s123 300tdt fiksausta, museointia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

EVO X kirjoitti:Komia pv! Ostin tollasen -93:n osiksi omaa -88 varten ja myin sen loppuraadon kaverille, joka entisöi sen ihan museokuntoon. Syksyllä se myikin sen jo eteenpäin Huutokaupat.comissa. Oli aika työläs löytää edes vastaava sävy tuohon tankkiin/poskiin, kun ei niillä Suzukin koodeilla tosiaan tee mitään. Lopuksi se osti uuden SGP tankin etukappaleen josta saatiin väri. Sama juttu saman kaverin -84:n kohdalla, mutta siihen ei saanut edes sitä etupalaa uutena keltasena, joten se väri piti ottaa hiukan summissa Suzukin MP värikartasta. Lamppua en oo ehtiny kattomaan kun mennään vasta jouluna Pohjanmaalle.
Kiitti! Joo pari sävyä niillä oli tuota harmaata mitkä on lähellä, mutta antaa olla noin. Penkinpäällistä ei scatterilla ollut, moposportilla on muutamaa sorttia mutta tiedä mikä niistä olis se alkuperäisin vaihtoehto. Uus sgp istuin on ~250€ mutta siihenkin pitäis maalata suzuki teksti.
Sellainen keltainen -84 pitäis saada, sain sellaisen joskus muistaakseni 7 vuotiaana. Klassikot lehdessä olikin ne kaks esittelyssä. Onko se alkuperäinen etuvalo niox merkkinen ja johdot normi abikoilla kiinni lampussa?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Penkinpäällisen hankit Finnosat nimisestä Kotimaisesta firmasta. Heidän tekemät on parempia kun ne alkuperäiset. Vaihtoehtoja on sivuilla useita. Itse teetin heillä kustomina omaan sinisen päällisen pienellä Suzuki tekstillä ja ilman päälliosan ruutukuviota, kun sellainen tuossa on ollut tehtaalta lähtiessä. Sullahan pitäs olla musta, sileä ja pienellä suzuki-tekstillä. Sieltä tuo kaverikin otti niihin sen molempiin peeveihin.
Tais se olla tosiaan niox se kanttivalo ja ne liittimethän on siellä pohjassa näkyvillä jos muistan oikein.. ja varmaan ihan normi naaras-abikot on johtosarjassa, en ainakaan muista että olis mitään omaa liitintä käytetty. Tossa vanhemmassa pyöreälamppuisessa (CEV-merkkinen) johdot menee kumikopan sisälle ja tulee suoraan kantaan kiinni.

