Lisäpenkit Väyryseen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Lisäpenkit Väyryseen?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Morjens pitkästä aikaa arvon forumilaisille!

Omat Mersuprojektit on saatu tältä talvelta nippuun ja vaihtaneet jo omistajaakin mutta ettei tässä talonrakentajalla aika kävisi pitkäksi niin kymmenen vuoden propagandan jälkeen velipoika näki lopulta valon (hallelujaa) ja sille pitäisi nyt laittaa Väykky ja siihen lisäpenkit.

Noita valmiiksi tehtaan lisäpenkeillä olevia on aika harvassa Saksassakin joten yksi vaihtoehto olisi että voisi tuoda 5-paikkaisen ja lätkiä siihen kolmannen penkkirivin.

Haulla ei löytynyt kuin S124 keskustelua aiheesta: onko kukaan tehnyt Väyrysestä seitsenpaikkaista, miten toteutit, mitä kaikkea piti vaihtaa ja mitä maksoi?
Eihän kellään ole sattumalta S210 purkuautosta siistiä lisäpenkkiriviä tilkkeineen myynnissä tai muuten vaan jouten?

Aihioksi tulee faceliftin jälkeinen 2000-2002 mallin bensaväykky, varmaan 240 tai 200 Kompressor automaatilla.
Ymmärtääkseni ovat teknisesti samanlaisia aikaisempien W/S210 kanssa mutta sisustaa muutettu joten mahtaakohan eri vuosimallien penkit olla yhteensopivia?

Kiitosta jo etukäteen,

Henkka
Long Lake Customs

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Lisäpenkit Väyryseen?

Viesti Kirjoittaja vemo »

Jos en ihan väärin muista, ni ei ole enää mahdollista muuttaa autoa 7-paikkaiseksi. Jos tehtaanvermeet on sisässä, silloin ok, mutta muutos ei ole enää mahdollista. Pitää siis olla tehtaalta lähtiessä lisäpenkit. Ite tein muutoskatsastuksen (muistaakseni) 2008 vuodenvaihteessa.

Mutta siihen tekemiseen... Jos haluaa hyvän, ni vaihtoon menee sikaosaston sisustus. Sivuposkista pitää löytyä turvavöille reiät ja yläkiinnikkeille myös. Ja tietysti pohjapahvin pitää olla kolmiosainen. Ite tein vain silleen, että selkänojaksi tuli vähän vahvempi vaneri, istumaosa taittuu siitä ensimmäisestä luukusta. Voisihan nuo tietysti pehmustaa ja verhoilla, ei lie kovin kallis homma tuokaan.

Ja nyt sitten saa kommentoida, että onko auto 7-paikkainen... rekisteriotteen henkilömäärä on 5, ja lisätiedoissa maininta: takaosassa istuin kahden henkilön kuljettamista varten (tjsp.)
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: Lisäpenkit Väyryseen?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

No jopas ovat armoitetut päättäjämme taas osanneet oivallisen lakipykälän sorvata. Mitäköhän etua tämäkin taas palvelee.
Pikainen googletus vahvisti asian eli vuosi sitten voimaan tuleen pykälän mukaan farkun pitää ilmeisesti olla uutena tehtaan toimesta seitsenpaikkainen ja mitään kotikutoisia lisäpenkkejä tai edes tehtaan penkkejä ei ainakaan henkilöautoon auta mennä sorvaamaan jälkikäteen.

No, ei auta, ei tehdä itse sitten.

Sinänsä näinä uusioperheiden kultaisina aikoina pitää kohtapuoleen hakea jonkun sortin lestavankkurit itsellekin kun jätin Sprinterin exälle eli olis vaan ollut _niin_ näppärää jos noita penkkejä olisi voinut lisätä omatoimisesti.

Kiitokset infosta, mersuillaan kun tavataan,
Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Vastaa Viestiin