603 sen syöttöpumpun irroitus
603 sen syöttöpumpun irroitus
elikkäs tässä olis nyt edessä syöttöpumpun irroitus ja lähetys sit pajalle tappien vaihtoon.
tilanne ois nyt se että tiedossa on ne pumpun pidike pultit = eilen otin irti kiinni leikanneesta 200d irti pumpun.
mut nyt lähinnä se et siel alipainepumpun takana oleva 17 pultti onko normaalit kierteet koska eilen siitä toisesta ainakin katkes se pultti
ja se pumpun lukitus ku se samainen 17 tuntu olevan aika tiukassa nii ei sit ajoitus muuttuis siitä mikä on jo ennen irrotusta katottu kohilleen
ja kaikkee muitakin hyviä neuvoja saa annella jos tulee mieleen tuosta pumpun irrotuksesta. asiaa on paljonkin säädöistä et miten niitä tehä mut ite irrotuksesta aika vähän.
tilanne ois nyt se että tiedossa on ne pumpun pidike pultit = eilen otin irti kiinni leikanneesta 200d irti pumpun.
mut nyt lähinnä se et siel alipainepumpun takana oleva 17 pultti onko normaalit kierteet koska eilen siitä toisesta ainakin katkes se pultti
ja se pumpun lukitus ku se samainen 17 tuntu olevan aika tiukassa nii ei sit ajoitus muuttuis siitä mikä on jo ennen irrotusta katottu kohilleen
ja kaikkee muitakin hyviä neuvoja saa annella jos tulee mieleen tuosta pumpun irrotuksesta. asiaa on paljonkin säädöistä et miten niitä tehä mut ite irrotuksesta aika vähän.
Vastakierteet siellä on.juuso he kirjoitti: mut nyt lähinnä se et siel alipainepumpun takana oleva 17 pultti onko normaalit kierteet koska eilen siitä toisesta ainakin katkes se pultti Sad
Ajoituksen joudut kuitenkin muuttamaan isoimmilla elementeillä, joten siitä ei kannata huolehtia. Eipä siinä irroituksessa / asennuksessa oikein muuta ole kuin että muista ostaa uusi pumpun ja lohkon välinen O-rengas, ja tietty polttoaineletkujen banjopulttien alle uudet tiivisteprikat.
onkos sille 17mm pultille muuten mitään momenttia ? juu se lukitustyö kalu on ihan hyvä ainakin joskus bosch:lla on ollu sellaisia, mut en nyt osaa ihan lonkalta sanoo et mistä saa, tosin siihen käy esim 11mm pitkä poranterä tai mis on se istukka osa pitkä ja 11mm paksu. juu pitää se pumppu merkitä mut ku ei se ajoitus sit isoilla tapeilla kuitenkaa ole sama.
45 NMjuuso he kirjoitti:onkos sille 17mm pultille muuten mitään momenttia ? juu se lukitustyö kalu on ihan hyvä ainakin joskus bosch:lla on ollu sellaisia, mut en nyt osaa ihan lonkalta sanoo et mistä saa, tosin siihen käy esim 11mm pitkä poranterä tai mis on se istukka osa pitkä ja 11mm paksu. juu pitää se pumppu merkitä mut ku ei se ajoitus sit isoilla tapeilla kuitenkaa ole sama.
Ennen vanhan pumpun irroitusta kannattaa katsoa millä ajoituksella se kone nyt on, jotta:juuso he kirjoitti:juu pitää se pumppu merkitä mut ku ei se ajoitus sit isoilla tapeilla kuitenkaa ole sama.
a) Tulee varmistettua, että kampiakselin astelukemat pitävät edes suunnilleen paikkansa
b) nokka-akseli tulee oikeaan kohtaan, eli pumppu ei mene 180 astetta pieleen.
Eihän itse pumpussa ole mitään "merkitsemistä".
Pyöräytät koneen siihen kohtaan, jossa se ajoitushahlo näkyy. Tällöin kampi on jotakin 13? astetta JYKK ja nokka on suunnilleen kohdillaan. Elementtipumpun saatuasi pyörität lähes kaksi kierrosta kampea kunnes olet kohdassa ~16 astetta EYKK (tai minkä lukeman se pumppupaja nyt antaakin).
Oliko muuten tuo 17 mm pultti jokin kutoskoneen erikoisuus vai pitäisikö nelosessakin semmonen olla ? Ainakaan en itse muista, että semmosta olisi (vai pitääkö tästä lähteä konetta katsomaan).
Lisää tietoa: www.skg.fi
..
Kyllä ainakin kaikista 124:n OM601-603-moottoreista löytyy tuo "vääränkätinen" pultti..
Jakoketjun kiristin kannattaa irrottaa kokonaisuudessaan (32mm avain), ennen kuin nostaa pumpun pois paikaltaan.
Jakoketjun kiristin kannattaa irrottaa kokonaisuudessaan (32mm avain), ennen kuin nostaa pumpun pois paikaltaan.
w115,123,124,126,210 yms.
Re: ..
Milloin tuo 17 mm pitää irroittaa, ihmettelen vain kun heiluttelin pumppua mutten mihinkään vastakierre 17 mm pulttiin koskenut ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ..
Pumpun hammaspyörän pulttia löysätään ennen ketjun kiristimen irrotusta. Kiristimen irrotuksen jälkeen ketjupyörän pultti pois ja vedetään pumppu taaksepäin. Samalla työnnetään putkenpätkä hammaspyörän läpi, jotta se ei putoa alas.veskola kirjoitti:Milloin tuo 17 mm pitää irroittaa, ihmettelen vain kun heiluttelin pumppua mutten mihinkään vastakierre 17 mm pulttiin koskenut ?
Lyhyesti:
Merkkaa pumpun asento-alipainepumppu irti-Ennakko kohdalleen-löysää pumpun + ketjupyörän pultteja- ketjunkiristin irti-lukitse pumppu-vedä pumppu pois.
Re: ..
Jos pumpun ottaa kokonaan irti moottorista, niin silloin tuo vastakierrepultti on pakko irrottaa. Pumppua voi kyllä heilutella, vaikka tuo pultti on kiinni, ei kuitenkaan irtoa mihinkään, koska ennakonsäädin on kiinni.veskola kirjoitti:Milloin tuo 17 mm pitää irroittaa, ihmettelen vain kun heiluttelin pumppua mutten mihinkään vastakierre 17 mm pulttiin koskenut ?
Re: ..
Nyt tämä on selväJP74 kirjoitti:Jos pumpun ottaa kokonaan irti moottorista, niin silloin tuo vastakierrepultti on pakko irrottaa. Pumppua voi kyllä heilutella, vaikka tuo pultti on kiinni, ei kuitenkaan irtoa mihinkään, koska ennakonsäädin on kiinni.
...täytyy vielä harjoitella joskus kun jaksaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
muistaako joku mites sen jutun kanssa oli , eli ennakkoa kun säädetään pumpusta . Mihin kohtaan kannatti laittaa että säätövara riittää molempiin suuntiin ? , oliko sopivaa laittaa lähelle lohkoa vai kohti lokaria, vai siihen keskelle pumppu siis käytetään irti...
ei muista enää ite kun kerran 2 vuodessa noita irroittelee
ei muista enää ite kun kerran 2 vuodessa noita irroittelee