Tossa oli se raadosta tehty -93:
https://huutokaupat.com/1485600" onclick="window.open(this.href);return false;
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Vähän menee offtopicin puolelle, mutta ei kai se sitten niin haittaa. Itse tilasin -87 malliseen penkinpäällisen Thaimaasta. Oli ainoa paikka, mistä sellaisia löysin ja mielestäni on aika hyvännäköinen, ei tosin vielä asennettu paikalleen. Se oli tommonen firma: https://www.ebay.com/usr/oem-replica?ul_noapp=true ja tuossahan oli haasteena juuri se ruutukuvio, jota ei mistään muualta näyttänyt olevan tarjolla. Jossain vaiheessa pitäis oikein ottaa asiakseen ton oman PV:n entisöinti, tähän asti olen vain hankkinut osia, käytännössä alkuperäistä kaikki, mitä vaan tarjolla oli ja jotain tarroja, renkaita ja semmoista vielä pitäis hankkia. Niin joo ja se Kitagawan merkillä varustettu soittokello, joita ei niin vaan mistään osteta eikä varsinkaan halvalla. Lähtökohta on sinänsä hyvä, että se on luokkaa 7000km ajettu, itsellä -95 asti ollut yksilö, jolla mua ennen oli ollut yksi omistaja ja koskaan sitä ei ole viritetty eikä oikein muutenkaan muokattu. Niinpä kovin massiivisesti ei tarvitse sitä selvitellä, että millainen se alun perin on ollut, mutta moni paikka on vaan sen verran kulunut tai kolhiintunut, että jonkun verran joutuu uutta osaa laittamaan ja suurimman osan maalatuista osista joutuu uusiksi pinnoittamaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nozki kirjoitti:Vähän menee offtopicin puolelle, mutta ei kai se sitten niin haittaa. Itse tilasin -87 malliseen penkinpäällisen Thaimaasta. Oli ainoa paikka, mistä sellaisia löysin ja mielestäni on aika hyvännäköinen, ei tosin vielä asennettu paikalleen. Se oli tommonen firma: https://www.ebay.com/usr/oem-replica?ul_noapp=true ja tuossahan oli haasteena juuri se ruutukuvio, jota ei mistään muualta näyttänyt olevan tarjolla. Jossain vaiheessa pitäis oikein ottaa asiakseen ton oman PV:n entisöinti, tähän asti olen vain hankkinut osia, käytännössä alkuperäistä kaikki, mitä vaan tarjolla oli ja jotain tarroja, renkaita ja semmoista vielä pitäis hankkia. Niin joo ja se Kitagawan merkillä varustettu soittokello, joita ei niin vaan mistään osteta eikä varsinkaan halvalla. Lähtökohta on sinänsä hyvä, että se on luokkaa 7000km ajettu, itsellä -95 asti ollut yksilö, jolla mua ennen oli ollut yksi omistaja ja koskaan sitä ei ole viritetty eikä oikein muutenkaan muokattu. Niinpä kovin massiivisesti ei tarvitse sitä selvitellä, että millainen se alun perin on ollut, mutta moni paikka on vaan sen verran kulunut tai kolhiintunut, että jonkun verran joutuu uutta osaa laittamaan ja suurimman osan maalatuista osista joutuu uusiksi pinnoittamaan.
Nuo Finnosien päälliset on paljon laadukkaampia kun ne Kiina/Thaimaa yms. roina mitä juurikin Scatter, moposport, wandamotor ym. Liikkeet myy. Finnosat nimenomaan toimittaa myös tuolla ruutukuviolla jos on tarpeen. Lisäksi Suzuki tekstikin oikean kokoinen toisin kun noissa kiinanihmeissä. Punapenkkisessä -87 se ruutukuvio vielä on, mutta sinisessä -88 ei ole. Kitagavan kello pitää olla ”K” logolla -87-89, Suzukin S-logolla 81-86..-90:ssä sitten olikin jo sähkötöötti eikä enää kilikelloa. Mulla on kiinni ihan bränikkä kello.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, ton finnosat bongasinkin sun blogista mutta nettisivut on työnalla joten täytyy soitella tai tilata sähköpostilla. Onneks mulla on jo sähkötöötti niin ei tarvi tuota hemmetin soittokelloa metsästää :D Mihin toi nousi huutokaupassa, kattonu että sielä nousee nämä ja mankit pirun korkealle. Nytkin puoliautomaatti jo lähempänä kahtatonnia joka maalattu ja kasattu sillä mitä on sattunut varastosta löytymään.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Oliskohan se saanu siitä 2500€ :think: mun mielestä huono hinta, itte se oli ihan tyytyväinen. Olisin uskonut että kolmoseen olis noussu. Kun nyt vertaa mitä uudet nykymopot maksaa, niin kyllä
MR kuntoinen pv pitäis olla useita tuhansia.
Joo itse olin yhteydessä Facebookin messengerin kautta heihin. Silloin kyllä nuo nettisivutkin oli toiminnassa ja sieltä näki mallit. Muistaa vaan mainita, että alkuperäisellä ”väkäskiinnityksellä” eikä millään hemmetin kuminauhalla :x
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, en alle kolmen tuota myisi jos myytäväksi olisin tehny. Eikö sitä kuminauhareunusta saa niiden väkästen alle, vai eikö tuu oikein hyvä? Tuossa ruutukuvioisessahan on kuminauha, mutta se näyttää muuten hyvälaatuiselta. Mutta kyllä mä siihen oikeanlaisen hommaan. Tilasin alkuperäisen uuden nos takavalon saksasta, tiedä malttaako sitä laittaa kiinni :D

Mersuun sais vasemmalle puolelle ruiskutella uudet maalit ja massat ja kattoa miten nyt onnistuu. Helmaan ruiskutan kiveniskumassa ennen sikamassaa niin toimii sekin homma.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Joo, en alle kolmen tuota myisi jos myytäväksi olisin tehny. Eikö sitä kuminauhareunusta saa niiden väkästen alle, vai eikö tuu oikein hyvä? Tuossa ruutukuvioisessahan on kuminauha, mutta se näyttää muuten hyvälaatuiselta. Mutta kyllä mä siihen oikeanlaisen hommaan. Tilasin alkuperäisen uuden nos takavalon saksasta, tiedä malttaako sitä laittaa kiinni :D

