W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jonttuzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 20.05.2019 14:43
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jonttuzi »

Jonttuzi kirjoitti:Mahtaako onnistua muutoskatsastus 8,5 x 20 ET35 vanteille, kumit 245/30 ZR20 90Y XL? :roll:
Ja millaisiakohan paineita olisi suositeltavaa pitää? 2,8-3bar kylmänä?
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

SilverS212 kirjoitti:
Valski kirjoitti:Mites s211 menis taakse 9.5/19 et43 vanne 285/35 kumilla? Entä.eteen 8.5 levee 235kumi ja et 43?
Mahtuu alle molemmat. Vanteen mallista riippuen voi joutua laittamaan eteen speiserit jotta rasvakuppi jää tarpeeksi syvälle vanteen keskikuppia varten. Kokeilemalla selviää.

Tuo etunavan rakenne asettaa haasteita vanteiden valinnassa. Vakio et-luku edessä 8"-vanteilla on 35. Jos ottaa suoraan vanteen esim. 8,5"-leveenä ja 30 et-luvulla, voi ongelmaksi tulla sen navan kanssa mahdollisesti tarvitta speicerin tuoma liiallinen levitys ja rengas tuleekin jo ulos pyöränkotelosta.

Keskittävä speiseri rasvakupin kupilla löytyy ainakin H&R valikoimasta. Hintaa n. 150€ pari. Ainakin LapinKumin kautta saa tilattua. Itse juuri tilasin sieltä.

Helpompi pelata speicereillä jos vannetta ei ole suunniteltu kyseiseen automalliin suoraan käyväksi.

Vanteiden istuvuutta voi verrata tällä sivulla : https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=30
Hiukan ohi aiheen, mutta mitä se katastusmies tykkää noista spacereistä?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kunnolliset pultattavat niin ei vaikuta mihinkään, tai normi spaserit ja ilman lättyjä tai talvipyörillä leimaan jos muuten mietityttää. Toiset inssit ei sano mitään vaikka ollut ja toiset itkee joka pikku jutusta.
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

Hienosti kelpasi lätyt katsurille. Vaan nyt alko mietityttämään tuo alustan korkeus. Ajolleen tuo on riittävä noinkin, ei sen tarvitse mikroauto ollakaan, mutta mutta. Jos etupäätä tipauttais sopivalla jousisatsilla ja perän operoisi sitten starilla sopivaan korkeuteen. Nyt kuitenkin mietityttää, että mikä olisi hyvä jousisatsi, ja miten paljon tippuu tehtaan sports packageen nähden. Tuohon on siis raksittu 952 - Sports package, eli osaako joku sanoa onko tuossa mitä eroa ns. vakioalustaan jo tehtaan jäljiltä?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onko etutolppien sokat missä kohtaa? Niillä saa vähän tiputettua jos ei vielä alimmassa asennossa.
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

Täytyy tutustua. Saatoin aiheesta nähdä täällä jonkin ohjeenkin jo kertaalleen. Takapään mietoon säätöön sitten starilla? Vai mitä muita vaihtoehtoja on?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos ei starilla halua kikkailla tai ei sitä omista niin se taka anturin teline antaa aika helposti periksi ja saa 10-15mm tiputettua ihan lihasvoimin.
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

Tuo 10-15mm riittäisi hyvin omiin tarpeisiin. Onko aiheesta jo ketju olemassa, haulla ei löytynyt? :o
EDIT: google auttoi löytämään ketjun, http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158791" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja postiato »

AMG-puskurin ja hiilikuituspoilerin mallailua.
Spoileri ei ole kokonaan hiilikuitua, vaan lasikuitua, ja pinta on kuidutettu hiilikuidulla.

Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Laitahan kuva koko keulasta miltä näyttää.
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja postiato »

Tossa yks kuva, kun puskuri on vaan laitettu sovitettavaksi tohon.
Laitan sitten parempia kuvia, kun parkkitutkat, spoileri ja muut on paikallaan lopullisesti, ja saan puskurin paikoilleen

Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja postiato »

Nyt se ois melkein paikallaan. Webaston palopesä ja puhallin tulee huomenna, niiden asentamisen ajaksi täytyy vielä kerran irrottaa puskuri.
Mut tolta se näyttää.. Valkoinen maassa ei ole lunta, vaan vaahtopesua :D
Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ihan räyhäkkään näköinen, ehkä hieman omaan makuun liian matalaksi menee mut ihan siisti.
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja postiato »

Joo, meni ittellekin liian matalaksi, huomasin, kun peruutin pihaan, raapas etureunasta maahan. Toi on kopio Carlsson spoilerista
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
nniilo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 23.12.2020 12:24

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja nniilo »

onko porukka laitellu w211 11" leveitä vanteita taakse ja mikä et ollu ja onko kaaria joutunu muokkaamaan?
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Onko käsitystä sopiiko takana pyörimään 9,5x18 ET 33 ja kumi 295/35R18?
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Taski »

