W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hopoti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 29.08.2019 06:51
Paikkakunta: Jyväskylä

W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja Hopoti »

Moro,

Olen pitkään nyt pohtinut, että ostaisi sen androin näytön mersuun. Minulla siis w204 c320 vm.2008
Olen katsonut mallia http://www.ckmcardesign.com/c-class/w20 ... creen-w204

Sitten herää muutamia kysymyksiä?!

* Autossa on Harman Kardon järjestelmä niin huononeeko äänenlaatu?
* Toimiiko kyseisessä ratin ohjaus nappulat?


Nyt tarviisi kipeesti vinkkejä / neuvoja koko projektista.
C320 -2008
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minulle on tulossa vastaava ebay ostos ensi viikolla. Eli ei vielä omakohtaista kokemusta. Kyseessä on Android laite, joka toimii näyttönä. Ei siis radio. Alkuperäinen radio toimii mainosten mukaan ihan kuin ennenkin ja muilla mainostajilla ilmoittavat kaikkien ratin nappien ja rullan ja touch padin toimivan edelleen. Isomman näytön lisäominaisuutena tulee siis kosketusnäyttö, joka helpottaa elämää esim navigaattorin osoitteen syöttämiseen.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

https://www.dmpcardesign.com/mercedes-b ... tesla-size" onclick="window.open(this.href);return false;

Omaani ostin tuolta näytön/asennusasrjan. Näyttö liitetään vanhaan keskusyksikköön uudella kaapelisarjalla, joka sisältää 3G, 4G ja gps antennit. Kaikki auton alkuperäiset toiminnot säilyvät sellaisinaan. Auton keskusyksikköön ei tule uusia ohjelmia tms. Asennus vie automallista riippuen kahdesta tunnista ylöspäin. Vaatii pikkuisen taitoa puuhastella.
Avatar
Hopoti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 29.08.2019 06:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja Hopoti »

Olisiko laittaa linkkiä minkälaisen näytön tilasit?




tsav kirjoitti:Minulle on tulossa vastaava ebay ostos ensi viikolla. Eli ei vielä omakohtaista kokemusta. Kyseessä on Android laite, joka toimii näyttönä. Ei siis radio. Alkuperäinen radio toimii mainosten mukaan ihan kuin ennenkin ja muilla mainostajilla ilmoittavat kaikkien ratin nappien ja rullan ja touch padin toimivan edelleen. Isomman näytön lisäominaisuutena tulee siis kosketusnäyttö, joka helpottaa elämää esim navigaattorin osoitteen syöttämiseen.
C320 -2008
Sakkevee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 15.05.2019 06:27
Paikkakunta: Ii

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja Sakkevee »

Olen itsekin harkitsemassa tuommoisen 10.25 näytön tilaamista. Olisi kiva kuullu vähän käyttökokemuksia. Sen verran kallis kuitenkin, ettei viitsisi mistään paskasta maksaa.
W204 wannabe AMG cdi automaatti, OM646 vm. 2008
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

Olen ollut tyytyväinen. Toiminut moitteetta. Asentaminen onnistui helposti, youtube auttoi kun selasi muutaman opastus videon.
jruoho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 21.03.2019 20:46
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja jruoho »

Hei Oskari,

Sulla kun ollut myös CarPlay käytössä, niin kaipaako tuon ohella enään sitä?

Onko myös näytön laatuvaikutelma kunnossa? Eli näyttää halvalta tai kokenut Mersumies ei erota alkuperäisestä?

Peruutuskamera-moduli (jälkiasenteinen) luopui yhteistyöstä, eli tuo android-näyttö ei tunnu enään ollenkaan kalliilta. Toimivan peruutuskameran rakentaminen kun näyttäisi maksavan 2-500 € (B-mersuun, W242). Tuolla saisi samalla ajantasaisen navigoinnin.

Täältä löysin itse, ennen kuin keksin foorumilta etsiä :)
http://www.autodigi.ee/ETUSIVU/MB-B-Cla ... 2012-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jarkko
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

Moro

Laadullisesti ei mitään eroa alkuperäiseen näyttöön. Täysin sama ulkoisesti paitsi isompi ja laitteessa itsessään sim-kortti paikka ja sd-kortti paikka. Videot youtubet fasebooki ym. äpit käytössä. Car play rajallinen äppien suhteen. Tosiaan alkuperäiset audiolaitteen toiminnot ei poistu vaan siihen rinnalle tulee integroitu androidälylaite. Aivan eri asia kuin Car play.
Vaikea olis enää luopua.
mthoma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 23.08.2010 17:56
Paikkakunta: Salo

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja mthoma »

Itse tässä ns tilaa nappulaa jo painamassa.
Mites tuo esim puhelimesta musiikin soittaminen?
Nyt orkkismankan auxin kautta ei tule ihan tarpeeksi volymeä jos haluaa oikein SOITTAA.
Muuttuuko tilanne mihinkään jos tuon näytön hommaa?
Virosta tähänmennessä löytynyt edullisin ja jos heillä olisi tuo paypal toiminut mitä sivuilla ainakin mainostetaan niin laite olisi jo tulossa...
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

En usko näytön parantavan kuuloa. :)
mthoma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 23.08.2010 17:56
Paikkakunta: Salo

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja mthoma »

oskari_61 kirjoitti:En usko näytön parantavan kuuloa. :)
Niin... kjehkjeh
No kuitenkin ainakin tässä versiossa mitä itse olen ihmetellyt mainitaan kaiken muun lisäksi 4x45w vahvistin.
Rinnakkain auton oman mankan ja järjestelmän kanssa toimivaksi kehutaan
Eipä tästä vissiin saa muuten varmuutta/aavistusta ellei itse tilaa ja koita...
mthoma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 23.08.2010 17:56
Paikkakunta: Salo

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja mthoma »

Jep kyllä saa näemmä volymen nostettua.
Näytön "vahvistimella" ei tee mitään mutta auxille syötettävää voimakkuutta saa nostettua joten homma bueno.
Lyyriä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.10.2019 10:29

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja Lyyriä »

Onko kellään kokemuksia aliexpressin soittimista? Tarkoitus ostaa w204 vm 2013 android soitin, mutta osaa päättää minkälaisen tilaa.
tunnus204
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 28.01.2023 12:39

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja tunnus204 »

Kaivan vanhan topicin haudasta jakaakseni kokemuksia, kun ei näistä paljon juttua tunnu löytyvän.

Mulla on ollut puoli vuotta vm. 2010 pre-facelift W204 NTG 4.0 autossa Erisin ES3640C mallinen Android näyttö https://it.erisin.com/products/erisin- ... -2008-2010.

Kokemukset ei ole kovin hyvät, vaikka näyttö nyt jotenkuten pelaakin. Langaton Car play olisi muuten suht toimiva, mutta musiikkia kuunnellessa audiossa on ärsyttävää pykimistä, ikäänkuin neula hyppisi levyllä. Samaa ilmiötä ei ole jos soittaa musiikkia suoraan bluetoothin kautta. Vehje käyttää Zlink nimistä softaa Car play yhteyden luomiseen, ja ilmeisesti vika on siinä. Samoin puheluista ei tule mitään Car playn kautta, pätkii hillittömästi.

Olen luopunut Car playn käytöstä ja käytän näytöllä vain Android navigaattori appia (Magic Earth on suosikkini). Jossain välissä laite ei löytänyt satelliitteja eikä navigoinnista tullut mitään, mutta se on kokenut ihmeparantumisen ja on toiminut ainakin muutaman viikon niin hyvin kuin näissä kinkkiräpsyissä voi toimia.

Ulkonäkö on ihan ok, kyydissä istuneet on kommentoineet näyttöä positiiviseen sävyyn. Asennus sujui aika helposti myös.

Oma kokemus on sellainen että olisin jättänyt ostamatta jos olisin tiennyt miten tahmeasti ja vaihtelevalla menestyksellä värkki toimii. Tosin laitoin edelliseen Golfiini myös kinkki android radion isolla näytöllä ja se toimi hintaansa nähden paremmin. Suurin vika oli radion kehnohko vastaanotto, olis ehkä vaatinut erillisen antennivahvistimen.
W204 C180 CGI my2010
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: W204 alkuperäisen näytön tilalle android näyttö

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

Minulla toiminut moitteetta. Lieneekö softissa eroja. Omani hankin DMP Car Desingilta. Ei ollut halvin markkinoilla olevista.
Vastaa Viestiin