Abs

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lang300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: To 02.04.2015 16:45

Abs

Viesti Kirjoittaja lang300 »

Hei.kohta pitäs viiä leimalle.w126.apsi alkaa palamaan kun lähtee ajamaan..anturit mitattu noin1300 kumpikin etu puoli.. Taka anturi 650.eli onko takanen vaihtokunnossa
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Abs

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

En nyt muista mitä arvot pitäisi olla mutta miten muuttuu, kun pyörää pyörittää? Uusia antureita on huonosti saatavilla.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
lang300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: To 02.04.2015 16:45

Re: Abs

Viesti Kirjoittaja lang300 »

Kävin pyörittään renkaita
1305-pyöritys 1310-1320 vasen
1270-pyöritys 1260-1280 oikea
640 tyhjäkäynnillä taka
pyöri .ihan hyvää vauhtia.ei muutosta
Eli onko takanen rikki
Koko talven oon yrittäny löytää antureita.kiven alla on
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Abs

Viesti Kirjoittaja Karel »

lang300 kirjoitti: Ti 28.03.2023 19:42 Kävin pyörittään renkaita
1305-pyöritys 1310-1320 vasen
1270-pyöritys 1260-1280 oikea
640 tyhjäkäynnillä taka
pyöri .ihan hyvää vauhtia.ei muutosta
Eli onko takanen rikki
Koko talven oon yrittäny löytää antureita.kiven alla on
Vastusarvojen perusteella anturit vaikuttaisivat olevan kunnossa. Se ei kuitenkaan vielä kerro kaikkea. Etuanturi/(t) voivat olla likaantuneet niin, ettei keskusyksikkö saa riittävän tarkkaa tietoa. Tarvitsisi oskilloskoopilla katsoa, miten jännite muuttuu kun pyöriä pyörittää. Herkkä analoginen yleismittarikin voi toimia. Pitäisi jännitteen nousta pyörintänopeuden mukaan, mutta kyse on ihan millivolteista. Huippuarvo jotakin puoli volttia.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
lang300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: To 02.04.2015 16:45

Re: Abs

Viesti Kirjoittaja lang300 »

Tuon takaanturin lukema ei muuttunut.vaikka rattaa pyöri .kohtuu kyytiä.koneessa oli 1000 kierrosta
Ebayssa on joskus ollu taka antureita myynnissä
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Abs

Viesti Kirjoittaja Karel »

lang300 kirjoitti: Ti 28.03.2023 23:36 Tuon takaanturin lukema ei muuttunut.vaikka rattaa pyöri .kohtuu kyytiä.koneessa oli 1000 kierrosta
Ebayssa on joskus ollu taka antureita myynnissä
Ei sen vastusarvon kuulu muuttua pyöriessä. Noin 1,2 kiloa edessä ja 0,6 takana kertoo, että antureiden käämit ovat ehjät. Eikä niissä antureissa muuta vikaantuvaa ole. Sinun pitää mitata vaihtojännitettä kun pyörät pyörivät, ei vastusta. Jos taka-anturin saat näyttämään 0,1-0,2 volttia(AC) kierroksilla, niin se on ehjä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
lang300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: To 02.04.2015 16:45

Re: Abs

Viesti Kirjoittaja lang300 »

Okei.pittää perehtyä vielä tuohon mittaus hommaan

Mitattin volttimäärät.vasen etu.ei näyttäny mitään volttimääriä pyörittäessä.

No niin.löyty lähipurkaamolta oikeanpuolen anturi passas vasemmalle.20e.
Nyt apsit toimii.kiitos karelille asiantuntevista neuvoista.😃
Vastaa Viestiin