CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ai, näkeehän sen savutestistä ja pakoputken päästä onko dpf paikallaan vai ei. Kusivehkeistä en tiedä, varmaan aika helppo sekin tarkastaa
S124 300TE
S211 E500
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

FinlandMerceds kirjoitti: Ke 30.11.2022 21:15
gurageino kirjoitti: Ti 29.11.2022 21:51 https://www.is.fi/autot/art-2000009209543.html

Mitenkäs tämä tulee jatkossa näkymään katsastuksessa, kuinka se katsurinarikka oikeasti pystyisi testaamaan mahdollisen artikkelin mukaisen päästömanipulaation?

-GG
Ei mitenkään, käry käy jos
jos jotain selkeää näky kuten nykyisinkin vaikapa suoraputki hiukassuodatimen kohdalla,
miten sattuu leikattu reikä sen kyljessä mikä sitten räkimällä hitsattulla saumalla tukittu,
puttuva adbluu suutin, senputket tankki,
tai sitten vtt alkaa katsatamaan autoja labrasaan
tai voihan se laki muttaa katastusta niin että auto puretaan osiin ja sitten tarkistetaan osa keralaan
Näihin kommenteihin kannatta suhtautua aina varauksella, kirjoittajalla saattaa olla esim. taloudellisia intressejä asiassa.

Jos noita aletaan valvoa, siihen löytyy kyllä keinot ja ainahan voidaan toimia samoin, kun kuorma-autojen nopeudenrajoittimien kanssa, eli todistusvelvollisuus auton omistajalla/haltijalla.

Ikävin tilanne tietysti on se, kun jo myymääsi autoon joudut nuo korjaamaan jälkikäteen. Ostaessa käytettyä dieseliä, kannattaa olla tarkkana, että ko. järjestelmiä ei ole räpelletty.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Raskaalla puolellahan tulli/poliisi valvoo jo nykyisellään saastelaitteita ja niiden toimivuutta. Kyllä noita on nähty useita jotka tulee poliisisaattueessa korjaamolle ja laitetaan ne ohitetut urealaitteet auton omistajan kustannuksella takaisin käyttökuntoon. Auton saa takaisin liikenteeseen kun lasku on maksettu.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Poliisisaattuessa ?
No, meni tästä kerran erään kyläläisen mopo ohi poliisisaattueessa. Vanhempi konstaapeli sitä ajoikin, ja omistaja oli perässä ajaneen poliisiauton takapenkillä puhaltelemassa.

Saakohan itse valita korjaamoakaan, vai onko poliisin asia päättää mihin saattue vie.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nippe »

dealer kirjoitti: La 03.12.2022 13:15 Poliisisaattuessa ?
No, meni tästä kerran erään kyläläisen mopo ohi poliisisaattueessa. Vanhempi konstaapeli sitä ajoikin, ja omistaja oli perässä ajaneen poliisiauton takapenkillä puhaltelemassa.

Saakohan itse valita korjaamoakaan, vai onko poliisin asia päättää mihin saattue vie.
Poliisiauto aina mukana, kai se saattue tavallaan on kun ne saatetaan korjaamolle. En tiedä onko "asiakkaalla" valinnanvaraa vai ohjataanko aina lähimpään merkkiliikkeeseen.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Kun lopetin autoilun ja myin k-auton niin pakko oli laittaa saastelaitteet toimintaan takaisin, muuten auton arvo käytännössä nolla, ei olisi kukaan uskaltanut ostaa. Muutaman tonnin maksoi kun ei tarvinnut merkkikorjaamoa käyttää. Jos olis ratsiassa jäänyt kiinni niin huomattavasti kalliimpi homma koska pakko korjata alkuperäisillä osilla ja merkkikorjaamossa laittaa ja tästä myös saatava todistus. Tämä nyt ei henkilöautoihin liity, kunhan kerroin muuten. Luultavasti tuo muutama tonni oli kuitenkin säästynyt kun pari vuotta oli ajeltu ilman, sen verran vikaherkkiä oli ainakin siinä autossa...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tahtoomersun kirjoitti: La 03.12.2022 10:40
FinlandMerceds kirjoitti: Ke 30.11.2022 21:15
gurageino kirjoitti: Ti 29.11.2022 21:51 https://www.is.fi/autot/art-2000009209543.html

Mitenkäs tämä tulee jatkossa näkymään katsastuksessa, kuinka se katsurinarikka oikeasti pystyisi testaamaan mahdollisen artikkelin mukaisen päästömanipulaation?

-GG
Ei mitenkään, käry käy jos
jos jotain selkeää näky kuten nykyisinkin vaikapa suoraputki hiukassuodatimen kohdalla,
miten sattuu leikattu reikä sen kyljessä mikä sitten räkimällä hitsattulla saumalla tukittu,
puttuva adbluu suutin, senputket tankki,
tai sitten vtt alkaa katsatamaan autoja labrasaan
tai voihan se laki muttaa katastusta niin että auto puretaan osiin ja sitten tarkistetaan osa keralaan
Näihin kommenteihin kannatta suhtautua aina varauksella, kirjoittajalla saattaa olla esim. taloudellisia intressejä asiassa.

Jos noita aletaan valvoa, siihen löytyy kyllä keinot ja ainahan voidaan toimia samoin, kun kuorma-autojen nopeudenrajoittimien kanssa, eli todistusvelvollisuus auton omistajalla/haltijalla.

Ikävin tilanne tietysti on se, kun jo myymääsi autoon joudut nuo korjaamaan jälkikäteen. Ostaessa käytettyä dieseliä, kannattaa olla tarkkana, että ko. järjestelmiä ei ole räpelletty.
Aina ja kaikken mitä internetissä on kannattaa suhtauta varuksella,
eihän sitä tiedä esim vaikka tuon aieman varoituksen antanella voi olla
taloudellisia intressejä asiassa vaikapa varoosa/autokauppa/korjamotoimintaan/toimitilaratkaisuihin tms liittyen
sitähän ei voi tietää tai kyse voi olla vaikkapa tulevien tarkastus laiteiden ja järjestelmiin liityvät kytkökset koskanhan ei tosiaan voi tietää miksi joku jotain internetissä julkaisee

no kuitenkin kaikki jotka mainittujen saate järjestelimen toiminasta ja niiden vioista tietää tietää myös sen että kovin nopeasti ei kats konttoreille tule semoista tarkastus kalustoa/osaamista
että sen tarkistuksen pohjalta voitaisin sanoa onko järjestelmää tahaliseti muutettu
(siis pois lukien jo aiemin mainitu selkeästi silmin havaitavat muutokset pönikkä puuttu tms)
ja sitä myöten määrätä niitä jutussa mainittuja huomatvia sanktioita/maksuja
tai sitten pitää mutta hiukan muitakin lakeja/asetuksia kuin vain kulkupeljä koskevia
nythän on kuitenkin niin että suomessa on todistus taakka viranomaisten(tai samaa valtaa käyttävän) puolella(ainakin toistaiseksi) toki jos se muutettaan niin moni asia helpotuu,
sitten pitää perustaa kats konttori kun ei enään tarvitse mitään kaliitta laiteitta toimitiloja ym kuluja
silloinhan riittää että autoa sen kumemmin katsomatta ilmoitta että autossa on vikaa joka johtaa koviin sanktiohin ja asikas joutuu todistamaan että ei ole,
Viimeksi muokannut FinlandMerceds, Ke 07.12.2022 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nippe kirjoitti: La 03.12.2022 13:03 Raskaalla puolellahan tulli/poliisi valvoo jo nykyisellään saastelaitteita ja niiden toimivuutta. Kyllä noita on nähty useita jotka tulee poliisisaattueessa korjaamolle ja laitetaan ne ohitetut urealaitteet auton omistajan kustannuksella takaisin käyttökuntoon. Auton saa takaisin liikenteeseen kun lasku on maksettu.
Ja ne on olleet kaikki näkyviä muutoksia
Mökkillä
'
DieselJeans
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 16.12.2022 21:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja DieselJeans »

En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan osioon mutta nyt olisi katselussa W212 Eemeli(tai jos löytyy hyvä vähän ajettu W211). Vaivaton kulku olisi toiveena eli mitä eroa 220cdi ja 250cdi koneissa on koska erään valmistajan bulkki softissa niistä saa ulos eri tehot? Riittääkö 200cdi ohjelmalla vaivattomaan kulkuun? Tietysti V6 olisi poikaa mutta isompi vero ja mahdollisesti työläämmät remontit arveluttavat. Mitä näihin esim ketjuremontit maksaa ja tarviiko niissä erikoistyökaluja? Nimimerkillä ostanko ensimmäisen Mersun?

Niin ja tulee työmatkassa aika paljon lyhyttä matkaakin ajettua niin voiko/kannattaako DPF ja EGR poistaa ohjelmalla?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

200cdi yksi ahdin, 220-250 tupla ahtimet, 250 isommat suuttimet kuin 220cdi.
Tuola ahdetuista saa ihan mukavasti voimaa molemmista.

Dpf poisto on turhaa, egr kannattaa poistaa.
DieselJeans
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 16.12.2022 21:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja DieselJeans »

DieselJeans kirjoitti: La 17.12.2022 12:31 En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan osioon mutta nyt olisi katselussa W212 Eemeli(tai jos löytyy hyvä vähän ajettu W211). Vaivaton kulku olisi toiveena eli mitä eroa 220cdi ja 250cdi koneissa on koska erään valmistajan bulkki softissa niistä saa ulos eri tehot? Riittääkö 200cdi ohjelmalla vaivattomaan kulkuun? Tietysti V6 olisi poikaa mutta isompi vero ja mahdollisesti työläämmät remontit arveluttavat. Mitä näihin esim ketjuremontit maksaa ja tarviiko niissä erikoistyökaluja? Nimimerkillä ostanko ensimmäisen Mersun?

Niin ja tulee työmatkassa aika paljon lyhyttä matkaakin ajettua niin voiko/kannattaako DPF ja EGR poistaa ohjelmalla?
Miten tuon DPF:n kanssa, tykkääkö se kyttyrää pätkäajosta eli tuleeko ongelmia jos lyhyttä ajoa tulee paljon? Informoiko auto jotenkin että jatka maantie ajoa että jotta regenerointi voidaan suorittaa? :crazy:
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eihän se hyvää tykkää pätkäajosta.
Ilmoittaa sitten menemällä vikatilaan kun tarpeeksi monta polttoa jäänyt tekemättä ja hiukkasloukun tuhkamäärä ylittynyt.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
DieselJeans
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 16.12.2022 21:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja DieselJeans »

kilander kirjoitti: Su 18.12.2022 11:03 Eihän se hyvää tykkää pätkäajosta.
Ilmoittaa sitten menemällä vikatilaan kun tarpeeksi monta polttoa jäänyt tekemättä ja hiukkasloukun tuhkamäärä ylittynyt.
Joillakin merkeillä moottorin merkkivalo tai hehkun merkkivalo alkaa vilkuttamaan 3. keskeytyneen polttoyrityksen jälkeen jotta kuljettaja jatkaisi maantieajoa kunnes poltto on saatu suoritettua loppuun, näissäkö ei ole kyseistä toimintoa?

Itseltä löytyy Delphin (spiratos fortus :lol: ) testeri läppäriltä, pääseekö sillä pakkoregenerointiin näissä, entä pelaako muuten näitten mersujen kanssa? Itse en ole mersujen kanssa toiminut juuri ollenkaan.

Ja tuo kulkupuoli, miten softalla parannettu 200 vs 220 vs softattu 220 vs 250 vs 320(W211) suhteutuvat toisiinsa, onko isot erot? Eikö 250 vs 320(W211)numeroiden valossa ole aika tasaväkiset mutta entä käytännössä? Softattu 250 pirteämpi kuin vakio 320(W211)?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

220-250 softattuna on eroa sen verran että sen huomaa.
250-211 320 on vähän vaikea verrata kun autot on ihan eri. Itse pidän uudemmasta enemmän, on mukavampi eikä tarvitse koko ajan olla puslia vaihtamassa.
Kulu puolesta 250 softattuna on pirteämpi kuin vakio 320... mutta kuka sitä vakiolla 320 ajelee jos muutenkin softaus mielessä?
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jollainhan niitten merkkikorjaamoiden pitää elää :)
En oo muista tietoinen kuin Isuzun jossain pickupissa merkkivalo kun poltto päällä.
On tosi hyvä kun voisi pitää auton käynnissä niin pitkään että saa polton suoritettua.
Ei mersuissa ole muuta inffoa kuskille kuin vikatila.
Staria tarvitsee että saa polton päälle muuten.
Tai en tiedä ainakaan muita laitteita millä saisi.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

DieselJeans kirjoitti: Su 18.12.2022 12:45
kilander kirjoitti: Su 18.12.2022 11:03 Eihän se hyvää tykkää pätkäajosta.
Ilmoittaa sitten menemällä vikatilaan kun tarpeeksi monta polttoa jäänyt tekemättä ja hiukkasloukun tuhkamäärä ylittynyt.
Joillakin merkeillä moottorin merkkivalo tai hehkun merkkivalo alkaa vilkuttamaan 3. keskeytyneen polttoyrityksen jälkeen jotta kuljettaja jatkaisi maantieajoa kunnes poltto on saatu suoritettua loppuun, näissäkö ei ole kyseistä toimintoa?
Hassua päästöjen vähentämistä...
ajattaa enemmän siis polttaa polttoainetta
enemännn että sen polttamisesta
tulevia päästöjä tulisi vähemmän :roll:
Mökkillä
'
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 955
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Asia ei kyllä liity päästöihin, ainoastaan niiden vähentämiseen, ja kun se on sovittu direktiiveillä hoidettavan tietyin menetelmin, niin sen on toimittava :lol: se mitä sen toimintavan saavuttaa, niin se ei vaikuta päästöihin. Tervetuloa ilmastonmuutokseen
jani k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Pe 22.12.2006 10:09
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jani k »

Miten w213 ohjelmointi? Kokemuksia?
Vaikuttaako kulutukseen adbuen poisto?
Jos poistaa miten järjestelmän tyhjäys
Näyttää kuluttavan vakiona litran enemmän kun ohjelmoituna om651 tuikun ohjelmassa missä on voimaakin reilusti jolla ajoin 100tkm ilman ongelmia vaikka autolla oli ajettu paljon.
W213
MB 400 cdi w211
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Nyt, vihoinkin näytöstäisi, että W213.n saa kunnialla ohjelmoitua.
AdBluella ei ole mitään yhteistä kulutuksen kanssa, nämä järjestelmäthän sijaitseva kokonaisuudessaa pakoputkessa. polttoaineen kulutusreaktio on jo tapahtut. Järjestelmämn voi tyhjätä. Kehotan miettimään tarkasti sen poistoasian.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mulla kyllä kuluttaa vähemmän kuin om651. Kylmä kulutuslisä on suuri tässäkin diesel Mercedeksessä. Mutta 80 kmh teillä ajaa kuivalla kelillä jopa alle 4L näytön mukaan. Loskassa alle 5 L . Vähän se on. 1000 kg iso kuomu kärry perässä 8.5 L. Kohtuullista.

Hienoa Tuikku, odottavan aika oli pitkä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Taikl »

tuikku kirjoitti: Su 29.01.2023 13:21 .
Nyt, vihoinkin näytöstäisi, että W213.n saa kunnialla ohjelmoitua.
AdBluella ei ole mitään yhteistä kulutuksen kanssa, nämä järjestelmäthän sijaitseva kokonaisuudessaa pakoputkessa. polttoaineen kulutusreaktio on jo tapahtut. Järjestelmämn voi tyhjätä. Kehotan miettimään tarkasti sen poistoasian.
Tänään tuli ostettua vm17 213 220D 4matic.
Pirun laiskahan tuo on tuikutetun om651 jälkeen ajella.
Minkäslaisia tehoja tuolta on reservistä vapautettavissa?
201202220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ma 04.05.2020 22:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 201202220 »

Mistä tietää onko 320CDI w220 moottorinohjaus ohjelmoitu joskus vaiei olisiko jotain helppoa keinoa?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Miksi se pitää tietää? Viet auton optimoitavaksi ja jos se on jo ohjelmoitu niin ohjelmoija osaa kyllä kertoa sen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitävällä alustalla 0-100 km/h kiihtyvyysmittaus yleensä kertoo jotain.
oulaistenliikenne.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Star kiinni ja katsomaan livedataa paljonko tulee syöttöä ja ahtopainetta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

201202220 kirjoitti: La 04.02.2023 19:24 Mistä tietää onko 320CDI w220 moottorinohjaus ohjelmoitu joskus vaiei olisiko jotain helppoa keinoa?
Vanhemmassa moottorissa ahtoja vakiona 1,35bar max ja syöttöjä 73mm^3 max.
Uudemmassa suorassa kuutosessa vakiona 1.4bar ja 76mm^3 max

Jos ei nyt ihan törkeästi ole tehty se ohjelma, niin selvä ero pitäisi olla.
On tosin tullut vastaan sellaisiakin tapauksia, joilla mittari näyttää kulutukseksi alle kuutta, tankkausväliltä laskettuna todellinen noin kymmentä.

W213 etenee nyt pienin askelin, mutta etenee.
En vaan vieläkään suostu uskomaan, etteikö sitä CPC-, tai CEPC yksikköä (Central Power Control) saisi moottorinohjauksen puolelta blokattua poikkeen.
Pikkuisen sitä pystyy sörkkimään vaikkapa vediamolla/monacolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
201202220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ma 04.05.2020 22:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 201202220 »

tuikku kirjoitti: Ma 06.02.2023 21:22
201202220 kirjoitti: La 04.02.2023 19:24 Mistä tietää onko 320CDI w220 moottorinohjaus ohjelmoitu joskus vaiei olisiko jotain helppoa keinoa?
Vanhemmassa moottorissa ahtoja vakiona 1,35bar max ja syöttöjä 73mm^3 max.
Uudemmassa suorassa kuutosessa vakiona 1.4bar ja 76mm^3 max

Jos ei nyt ihan törkeästi ole tehty se ohjelma, niin selvä ero pitäisi olla.
On tosin tullut vastaan sellaisiakin tapauksia, joilla mittari näyttää kulutukseksi alle kuutta, tankkausväliltä laskettuna todellinen noin kymmentä.

W213 etenee nyt pienin askelin, mutta etenee.
En vaan vieläkään suostu uskomaan, etteikö sitä CPC-, tai CEPC yksikköä (Central Power Control) saisi moottorinohjauksen puolelta blokattua poikkeen.
Pikkuisen sitä pystyy sörkkimään vaikkapa vediamolla/monacolla.
Tässä suoran kuutosen näköinen tuo muovien alla oleva voimalaite ei taida olla muutettu ahtopaineen perusteella tehoja.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

w211E kirjoitti: Ma 20.03.2023 23:23 mistä saa tuikun ohjelmia ketä niitä tekee?
tuikun ohjelmia tekee nim:tuikku
toivotavasti ainakaan ei kukkan muu omiaan väitä henen tekemiksi,
jos taas on tarkoitus kysä että missä asentaan niin sehän selviää
helpoiten häneltä itseltään kysymällä
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

w211E kirjoitti: Ma 20.03.2023 23:23 mistä saa tuikun ohjelmia ketä niitä tekee? uusimaa kellokoski järvenpää hyvinkää riihimäki?
Hämeenlinna: Turbotehoa.fi
Helsinki: Mb-Lab
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin