W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MSAKPO
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 21.03.2024 18:27

W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MSAKPO »

Tuli tuossa pari viikkoa sitten hommattua moinen laitos nelikkona. Tilaisin eFlexfuel sarjan ja sieltä ilmottelivat että on yhteensopiva sarja, mutta suuttimissa ei välttämättä kapasiteetti riitä. Sitten heräskin kysymys että mistäs sitten semmoset suuttimet missä kapasiteettiä riittäs?
Hirveen nihkeesti löyty kuukkelilla mitään asiaan liittyvää.
Jos jollain löytyy asian suhteen kokemusta/näkemystä niin ideoita otan mielellään vastaan
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MSAKPO kirjoitti: Ma 25.03.2024 20:54 Tuli tuossa pari viikkoa sitten hommattua moinen laitos nelikkona. Tilaisin eFlexfuel sarjan ja sieltä ilmottelivat että on yhteensopiva sarja, mutta suuttimissa ei välttämättä kapasiteetti riitä. Sitten heräskin kysymys että mistäs sitten semmoset suuttimet missä kapasiteettiä riittäs?
Hirveen nihkeesti löyty kuukkelilla mitään asiaan liittyvää.
Jos jollain löytyy asian suhteen kokemusta/näkemystä niin ideoita otan mielellään vastaan
Tuonne https://www.finjector.com/ kun otat yhteyttä
Mökkillä
'
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Katselet vaikka värin perusteella, mitkä siellä on paikallaan. Näillä kyllä ajellaan vakio suuttimilla ihan e85, ilman mitään bokseja, hiukan voi laihalle vetästä, jos rajusti ajelee :lol:

Tuosta löytyy numeroa ja väriä, sekä kokoa

https://www.injectorplanet.com/collecti ... cedes-m112


Melko kallis setti tulee, jos suuttimetkin vaihtaa. Ei ole kyllä mitään järkeä :D ainakaan jos taloudellisesti ajattelee :think:
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Tiedossa on yksi samanlainen jossa toi sarja on toiminut jo pari vuotta ilman ongelmia. Ainahan voi katella isommat suuttimet jos haluaa,
Mutta ei normiajolla pitäis olla tarvetta.
MSAKPO
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 21.03.2024 18:27

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MSAKPO »

Kiitoksia vinkeistä. Tänään sain asennettua flexfuelin. Tankkasin 70/30 suhteella kuten valmistaja suositteli ja jo antoi täys kiihdytyksessä vikakoodin sovellukseen suuttimista. Fyysisesti en kyllä huomannut mitään. Pitää nyt kotvan seurailla että miten käyttäytyy ja kun kelit lämpiää niin kokeilla myös pelkällä 85 ajoa. Kahtelee sitten niitä suuttimia jos tuntuu että on tarvis
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Orlov kirjoitti: Ma 25.03.2024 22:00
Melko kallis setti tulee, jos suuttimetkin vaihtaa. Ei ole kyllä mitään järkeä :D ainakaan jos taloudellisesti ajattelee :think:
Tuo suutinsetti on vielä se halpa osuus mutta ne pakoputket ja konerempat käy kalliiksi. Eikä se E85 ole edes halpaa.

Meillä kokeiltiin 40 000km saksalaisessa autossa ja pakoputkia meni kuin leipää ja raaka viina haisi tallissa aina kun käynnisti. Nyt se sa...nan FlexFuel saa olla ihan itsekseen siellä konehuoneessa.

Pakoputkenpää oli ruosteesta punainen vaikka autolla oli juuri tultu 150km matka-ajosta.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MSAKPO kirjoitti: Ke 27.03.2024 19:21 Kiitoksia vinkeistä. Tänään sain asennettua flexfuelin. Tankkasin 70/30 suhteella kuten valmistaja suositteli ja jo antoi täys kiihdytyksessä vikakoodin sovellukseen suuttimista. Fyysisesti en kyllä huomannut mitään. Pitää nyt kotvan seurailla että miten käyttäytyy ja kun kelit lämpiää niin kokeilla myös pelkällä 85 ajoa. Kahtelee sitten niitä suuttimia jos tuntuu että on tarvis
Suutimet jos on jatkuvasti/vähänväliä täydellä pulsilla "sellälään"
niin jonkin ajan päästä tupaavat hajomaan,
toinen juttu mitä suutimien loppumiseta helposti tulee on laihlele meno,
täydellä rasituksella mistä pahimillan seuraa kaikkea "kivaa" sulamista ym ,
se miten pitkään kestää voi olla että vaikka kuinka pitkään,
käytöstähän se lopulta on kiinni
ja lopultahan kaikki joskus hajoaa muutenkin
Mökkillä
'
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onko K moottorin suuttimet isommat?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 M112 mahdollista suutin ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Orlov »

MouTine kirjoitti: To 28.03.2024 07:36 Onko K moottorin suuttimet isommat?
Kyllä, muistaakseni 25% enemmän tuottoa, kun noita laskin. Pitäs toimia e85 kanssa hyvin vaparissa. Joskus meinasin itsekin kokeilla, mutta on taloudellisesti niin turhaa ja kallista, ettei maksa vaivaa :lol:
Vastaa Viestiin