Mersuun sais vasemmalle puolelle ruiskutella uudet maalit ja massat ja kattoa miten nyt onnistuu. Helmaan ruiskutan kiveniskumassa ennen sikamassaa niin toimii sekin homma.
Se jää rumasti näkymään ruppyisenä se sauma sinne alle. Ei siinä sellaista ole tehtaalta ollut niin turha se on. Lähinnä se on noille teinijonneille että saa nopeasti säkin päälle.
Kiinni vaan lamppu! Et sä kumminkaan tuolla niin paljon aja että sille mitään tapahtuisi :lol:

Hyvä että se mersukin edistyy :clap:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo kyllä se siitä, motivaatio vaan aika minimissä kun joutuu uudelleen tekemään. Ja tuon massan poistamisessa kokonaan on hervoton työ, lähtee kyllä helposti suurimmaksi osaksi mutta jää sellainen töhkä jota saa hinkata kliinerin kanssa sitten. Ainoa hyvä puoli asiassa on että saa monta pikkujuttua tehtyä nyt paremmin, tuli aika nopealla aikataululla tehtyä toi maalaus silloin.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja Nozki »

EVO X kirjoitti:
Nuo Finnosien päälliset on paljon laadukkaampia kun ne Kiina/Thaimaa yms. roina mitä juurikin Scatter, moposport, wandamotor ym. Liikkeet myy. Finnosat nimenomaan toimittaa myös tuolla ruutukuviolla jos on tarpeen. Lisäksi Suzuki tekstikin oikean kokoinen toisin kun noissa kiinanihmeissä...
Mä en nyt tiiä, että viittasitko tuolla roinakommentilla myös tuohon valmistajaan, jonka mä linkitin, mutta en nyt ihan allekirjoita sen osalta tuota. Itse asiassa se näyttikin oman kuvauksensa perusteella olevan Singaporessa eikä Thaimaassa, mut sieltäpäin kuitenkin. Silloin kun itse sen tilasin, niin ei ruutukuvioita ollut muualla tarjolla ja noiden mainittujen Suomessa toimivien kauppojen myymät päälliset olivat kuvissakin niin kamalat, ettei niitä tarvinnut sen kummemmin edes harkita. Tommosen singaporelaisen ruutukuviollisen olin nähnyt livenä, kun sellaisella varustettu mopo oli museotarkastuksessa samalla kerralla mun coupen kanssa ja se oli silloin sen verran asiallisen näköinen, että menin heti kyselemään, että mistä se on hankittu.

Kun nyt esim. MC Scatter kauppaa tätä https://www.mc-scatter.com/mopojen-osat ... a-punainen, niin tuotenimi viittaisi vahvasti siihen, että FinnOsat sen on tehnyt ja näyttäisi sisäpuolella olla kyseinen firman nimi leimattunakin + se on samannäköinen kuin FinnOsien facebookissa muunväriset ovat. Kun tätä kuvaa vertaa tohon Singaporen päälliseen ja alkuperäiseen, niin tässä FinnOsien päällisessä tuo näkyvä pitempi sauma on tehty vain tikkaamalla. Alkuperäisessä ja singaporelaisessa on terenauha ja se on yllättävän näkyvä ero. Ruutukuviossa on olevinaan ommeltu tikkaus, singaporelaisessa niitä tikkauksia on tasan yhtä monta / yhtä tiheässä kuin alkuperäisessä kun taas FinnOsien sauma on silminnähden harvemmin "tikattu", eli erinäköinen. Ja Singaporen päällisessä on ton ruutukuvion alapuolelle laminoitu (tai liimattu) vahvikemateriaalia, mitä FinnOsilla ei ole. Se singaporelainen on ihan vakiona ilman kuminauhaa, ja sen tilalla on ihan viimeistellyn näköinen nauhakuja, jossa on joku vahvikenauha, koukkukiinnitystä varten siis. Se on totta, että tossa aasialaisessa teksti ei ole tarkalleen oikeaa kokoa (alkuperäisen korkeus 16,5mm ja tuossa 20,5mm), mutta äkkiseltään kun tuota FinnOsien päällistä katsoo, niin ei taida sekään olla alkuperäistä kokoa, vaan about saman verran liian iso kuin tuossa aasialaisessa. Ero on kyllä alkuperäiseen sen verran vähäinen, että sitä on silmämääräisesti hankalahko arvioida. Enkä tiedä, ovatko alun perinkään olleet kaikki tuota 16,5 -millistä fonttia, kun ei sellaisia oikein missään näy myytävänä. Lopullisesta kestävyydestä on tietty vaikea sanoa mitään, mutta kun katsoo ulkonäön vastaavuutta alkuperäiseen, niin FinnOsat ei kyllä ole onnistunut tekemään laadukkaampaa päällistä kuin tämä https://www.ebay.com/itm/SUZUKI-SEAT-CO ... SwUVBbj-an


Jos autoihin palataan, niin mulla on kerran käynyt aika vastaava homma, omaksi onnekseni pienemmässä mittakaavassa. Tein takalokasuojien sisäpuolien (eli tavaratilan sivuseinien) viimeistelyä Dodge Coronetiin. Sitä oli joku aikanaan rempannut, ja alkuperäinen äänenvaimennusmassa oli osin kuoriutunut pois ja osittain kokonaan puuttui, kun oli laitettu uutta peltiä. Keksin mielestäni loistavan tavan tehdä alkuperäisen kaltaista pintaa niin, että levitin jollain keinolla Bostikin uretaaniliimaa, siis suunnilleen vastaava kuin tavallinen Sikaflex 221 ja pienellä maalitelalla sain siitä oikeinkin sopivasti rosoisen, alkuperäistyylisen pinnan. Se tavara taisi loppua kesken ja loput tein juuri tuolla Sika 221:llä ja lopuksi maalia päälle. Näytti tosi hyvältä siihen asti, kun kaikki Bostikit kuoriutuivat pois ja sai aloittaa alusta koko homman, tällä kertaa kokonaan Sikaflexillä, jotta se pysyi. Ja on kyllä pysynyt sen jälkeenkin. Ottaa se kyllä päähän aivan helkutisti, kun ehtii mielessään juhlia taas yhtä saavutettua lopullista pintaa ja sitten käy noin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sieltä tulee taas analyysia.. :lol:

En näistä singoporelaisten rakastajattarien tekemistä päällisistä osaa sanoa, voi olla hyviäkin. Kaikki mitä itse sieltä olen tilannut on sellasta ohutta vinyyliä mikä ratkeaa kun pieraisee. Hyvä pointti on tuo terenauha mikä on ilmeisesti ruutukuvioisessa muovitere toisin kun sileässä se on verhoiltu kanttinauha. Mulla ei ruutukuvioista ole koskaan ollutkaan muutakuin CB hondassa, joten en osaa niihin ottaa kantaa nin tarkasti. Tuota kaverin -84 päällistäkään ei ole tullut sillä silmällä tutkittua.
Tekstin kokoerona tarkoitin sitä, että esim. Moposportin tms. Myymän sinisen päällisen teksti on luokkaa 50mm korkea, sellaistahan ei ole -88 koskaan ollut. Ja jos nyt oikein olen itse ymmärtänyt niin sitä korkeaa tekstiä ei ole muutenkaan tehtaalla koskaan käytetty vaan se on nimenomaan tarvikepäällinen. Voin toki olla väärässäkin. Jos se pikkuteksti nyt on 16,5 tai 21mm on ihan triviaalia pilkunnussintaa.


Tuohon massa asiaan kyllä täytyy kysyä, että miksi se pelti pitää kuorruttaa liimatiivistemassalla? Eihän sitä saa hitollakaan siitä irti jos tarttee? Ja mitä näitä nyt on tullut vastaan niin sikaköntin alla on järjestään aina ollut ruostetta kun se ilmeisesti muodostaan kuivuessaan suolahappoa. Joten miksi ei esim. Koriakryyliä tai tuota massaukseen tarkoitettua sikaa, mikä on eri tavaraa?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niin kummalta kysyit, toi mun käyttämä massa on juuri tähän tarkoitukseen tehtyä ja ruiskutettavaa. Kaikista lähimpänä alkuperäistä pvc massaa, 3M:llä on 2-komponenttinen polyuretaanimassa mutta näyttää olevan helvetin kallista ja tekee aika karkean jäljen. Eikä mikään ohut kiveniskusuoja toimi saumojen tiivistämisessä, eli olis joutunut tiivistämään saumat erikseen. Ja siinäkin olis ollut mahdollista että kiveniskumassa ja korikitti ei olisi toiminut yhteen. Nyt saumojen tiivistys ja kiveniskuilta suojaava pinnoite tulee samalla aivan kuten tehtaallakin. Erona on vaan että tämä on varmaan aika huomattavasti parempaa, pehmeämpää ja sen oloista että sen alle ei vesi pääse sitten millään. Maalauksen kanssa pitää vaan olla oikeat aineet, eikä missään tapauksessa mitään alkydipohjaista kiveniskumassaa päälle. Toi sika taasen tarttuu hienosti mihin tahansa pintaan, jopa kiiltävään lakkapintaan ongelmitta. Pvc massan poiston syynä oli kun sitä piti muutenkin poistaa laajoilta alueilta, ja sitten kun sitä poisti ehjän näköiseltä alueelta niin alla olikin ruostetta jo vaikka kuinka monessa paikassa. Sekä se että epoksipohja eikä sika tuntuneet tarttuvan pvc:hen, epoksi lohkeili helposti irti.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Niin kummalta kysyit, toi mun käyttämä massa on juuri tähän tarkoitukseen tehtyä ja ruiskutettavaa. Kaikista lähimpänä alkuperäistä pvc massaa, 3M:llä on 2-komponenttinen polyuretaanimassa mutta näyttää olevan helvetin kallista ja tekee aika karkean jäljen. Eikä mikään ohut kiveniskusuoja toimi saumojen tiivistämisessä, eli olis joutunut tiivistämään saumat erikseen. Ja siinäkin olis ollut mahdollista että kiveniskumassa ja korikitti ei olisi toiminut yhteen. Nyt saumojen tiivistys ja kiveniskuilta suojaava pinnoite tulee samalla aivan kuten tehtaallakin. Erona on vaan että tämä on varmaan aika huomattavasti parempaa, pehmeämpää ja sen oloista että sen alle ei vesi pääse sitten millään. Maalauksen kanssa pitää vaan olla oikeat aineet, eikä missään tapauksessa mitään alkydipohjaista kiveniskumassaa päälle. Toi sika taasen tarttuu hienosti mihin tahansa pintaan, jopa kiiltävään lakkapintaan ongelmitta. Pvc massan poiston syynä oli kun sitä piti muutenkin poistaa laajoilta alueilta, ja sitten kun sitä poisti ehjän näköiseltä alueelta niin alla olikin ruostetta jo vaikka kuinka monessa paikassa. Sekä se että epoksipohja eikä sika tuntuneet tarttuvan pvc:hen, epoksi lohkeili helposti irti.
Tuohon Nozkin viestiin viittasin kun hän oli laittanut ihan tavan Sika221:stä. Sulla(S202) nimenomaan onkin käytössä sitä oikeaa tavaraa.
Joskus poistettiin jonkun edellisen omistajan tekemiä ”korjauksia” yhden lankun sisälokareista, eli sinne oli vaan pursotettu sikaa reijän päälle ja reilusti yli, niin lopuksi se massa irtos sieltä pelteineen, kun oli ruostuttanut koko alueen. Sitä en kyllä tiedä oliko se nyt sitten juurikin Sika merkkistä tavaraa, mutta nimenomaan liimatiivistemassaa kumminkin.
Mutta joo, siis tuo mersun PVC massa ja PU massa on eri asoita, sen takia onkin hyvä käyttää ihan tarkoitukseen tehtyä tavaraa niin ei tarvi myöhemmin ihmetellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noiden massojen alle pitää aina laittaa pohjamaali, jos suoraan pellille laittaa niin varmasti lähtee irti. Ja tietysti autoon autoon kuuluvaa jne. Sikan 221 käy kyllä autoonkin. Onneksi tässä mun tapauksessa epoksi on lujasti kiinni niin ei tarvi ruveta pellille hiomaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Joo ehdottomasti vaatii aina maalin. Toki jos se oikeasti muodostaa suolahappoa, niin eihän se maali auta.. kyllähän sitä on itsekin tullut sikaa läträttyä paljon, ei tosin koritöihin, mutta moneen muuhun.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja Nozki »

