Joo elikkä omassa ”harraste” autossa (97 vuoden väyrynen) tuli semmosta ongelmaa, että ajossa alko ovet itestää menemää lukkoon ja aukeemaan. Välillä jopa rämppäs vaan ylös ja alas ja uudelleen.. no nyt pari viikkoa jaksoin kahtoa vikaa ja auto alko tehä semmosta että ei saa mitenkään vaikutettua lukkojen asentoon. Tällä hetkellä on vaan etuovet lukossa kun sai avaimella pesästä käännettyä mutta takaovissa ei ole lukkopesiä ja nappeja ei saa painettua alas kun ne puuttuu. Palaneen kärykin pariin otteeseen tullut nokkaan. Nyt kun sitä hajua haistelin päivän verran nii mankka meni pimeeksi eikä herää millään. Onko kellään muulla ollu tämmöstä ongelmaa ja jos on ollu nii missä vika on ollu? Apua tarvis äkkiä kun kaupungissa asun ja viellä semmosessa kaupunginosassa missä kateelliset vie tähenkin keulasta
Niin ja autossa on siis sähkönen keskuslukko kauko-ohjaimella..
No tuollaisesta viasta ei ole kokemusta mutta minulla on facelift-malli ja siinä on paineilma/alipaine-toiminen keskuslukitus jonka kompressori sijaitsee takapenkin alla. Toki se kompressori toimii sähköllä ja voi kärähtää.
Siis joo voi olla että selitin epäselvästi mut alipaine pumpulla on joo joka toimii sähköllä.. mutta siis avaimesta kun painaa niin pumppu naksuu ja vilkut vilkkuu mutta mitään muuta ei tapahdu.
Jimpsu kirjoitti: ↑Ke 19.03.2025 16:55
Siis joo voi olla että selitin epäselvästi mut alipaine pumpulla on joo joka toimii sähköllä.. mutta siis avaimesta kun painaa niin pumppu naksuu ja vilkut vilkkuu mutta mitään muuta ei tapahdu.
Naksuuko vielä jos ottaa pumpun liittimen irti? Jos se on jumissa...?
Pumpusta hiilet loppu tahi sitten pumppu kärähtänyt. Minun Väykyn alipainepumpusta vuosia sitten oli hiilet loppunut ja lisäksi kärähtänyt. En muista mitä kaikkea hauskaa se teki kun yritti ovia lukita ainakin vilkut ja taisi sisävalotkin vilkkua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Pitää päivällä jatkaa tutkailuita ja mulla nyt pahimmat oireet on nuo että rämppäs itestää auki ja kiinni ja mankalta katos virta. Nyt ei tiesti toimi enää ollenkaa keskuslukko.. Pitää varmaa ekaks kattoo sulakkeet ettei vaa oo se mankan vika sielä ja otan sen pumpun pöydälle syyniin.
Jimpsu kirjoitti: ↑La 22.03.2025 23:49
Nyt on vikaa paikannettu ja alipaine pumppu on sökö. Ihmetyttää vaan että miks mankka ja pissapojan pumppu lopetti samalla toimintansa…
Jospa siellä on jossakin saman sulakkeen takana nuo kaikki?
En ainakaan paikantanut semmoista sulaketta, mutta nyt on uusi alipaine pumppu tuloillaan nii jos vika sillä korjautuu niin tämän aiheen parissa tuskin tulee oltua nii kiitos kaikille avustaneille!