Kickdown systeemi w201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Kickdown systeemi w201

Viesti Kirjoittaja Paja »

Hiipii mieleen epäilys että KD jumittaa päälle ajoittain. Kaasupolkimen alla oleva katkaisija ainakin liikkuu normaalisti ja pikaisella mittauksella siellä jotain elämääkin vaikuttaa olevan. Ilmeisesti KD:n helyt sijaitsee laatikon takapäässä repsikan puolella? Mitä siellä laatikolla pitäisi tapahtua kun poljin painetaan pohjaan, virtapiiri aukeaa vai sulkeutuu? Pystyykö testaamaan ihan vaan virrat päälle ja polkemaan? Laatikon puolelta testaaminenhan kertoo myös sen onko esim releessä vikaa, oletan.

Jumitti nimittäin pienet pykälät päälle, ei vaihda kakkosta isommalle. En kokeillut olisiko isompaa löytynyt jos olisi vedättänyt ihan rajoittajalle asti.

Siitä päättelen ongelman liittyvän KD systeemiin, että kun ajelin autoa tallille hissukseen tuolla kakkosella, niin aina kun hiljensi risteyksiin, laatikko pudotti ykköselle. Sitähän tämä ei ole ennen tehnyt kun ihan ryöminnässä tai sitten täyskaasulähdöissä.

Otin öljypohjan alas, öljyt olivat puhtaat eikä metallia ollut liikkeellä. Suodattimessa tosin oli repeämä siinä reiän kohdalla mistä öljy laatikkoon menee viltterin läpi. Sitten otin venttiilikoneiston irti, mitään näkyvää rojua ei sielläkään ollut, eikä sieltä mitään tullut ulos kun yön yli annoin sen valua tyhjäksi puhtaaseen astiaan.

Joko on paskaa jossain vaihtoventtiilissä, tai vika on tuossa kd:ssä, tiedä hänestä. Pistänkö vaan samantien uudet öljyt ja suodattimen sisään ja lähden testaamaan ilman kd katkaisijaa vai mitä kannattaisi tehdä?

Spekulaatioita ja ideoita otetaan vastaan.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kickdown itsekseen ei toimi ilman ärsykettä kaasuvivustosta tulevalta vaijerilta. Eli jos vaijeri on irti niin kd ei toimi. Luulen siis että vika voi löytyä jostain muualta.

Kickdownia painaessasi laatikon peräliittimeen kulkee virtaa, eli laatikon solenoidin ja releen testaus on siis helppoa.
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

No eikai siinä muu auta kuin ottaa tuo venttiilikoneisto kokonaan auki ja katsoa mikä siellä riivaa. Harmittaa kun hyvä auto on pilattu tällaisella öljykeittimellä mistä ei koskaan tiedä...
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

Venttiilikoneisto putsattu, uudet öljyt ja viltteri, nyt tuntuu toimivan. Vaihtaa niinkuin pitää ja kaikki pykälät löytyy.
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

Nyt panttaa nelosta... vaihtaa kyllä 3 kilometrin kuluttua. Mikä helvetti näitä vikoja tekee mitkä tulee ja menee? Hajoais sitte kerralla kunnolla.

Edit: Paljon tästä vehkeestä kehtaa pyytää loistavine vaihteistoineen...?
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

kysele jarkko s:ältä josko sillä ois joku aavistus vaivasta..
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

Nyt pitää enää vain pakki. Aivan mahtavaa.
Vastaa Viestiin