EVO X kirjoitti:Sieltä tulee taas analyysia.. :lol:
...
Joo, totta. Onkse jotenkin huono juttu?
EVO X kirjoitti:...
En näistä singoporelaisten rakastajattarien tekemistä päällisistä osaa sanoa, voi olla hyviäkin. Kaikki mitä itse sieltä olen tilannut on sellasta ohutta vinyyliä mikä ratkeaa kun pieraisee...
Joo, tuo ei ole erityisen ohutta, mutta en mä sen kestävyydestä tietysti osaa sanoa, kun sitä en ole asentanut enkä käyttänyt tähän mennessä. Sillä mä tuota tuotetta kuvailin, kun aiemmassa viestissä tuntui olevan täystyrmäys kaikelle tuolla suunnalla tehdylle, ja niistä suurin osa aivan epäilemättä onkin huonoja. Tämä ei ainakaan ulkonäön ja yleisein tuntuman perusteella ole mitenkään huono.
EVO X kirjoitti: ... Jos se pikkuteksti nyt on 16,5 tai 21mm on ihan triviaalia pilkunnussintaa.
...
Ja siitäkin ollaan ihan samaa mieltä, mutta kun en mä voinut tietää sinun viittaavan niihin älyttömästi ylikokoisiin teksteihin, kun tän mainitun valmistajan päällisissä ei niitä ole. Aika yleisesti niitä tosi isoja tekstejä liikenteessä olevissa PV:issä on jo pitkään näkynyt, ja nehän ovat varsin typerän näköisiä.
EVO X kirjoitti: ...
Tuohon massa asiaan kyllä täytyy kysyä, että miksi se pelti pitää kuorruttaa liimatiivistemassalla? Eihän sitä saa hitollakaan siitä irti jos tarttee? Ja mitä näitä nyt on tullut vastaan niin sikaköntin alla on järjestään aina ollut ruostetta kun se ilmeisesti muodostaan kuivuessaan suolahappoa. Joten miksi ei esim. Koriakryyliä tai tuota massaukseen tarkoitettua sikaa, mikä on eri tavaraa?
No joo, jos ihan tarkkoja ollaan, niin se pois pudonnut kama taisi itse asiassa olla jotakin korimassaa tai jotain sellaista, eikä liimaa, vaikka niin tuohon kirjoitin. Ei oo enää ihan tarkkoja muistikuvia asiasta, ja asiaa kun enemmän muistelee, niin siitä herää lisää hämäriä mielikuvia. Enkä minäkään sitä suoraan pellin päälle laittanut, on siinä maali ensin. Sika valikoitui sitten sillä perusteella, että ensin se toinen massa loppui vähän kesken ja tuota oli itsellä hyllyssä, ja tein sillä pienen puuttuvan palan. Sitten kun se ei maalatessa kuoriutunut, niin arvelin sen toimivan hyvin ja sitä oli vieläpä saatavilla jostain lähikaupasta (viikonloppuiltana), niin sitä sitten hain lisää ja tein homman uusiksi. Ja vielä lisää kun tätä nyt pohtii, niin en ole enää edes varma, että oliko sekään Sikaflexiä vai mitä mahtoi olla, melko varmasti kuitenkin liimaa. Niin tai näin, silloin tilanne oli sellainen, että jos siitä koko hommasta olisi halunnut oikeasti hyvän, se olisi vaatinut työtä ja aikaa sellaisen määrän, ettei siihen ollut mahdollisuuksia / kiinnostusta, ja kyseessä oli enemmän tommonen pintaremontti, jolla kokonaisuudesta sai sen verran siistimmän, ettei oikein paljoa ota päähän sitä katsella. Jos siitä ruvetaan oikein hyvää joskus tekemään, niin luultavasti jää enemmän kuin yksi ajokausi välistä, ja sitä en silloin halunnut. Ja hapon muodostumisesta tässä yhteydessä ihan yksinkertaisesti en ole ollut tietoinen.

