Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Moi. Jäi leima saamatta kun ei hyväksytä alustaa. Viime vuonna kelpasi vielä kun edellinen omistaja leimasi. Eli pitäisi nyt saada muutoskatsastettua alusta, mitään lappuja tietysti minulla ei ole. Auto on clk a208 mallia, vm 2000 facelift. 18" renkailla ja alustasarja on, mutta mikä niin sitä en osaa sanoa. Numerot ovat kuulemma näkyvillä ja katsastusmies sanoi, että pitäisi olla tuv-laput ja kulmalaput mahdollisesti myös.
Miten tässä nyt tulisi toimia sitten eteenpäin? 123k ajettu auto ja erittäin siisti, niin olishan tämä kiva saada leimattua. Tämä on mun kesäautona ollut pelkästään. Tampereella asun, Hervannan konttori sen päätti nyt hylätä. En oo näiden muutoskatsastusten kanssa ollut tekemissä aikaisemmin, joten kaikki vinkit tervetulleita.
Miten tässä nyt tulisi toimia sitten eteenpäin? 123k ajettu auto ja erittäin siisti, niin olishan tämä kiva saada leimattua. Tämä on mun kesäautona ollut pelkästään. Tampereella asun, Hervannan konttori sen päätti nyt hylätä. En oo näiden muutoskatsastusten kanssa ollut tekemissä aikaisemmin, joten kaikki vinkit tervetulleita.
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Jousista numerot ja googlella löytyy TUV laput jos sellaiseti tarvitsee. Kulmiensäätö jossain ja laput että "vihreellä", muutoskatsastus niin kaikki OK
Aikamoista rumbaa se on jos laillisesti haluaa pitää alustasarjan
Aikamoista rumbaa se on jos laillisesti haluaa pitää alustasarjan
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Jees, pitää nyt aloittaa selvittämällä nuo numerot. Helpompaa olis ilman tuota alustaa, kun se on niin kovakin, mutta onhan se komean näköinen ulospäin. Kulmat kyllä huolestuttaa, että meneekö arvoihin mitenkään järkevästi.
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Mersussa näyttäisi olevan h&rrrr 29 749 ha sarjan jouset, mutta jostain syystä en löydä mitään merkintöjä etujousista, vain takajousista. Lisäksi etujouset eivät ole ihan samaa sinistä väriä, joten onkohan siinä jopa kaksi eri settiä. Googlella taitaa löytyä tuv-laput kuitenkin. Pyöränkulmien osalta camber on punaisella edessä ja takana. Takana arvot ovat n. -2.30 ja raja olisi - 1.14, edessä -2.20 ja raja on -0.57.
Päätin nyt, että tilalle vaihdetaan vakiojouset, ei tarvi arpoa enempää.
Päätin nyt, että tilalle vaihdetaan vakiojouset, ei tarvi arpoa enempää.
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Joissakin jousissa on merkintä stanssattu jousen yläpäähän. Hr taitaa maalailla merkinnät.itarumaa kirjoitti:Mersussa näyttäisi olevan h&rrrr 29 749 ha sarjan jouset, mutta jostain syystä en löydä mitään merkintöjä etujousista, vain takajousista. Lisäksi etujouset eivät ole ihan samaa sinistä väriä, joten onkohan siinä jopa kaksi eri settiä. Googlella taitaa löytyä tuv-laput kuitenkin. Pyöränkulmien osalta camber on punaisella edessä ja takana. Takana arvot ovat n. -2.30 ja raja olisi - 1.14, edessä -2.20 ja raja on -0.57.
Päätin nyt, että tilalle vaihdetaan vakiojouset, ei tarvi arpoa enempää.
Itse tekisin niin että maalaisin jouset mustiksi ja laittaisin paksuimmat mahdolliset jousen aluskumikupit - ennen kuin yrittäisin leimalle
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Ainakin tarvike vakio jousien (tunnettuien valmistajien) kanssa pitää olla tarkkana koska clk jousia ei pahemmin ole vaikka löytyisi listoilta.
Todellisuudessa koodi on oma mutta jousi on w210 classic joten ei stansse mene oikeaksi ainakaan a208 Sportissa...
Todellisuudessa koodi on oma mutta jousi on w210 classic joten ei stansse mene oikeaksi ainakaan a208 Sportissa...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
mulla on nyt sama homma c36 kanssa laitatko linkkiä mistä sä löysit sen todistus paperin?
Re: Clk a208 alustan tuv-hyväksyntä / muutoskatsastus
Jouset vaihdettiin Kybin jousiin, jonka pitäisi vastata sport alustaa. No edestä auto nousi 5cm ja takaa 2.5cm. Arvelinkin, että keula nousee enemmän. Ainoa ongelma on nyt, että takajousitus kolahtelee mitä se ei ennen tehnyt. Saa nähdä asettuuko ajamalla vai ei.
Jousien paperit löytyy kyllä netistä, valmistajan sivulta, esim mulla olis löytynyt ne H&R:n sivulta. Hakusanaksi vain esim että h&r catalog tai mikä valmistaja onkaan.
Nyt pitäs vielä leimata auto ja toivoa että tuo kolahtelu ei aiheuta toimenpiteitä. Eteen laitettiin KYB RA1466 jouset ja taakse KYB RA5345.
Edit: Leimasta läpi jälkitarkastuksella, vieläkin jaksoivat ihmetellä, että onko nyt varmasti oikeat jouset. On se tarkkaa nykyään, mutta nyt on leima, se on pääasia.
Jousien paperit löytyy kyllä netistä, valmistajan sivulta, esim mulla olis löytynyt ne H&R:n sivulta. Hakusanaksi vain esim että h&r catalog tai mikä valmistaja onkaan.
Nyt pitäs vielä leimata auto ja toivoa että tuo kolahtelu ei aiheuta toimenpiteitä. Eteen laitettiin KYB RA1466 jouset ja taakse KYB RA5345.
Edit: Leimasta läpi jälkitarkastuksella, vieläkin jaksoivat ihmetellä, että onko nyt varmasti oikeat jouset. On se tarkkaa nykyään, mutta nyt on leima, se on pääasia.