Hullun pitkä perä 124?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Hullun pitkä perä 124?

Viesti Kirjoittaja hanomag »

Onkos tuota 124:sta tehty tuollaisella törkeän pitkällä perällä? Tutun tuttu vaan kertoi että olisi tällainen mikä kulkisi reilua kahtasataa 3000 kierroksella. Kulkisi normaalilla tomaatilla, jossa viimeinen pykälä suora 1.

Ei muuten houkuttelisi tuollainen perä, mutta nyt taitaa tulla kohtapian Saksassa kohtuullisesti kilometrejä. Siellä olisi mukava laskea menemään;
1. rajotinta vastaan ajelevien uusien bemujen jne ohi,
2. mustan voimasavun saattelemana 8)

Nykyinen perä on -87 300D:n ASD perä.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

"Pisin" perä W124:ssä on 2,65:1. Löytyy mm. 300 Turbodieseleistä. Tiedä sitten mitä neula näyttäisi, jos sellaisen laittaisi V8:n jatkoksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Peräruuvin pitäisi olla lähemmäs 1,8, jotta se 200Km/h kulku 3000 rundilla olisi mahdollista 15" vanteilla. Ei tule ainakaan mieleen että niin pitkiä olisi, mutta oisko 2,47 tehty viissatkuun?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
aomh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:43
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja aomh »

2.24 välityksinen perä löytyy ainakin w124 400E mallista japanin sekä usa versiosta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

aomh kirjoitti:2.24 välityksinen perä löytyy ainakin w124 400E mallista japanin sekä usa versiosta.
2.65 euroopan versiossa ja 500E:ssä 2.88.

2.65 on pisin mitä 124:sessa on ollut, ja sillä mennään automaatin nelosella 4500 kierroksella sen 200 km/h
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

~5000 kierrosta ja tämä nykyinen 300D ottaa sen 200km/h.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Hanomag kirjoitti:~5000 kierrosta ja tämä nykyinen 300D ottaa sen 200km/h.
???
Ei se huippunopeus siitä pelkkää perää harventamalla nouse, vaan laskee.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Maltillinen perävälityksen pidentäminen voi nostaa huippunopeutta hieman. Jos maksimiteho esim. tulee 4500:ssa niin koneessa on 4500 kohdalla enempi tehoa kuin 5000rpm. Jos perävälitys on 3,46 niin 5000 kierrosta vastaa 177Km/h, jos taasen 3,07 ruuvi niin 4500 kierrosta vastaa 179 Km/h. Vetävät rundit täpöllä tuo vaparikin voi sen 180-190 mennä aitoa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Vastaa Viestiin