Alkuperäinen casetti soitin vaihtoon
Alkuperäinen casetti soitin vaihtoon
Joo eli olisin avun tarpeessa ostin tossa jonkun laisessa mielenhäiriössä mersun, jossa on casetti soitin alkuperäinen ja se olisi nyt tarkoitus vaihtaa.
Minulla on jo uusi soitin hommattu mutta vain pari pikku pulmaa estää musiikin kuuntelu harrastuksen muualtakin kuin radiosta.
Ensinnä auton mukana ei tullut mankan irroitukseen tarkoitettuja avaimia vai miksi niitä nyt kutsuttaisiinkin ja uuden soittimen avaimet eivät käy noihin punaisella ympyröityihin loviin sitten kirveelläkään. Elikä olisiko jollain vastaavaa mankaa ja avaimia olemassa !? tai tietäsikö joku paikan mistä moiset saisi, jonkin laiset kuvatkin avaimista tietenkin helpottaisi jotta voisin vaikka "puusta vuolla tollaset väkäset"
Entäs sitten onko kenelläkään tietoa miten pystyn kiertämän nuo hälyytimet jotka autossa on ensi asennettuna sillä soitin kuuluu hälyytimen piiriin ja soittimessa vilkuu hälyytimen valo. siis onko soittimen iroituksella merkitystä hälyytimen toimintaan vai onko hälyytimen valo vain hämäystä soittimessa siis kun otan soitimen irti tarvitsee minun vain yhdistää tämän kyseisen valon piuhat soittimen takaa niin että virta kiertää edelleen ja matka voi jatkua?
toivottavasti selitin asian niin että edes joku ymärtää homman jujun sillä itse en
muuten ainakin lahdessa paikallinen mersu kauppias nauroi minut ulos kun kävin kysymässä soitimeen avaimia "siis en minä vain tiedä moisista mitään, Miksi sinä edes haluat vaihtaa mersun oman radion toiseen eihän siinä ole mitään järkeä se on ihan hyvä soitin" Eli se siitä ammatti avusta
Minulla on jo uusi soitin hommattu mutta vain pari pikku pulmaa estää musiikin kuuntelu harrastuksen muualtakin kuin radiosta.
Ensinnä auton mukana ei tullut mankan irroitukseen tarkoitettuja avaimia vai miksi niitä nyt kutsuttaisiinkin ja uuden soittimen avaimet eivät käy noihin punaisella ympyröityihin loviin sitten kirveelläkään. Elikä olisiko jollain vastaavaa mankaa ja avaimia olemassa !? tai tietäsikö joku paikan mistä moiset saisi, jonkin laiset kuvatkin avaimista tietenkin helpottaisi jotta voisin vaikka "puusta vuolla tollaset väkäset"
Entäs sitten onko kenelläkään tietoa miten pystyn kiertämän nuo hälyytimet jotka autossa on ensi asennettuna sillä soitin kuuluu hälyytimen piiriin ja soittimessa vilkuu hälyytimen valo. siis onko soittimen iroituksella merkitystä hälyytimen toimintaan vai onko hälyytimen valo vain hämäystä soittimessa siis kun otan soitimen irti tarvitsee minun vain yhdistää tämän kyseisen valon piuhat soittimen takaa niin että virta kiertää edelleen ja matka voi jatkua?
toivottavasti selitin asian niin että edes joku ymärtää homman jujun sillä itse en
muuten ainakin lahdessa paikallinen mersu kauppias nauroi minut ulos kun kävin kysymässä soitimeen avaimia "siis en minä vain tiedä moisista mitään, Miksi sinä edes haluat vaihtaa mersun oman radion toiseen eihän siinä ole mitään järkeä se on ihan hyvä soitin" Eli se siitä ammatti avusta
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Omani irrottivat paikallisella Mersulla samalla kun ohjelmoivat avaimenkin, kummastakaan hommasta ei tarvinnut maksaa, ilmeisesti halusivat minut sinne asiakkaaksi.
Radiohan irtosi sitä varten tehdyillä työkaluilla, eivät kuitenkaan myynneet niitä vaikka kysyin erikseen. Vilkkuledi ei vaikuttanut hällärin toimintaan mitenkään.
Tuntuu oudolta että eivät osanneet auttaa Mersulla.
Radiohan irtosi sitä varten tehdyillä työkaluilla, eivät kuitenkaan myynneet niitä vaikka kysyin erikseen. Vilkkuledi ei vaikuttanut hällärin toimintaan mitenkään.
Tuntuu oudolta että eivät osanneet auttaa Mersulla.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Mankan irroitus
Lahdessa kannattaa käänty Autopartin puoleen siellä tunnetaan mankat sekä mersut ovat paljon asennelleet mersuja. Ostin sieltä pioneerin "ulos veto avaimet". Kannattaa ainakin käydä kyselemässä. Autoparttihan löytyy sieltä Hirsimetsäntieltä entinen moottori tuonti Aallon tilat.
Kiitos Vastanneille Harmivaan että Minun tapauksessani asia ei ratkennut Sillä en pääse Suomen kamaralla mersu kauppaan Ihan toviin Ainakaan autoineni
Eli vielä on minun kohdaltani asiat auki, toivottavasti kuitenkin saansoittimen vaihdettua ennen kuin lähden ajamaan euroopan halki suomeen takaisin.
Toinen vaihto ehto tietenkin on että ostan läjän legendaarisia C:kasetteja.
Mutta jos jollain vielä sattuu olemaan takataskussaan hyviä ideoita tai tietoja soittimen irroitus sarjasta kaikki apu on terve tullut.
Eli vielä on minun kohdaltani asiat auki, toivottavasti kuitenkin saansoittimen vaihdettua ennen kuin lähden ajamaan euroopan halki suomeen takaisin.
Toinen vaihto ehto tietenkin on että ostan läjän legendaarisia C:kasetteja.
Mutta jos jollain vielä sattuu olemaan takataskussaan hyviä ideoita tai tietoja soittimen irroitus sarjasta kaikki apu on terve tullut.
Eikös siinä ole boxinohjaus?? Voisi olla helppo ratkaisu?Peetz kirjoitti:Kiitos Vastanneille Harmivaan että Minun tapauksessani asia ei ratkennut Sillä en pääse Suomen kamaralla mersu kauppaan Ihan toviin Ainakaan autoineni
Eli vielä on minun kohdaltani asiat auki, toivottavasti kuitenkin saansoittimen vaihdettua ennen kuin lähden ajamaan euroopan halki suomeen takaisin.
Toinen vaihto ehto tietenkin on että ostan läjän legendaarisia C:kasetteja.
Mutta jos jollain vielä sattuu olemaan takataskussaan hyviä ideoita tai tietoja soittimen irroitus sarjasta kaikki apu on terve tullut.
Hyvät on perät.......
Auti
eiköhän nuo lähde ihan koti tekoisilla välineillä
työntää vaan tuonne rakoon semmoisen 5-10 cm pitkän puoli senttiä leven ja millin pari paksun lattaraudan ja nykii ja roplaa niin pitäs lähtee
toisaalta missä tahansa stereon asennus firmassa löytyy monen mallisia asennus rautoja ja ainakin kuopiossa ottasivat tuon pois ihan ilmaiseksi kun siinä ei mene kuin 10 sekunttia
työntää vaan tuonne rakoon semmoisen 5-10 cm pitkän puoli senttiä leven ja millin pari paksun lattaraudan ja nykii ja roplaa niin pitäs lähtee
toisaalta missä tahansa stereon asennus firmassa löytyy monen mallisia asennus rautoja ja ainakin kuopiossa ottasivat tuon pois ihan ilmaiseksi kun siinä ei mene kuin 10 sekunttia
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Jes kaipa se on pakko ruveta sorvaa ja vääntää rautaa jos vaikka onnistaisi.
ja uskon siihen että suomessa se ei tosiaan olis mikään paha homma ja onnistus varmasti tosiaan hetkessä mutta Tuolla makedoniassa on monen moista estettä ensinnäkään en puhu serbiaa ja viittoma kieli ei oikeen riitä nimittäin kokeiltu on parissakin liikeessä.
ja uskon siihen että suomessa se ei tosiaan olis mikään paha homma ja onnistus varmasti tosiaan hetkessä mutta Tuolla makedoniassa on monen moista estettä ensinnäkään en puhu serbiaa ja viittoma kieli ei oikeen riitä nimittäin kokeiltu on parissakin liikeessä.
