Airmatic mersun madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu.

Itsekään en ole tuota salaista juttua kokonaisuudessaan vielä saanut selvitettyä, hiljan oli tilanne missä olisi tarvittu jippoja kun auton omistaja halusi korottaa autoa niin paljon että anturilukeman rajat tulivat vastaan.... No vedettiin niin ylös kun sai ja tallennettiin siihen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tony »

Tähän kuin saisi vastauksen, onniskuuko vai ei ? Kerran yritettiin ja saatiinkin sitä alas maltilliset 20-30mm johon sen haluaisinkin, mutta ei saatu sitä tallennenettua, eli palautu takasin tehdasasetuksiin. Nyt ei varmasti ollut osaamisen puutetta, vaan ei vaan jäännyt alas.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti:Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu.

Itsekään en ole tuota salaista juttua kokonaisuudessaan vielä saanut selvitettyä, hiljan oli tilanne missä olisi tarvittu jippoja kun auton omistaja halusi korottaa autoa niin paljon että anturilukeman rajat tulivat vastaan.... No vedettiin niin ylös kun sai ja tallennettiin siihen.
Mikä auto, mitä salaista juttua ?
Mökkillä
'
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

FinlandMerceds kirjoitti:
Mikä auto, mitä salaista juttua ?
Airmaticcithreadeissa foorumilla on todettu että saa starilla tiputettua reilusti enemmänkin kuin maltilliset 20-30mm, kun vain 'osaa'. Nosturijumppaa tms. mutta varsinaista ohjetta ei ole koskaan kerrottu.

No itsellä tuo oli W220 mitä piti nostaa, ylisuuret renkaat kun oli ahdettu alle ja raahasivat lokareihin kun renkaita käänsi. Kun nostettiin anturilukeman ylärajalle, raapi enää ihan linkussa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Mikä auto, mitä salaista juttua ?
Airmaticcithreadeissa foorumilla on todettu että saa starilla tiputettua reilusti enemmänkin kuin maltilliset 20-30mm, kun vain 'osaa'. Nosturijumppaa tms. mutta varsinaista ohjetta ei ole koskaan kerrottu.

No itsellä tuo oli W220 mitä piti nostaa, ylisuuret renkaat kun oli ahdettu alle ja raahasivat lokareihin kun renkaita käänsi. Kun nostettiin anturilukeman ylärajalle, raapi enää ihan linkussa.
arska10 kirjoitti:Ookko koittanut noin
Airmatic, ohjaukset automaatinen tason kalbrointi, F3
kehitys tasot, ohjaukset, lista kaikista ohjauksista, drehwinkel
ofset twerte schreiben,
boxeihin kuinka monta mm haluaa laskea(esim val -20 var -20 ha -15)
joskus vielä tarve SG Reset (sama valikko jokune rivi alas)
kokeilitko jo tuon mikä lähtöisin mökki naapurilta nim CDI203 ensin ulkomaan palstolille ja siteen tänne
Mökkillä
'
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

FinlandMerceds kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Ookko koittanut noin
Airmatic, ohjaukset automaatinen tason kalbrointi, F3
kehitys tasot, ohjaukset, lista kaikista ohjauksista, drehwinkel
ofset twerte schreiben,
boxeihin kuinka monta mm haluaa laskea(esim val -20 var -20 ha -15)
joskus vielä tarve SG Reset (sama valikko jokune rivi alas)
kokeilitko jo tuon mikä lähtöisin mökki naapurilta nim CDI203 ensin ulkomaan palstolille ja siteen tänne
En ole, Kiitokset! Tämä on ollut 'piilossa' :shock: :lol: :wave: täällä tuuninkinpuolella mikä ei ole itsellä aktiivisessa luvussa ollut. Ulkomaan foorumeillakin on mennyt ohi, siellä tosin varsinkin jenkkipuolella ovat sellaisia säätäjiä kun yrittävät ensin tehdä kaiken samoin nykyautoille kuin omille 50-luvun tekniikkaan perustuville vankkureillensa ja sitten tulevat kyselemään foorumille että miksi auto on outo.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Ookko koittanut noin
Airmatic, ohjaukset automaatinen tason kalbrointi, F3
kehitys tasot, ohjaukset, lista kaikista ohjauksista, drehwinkel
ofset twerte schreiben,
boxeihin kuinka monta mm haluaa laskea(esim val -20 var -20 ha -15)
joskus vielä tarve SG Reset (sama valikko jokune rivi alas)
kokeilitko jo tuon mikä lähtöisin mökki naapurilta nim CDI203 ensin ulkomaan palstolille ja siteen tänne
En ole, Kiitokset! Tämä on ollut 'piilossa' :shock: :lol: :wave: täällä tuuninkinpuolella mikä ei ole itsellä aktiivisessa luvussa ollut. Ulkomaan foorumeillakin on mennyt ohi, siellä tosin varsinkin jenkkipuolella ovat sellaisia säätäjiä kun yrittävät ensin tehdä kaiken samoin nykyautoille kuin omille 50-luvun tekniikkaan perustuville vankkureillensa ja sitten tulevat kyselemään foorumille että miksi auto on outo.
Semmoinen juttu tuossa on että nuo lukemat ei vaikuta aina suoraan yhtä montaa milliä,
eli -20 sattaa vaikutta vaikkapa -30 ja joisakin autoissa on joku 14 pohjilla, lisäksi jos semoistakin että vaikkapa -30
ja sitten 30 niin ei aina mene siihen missä oli ennen tuota -30 (lukemat esimerkin omaisia)

niin noh jenkit on oma juttunsa vaikapa yhtenä esimrkkinä lukuisista tapauksista, väitihän joskus taka vuosinan yhden uineen vianon tapuksessa joku niiden guru että eri pari virtalukkoa, ECU:a, ei saa mitenkään toimimaan keskenään, samassa autossa auton muiden boxsien kanssa
niin ne vaan alkoivat toimimaan suomalais voimin auto espaniassa, konsultointia ym suomesta kuusenalta... ;)
palmun alle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pistetään joulupähkinä w220 -03 airmaticista.

Viime talvenahan se lössähteli mukulakivillä ajettaessa ja sit milloin missäkin. Vaihdoin kompuran, venablokin ja ei muutosta. Sit vaihdoin etutolpat. Rupesi pysymään ylhäällä. Korkeus kuitenkin hieman muuttui. Alkuperäiset jouset oli wibracoustic tarralla ja mersun leimalla eli alkuperäiset - uudet oli wibracoustic tarralla ja bilsteinit eli lähinnä alkuperäistä mitä saa ilman hologrammitarraa.

Mutta parkissa alkoi nostella itseään. Ajoon valmistautuessa ovien lukituksen ja ovien aukaisun myötä laski itsensä aina normikorkeudelle.

Erinäisiä korkeuden säädön yrityksiä ilman kulmien mittausta. Ei logiikkaa (tajusin tämän sitten että etuanturithan menee "ristiin") .

Kun ei tallentunut ja vaikuttanut korkeuden suhteen säätö olevan helppoa saada normikorkeudelle joka ilmoitetaan kulmina niin ähertelin auton alla kulmamitan kanssa (gigitalinen 0.1 asteen tarkkuuteen pystyvä mitta) Sillä sitten säätelin ainani ja sain lopulta tallentamaan niin että auto oli korkeuden ylä ja ala-arvojen puolessa välissä kulmamittoja katsomalla.

Kuitenkin auto päättää välillä nostaa itsensä parkissa ilmaan noin tunnissa parissa. Sen jälkeen joskus tiputtaa itsensä arviolta samassa ajassa alas asti.

Lopulta loppui mielenkiinto asian selvittelyyn ja asia ei ole muuttunut paremmaksi eikä pahemmaksi.

Välillä pysyy monta päivää "normaalina" välillä tekee monta päivää peräkkäin nosto/lössähdys manooverin.

Voin toki säätää alustaa hieman alemmas tai ylemmäs jos keskikohta ei ole hyvä.

Autossa pelaa siis ajossa kaikki ok (korkeuden lasku 120-130 nopeudessa, mökkiasento, alustan jäykkyyden säätö). Parkissa ei sitten pysy korkeus.

Joulupähkinä onkin että missä mahtaisi olla asian aiheuttava vika?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

tuomkiti81 kirjoitti:Tuli hommattua w218 missä airmatic-alusta. En jaksanu tätä ketjua lukea läpi kun vastauksia monta sivua. Mitkä ovat nyt ne keinot millä tätä saisi esim parisenttiä tiputettua? Netissä myydään jo jtn obd-portti laitetta jolla sais tiputettua mutta hinnat 500-600€ :? Jos ne säätätangot vaihtaa niin mitä muuta pitää tehdä?
Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?

