Hiipii mieleen epäilys että KD jumittaa päälle ajoittain. Kaasupolkimen alla oleva katkaisija ainakin liikkuu normaalisti ja pikaisella mittauksella siellä jotain elämääkin vaikuttaa olevan. Ilmeisesti KD:n helyt sijaitsee laatikon takapäässä repsikan puolella? Mitä siellä laatikolla pitäisi tapahtua kun poljin painetaan pohjaan, virtapiiri aukeaa vai sulkeutuu? Pystyykö testaamaan ihan vaan virrat päälle ja polkemaan? Laatikon puolelta testaaminenhan kertoo myös sen onko esim releessä vikaa, oletan.
Jumitti nimittäin pienet pykälät päälle, ei vaihda kakkosta isommalle. En kokeillut olisiko isompaa löytynyt jos olisi vedättänyt ihan rajoittajalle asti.
Siitä päättelen ongelman liittyvän KD systeemiin, että kun ajelin autoa tallille hissukseen tuolla kakkosella, niin aina kun hiljensi risteyksiin, laatikko pudotti ykköselle. Sitähän tämä ei ole ennen tehnyt kun ihan ryöminnässä tai sitten täyskaasulähdöissä.
Otin öljypohjan alas, öljyt olivat puhtaat eikä metallia ollut liikkeellä. Suodattimessa tosin oli repeämä siinä reiän kohdalla mistä öljy laatikkoon menee viltterin läpi. Sitten otin venttiilikoneiston irti, mitään näkyvää rojua ei sielläkään ollut, eikä sieltä mitään tullut ulos kun yön yli annoin sen valua tyhjäksi puhtaaseen astiaan.
Joko on paskaa jossain vaihtoventtiilissä, tai vika on tuossa kd:ssä, tiedä hänestä. Pistänkö vaan samantien uudet öljyt ja suodattimen sisään ja lähden testaamaan ilman kd katkaisijaa vai mitä kannattaisi tehdä?
Spekulaatioita ja ideoita otetaan vastaan.