212:sen Startin irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JuhaniS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 29.03.2021 12:41

212:sen Startin irroitus

Viesti Kirjoittaja JuhaniS »

Millanen toimenpide on käyttää startti irti 212 Mersusta vuosimallia 2010, ja 200 Diesel 136 hv. Startti pitää isoa surinaa kun kylmänä käyntiin lähtee. Kuumana ei ääntä pidä joten kaipaisko puhdistusta startti?
Hämppy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 20.05.2013 23:15

Re: 212:sen Startin irroitus

Viesti Kirjoittaja Hämppy »

Ei oo iso homma, josson nosturi. Dpf pönttö vaa irti, nii tulee tilaa. Parissa tunnissa itse vaihdoin 220cdi
JuhaniS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 29.03.2021 12:41

Re: 212:sen Startin irroitus

Viesti Kirjoittaja JuhaniS »

Moi Hämppy! Onko Dpf pöntön liitoksissa tiivisteitä joita pitäs irrotuksen jälkeen uusia? Vai onko se molemmista päistä vain lemmarilla puristettu rauta rautaa vasten putket? Mitä avaimia startin irrotus vaatii? Normi pulttikantoja torxeja vai mitä?
Hämppy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 20.05.2013 23:15

Re: 212:sen Startin irroitus

Viesti Kirjoittaja Hämppy »

Moro! Ylhäällä ja alhaalla Vband liitokset, yläkautta mahdollisesti ilmanputsarikotelo turbon päältä pois, V-bandi auki, lambdan johto irti, dpf-paine ero anturin joko letkuista irti tai koko anturi tuesta irti, myös sivutuki pöntölle auki, sit alakautta loput irti ja pönttö irtoo, sit pääseekii starttii käsiks, E14 muistaakseni oli startti, itseltä puuttu keskellä yötä tuo hylsy, soittelemalla järjesty 😁 Selvinpäin 3h homma, jurrissa meni 5 tuntia 🤣
Vastaa Viestiin