Mahtuu, viimeistään siinä kohtaa kun tekee tilaa jos ottaa kiinni.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Behemoth kirjoitti: La 30.01.2021 21:40 Onko käsitystä sopiiko takana pyörimään 9,5x18 ET 33 ja kumi 295/35R18?
Liian kapea vanne, 295/35 ja min leveys on 10" mielummin päälle tuon.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Niin no siinähän nuo on tallissa läjässä, että pitää kiskasta alle, niin tietää miten kävi.
cryonic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: La 05.01.2013 13:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja cryonic »

Alla pyörimässä nyt 9,5x19 vanteet edessä ja takana 255/35 rengastuksella. Vanteissa vakio ET46, minkälaisella ET:llä vanteen saisi kaarelle, muttei kuitenkaan tarvitsisi alkaa mankeloimaan kaaria? Ei viitsisi monia eri spacereita ostaa, mielellään jos kerralla osuis oikeaan.
Kun katsot tätä pulloa - huomaat että siitä on otettu
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jotain lähelle 30 luokkaa et kaarelle. Riippuu vähän vanteen mallista.
cryonic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: La 05.01.2013 13:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja cryonic »

MJPfin kirjoitti: Pe 12.11.2021 20:41 Jotain lähelle 30 luokkaa et kaarelle. Riippuu vähän vanteen mallista.
W163 korisen ML55AMG vanteet, A163 400 0302
Kun katsot tätä pulloa - huomaat että siitä on otettu
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12676
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

ihmettelen suuresti miten edes pyörii nyt edessä, pitäs olla tolpassa kiinni. Spaceri on ihan yks yhteen, 15mm lätty tuo 15mm vannetta ulospäin, onko se vaikea näin katsoa mihin sen vanteen haluaa sivusuunnassa ?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jep, helpoimmalla pääsee kun ottaa jonkun kapulan vanteen reunaan ja mitalla katsoo paljonko tilaa kaaren reunaan. Siihen sitten muutama milli pelivaraa että ei ota missään tilanteessa kiinni.
Sivuttain kuormitettaessa se fillari liikkuu yllättävän paljon.
cryonic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: La 05.01.2013 13:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja cryonic »

MJPfin kirjoitti: La 13.11.2021 11:30 Jep, helpoimmalla pääsee kun ottaa jonkun kapulan vanteen reunaan ja mitalla katsoo paljonko tilaa kaaren reunaan. Siihen sitten muutama milli pelivaraa että ei ota missään tilanteessa kiinni.
Sivuttain kuormitettaessa se fillari liikkuu yllättävän paljon.
Juu, tällätavoin itse mittailin alunperin ja pääsin lopputulemaan että edessä ET35 aika passeli ja takana ET30. Ajattelin vain vielä täältä kysellä kokemuksia.
Kun katsot tätä pulloa - huomaat että siitä on otettu
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
cryonic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: La 05.01.2013 13:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja cryonic »

epk kirjoitti: La 13.11.2021 10:28 ihmettelen suuresti miten edes pyörii nyt edessä, pitäs olla tolpassa kiinni. Spaceri on ihan yks yhteen, 15mm lätty tuo 15mm vannetta ulospäin, onko se vaikea näin katsoa mihin sen vanteen haluaa sivusuunnassa ?
Nii-i, mutuilemalla saattaa moni asia ihmetyttää suuresti, se kun ei aina resonoi todellisuuden kanssa :D
Kun katsot tätä pulloa - huomaat että siitä on otettu
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Kai tämäkin on tuningia.Maalasin väärät moottorinsuojamuovit.Piti olla omaan w203 ja olikin isän vanhaan w211seen.

Kuva
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Nostetaan vanhalla tutulla asialla: renkaat hakusessa 8 ja 9 leveille 18" vanteille. Mielellään laittaisin samankokoiset kumit joka nurkkaan, olisikohan 235/40 toimiva koko? S211 avari kyseessä ja jonkin verran madallettu.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
HenkkaMaukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 28.02.2017 22:30

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja HenkkaMaukka »

Ihtellä Rial M10 vanteet Metal grey värissä mersun mustalla keskikupilla. Koko 8,5X18 ET ~35. Kumeina 245/40 Petlas. En osaa omista kuvia laittaa tällä puhelimella, mutta tuossapa linkkiä😅

https://m.facebook.com/SouthEastTyreCo/ ... hi_IN&_rdr

Itsellä siis S211 alla pyörii nuo, ei varsinaisesti Tuningia, omaan silmään passaa
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja w211E »

postiato kirjoitti: La 07.11.2020 18:39 Nyt se ois melkein paikallaan. Webaston palopesä ja puhallin tulee huomenna, niiden asentamisen ajaksi täytyy vielä kerran irrottaa puskuri.
Mut tolta se näyttää.. Valkoinen maassa ei ole lunta, vaan vaahtopesua :D
Kuva
ei oo hieno liian amis jonne
Vastaa Viestiin