Luulis että ne siellä repii soittimet irti ihan pyytämättäkin, kyllähän suomessakin soittimestaan eroon pääsee kun jättää autonsa lukitsematta kadunvarteenPeetz kirjoitti:Jes kaipa se on pakko ruveta sorvaa ja vääntää rautaa jos vaikka onnistaisi.
ja uskon siihen että suomessa se ei tosiaan olis mikään paha homma ja onnistus varmasti tosiaan hetkessä mutta Tuolla makedoniassa on monen moista estettä ensinnäkään en puhu serbiaa ja viittoma kieli ei oikeen riitä nimittäin kokeiltu on parissakin liikeessä.
Ei vaan, itse olen irroitellut jonkin verran erilaisia soittimia ja paras työkalu on ollut tuollainen alumiinilevy, muutaman millin paksuista.
Siitä leikkelen aina sopivat "avaimet" ja mirklailen sopiviksi,useimmiten riittää ja juuri tuo 10cm on aika hyvä pituus.
Ja kaikki on saatu irti mitä on tarvinnutkin.
Tuosta hälyttimestä en tiedä,olisiko kenties niin että hälyttimen piuha maadoittuu soittimeen,no sehän selviää kun ottaa johdon pois ja jos hälytys kytkeytyy eikä lakkaa niin kokeilee maadoittaa tuon johdon erikseen johonkin....
HAHAHAA! Ootkos töissä siellä vai?Peetz kirjoitti:Jes kaipa se on pakko ruveta sorvaa ja vääntää rautaa jos vaikka onnistaisi.
ja uskon siihen että suomessa se ei tosiaan olis mikään paha homma ja onnistus varmasti tosiaan hetkessä mutta Tuolla makedoniassa on monen moista estettä ensinnäkään en puhu serbiaa ja viittoma kieli ei oikeen riitä nimittäin kokeiltu on parissakin liikeessä.
Re: Alkuperäinen casetti soitin vaihtoon
No nyt pääset vuolemaan, suosittelen kuitenkin että pellistä:Peetz kirjoitti:jonkin laiset kuvatkin avaimista tietenkin helpottaisi jotta voisin vaikka "puusta vuolla tollaset väkäset"
Jyrki
Itselläni meinasi mennä myös viikonloppu pilalle kun käytin -94 220C:hen asennuttamassa lokilämmittimen (ei merkkihuolto). Asennukseen olin täysin tyytyväinen mutta kun olivat käyttäneet akun piuhan irti niin tottakai piti alkuperäis asennus cd-soittimesteeni näpytellä "PIN"-koodi. Auto tuotu euroopasta ja tietysti se PIN jossakin euroopan perukoilla. No ei muuta kun paikalliselle Veholle kyselemään koodin perään ja sieltähän se löytyi tietokannasta pelkän auton valmistenumeron perusteella eli ei edes soittimen sarjanumeroa tarvittu. Ja positiivisinta tuossa oli se ettei tarvinnut köyhtyä senttiäkään:)
Ei se ollutkaan niin helppo temppu Veholla irrottaa Beckeriä. Siinä oleviin liuskan reikiin tungetuilla avaimilla irtosi vain etupaneeli. Radio irtosi alakautta ja purkamisesta ja kasaamisesta jouduin pulittamaan kympin. No cd-soittimen ohjausjohdon pujottelu ei onnistukkaan kuin Skodassa koska osat istuvat toisissaan ilman rakoja. Soitin Veholle ja kustannusarvio cd boxin asennuksesta takakonttiin johdotuksineen oli 20 euroa. En viitsi tärvellä kojelautaa jos tuohon hintaan tekevät.
W124 280 TE vm-93