat natsasivat kohdilleen niin täytyihän ne ostaa. Eli speksit Lorinsereille: 8,5x19 ET 25 ja 9,5x19 ET 38

Mistä hommasit LM6:t? Onko ne minkä valmistajan? Millainen laatu?
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Vesa T kirjoitti:
julB kirjoitti:Vaikka kesä ja kesärengaskelit ovat loppumaisillaan, niin täytyi yhdet vannekaupat vielä tälle vuotta pyöritellä. Alkoi edellisten vanteiden kanssa hiukan vaivaamaan että ne olivat liian kapeat ja muutenkaan ET:n puolesta ei ollut millään tavalla autoon passaavat muutakuin spacereilla ymsymsymsyms :crazy: :crazy: . Muutenkin uusi rengassatsi olisi niille ensi kesälle tarvinnut ostaa.. Vanteet tuli myytyä ja tilalle hankittua hyvään hintaan Lorinser LM6- replicat. Hain vanteita, jotka oikeasti ovat spekseiltään hyvät tähän koriin ilman mitään suurempia kikkailuja ja joissa on hyvät renkaat päällä. Näissä kaikki ns. tieteelliset asiat natsasivat kohdilleen niin täytyihän ne ostaa. Eli speksit Lorinsereille: 8,5x19 ET 25 ja 9,5x19 ET 38

Mistä hommasit LM6:t? Onko ne minkä valmistajan? Millainen laatu?
Ihan maakunnasta tuli haettua käytettyinä. Valmistajan nimeä ei yhtäkkiä pistänyt silmään, mutta ihan ok laadulta vaikuttais. Maalauksen noi kaipais ja pitäs lähiaikoina viedä maalarille.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
SHN84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 11.01.2015 20:42

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja SHN84 »

julB kirjoitti:Tosiaan on ollut mietinnässä taka-äänenvaimentimien korvaaminen suoralla putkella ja toteuttaminen sitten tapahtui tänä viikonloppuna. Paikallisesta varaosapuljusta kävin hakemassa 2 x 45 asteen mutkaa ja 2 x 60 asteen mutkaa 2,5 tuumaista
Marteliuksen putkea. Omaan silmään ainakaan tällä foorumilla ei osunut vastaavaa projektia niin ajattelin kirjoitella. [ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/IMG_1399.JPG?img=img1280 ].

Paloilla sai suoraan ilman taitteluita yllättävän hyvät ulostulot vanhojen äänenvaimentimien tilalle, kuitenkin 10cm jatkopalat täytyi hitsata perään (ei näy kuvassa), myös putkien sisälle täytyi valmistaa holkit mersun omaa tuumasarjaa varten.

Putkille piti joku kannakejärjestelmäki keksiä ja sen valmistin pyörötangosta alkuperäisiin kiinnikkeisiin asennettuna.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/IMG_1404.JPG?img=img1280 ].

Lopputuloksesta tuli melko hyvä omaan silmään, ehkä hiukan olisi ulostulot voinut tulla enemmän alaspäin dieseltyyliin.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/1-IMG_1405.PNG?img=img1280 ]

Sitten äänimaailmaan, joka oli positiivinen yllätys ihan homemade-tyylillä, koska ei ollut mitään kokemuksia pohjalla. Normaaliajossa eroa ei omasta mielestäni juurikaan huomaa, mutta kun antaa hanaa niin kutosen murinat pakenee ilmoille tosi kivasti pysyen kuitenkin maltillisina. Matkanopeudessakaan en mitään huminaa havainnut. Epäilyksistä huolimatta siis todella hyvä muutos! Koko homma kuitenkin suunniteltiin ja toteutettiin sillä silmällä että vanhat äänenvaimentimet saa käytännössä heittää takaisin paikoilleen. :roll:

Miten muuten onnistuu katsastus ilman takavaimentimia? Omaan mietin samaa projektia, mutta kaveri alkoi pelottelemaan, ettei niillä leimaa ainakaan saa...
jenkkari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 01.03.2013 21:46

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja jenkkari »

Mikäs laki se vaimentimia vaatii? Ainoa kait siinä on mökätaso joka ei saa ylittyä, sillä eihän nuo änkkärit päästöihin vaikuta. Jos katsuri tahtoo hylätä liian äänekkäänä, niin todistustaakka on hänellä...
Nykyinen
S213 220dT OM654 4matic '18
Nippeleinä
W201 190E 2.0 M102 '88
Dodge Coronet STW '76 360+A999+9 1/4
Entiset
W211 320CDI OM648 '04
W210 200CDI OM611 '99
Monenlaista paaliin päätynyttä peliä
Lada 1200 '86
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja MercMan »

julB kirjoitti:Vaikka kesä ja kesärengaskelit ovat loppumaisillaan, niin täytyi yhdet vannekaupat vielä tälle vuotta pyöritellä. Alkoi edellisten vanteiden kanssa hiukan vaivaamaan että ne olivat liian kapeat ja muutenkaan ET:n puolesta ei ollut millään tavalla autoon passaavat muutakuin spacereilla ymsymsymsyms :crazy: :crazy: . Muutenkin uusi rengassatsi olisi niille ensi kesälle tarvinnut ostaa.. Vanteet tuli myytyä ja tilalle hankittua hyvään hintaan Lorinser LM6- replicat. Hain vanteita, jotka oikeasti ovat spekseiltään hyvät tähän koriin ilman mitään suurempia kikkailuja ja joissa on hyvät renkaat päällä. Näissä kaikki ns. tieteelliset asiat natsasivat kohdilleen niin täytyihän ne ostaa. Eli speksit Lorinsereille: 8,5x19 ET 25 ja 9,5x19 ET 38.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/IMG_1464.JPG?img=img1280 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/IMG_1463.JPG?img=img1280 ]

Kuvissa taakse mallailtu 15mm spaceri, josta täytynee putsata 5mm pois. Takaset istuvat ihan hyvin ilmankin lättyä, mutta hiukan kaarea kohti tykkäisin niitä silti tuoda. Pikkaisen perä jäi koholle kuvissa tunkilta laskiessa, eli tosta nyt ei aivan selkoa saa todellisesta tilanteesta.


Tyylikäs on 8)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
SHN84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 11.01.2015 20:42

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja SHN84 »

jenkkari kirjoitti:Mikäs laki se vaimentimia vaatii? Ainoa kait siinä on mökätaso joka ei saa ylittyä, sillä eihän nuo änkkärit päästöihin vaikuta. Jos katsuri tahtoo hylätä liian äänekkäänä, niin todistustaakka on hänellä...
Just sitä kaveri puhui, ettei äänenvainennusta saisi huonontaa.
Vastaa Viestiin