CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Suutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

nautseri kirjoitti:
Ainakin Kajaanissa kävi nopsaan ,kun oli suojat pois jo valmiiksi päältä.
Heillä on oikea irroitus työkalu ja ei mennyt montaa minuuttia kun jo suutin oli iti.
Joo.
Kävin vaihdattamassa väyrysen suhisevan suuttimen tiivisteen pajalla. Asentajalla oli mersun oma työkalu suuttimen irrottamiseen.
Lähinnä muistutti liukuvasaraa mutta huomattavasti tukevampaa tekoa.

En lähtisi nitkuttamalla tai käynnistelemällä noita irroittelemaan... :roll:

Niin siiis neljän hehkun vaihto ja suuttimen tiivisteen vaihto maksoi 80,-€. Oven päällä ei lukenut Veho :wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Vaihdoin vitoon suuttimen alapään tiivisteen.Vuodon ilmenemisen jälkeen ajettu auto kotiin n350km.Ei muuten vuotanut kuin kylmänä.Pikeä oli kertynyt vähän,kiinnitys pulttikin oli vielä näkyvissä.Selvitin täältä kaikki ohjeet ja aloin hommiin.Imusarja + suojat irti,Imusarjassa yhdenpultin vasta "mutteri" joka oln valettu muoviin alkoi pyöriä tilassaan.Poikkaisin dremellillä pultin.Laitoin kasauksen yhteydessä siihen läpipultin.suutimenkiinnitys ruuvia auki n 10mm ja auto käyntiin 10min, sitten vähän kaasuttelua niin suutin nousi ylös sen 10mm.Vuoto ei silti lisääntynyt vaikka oli noin irti. Äänet oli pikkasen traktorimaiset kun imusarja oli vähän vapaammin virtaava sekä takaisin kierrätys kanava auki.Savuskin aikas lailla :wink: Veholla 2 tiivistettä + 2 pulttia makso yht 6e. Reijän putsaus olikin aika kinkkinen kun reikään ei ilman peiliä + taskulamppua nähnyt. Ruuvimensselillä ja kankaalla pyörittelin. Reikä näytti lopuksi siistiltä.Suuttimen tiivistyspinnassa oli syöpymää muttei koko tiivistyspinnan leveydellä.Puhdistin hiomapaperilla kevyesti, hiomatta syöpymää pois.Kiinnityspultin reiän puhjaan ei minun kierretappi ylettynyt.Tein vanhan pulttiin kylkeen uran puhdistusta varten.Uutta pulttia lyhennin 1mm, muuten olis pohjannu.(likaa jäi pohjalle) Koe käyttö ilman imusarjaa - ei vuotanut. Kiitos taas foorumilaisille hyvistä ohjeita.
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

purde kirjoitti:Olis tällänen ulkomainen pulju, jossa pelkkä kalvain 98 puntaa? ja setti 145 puntaa?

http://www.uniteddiesel.co.uk/diesel_en ... oducts/12/

En ole tilannut tuolta, mutta tarvetta olisi tuollaiselle kalvain/puhdistus setille, hinta on huomattavasti halvempi mitä olen kuullut puhuttavan/huhuttavan esim. vehon kalvaimesta/työkalusta joka maksaa n. 1000e :shock:

Itse tekemällä työkalu tai jos löytyis käypänen työkalu jostain kalvain sarjasta?? Hmmmm... :roll: kimppatilaus?
Biltema??
Avatar
jatakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 20.07.2004 21:27
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Minulle paikallisen diisel korjaamon kaveri sanoi että nuo suuttimet pitää vielä jälki kiristää. Elikkä rempan jälkeen ajaa lämpimäksi ja sen jälkeen antaa jäähtyä puoli kylmäksi, suuttimen kiristys pultti löysälle ja takas kiinni 7nm plus 90 astetta. Tällä lääkkellä ainakin itsellä pitänyt suuttimet, yksi korjattu paikallisessa ja yhden tein jopa itse...puuta koputtaen... :D
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Noiden venyvien pulttien moneen kertaan kiristely... :shock:
Ei varmasti ainakaan kannata käyttää "uutta" astesuositusta kiristyksessä :!:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Onko tuohon suuttimen pultin momenttiin tullut muutoksia, kun veholta sanottiin 7nm ja kaksi kertaa 90 astetta?

Kun jakoputki otetaan suuttimesta irti otetaanko se ylemmästä vai alemmasta kohtaa irti? Mistä voi ostaa suuttimen tulevaa rasvaa, muu kuin veho?

Vuoto ei näytä olevan paha ja suuttimen pulttikin aukesi helposti ja paikat ovat vielä melko puhtaassa kunnossa.

Lähteekö se suuttimenpultin keinukappale ihan nostamalla pois vai mikä siinä on idea?
W638 CDI
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Vitolator kirjoitti:Onko tuohon suuttimen pultin momenttiin tullut muutoksia, kun veholta sanottiin 7nm ja kaksi kertaa 90 astetta?

On, aiempi 7 Nm + 90 astetta, jotkut tuntuvat nyt kiristävän siltä väliltä, jottei kierteet korkkaa.

Kun jakoputki otetaan suuttimesta irti otetaanko se ylemmästä vai alemmasta kohtaa irti? Rail-putkesta. Mistä voi ostaa suuttimen tulevaa rasvaa, muu kuin veho? En tiedä.


Vuoto ei näytä olevan paha ja suuttimen pulttikin aukesi helposti ja paikat ovat vielä melko puhtaassa kunnossa.

Lähteekö se suuttimenpultin keinukappale ihan nostamalla pois vai mikä siinä on idea? Sormin nostamalla
W203CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Okei kiitos, eli otin väärästä päästä auki, suuttimen puolelta. Lähtihän se suutin vihdoinkin, kyllä sai nitkuttaa, kylmä kone.

Onko se tiivisteprikka nyt enismmäinen asia joka pitää saada kaivettua ylös suuttimen montusta?

Tuleeko tuo syöttöputkikin suuttimen tai rail tangon päähän tiettyyn momenttiin ja jos niin mihin?

Huomenna sitten hakemaan veholta rasvaa jos sitä sinne kuuluu laittaa..
W638 CDI
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Vitolator kirjoitti:Okei kiitos, eli otin väärästä päästä auki, suuttimen puolelta. Lähtihän se suutin vihdoinkin, kyllä sai nitkuttaa, kylmä kone.

No sama kait se periaattessa kummasta päästä irroittaa.

Onko se tiivisteprikka nyt enismmäinen asia joka pitää saada kaivettua ylös suuttimen montusta? On, putsaile sitten monttua esim 15 mm läpimittaisella puukepillä kunnes kiiltää. Katso lampulla onko tasainen pohja, vaikka kyllähän se kupariprikkakin vähän muotoutuu.

Tuleeko tuo syöttöputkikin suuttimen tai rail tangon päähän tiettyyn momenttiin ja jos niin mihin? 611/612 moottoreissa 25 Nm (vanha putki)
(20 Nm jos uusi putki.) 646 moottorissa 11 Nm + 70 astetta.

Huomenna sitten hakemaan veholta rasvaa jos sitä sinne kuuluu laittaa..

joo, kyllä kuuluu laittaa, mutta ohuelti eikä kärkeen eikä kuparitiivisteeseen
W203CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Eli purkki crc:tä ja puukeppi ja rätinpalasilla hinkaten, miten muuten sen prikan saa sieltä ylös jos on palanut kiinni?
W638 CDI
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

Morjens, pakko kantaa korteni kekoon...
Sunnuntaina vaihdoin suuttimen pohjatiivisteen omaan -99 w202 200cdi ja osat hain kahteen suuttimeen eli , pohjatiivisteet, pultit ja uuden malliset kiinnikkeet!! Kehoittivat Savonlinnan Dieselperteillä vaihtamaan ehdottomasti kiinnikkeet uudempiin malleihin ja tuo pulttien kiristys 0.7kg ja 180astetta.
Aluksi reipasta ajoa että kone on varmasti kuuma , sitten noin 1h pien poistoa suuttimen ympäriltä, jossa myös hyvänä apuna kuumailmapuhallin..
Kun sain suuttimien ypäristön puhtaaksi niin mylly käymään..ja ainakin ykkös pytty sutskutti suuttimen juuresta ja reilusti!! no vähän kangasrättiä suuttimen ympätille ja maantielle.. reilusti vedätystä ja taas konekuumana pajaan, suuttimen pultti auki ja suutin varovasti vänkäraudalla avittamalla ylös, lähti silleen nahkeasti, mutta kuitenkin kohtuu vähällä voimalla irti.. ja pikeä riitti suutinrungon ympärillä, tiiviste tulikin suuttimen mukana ylös.
Suuttimen puhdistus ja kiinnityspultin kierteiden puhdistus ja uudella tiivisteellä kasaan rasvan kanssa, pultin kiristys ( tuntuu muuten onnettoman kevyesti olevan koko suutin kiinni) ja käyntiin ja ihmeiden aika ei ollutkaan ohi .. moottorihan lopetti sutskuttamisen!! pitänee nyt seurailla lähiaikoina ilmeneeko vuotoa lisää.. onhan mahdollista että noilla kilometreillä ( 540tkm) suuttimien pohjia on työstetty jo kalvaimella, silloin pitäisi olla paksumpi pohjatiiviste.. no sitten vaihdetaan jos alkaa taas vuotaa..
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Kertokaas nyt paras tapa puhdistaa suuttimenrunko ja oletteko tulpanneet puhdistuksen ajaksi suuttimen reijän kun suihkitte ja hinkaatte?

Tarkoitatko niksutin uusilla suuttimen kinnikkeillä sitä alumiinikeinua joka pitää suutinta pultin alla paikallaan? Muistakaa kertoaa millä olette putsanneet suuttimen reijän, se on oleellinen tieto meille monille, ketkä eivät ole hommaa aiemmin tehnyt.

Kun uusi tiivisteprikka laitetaan viettekö sen esim pienellä ruuvimeisselillä suutinreijän pohjalle vai tuleeko se suoraan suuttimeen kiinni?
W638 CDI
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Vitolator kirjoitti:Kertokaas nyt paras tapa puhdistaa suuttimenrunko ja oletteko tulpanneet puhdistuksen ajaksi suuttimen reijän kun suihkitte ja hinkaatte?

Tarkoitatko niksutin uusilla suuttimen kinnikkeillä sitä alumiinikeinua joka pitää suutinta pultin alla paikallaan? Muistakaa kertoaa millä olette putsanneet suuttimen reijän, se on oleellinen tieto meille monille, ketkä eivät ole hommaa aiemmin tehnyt.

Kun uusi tiivisteprikka laitetaan viettekö sen esim pienellä ruuvimeisselillä suutinreijän pohjalle vai tuleeko se suoraan suuttimeen kiinni?


Itse tein W639 115cdi:n vastaavan rempan viime viikolla, puhdistin suutinrungon mekaanisesti suurimmalta osin(sellainen kapea pakkelilasta oli kätevä).
Muoviosaan(se joka sisältää solenoidin) käytin ksyleeniä ja asetonia runko-osaan. Tuli vain mieleen, onko joku kokeillut kylmäspraytä runkoon??? Voisi olla kokeilun arvoinen ajatus...
Minulla vuosi kaksi, mutta tottakai ne taaimmat=ahtain paikka. Päätin ottaa kaikki suuttimet irti ja samalla venttiilikoppa pois. Oli helpompi putsata irrallaan ja samalla sai vaihdettua tiivisteet koppaan ja huohottimeen.

Kävin ennen remonttia ostamassa 5mm poranterän pit. n.140mm. ja M6 kierretapin pohjareiälle, myöskin pitkänä. Ihan käsin pyörittämällä puhdistin kierteet vuoroin tapilla vuoroin poranterällä.

Kolot putsasin samoin asetonilla/rätillä joka oli kiedottu 16mm. poranterän ympärille.

Se kiinnityskeinu on muuttunut vuosien varrella nelisen kertaa, omassa taitaa olla jo teräksinen(aikaisemmin alumiiniä)

Tiivisteprikka menee joko rungon mukana tai irrallaan...kyllä se paikkansa löytää.

Hintaa rempalle tuli seuraavasti: poranterä+kierretappi n.65€,tiivisteet+pultit+rasva(OEM) n.65€
Omaa aikaa kului reilusti, koska oli ensimmäinen kokemus Vitosta eli kaikkiaan n. 5-6tuntia
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Kiitokset hyvästä vastauksesta. Yksi asia vielä mietityttää, eli kun otin suutinputken irti suuttimen puolelta, niin tosiaan löystyi myös suuttimen päässä oleva kierrenippa, eli onkohan sille jokin oikea momentti vai vain kiinni asento.

Harmittaa kun avasin ns. väärästä päästä.
W638 CDI
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Minä käytin puhdistukseen forten air intake cleaneria, on hyvää tavaraa! Vähän suihkasee esim. runkoon, odottaa hetken niin saa pyyhkiä rätillä liuenneen töhnän pois (toki muutamaan kertaan em. proceduuri). Ohuempi tönkä suorastaa haihtui pois... en mä laittanut mitään tukkeeksi suutimen reikään, cleaneria rättiin, rätti puutapin ympäri ja hankausta.

Ainoo nega tuolle cleanerille on aivan törkee hinta :twisted:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Nyt olisi kierre puhdistettu ja suuttimenpesä, vielä kun saisi sen kupari tiivisteen ylös, onko hyvää kikkaa siihen?
W638 CDI
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Vitolator kirjoitti:Nyt olisi kierre puhdistettu ja suuttimenpesä, vielä kun saisi sen kupari tiivisteen ylös, onko hyvää kikkaa siihen?
Paineilma ja vaikka sopiva meisseli ja vähän koputtelua tiivisteeseen.
Ei kovaa.
Tiivisteen ulkoreunaa voi putsata /raaputtaa uklokehältä terävällä piikillä,sieltä yleensä tarttunut pien kanssa kiinni.

Juuri tuon tiivisteen/prikan pohja tulee olla ehjä ja tasainen.
Siihen tarvitaan kalvainta ,jolla varovasti pohja oikaistaan,muuten
on aika turhaa touhua vain vaihtaa tiiviste. :!:
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Lähti paineilmalla tiiviste ja pohja on kuin uusi, puhdistuksen jälkeen. Vuoto ei ollu kerennyt pahaksi.
W638 CDI
Avatar
dante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 15.10.2008 16:48
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja dante »

Tuohon ruuvin ja suuttimen reiän putsaukseen oon miettiny,että käviskö sopivan kaliberin aseen puhdistuspuikot miten hyvin tarkotukseen?
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Vielä yksi kysymys :D

Eli mihin kohdin rasvaa levitetään suuttimen rungossa, täytetäänkö suuttimessa oleva ura rasvalla?

Koko matka paitsi suuttimen kärki ja tiivisteen alus?
W638 CDI
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Koko matka, paitsi suuttimen kärki ja tiivisteen alus?
Nåin
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Mikä se oikea momentti nyt on, eli 7nm 2 x 90 astetta, vai vain kerran 90 astetta?

Mistä noin pienen momenttiavaimen löytää, näyttää alkavan 20nm ylöspäin perinteiset isot momenttiavaimet.
W638 CDI
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Vitolator kirjoitti:
Mistä noin pienen momenttiavaimen löytää, näyttää alkavan 20nm ylöspäin perinteiset isot momenttiavaimet.
Stahwilleon käytössä töissä, näkyy ainakin tammerdieseliltä saavan niin varmaan muistakin vastaavista puljuista... hinta on varmaankin aika posketon,jos arvata pitää...

EDIT: näkyy löytyvän myös 6-50 Nm vehje...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Vitolator kirjoitti:Mikä se oikea momentti nyt on, eli 7nm 2 x 90 astetta, vai vain kerran 90 astetta?

Mistä noin pienen momenttiavaimen löytää, näyttää alkavan 20nm ylöspäin perinteiset isot momenttiavaimet.
Vanha suositus 7 Nm + 90 astetta. Ilmeisesti havaittu ettei pidä tarpeeksi kauaa, joten uusi suositus 7 Nm + 90 +90, mutta jossain topicissa vihjailtiin että riskinä kierteiden korkkaus. Itse käytin tuota vanhaa ja toimii vielä 2 vuoden ja 50 tkm jälkeen. Ehkä 7 Nm + 90 + 45 ois sopiva kompromissi.

Kyllä Biltemastakin löytyy 4 - 20 Nm:n momenttiavain 60 egellä, tiedä sitten miten tarkka pitkän päälle.
W203CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Homma tuli kuntoon, näillä näkymin. Momentiksi laitoin tuon 7nm + 90 + 45 astetta. Olihan tuossa ihmettelyä ja puuhaa, kun ekaa kertaa teki, mutta nyt osaa tuonkin jatkossa. Kiitokset kaikille ohjeista ja neuvoista.

Puhdistaminen on tuossa tosiaan se aikaa vievin homma. Muuten homma on simppeli, mutta eka kerta on aina eka kerta, ja vuoto ei ollut omalla kohdallani kerennyt pahaksi.

Motonetistä löytyi sopiva momenttiavan hintaan 30e, uskoisin että ajoi asiansa.
W638 CDI
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Tyhmä kysymys, mutta missä "olomudoissa" toi piki on, kun suutin alkaa vuotaa?? Sulaako se yhtenäiseksi möykyksi?
Mitään erikoista en ole havainnut käynti äänessä, mutta yhden suuttimen kolossa oli pientä mustaa "raetta", eli ei ollut kiinteätä pikeä :oops:
Eli jos tuollaista raetta sieltä löytyy, niin pitäisikö alkaa suunnitella tiivisteen vaihtoa?
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Ebayssa on tällainen suuttimenirrotustyökalu, kokemuksia?

http://cgi.ebay.de/Auszieh-Werkzeug-f-M ... 5639dc8286

Miksi kaksi eri tapaa irrottaa suutin, toisessa työkalu tulee kiinni puretun suuttimen kierreosaan?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

esukki kirjoitti:Ebayssa on tällainen suuttimenirrotustyökalu, kokemuksia?

http://cgi.ebay.de/Auszieh-Werkzeug-f-M ... 5639dc8286

Miksi kaksi eri tapaa irrottaa suutin, toisessa työkalu tulee kiinni puretun suuttimen kierreosaan?
Jos suutin ei liikahda yhtään, voi se haarukkapala olla hankalaa ottaa irti? Ja kierteeseen työkalun saa aina kiinni...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Kumpi on oikea tiiviste, numero 70 vai 71?

http://munkuvat.net/galleria/displayima ... lsize.html
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Liukuvasara ei ole kaksinen värkki suuttimen irrotukseen jos se on pahasti jumissa.

Tiivisteprikka on numero 70.
Vastaa Viestiin