Vitolator kirjoitti:Kertokaas nyt paras tapa puhdistaa suuttimenrunko ja oletteko tulpanneet puhdistuksen ajaksi suuttimen reijän kun suihkitte ja hinkaatte?
Tarkoitatko niksutin uusilla suuttimen kinnikkeillä sitä alumiinikeinua joka pitää suutinta pultin alla paikallaan? Muistakaa kertoaa millä olette putsanneet suuttimen reijän, se on oleellinen tieto meille monille, ketkä eivät ole hommaa aiemmin tehnyt.
Kun uusi tiivisteprikka laitetaan viettekö sen esim pienellä ruuvimeisselillä suutinreijän pohjalle vai tuleeko se suoraan suuttimeen kiinni?
Itse tein W639 115cdi:n vastaavan rempan viime viikolla, puhdistin suutinrungon mekaanisesti suurimmalta osin(sellainen kapea pakkelilasta oli kätevä).
Muoviosaan(se joka sisältää solenoidin) käytin ksyleeniä ja asetonia runko-osaan. Tuli vain mieleen, onko joku kokeillut kylmäspraytä runkoon??? Voisi olla kokeilun arvoinen ajatus...
Minulla vuosi kaksi, mutta tottakai ne taaimmat=ahtain paikka. Päätin ottaa kaikki suuttimet irti ja samalla venttiilikoppa pois. Oli helpompi putsata irrallaan ja samalla sai vaihdettua tiivisteet koppaan ja huohottimeen.
Kävin ennen remonttia ostamassa 5mm poranterän pit. n.140mm. ja M6 kierretapin pohjareiälle, myöskin pitkänä. Ihan käsin pyörittämällä puhdistin kierteet vuoroin tapilla vuoroin poranterällä.
Kolot putsasin samoin asetonilla/rätillä joka oli kiedottu 16mm. poranterän ympärille.
Se kiinnityskeinu on muuttunut vuosien varrella nelisen kertaa, omassa taitaa olla jo teräksinen(aikaisemmin alumiiniä)
Tiivisteprikka menee joko rungon mukana tai irrallaan...kyllä se paikkansa löytää.
Hintaa rempalle tuli seuraavasti: poranterä+kierretappi n.65€,tiivisteet+pultit+rasva(OEM) n.65€
Omaa aikaa kului reilusti, koska oli ensimmäinen kokemus Vitosta eli kaikkiaan n. 5-6tuntia