Tavaratilan pohjan saumojen päälle laitoin silloin jonkun firman, taisi olla Dinitrol, saumamassaa epoksipohjan ja basecoatin väliin ja se toimi märkää-märälle -maalauksessa liuotinmaalien kanssa oikein mainiosti. Pohjatöitä tehdessä alkuperäiset massat sai suunnilleen kaikki vain nostaa pois, kun niiden alla oli ruostetta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

IMG_08461.jpg
Toivottavasti toinen kerta toden sanoo, eikä kolmas. Vasen puoli tehty uusiksi, nyt tuli helman kiveniskumassa ennen sikamassaa ja värimassa vesiohenteista sekä lakan ja tummanharmaan maalin sekaan joustoaine. Ruiskutin massaa myös vähän paksumman kerroksen ja tein muutamia asioita fiksummin. Toinen puoli vielä mutta eikö se siitä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sieltähän se tulee :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Kaunista!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onhan se hienon näköinen :) Pientä takapakkia tuli helman osalta, sika ja 1k kiveniskumassa vaan ei sovi toisiinsa mitenkään päin. Ehkä jos olis antanut kiveniskumassan kuivaa viikon niin sikamassa ei olisi sitä sulattanut. Vuorokausi ei riittänyt vaikka tuntui ihan kuivalta. No helma on nyt hiottu puhtaaksi ja uudessa pohjamaalissa ja onneksi en kerennyt toista puolta tekemään. Seuraavaksi haen raptor polyuretaanipinnoitetta, sillä pitäis saada tavallisella ruiskulla ja sopivasti ohennettuna oikeanlainen hieman epätasainen pinta. Ja kestääkin ihan toiseen malliin kun noi 1k kurat.

PV alkais olla valmis, etuvalosta sai uudenveroisen hiomalla ja kiillottamalla lasin ja uudella tarvikevalon kotelolla. Takavaloksi tuli se alkuperäinen cev ja penkinpäällinen löytyi moposportilta. Onko näissä ollut uutena peiliä kun missään vanhassa mainoskuvassa sitä ei näy olevan?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Onhan se hienon näköinen :) Pientä takapakkia tuli helman osalta, sika ja 1k kiveniskumassa vaan ei sovi toisiinsa mitenkään päin. Ehkä jos olis antanut kiveniskumassan kuivaa viikon niin sikamassa ei olisi sitä sulattanut. Vuorokausi ei riittänyt vaikka tuntui ihan kuivalta. No helma on nyt hiottu puhtaaksi ja uudessa pohjamaalissa ja onneksi en kerennyt toista puolta tekemään. Seuraavaksi haen raptor polyuretaanipinnoitetta, sillä pitäis saada tavallisella ruiskulla ja sopivasti ohennettuna oikeanlainen hieman epätasainen pinta. Ja kestääkin ihan toiseen malliin kun noi 1k kurat.

PV alkais olla valmis, etuvalosta sai uudenveroisen hiomalla ja kiillottamalla lasin ja uudella tarvikevalon kotelolla. Takavaloksi tuli se alkuperäinen cev ja penkinpäällinen löytyi moposportilta. Onko näissä ollut uutena peiliä kun missään vanhassa mainoskuvassa sitä ei näy olevan?
No onneksi vaan toinen puoli uusiksi..! Raptori on hyvää tavaraa.

Tollee se munkin pv lamppu on tehty, ja arvaa muistinko jouluna kattoa edes :oops: no, onneksi sait hoidettua. Cevin valoja on taakse ohutta ja paksua. Se orkkis on jotain 20mm paksu. Mulla on molempia ollu. En tiedä onko peili ollut tehdastoimituksena vai onko se ollut lisävaruste, mutta kyllä niitä on ainakin saanut. Ite löysin jostain romppeilta jollain 15€ ihan uudenveroisen Suzukin logolla.
Klassikot lehteä tuli selattua kaupassa, niin siinä oli juttu jostain PV harrastajasta. Oli viimesenpäälle 2kpl -84:sta siinä jutussa ja työn alla joku -95-98 ja -88. Se jannu oli vihkiytynyt asiaan melkein huolestuttavalla pieteetillä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, se lampun lasi oli niinku hiekkalaatikolla pyöriny mutta sain sen hiottua ja kiillotettua hyväksi, ja se tarvikevalon kotelo on ihan samanlainen. Takavalon lasi on aika ohut tuossa, samanlainen kuin tarvikevalossakin eli varmaan viimeisin malli mitä on tehty. No alkuperäisen päivitetty versio nyt ainakin. Mulle tulee klassikot, siinä oli tosiaan kaks viimeisenpäälle entisöityä -84 johon toiseen oli rakennettu rm80 moottori. Sen verran tarkkaa oli touhu ettei edes käyntiin voinut laittaa. No, hienoja olivat.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hienoa jälkeä 8) . Itse olen tunturi miehiä ja hankin projektiksi tunturi trialin vuodelta 83
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mun ikäluokalle pv ja manki on se juttu, manki pitäis jostain löytää.

