Mb W211 magneettikehä ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pahapukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 01.02.2023 13:54

Mb W211 magneettikehä ongelma

Viesti Kirjoittaja pahapukki »

Sattuipa semmonen tapaus että rupesi valittamaan check component L6/4 right rear speed sensori kaput..
nyt sanoo että kumpikin puoli on rikki ja lukulaitteella"rpm sensor" kun katsoo niin ei tunnista kumpaakaan takarenkasta..
kysymys kuluu että voipiko olla mahollista että kumpiki magneettikehä oisi menny rikki samaan aikaan?
voisiko vika olla muualla enneku rupeaa vaihtamaan kehiä?
abs ja esp valot palaa tietysti ja saa nollattua.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: Mb W211 magneettikehä ongelma

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Voi hyvinkin olla että molemmat rikki.
Itse vaihdoin molemmat joulukuun alussa omaan w211 kiesiin.
Vikakoodi tuli vänkärin puolelta. Sen kun vaihtoi niin ei valittanut enää. Mutta kun rupesin vaihtamaan myös kuskin puolelle niin sekin oli yhtä surkeassa kunnossa kuin vänkärinpuolimmainenkin eli kumirinkula oli jo irti metallista... ihmettelin miten ei muka vielä valittanut siitä.
ps. kannattaa samalla kattoa myös takalaakerit... menee samalla purkamisella
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mb W211 magneettikehä ongelma

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Enemmän kuin todennäköistä, ne hapertuu jokseenkin samaa vauhtia molemmat.
pahapukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 01.02.2023 13:54

Re: Mb W211 magneettikehä ongelma

Viesti Kirjoittaja pahapukki »

Ok. kiitoksia vastauksista. huomenna ainakin toiselle puolelle vaihto.
pahapukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 01.02.2023 13:54

Re: Mb W211 magneettikehä ongelma

Viesti Kirjoittaja pahapukki »

ei oisi uskonu mikä savotta oli vaihtaa.. kummankin puolen kehä ruostunut poikki.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Mb W211 magneettikehä ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

pahapukki kirjoitti: Ti 14.02.2023 09:01 ei oisi uskonu mikä savotta oli vaihtaa.. kummankin puolen kehä ruostunut poikki.
Siinä on valmistajan suunniteltu vanheneminen onnistunut yli odotusten.

Monissa fiksummin tehdyissä autoissa tuo kehä on integroitu suojaan laakeripakettiin ja sellaisissa joissa on erillinen kehä niin paremmissa se kehä on ruostumatonta terästä (rst).
Olen yhteen tuollaiseen autoon vaihtanut pyöränlaakerit ja siinä rosterikehä oli täysin virheetön 18 vuoden käytön jälkeen ja asennettiin uuden laakerin kanssa takaisin käyttöön ja laakerin mukana tulleen SKF:n sinkityn kehän lentäessä kaaressa roskiin mihin se kuuluukin.

Valmistuskustannuksen ero sinkitty vs. rosteri on mitätön mutta kuten sinulla, ero nyt omistettaessa aivan valtava työmäärässä.
Vastaa Viestiin