Change engine oil ja Oil sensor faulty - Visit workshop

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Change engine oil ja Oil sensor faulty - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja karra »

Ensin tuli tauluun Oil sensor faulty Visit workshop. Öljynvaihdosta 1300 km, nyt parin päivän ajelun jälkeen tuli myös Change engine oil Visit workshop ja kaksi vikaa päällä kun sammutin auton äsken. Kun lähdin ajamaan tuli enää tuo öljynvaihtoilmoitus. Kun pysäytin auton niin pystyin tsekkaamaan öljynpinnan mittaristosta, tulos: Add 2.0 litres to reach maximum level.

Tuohon anturin lukemaan ei voine luottaa mutta miksi auto herjaa öljynvaihtoa? A- huoltoon auton mukaan vielä 12000 km.

Merkkiliikkeen mukaan antureita ei ole juurikaan hajonnut, siis on kuitenkin joitain mennyt? Vien joka tapauksessa auton merkkiliikkeeseen niin saavat tutkia.

2004 M271, jakopää huollettu vähän alle 60t kohdalla, nyt 84t. Ei savuta, ei merkkaa alleen, toimii.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Change engine oil ja Oil sensor faulty - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

karra kirjoitti: Ti 07.02.2023 17:41 Ensin tuli tauluun Oil sensor faulty Visit workshop. Öljynvaihdosta 1300 km, nyt parin päivän ajelun jälkeen tuli myös Change engine oil Visit workshop ja kaksi vikaa päällä kun sammutin auton äsken. Kun lähdin ajamaan tuli enää tuo öljynvaihtoilmoitus. Kun pysäytin auton niin pystyin tsekkaamaan öljynpinnan mittaristosta, tulos: Add 2.0 litres to reach maximum level.

Tuohon anturin lukemaan ei voine luottaa mutta miksi auto herjaa öljynvaihtoa? A- huoltoon auton mukaan vielä 12000 km.

Merkkiliikkeen mukaan antureita ei ole juurikaan hajonnut, siis on kuitenkin joitain mennyt? Vien joka tapauksessa auton merkkiliikkeeseen niin saavat tutkia.

2004 M271, jakopää huollettu vähän alle 60t kohdalla, nyt 84t. Ei savuta, ei merkkaa alleen, toimii.
On näit ko moottorin iki ihanuuksia
sen ympärille kun on ympätty myös huomatavan laadutomia
muita osia itse moottorin lisäksi,
ei ole mitenkään tavatonata että sähköissä on vaikka mitä mielenkiintoista
häikää(jos satuu olemaan jakopää joskus kunnossa sen 60tkm niin mottorin
liityvät sähköt muistutta usein sillä aikaa olemassa olostaan)
kyllä niihin on öljy antureita vaihdetuu,
yksi mahdolinen syy huolosta muistutelluun
voi olla kuluneet aika vaikka km olisikin vielä jäljellä,
muita mitä nähty värin koodattu öjyn laatuluokka,
sen laadun arvionin laskenana sekoaminen joskus ollut myös sen arvon puuttumien
sähkö häikiien jälkeen, ohjelmisto vikoja on myös ollut mitkä saanut huolto systeemin sekasin
no onneksi kyllä ne sen siellä löytää jos tutkivat kunnolla
jotkut noista on vaan hankalampia löytää
yhdestäkin vika varmistui vasta "uudella" mittaristolla
Mökkillä
'
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Change engine oil ja Oil sensor faulty - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Mitäs öljytikku kertoo, vai onko tässä moottorissa säästetty sen tikun verran?

Tasoanturin vika ei olisi mitenkään tavatonta, en kyllä uskaltaisi kipata 2:a litraa lisää öljyä, mutta toisaalta jos se öljynpinta onkin jostain syystä alentunut :shock:

Tuo huoltoväli-ilmoitin on varmaan jäänyt nollaamatta öljynvaihdossa, voisi olla 30tkm vaihtovälillä, eli jos on tehty öljynvaihto siinä 16,7tkm paikkeilla niin nuo lukemat täsmäisivät aika sopivasti...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Change engine oil ja Oil sensor faulty - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja karra »

Ei tikkua tässä. No kyllä jotain varmaan selviää merkkiliikkeessä. Viimeistä edellisessä huollossa vaihtui öljy Mobilista Castroliksi, sitten piti lisätä litra jossain välissä kun auto pyyti sitä. Nyt ei pyytänyt vaan hain tuon viestin tekemällä mittaustoiminnon valikosta, koska pinnan anturi näytti korjanneen itsensä :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Change engine oil ja Oil sensor faulty - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja karra »

Autoon tehty pikatestin suoritus 45 euroa sekä sähkölaitteiden tarkastus 75 euroa.

Öljymäärä alhainen ja öljylaatu ei kunnossa. Öljyt ja suodatin vaihdettu, nyt Shell Helix Ultra 5W-40. Öljyn laatu ja määrä mittausarvojen mukaan pielessä.

Öljymääräntunnistin irroitettu, paljon kermaista vaahtoa tunnistimessa, joka on aiheuttanut anturin vikaantumisen. Uudella anturilla öljymäärä ja laatu kunnossa.

Huolto kustansi noin 140 euroa. Laskussa lisäksi öljytason anturi MB-Klubin alennuksella 246 euroa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin