Sattuipa semmonen tapaus että rupesi valittamaan check component L6/4 right rear speed sensori kaput..
nyt sanoo että kumpikin puoli on rikki ja lukulaitteella"rpm sensor" kun katsoo niin ei tunnista kumpaakaan takarenkasta..
kysymys kuluu että voipiko olla mahollista että kumpiki magneettikehä oisi menny rikki samaan aikaan?
voisiko vika olla muualla enneku rupeaa vaihtamaan kehiä?
abs ja esp valot palaa tietysti ja saa nollattua.
Mb W211 magneettikehä ongelma
Re: Mb W211 magneettikehä ongelma
Voi hyvinkin olla että molemmat rikki.
Itse vaihdoin molemmat joulukuun alussa omaan w211 kiesiin.
Vikakoodi tuli vänkärin puolelta. Sen kun vaihtoi niin ei valittanut enää. Mutta kun rupesin vaihtamaan myös kuskin puolelle niin sekin oli yhtä surkeassa kunnossa kuin vänkärinpuolimmainenkin eli kumirinkula oli jo irti metallista... ihmettelin miten ei muka vielä valittanut siitä.
ps. kannattaa samalla kattoa myös takalaakerit... menee samalla purkamisella
Itse vaihdoin molemmat joulukuun alussa omaan w211 kiesiin.
Vikakoodi tuli vänkärin puolelta. Sen kun vaihtoi niin ei valittanut enää. Mutta kun rupesin vaihtamaan myös kuskin puolelle niin sekin oli yhtä surkeassa kunnossa kuin vänkärinpuolimmainenkin eli kumirinkula oli jo irti metallista... ihmettelin miten ei muka vielä valittanut siitä.
ps. kannattaa samalla kattoa myös takalaakerit... menee samalla purkamisella
Re: Mb W211 magneettikehä ongelma
Enemmän kuin todennäköistä, ne hapertuu jokseenkin samaa vauhtia molemmat.
Re: Mb W211 magneettikehä ongelma
Ok. kiitoksia vastauksista. huomenna ainakin toiselle puolelle vaihto.
Re: Mb W211 magneettikehä ongelma
ei oisi uskonu mikä savotta oli vaihtaa.. kummankin puolen kehä ruostunut poikki.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mb W211 magneettikehä ongelma
Siinä on valmistajan suunniteltu vanheneminen onnistunut yli odotusten.
Monissa fiksummin tehdyissä autoissa tuo kehä on integroitu suojaan laakeripakettiin ja sellaisissa joissa on erillinen kehä niin paremmissa se kehä on ruostumatonta terästä (rst).
Olen yhteen tuollaiseen autoon vaihtanut pyöränlaakerit ja siinä rosterikehä oli täysin virheetön 18 vuoden käytön jälkeen ja asennettiin uuden laakerin kanssa takaisin käyttöön ja laakerin mukana tulleen SKF:n sinkityn kehän lentäessä kaaressa roskiin mihin se kuuluukin.
Valmistuskustannuksen ero sinkitty vs. rosteri on mitätön mutta kuten sinulla, ero nyt omistettaessa aivan valtava työmäärässä.