Nimim. Mihen vastauksesta en ymmärtänyt tätä: "Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu."


Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

tuomkiti81 kirjoitti: Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?
Et tarvitse muuta, jos laitat säätötangot.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

tuomkiti81 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:Tuli hommattua w218 missä airmatic-alusta. En jaksanu tätä ketjua lukea läpi kun vastauksia monta sivua. Mitkä ovat nyt ne keinot millä tätä saisi esim parisenttiä tiputettua? Netissä myydään jo jtn obd-portti laitetta jolla sais tiputettua mutta hinnat 500-600€ :? Jos ne säätätangot vaihtaa niin mitä muuta pitää tehdä?
Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?

Nimim. Mihen vastauksesta en ymmärtänyt tätä: "Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu."



Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Jos laitat lyhemmät säätötangot niin ei periaatteessa tarvi muuta tehdä koska anturit tulkitsee auton olevan asetettua korkeutta korkeammalla niin säätää sen mukaan, en kyllä osaa sano paljonko tangon pituus pitää muuttua ettäsaa pudotettua vaikka esim. 20mm. Mutta eikö se starilla olisi kaikkein helpointa, ei tarvi kömpiä auton alle :wink:

Kannattaa varmaan tarkastaa että on oikea et vanteissa, eihän ne nyt tietenkään kuulu osua tolppiin :wtf:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

jjk270cdi kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:Tuli hommattua w218 missä airmatic-alusta. En jaksanu tätä ketjua lukea läpi kun vastauksia monta sivua. Mitkä ovat nyt ne keinot millä tätä saisi esim parisenttiä tiputettua? Netissä myydään jo jtn obd-portti laitetta jolla sais tiputettua mutta hinnat 500-600€ :? Jos ne säätätangot vaihtaa niin mitä muuta pitää tehdä?
Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?

Nimim. Mihen vastauksesta en ymmärtänyt tätä: "Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu."



Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Jos laitat lyhemmät säätötangot niin ei periaatteessa tarvi muuta tehdä koska anturit tulkitsee auton olevan asetettua korkeutta korkeammalla niin säätää sen mukaan, en kyllä osaa sano paljonko tangon pituus pitää muuttua ettäsaa pudotettua vaikka esim. 20mm. Mutta eikö se starilla olisi kaikkein helpointa, ei tarvi kömpiä auton alle :wink:

Kannattaa varmaan tarkastaa että on oikea et vanteissa, eihän ne nyt tietenkään kuulu osua tolppiin :wtf:
Eikös täälä ole ollut kova väittely että pystyykö starilla madaltaa? Ja en tiedä onko seinäjoen suunnalla kenelläkään sitä....

Uskoisin kyllä että kun nuo vanteet on cls:n alkuperäiset niin pitäis olla oikeanlaisella et:llä. Toki takavanteita tekisi muutenkin mieli tuoda vähän ulospäin niin samalla menis se etupääkin sitte
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tuomkiti81 kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:Tuli hommattua w218 missä airmatic-alusta. En jaksanu tätä ketjua lukea läpi kun vastauksia monta sivua. Mitkä ovat nyt ne keinot millä tätä saisi esim parisenttiä tiputettua? Netissä myydään jo jtn obd-portti laitetta jolla sais tiputettua mutta hinnat 500-600€ :? Jos ne säätätangot vaihtaa niin mitä muuta pitää tehdä?
Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?

Nimim. Mihen vastauksesta en ymmärtänyt tätä: "Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu."



Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Jos laitat lyhemmät säätötangot niin ei periaatteessa tarvi muuta tehdä koska anturit tulkitsee auton olevan asetettua korkeutta korkeammalla niin säätää sen mukaan, en kyllä osaa sano paljonko tangon pituus pitää muuttua ettäsaa pudotettua vaikka esim. 20mm. Mutta eikö se starilla olisi kaikkein helpointa, ei tarvi kömpiä auton alle :wink:

Kannattaa varmaan tarkastaa että on oikea et vanteissa, eihän ne nyt tietenkään kuulu osua tolppiin :wtf:
Eikös täälä ole ollut kova väittely että pystyykö starilla madaltaa? Ja en tiedä onko seinäjoen suunnalla kenelläkään sitä....

Uskoisin kyllä että kun nuo vanteet on cls:n alkuperäiset niin pitäis olla oikeanlaisella et:llä. Toki takavanteita tekisi muutenkin mieli tuoda vähän ulospäin niin samalla menis se etupääkin sitte
http://www.mbkoskinen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla oletettavasti on testeri,
on niillä sueuduilla ainoa varteen otettava korjaamo mersuille
Mökkillä
'
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

FinlandMerceds kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:Tuli hommattua w218 missä airmatic-alusta. En jaksanu tätä ketjua lukea läpi kun vastauksia monta sivua. Mitkä ovat nyt ne keinot millä tätä saisi esim parisenttiä tiputettua? Netissä myydään jo jtn obd-portti laitetta jolla sais tiputettua mutta hinnat 500-600€ :? Jos ne säätätangot vaihtaa niin mitä muuta pitää tehdä?
Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?

Nimim. Mihen vastauksesta en ymmärtänyt tätä: "Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu."



Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Jos laitat lyhemmät säätötangot niin ei periaatteessa tarvi muuta tehdä koska anturit tulkitsee auton olevan asetettua korkeutta korkeammalla niin säätää sen mukaan, en kyllä osaa sano paljonko tangon pituus pitää muuttua ettäsaa pudotettua vaikka esim. 20mm. Mutta eikö se starilla olisi kaikkein helpointa, ei tarvi kömpiä auton alle :wink:

Kannattaa varmaan tarkastaa että on oikea et vanteissa, eihän ne nyt tietenkään kuulu osua tolppiin :wtf:
Eikös täälä ole ollut kova väittely että pystyykö starilla madaltaa? Ja en tiedä onko seinäjoen suunnalla kenelläkään sitä....

Uskoisin kyllä että kun nuo vanteet on cls:n alkuperäiset niin pitäis olla oikeanlaisella et:llä. Toki takavanteita tekisi muutenkin mieli tuoda vähän ulospäin niin samalla menis se etupääkin sitte
http://www.mbkoskinen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla oletettavasti on testeri,
on niillä sueuduilla ainoa varteen otettava korjaamo mersuille
Tiedän toki koskisen...edellisen auton kans sielä käyny joitakin kertoja. Lähinnä meinasin että olisiko seinäjoen seudulla jollakin harrastajalla staria... kun suostuukohan ne koskisella madallusta tehdä :o
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

tuomkiti81 kirjoitti: Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Eikös sinulla ole 5 %-yksikköä liian korkeat kumit? Oikea rengaskoko olisi 245/35/19. Usein tuo yhtä pykälää korkeampi mahtuu pyörimään, mutta voi varmasti myös aiheuttaa tuon.
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tuomkiti81 kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:Tuli hommattua w218 missä airmatic-alusta. En jaksanu tätä ketjua lukea läpi kun vastauksia monta sivua. Mitkä ovat nyt ne keinot millä tätä saisi esim parisenttiä tiputettua? Netissä myydään jo jtn obd-portti laitetta jolla sais tiputettua mutta hinnat 500-600€ :? Jos ne säätätangot vaihtaa niin mitä muuta pitää tehdä?
Anteeksi tyhmyyteni mutta ei oikein vieläkään auennut että mitä pitää tehdä...eli jos vaihtaa säätötangot niin mitä muuta? Pitääkö starin päässä käydä?

Nimim. Mihen vastauksesta en ymmärtänyt tätä: "Eikö se säätötangoilla mene ilman mitään, auto kun ajaa alustan anturiilukeman perusteella tasoon mikä on tallennettu."



Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Jos laitat lyhemmät säätötangot niin ei periaatteessa tarvi muuta tehdä koska anturit tulkitsee auton olevan asetettua korkeutta korkeammalla niin säätää sen mukaan, en kyllä osaa sano paljonko tangon pituus pitää muuttua ettäsaa pudotettua vaikka esim. 20mm. Mutta eikö se starilla olisi kaikkein helpointa, ei tarvi kömpiä auton alle :wink:

Kannattaa varmaan tarkastaa että on oikea et vanteissa, eihän ne nyt tietenkään kuulu osua tolppiin :wtf:
Eikös täälä ole ollut kova väittely että pystyykö starilla madaltaa? Ja en tiedä onko seinäjoen suunnalla kenelläkään sitä....

