CLK vm 2000 äänentoisto

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
itarumaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 05.06.2020 17:56

CLK vm 2000 äänentoisto

Viesti Kirjoittaja itarumaa »

CLK vm 2000 äänentoiston päivitystä olen miettinyt. Tai oikeammin korjaamista. Autossa on Bosen subwoofer, joten varmaan parempi setti kuin se perusmallin äänentoisto.

Ongelma on, että cd-vaihtaja meni ensin rikki, sitten meni varsinaisen soittimen cd-äänentoisto myös. Välillä toimii ja välillä ei. Yleensä kun laite lämpenee, niin sitten soitto loppuu.

En oikeastaan tarvis muuta kuin tuon cd-toiston, niin mietin, nyt että miten korjaisin asian. Ostaisiko korjatun cd-boxin, cd-soittimen vai vaihtaisiko koko laitteen? Onko ideoita tähän?

www.ebay.com palvelusta sais korjattuja cd-soittimia tai bokseja noin 150e hintaan ja varmaan joku perus 1-din laite maksaisi suurinpiirtein saman.

Mulla on autossa myös peruutustutka, joka on asennettu sen radion alle, siinä on tyhjä tila. Se on Motonetin sellainen piippaus-malli.

Jos sen saisi toimimaan yhdessä vaihdettavan cd-radion kanssa, niin sittenhän vois miettiä myös 2-din mallia. Mutta en ole sen enempää perehtynyt, että mitä Mersu tarvii jos siihen vaihtaa 2din radion. Aikoinaan Pösö 307 autoon piti ostaa ihan erikoiskaapeli, että radio toimi kunnolla, kun 2-din radion siihen vaihdoin.

Sinänsä Mersun äänentoisto on jo nyt vakiona ihan riittävän hyvä minun tarpeisiin, paljon parempi kuin joku perussetti. Sais vaan cd:t toimimaan, niin olis kiva. Radiota en kuuntele koskaan.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: CLK vm 2000 äänentoisto

Viesti Kirjoittaja RH »

itarumaa kirjoitti: Pe 27.01.2023 08:33 CLK vm 2000 äänentoiston päivitystä olen miettinyt. Tai oikeammin korjaamista. Autossa on Bosen subwoofer, joten varmaan parempi setti kuin se perusmallin äänentoisto.

Ongelma on, että cd-vaihtaja meni ensin rikki, sitten meni varsinaisen soittimen cd-äänentoisto myös. Välillä toimii ja välillä ei. Yleensä kun laite lämpenee, niin sitten soitto loppuu.

En oikeastaan tarvis muuta kuin tuon cd-toiston, niin mietin, nyt että miten korjaisin asian. Ostaisiko korjatun cd-boxin, cd-soittimen vai vaihtaisiko koko laitteen? Onko ideoita tähän?

www.ebay.com palvelusta sais korjattuja cd-soittimia tai bokseja noin 150e hintaan ja varmaan joku perus 1-din laite maksaisi suurinpiirtein saman.

Mulla on autossa myös peruutustutka, joka on asennettu sen radion alle, siinä on tyhjä tila. Se on Motonetin sellainen piippaus-malli.

Jos sen saisi toimimaan yhdessä vaihdettavan cd-radion kanssa, niin sittenhän vois miettiä myös 2-din mallia. Mutta en ole sen enempää perehtynyt, että mitä Mersu tarvii jos siihen vaihtaa 2din radion. Aikoinaan Pösö 307 autoon piti ostaa ihan erikoiskaapeli, että radio toimi kunnolla, kun 2-din radion siihen vaihdoin.

Sinänsä Mersun äänentoisto on jo nyt vakiona ihan riittävän hyvä minun tarpeisiin, paljon parempi kuin joku perussetti. Sais vaan cd:t toimimaan, niin olis kiva. Radiota en kuuntele koskaan.
kun ei jaksa pelata noiden levyjen kanssa enää, niin kesäkiesillä liikkeellä ollessa nakkaan soittolistan kapulasta päälle ja kapulan hanskalokeroon, jossa se menee johdollisena siihen pistokkeeseen siellä sisäseinässä. Sulla varmaan sama omassa autossa. Äänen laatu itselle tuulen suhinan ohella tuolla tapaa ihan riittävä.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 951
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: CLK vm 2000 äänentoisto

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Yhdyn, edelliseen kommenttiin. Itsellä bt sovitin liitännässä(hanskalokerossa, tosin uudemmassa mallissa) , varmasti eniten vastinetta rahalle ratkaisu
itarumaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 05.06.2020 17:56

Re: CLK vm 2000 äänentoisto

Viesti Kirjoittaja itarumaa »

Juu, onhan nuo levyt jo aika aikansa eläneitä, mutta lainaan kirjastosta cd:tä ja teen niistä omia kokoelmia autoon. Kaapelia ei ole tuolla hansikaslokerossa, sen tarkistin. Tässä on Bosen setti ja auto on Ruotsista peräisin, että ehkä on eroavaisuuksia.

No joka tapauksessa otin irti sen soittimen, joka oli muuten aivan törkeän tiukassa kiinni. Varmaan ollut 20+ vuotta paikallaan autossa.

Otin takapaneelin ja etupaneelin soittimesta irti ja kyllästin sen "Contact Cleaner" aineella, miten se nyt suomeksi kääntyykään. Laite valui sitä, niin paljon käytin. Annoin kuivua 2 päivää ja kasasin sen takaisin ja pistin autoon. Tällä hetkellä toimii moitteettomasti, joten pitänee seurata tilannetta.

Jos laite menee uudestaan rikki, niin sitten vaihdan sen johonkin toiseen 1-din laitteeseen, jossa on muistikorttipaikka musiikille. Kiitos avusta.
Vastaa Viestiin