Kokemuksia teippauksesta

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juzaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 03.11.2018 15:07

Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja juzaari »

Millaisia kokemuksia teillä on teippauksista. Itse miettinyt tuota katon ja peilien teippausta mustaksi. Kestääkö pesua painepesurilla, autopesulaa, liuotinta ja yleensä ottaen kesto. Mieten on jos tarvii viedä nopsasti pesuun niin lähteekö reunat irtoilemaan pesuloiden harjapesussa? Paljon näitä olen nähnyt, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja simoks »

Lähinnä tulee mieleen että auton arvo laskee edelleen myymisessä. Voin toki olla väärässä.
W210 E320cdi
juzaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 03.11.2018 15:07

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja juzaari »

Jaa miksi? Nyt ei ymmärtänyt. No eipä ole eka kerta...
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

Hyvin kestää pesua ja liuottimia. Omassa autossa keulaa teipattu 6v sitten ja katto 5v sitten. Eivät ole mistään lähteneet irtoilemaan tms. Toki varmasti kiinni myös teipistä. Itselläni on Quartz:in tavaraa autossa.

Jälleenmyyntiarvoa tuskin laskee, jos hyvin säilynyt maalipinta ei laske auton arvoa? (Teipinhän saa tarvittaessa irroitettua)
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Antto-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 21.09.2016 22:15

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja Antto- »

Mullakin on nyt kohta vuoden ollut musta teippi katossa eikä ole moksiskaan, käsin tulee pestyä ja pesurilla pesen eikä ole moksiskaan. Mustan teipin kanssa vain sellainen juttu, että naarmuuntuu kovinkin helposti, että sen kanssa pitää olla varovainen jos haluaa pitää hyvänä. Suosittelen myös SiO2 pinnoitetta kalvon päälle, että ei likaannu / naarmuunnu niin helposti.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
juzaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 03.11.2018 15:07

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja juzaari »

Kiitos kommenteista. Täytyy käydä kysymässä kustannuksia. Tuo katto tuskin olisi vaikea tehdä itse, mutta nuo a-sarjan peilit ei innosta... Tosin näköjään saisi Kunzmanilta aidot night paketin mustat kotelot 130e.
Antto-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 21.09.2016 22:15

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja Antto- »

Minä ostin ne night paketin peilin kotelot S212. Ovat niin erikoisen muotoiset, joten arvelin että mahdoton teipata saumattomasti. Mun mielestä rahansa arvoinen jos katon teippaa. Vielä kun kaikki kromilistat teippaisi niin avot.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
juzaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 03.11.2018 15:07

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja juzaari »

Mietin kanssa noita listoja, mutta eikö ne ole kohtuu hankalat teipattavat = kalliit? Itse en tosin asiasta ymmärrä. Kesävanteetkin kun tulevat olemaan mustat ja hopeisella reunuksella, niin tuo musta look kiinnostaa...
Koutsi19
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 23.08.2018 20:41

Re: Kokemuksia teippauksesta

Viesti Kirjoittaja Koutsi19 »

Mulla ollut nyt teipattuna CLSässä katto, takavalot ja takalippa n. 6kk ja ei ole ollut mitään ongelmia. Painepesurilla pesen autoa pari kertaa viikossa ja teippi kestää mukisematta. Positiivistahan tuossa on myös se, että autohan nimenomaan PITÄÄ sitä arvoa, koska teippi suojaa maalipintaa ja laadukasta teippiä pystyy myös mukisematta myllyttämään ja teippeihin tulevat naarmut myös itseasiassa häviävät kun aurinko paistaa ja lämmittää mustaa teippiä, jolloin pinta naarmut sulautuvat (Olen itse kokeillut). Eli vahva suositus.
Vastaa Viestiin