Uskoisin kyllä että kun nuo vanteet on cls:n alkuperäiset niin pitäis olla oikeanlaisella et:llä. Toki takavanteita tekisi muutenkin mieli tuoda vähän ulospäin niin samalla menis se etupääkin sitte
http://www.mbkoskinen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla oletettavasti on testeri,
on niillä sueuduilla ainoa varteen otettava korjaamo mersuille
Tiedän toki koskisen...edellisen auton kans sielä käyny joitakin kertoja. Lähinnä meinasin että olisiko seinäjoen seudulla jollakin harrastajalla staria... kun suostuukohan ne koskisella madallusta tehdä :o
Suostuuko vaiko ei niin se sehän selviää helposti kysymällä
sattaa siihen suostumiseen vaikutta jos sanot että että tekvät sen ilmaan mitään vastuuta tai vielä paremi teet paperin missä sama vastuu tilaajalla
Mökkillä
'
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Henkka1000 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti: Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Eikös sinulla ole 5 %-yksikköä liian korkeat kumit? Oikea rengaskoko olisi 245/35/19. Usein tuo yhtä pykälää korkeampi mahtuu pyörimään, mutta voi varmasti myös aiheuttaa tuon.
Jaa-a...voihan toki ollakkin. Edellisen omistajan jäljiltä nuo renkaat ovat
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
tähtimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 25.12.2012 23:34

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tähtimese »

w221 Normi alustasta säätötangoilla 5 mm etutangot lyhyemmäksi ja takatanko 5mm pitemmäksi niin tuli sopiva alusta eikä muuta.
W221 320 cdi -07 ex W 212 -10 ex ML 320 cdi -07 -ex Cls 350 -06
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tony »

tuomkiti81 kirjoitti:
Henkka1000 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti: Toinenkin kysymys airmatic:iin liittyen: Onko muilla ollut vastaavaa vikaa että eturenkaat ottavat käännettäessä "etutolppiin" Eli siinä haitarikumin(mikä on ilmapalkeen päällä) alaosassa on sellanen muovistoppari tms. Siinä on jo jonkinmoinen lovi molemmin puolin kun renkaat ovat ottaneet siihen. Autossa on alkuperäiset 19" vanteet/edessä 8,5" leveät (et:tä en muista) Rengaskoko on 245/40/19 eli pitäis olla alkuperäistä kaikki. Onko tuossa nyt ainut vaihtoehto laittaa spacerit eteen että saa rengasta vähän ulospäin?
Eikös sinulla ole 5 %-yksikköä liian korkeat kumit? Oikea rengaskoko olisi 245/35/19. Usein tuo yhtä pykälää korkeampi mahtuu pyörimään, mutta voi varmasti myös aiheuttaa tuon.
Jaa-a...voihan toki ollakkin. Edellisen omistajan jäljiltä nuo renkaat ovat
Vakio rengastus AMG styling W218 on 255/35-19" ET 34,5 ja 285/30-19" ET 48 Kerroppa kuinka kävi kun olet kokeillut madaltaa Staarilla.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

En ole kaikkia tekstejä läpi lukenut mutta vastaan tähän, että ainakin Kangasalan Malliautosta löytyy osaamista Starilla madaltamiseen. Oma X218 Shooting brake 2015 M278 laskettiin siellä reippaasti alemmas. Kulmia ei oo tarkistettu mutta suoraan tuntuis menevän. Rengastus 255/35 19" ja 285/30 19".
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Viittiikö joku neuvoa tässä ketjussa tai yv kun koitin tota kulkinetta madaltaa tolla tyylillä että syötetään ruutuihin (ve,oe,taka) kuinka paljon halutaan madaltaa autoa ja sainkin muutaman kerran alustan nousemaan tai laskemaan jostakin nurkasta. Kokeilin ensiksi syöttää kaikkiin nurkkiiin arvot -30, -30, -20 tjsp. painoin ok ja tuli Tulos: 1 mut mitään ei tapahtunut vaikka hetken odotinkin. Kokeilin myös nollata sieltä samasta valikosta ohjainlaitteen (oisko ollu joku sg reset tai vastaava) vieläkään ei auto reagoinut, sit kokeilin syöttää yksitellen vaikka oikeelle eteen -30 ja muut jätin tyhjäksi, kävin taas nollaamassa ohjainlaitteen ni se nurkka sitten tottelikin yhtäkkiä mut seuraavaa ku koitin ni ei taaskaan mitään.. Kokeilin monella eri tavalla täytin tyhjiin ruutuihin nollat ja eri lukemia jne mut ei vaan taho reagoida auto ollenkaan noihin. :oops:

Olosuhteet oli niinkun pitääkin, auto tasasella, akku latauksessa virrat päällä.. Sitten kokeilin sieltä toistakautta missä pitää niiden jännitteiden kanssa pelleillä ja sainkin jonkun verran madallettua lopuksi. Vaan vielä tahtos sentin tai kaks :crazy:

Auto siis -05 w211
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kerro miten "pelleilit" jännitteiden kanssa? Et kai tarkoita antureiden lähettämän jännitteen muuttamista ulkoisella kytkennällä?

Jos tarkoitit DAS-valikoista auton tason säätöä niin että mittausarvoissa antureiden jännitteet muuttuu niin se kuulostaa asialliselta, perään vaan kalibroidun tason tallennus (johon ei tarvita täällä kovasti mainostettua kulmamittaria).

Siis ajat vaan haluamastasi valikosta auton haluamallesi tasolle ja tallennat. Antureiden arvojen vaan pitää pysyä sallituissa rajoissa. Oliko CDI203:n vai Arska10:n vanha viesti jossa 211:lle toimiva konsti isommalle muutokselle.
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Juu siis siitä konstista isommalle muutokselle puhuinkin tuossa ensiksi, mut auto ei reagoi juuri mitenkään siihen.. Enkä löytänyt mitään juttua vastaavasta .
Tarkotin just sitä tason säätöä sieltä testeriltä ja sainkin sillä jonki verran alaspäin. Sen kanssa ei mitään ongelmaa loppu vaan varat niistä jännitteistä.
Ei ole tarkotus räpeltää mitään vaan nimenomaan starilla madaltaa kun se kerran on mahdollista.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

testeri piuhaa irti ja ajat esim confortille tms, kyllä se siitä ne uudet arvot devvi puolelta hyväksyy.
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Kokeilinkin irrottaa piuhan ja säätelin eri asentoon. Jostai syystä ei vaan totellut. Pitää koittaa paremmalla ajalla uusiks!
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja rzy »

Onko kokemusta w/s213 madalluksesta? Onko tuota mahdollista säätää niin että Comfort-asennossa korkeus on kutakuinkin vakio, mutta Sport/Sport+ -asennoilla hitusen vakioasetuksia matalampi?
S213 220d 4matic -20
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rzy kirjoitti:Onko kokemusta w/s213 madalluksesta? Onko tuota mahdollista säätää niin että Comfort-asennossa korkeus on kutakuinkin vakio, mutta Sport/Sport+ -asennoilla hitusen vakioasetuksia matalampi?
Ei
Mökkillä
'
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Kokeilin tänään uusiks tuota madallusta sieltä devvi puolelta. Samoin kävi ku viimeks että auto ei vaan tottele kun ne arvot syöttää siihen kenttän ja painaa ok. MITÄÄN ei tapahdu :| Joskus kun tekee sieltä alempaa sen sg resetin ni tapahtuu jotain. Kerran nous etupää ylös ja sit sain sen jossakin vaiheessa muutaman sentin alaspäin. Sitte taas sieltä tasonsäädön kalibroinnista sain laitettua auton semi matalaksi, mut en tarpeeksi ku ne volttirajat tulee vastaan...

Tiiän ettei osaavat tahdo näitä kaikkia salaisuuksiaan paljastaa mut olishan se nyt kiva tietää onko tässä nyt vika a)minussa b)testerissä c)autossa

Oon kokeillu syöttää arvot esim ve -15, ve -15mm ve,-15 mm mut ei vaikutusta, uskosin että riittää ku kirjottaa -15 muodossa siihen ruutuun?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

jos siihen ykkönen vaihtuu numeroksi niin on hyväksynyt arvot, sen jälkeen palaat vaikka valikon pari taakseppäin ja piuha irti. ota vaikka avaimet pois ja laitat auton käyntiin. Painat liftin hetkeksi ja perään vaikka sport1. On ihme jollei jotain tapahdu. Laita vaikka arvoihin -35 jokaiseen niin aivan varmasti alkaa tapahtua.
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

epk kirjoitti:jos siihen ykkönen vaihtuu numeroksi niin on hyväksynyt arvot, sen jälkeen palaat vaikka valikon pari taakseppäin ja piuha irti. ota vaikka avaimet pois ja laitat auton käyntiin. Painat liftin hetkeksi ja perään vaikka sport1. On ihme jollei jotain tapahdu. Laita vaikka arvoihin -35 jokaiseen niin aivan varmasti alkaa tapahtua.
Kiitos! Kokeilen tätä seuraavaksi. :thumbup:
Vastaa Viestiin