Mersuun hain body merkkistä tough liner pinnoitetta, samanlaista kuin raptor. Tai tilasin mä purkin raptoriakin, mutta toisessa liikkeessä oli hyllyssä tuota bodyä niin ostin sen niin pääsee tänää maalaamaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun ikäluokalla oli myös kaikilla manki tai pv vuonna 97 jolloin olin mopoiässä. Olin vastarannankiiski ja ajoin super sportilla ihte 8)
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuossa 2000 luvun alussa noita suomalaisia mopoja ei enää nähnyt oikeastaan missään, liekö ne vähän heppoisesti tehtyjä? Ainakin helkama raisusta jäi sellainen mielikuva ettei sitä huonompaa enää voi olla :D

Nyt olis helma ruiskutettuna tuolla tough linerilla, ruiskutin alasäiliöruiskulla jossa iso ehkä 3,5mm suutin ja suht läheltä silleen vinoon vastakarvaan työntäen jolloin pintakuviosta tuli oikeinkin hyvä. Ei tarvinnut ohentaa, ohjeen mukaan ohennettuna tuli melkein tasainen pinta noin isolla suuttimella.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

IMG_1019.JPG
Noin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

IMG_10671.jpg
Ajattelin vaimentaa auton ihan noilla stp:n vaimennusmateriaaleilla mutta tuli ajatus että jos sittenkin koittais tehdä alkuperäiseen tyyliin. Kuskinpuolen rintapellin vaimennuspalan oon joskus vuosia sitten ostanut uuden kun ei se silloin ollut kalliskaan, apukuskin puolta ei silloinkaan enää saanut. Purkuautosta otin talteen apukuskin puolen palasen, noi on liimattu kiinni mutta vähän siitä ja tästä riippuen ovat irroneet liimauksesta ja sain sen ehjänä irti. Taustapuolella noissa on alunperin sellainen ihme kova korppu vaahtomuovi jonka repiminen pois oli kohtuullisen veemäinen operaatio mutta tulipahan tehtyä ja tilalle hain motonetistä stp biplast 10mm paksua vaahtomuovia. Siitä olikin helppo leikellä ja liimata uus taustapuoli, todella hyvän oloista materiaalia jossa pitäis olla erinomainen vaimennus ja lämmöneristyskyky ja liimapinta joka tarraa älyttömän hyvin kiinni. Kuskinpuolen uudelle palalle piti tehdä sama homma kun onnistuin saamaan sen vajaan sentin väärään kohtaan ja piti repiä irti, ja siitä oli muutenkin vaahtomuovi irtoillut eikä se ees tarttunut kuin muutamaan kohtaan, siinä siis oli liimapinta valmiina. No nyt on hyvät enkä ajatellut liimata niitä kiinni ollenkaan kun ne istuvat hyvin paikallaan ja ovat muutenkin kiinni 7 kpl sellasella painettavalla prikalla ja alareunoistaan lattian vaimennusmattojen alla. Alle ajattelin vielä laittaa peltiin kiinni stp silver butyylimattoa muutaman palasen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuliko tuo kuskinpuolen orkkis-vaimennuspala muodossa vai onko se miten taivuteltavaa, antaako periksi asennettaessa? Ainakin "ikääntynyt" tavarahan on pinnaltaan kovaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s123 300tdt fiksausta, museointia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Se on ihan oikean muotoinen, pehmenee lämmöllä muttei muuta muotoaan. Materiaali on kumin tapaista mutta halkeaa/repeää helposti. Kuvassa näkyy kun jouduin korjaamaan sitä sikaflexillä, siinähän on sellaisia kohtia jotka on ollut tehtaalla helppo repäistä pois kun on asennettu tiettyjä varusteita ja niistä kohdin se oli pitkän varastoinnin aikana repeillyt.
Ikäänkuin bitumia mutta sitä se ei ole vaan jotain muovia.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin