En juurikaan itse autoista tiedä, niin sillä kyselen apuja
W211 perän stefat
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su 06.07.2025 19:05
W211 perän stefat
Moi! Ongelmana, että -02 W211 kuskin puolen perän stefa vuotaa. Onko hankala itse korjailla? Korjaamolta sanoivat tonnin hommaksi kun käytin korjausarviossa, voiko pitää paikkaansa?
En juurikaan itse autoista tiedä, niin sillä kyselen apuja
En juurikaan itse autoista tiedä, niin sillä kyselen apuja
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 89
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: W211 perän stefat
ovoko.fi
Tilaat ehjän perän puolasta. Tavaran alkuperä voi olla mitä vaan.
Tilaat ehjän perän puolasta. Tavaran alkuperä voi olla mitä vaan.
Viimeksi muokannut Raumalainen, Su 06.07.2025 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
08 Clk 220
Re: W211 perän stefat
Kyseessä lienee takavetoinen? Stefahan voi olla oikeasti rikki, mutta...
Suurin syy miksi mersuissa yleensäkään perän stefa vuotaa, on tukkeutunut huohotin, joka löytyy murikan päältä. Jos nyt en väärin muista, niin siellä on päällä muovinen korkki, joka lähtee kampeamalla pois ja sitten rööriä pääsee putsaamaan. Se on rakenteeltaan semmonen, että mitään ei saa läpi asti työnnettyä kun tulee seinä vastaan, mutta mielikuvitusta käyttäen esim. vähän ronkkimalla, kliinerillä, puhaltamalla tms. Öljyt kannattaa vaihtaa samalla, kun niitä tuskin muutenkaan on lähiaikoina vaihdettu.
Sitten vähemmän tieteellinen vinkki:
Itselläni ei vielä huohottimen putsaus hikoilua täysin lopettanut, mutta sitten kun vaihdoin sisään Redline 75w90NS öljyt, niin yhtään hikoilua ei enää ilmaantunut 120tkm ja 6v aikana mitä auto minulla tuon jälkeen oli. En tiedä oliko kyse siitä, että öljy oli aiemmin lirumpaa, vai että sisältääkö Redline jotain sellaista, joka elvyttää tiivisteitä. Sanottakoon myös vielä loppuun, että Redlinestä ei löydy mersun luokituksia. Omat kokemukset noista ko. öljyistä vuosien varrella ovat vaan sen verran hyviä, että uskallan kyllä työntää niitä mihin vain sellaiseen paikkaan, jossa on vain metallia metallia vasten ilman kitkapintoja, hydrauliikkaa tms.
Suurin syy miksi mersuissa yleensäkään perän stefa vuotaa, on tukkeutunut huohotin, joka löytyy murikan päältä. Jos nyt en väärin muista, niin siellä on päällä muovinen korkki, joka lähtee kampeamalla pois ja sitten rööriä pääsee putsaamaan. Se on rakenteeltaan semmonen, että mitään ei saa läpi asti työnnettyä kun tulee seinä vastaan, mutta mielikuvitusta käyttäen esim. vähän ronkkimalla, kliinerillä, puhaltamalla tms. Öljyt kannattaa vaihtaa samalla, kun niitä tuskin muutenkaan on lähiaikoina vaihdettu.
Sitten vähemmän tieteellinen vinkki:
Itselläni ei vielä huohottimen putsaus hikoilua täysin lopettanut, mutta sitten kun vaihdoin sisään Redline 75w90NS öljyt, niin yhtään hikoilua ei enää ilmaantunut 120tkm ja 6v aikana mitä auto minulla tuon jälkeen oli. En tiedä oliko kyse siitä, että öljy oli aiemmin lirumpaa, vai että sisältääkö Redline jotain sellaista, joka elvyttää tiivisteitä. Sanottakoon myös vielä loppuun, että Redlinestä ei löydy mersun luokituksia. Omat kokemukset noista ko. öljyistä vuosien varrella ovat vaan sen verran hyviä, että uskallan kyllä työntää niitä mihin vain sellaiseen paikkaan, jossa on vain metallia metallia vasten ilman kitkapintoja, hydrauliikkaa tms.