Terveppä terve taas! Jälleen kerran olen ajautunut mersun kanssa pieniin ongelmiin. Auto siis W204 220 cdi 2012
Eli nyt auto tekee seuraavaa:
Kick down ei toimi
Ottaa kierroksia laiskasti
Vaihtaa vaihdetta oudosti > huudattaa konetta epänormaalisti
Ehkä myös kierroslukumittarissa havainnut jotain epämääräistä liikehdintää (kun nostaa kaasun)
Mitään vikavaloja ei toistaiseksi ole päällä ja auto kyllä kulkee eteenpäin mutta kiihtyvyydessä ongelmia, ihankun ei olisi turboa pelissä ollenkaan. Käynnistyy normaalisti.
Ilmamassamittari sökönä?
Koitetaan täältä ensin apuja ennen kuin ehdin vikakoodin lukuun. Hyvät neuvot tulleet aikaisemmin.
W204 220 cdi, P02A300 sylinterin 3 määränkorjaus raja-arvo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 17.12.2019 14:14
W204 220 cdi, P02A300 sylinterin 3 määränkorjaus raja-arvo
Viimeksi muokannut exbemarimies, To 10.11.2022 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W204 220 cdi, kick down ei toimi eikä ota jenkaa kunnolla.
Kuulostaa vahvasti limb modelta. Koodien lukaisu ainoa järkevä vaihtoehto lähteä haarukoimaan vikaa. Muuten menee ihan arvailuksi.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 17.12.2019 14:14
Re: W204 220 cdi, kick down ei toimi eikä ota jenkaa kunnolla.
On kyllä limpmodessa ollut tämä auto mun aikana monta kertaa, mutta en silti heti tunnistanut. Voi olla. Ennen aina vikavaloa lyönyt päälle, nyt ei.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 17.12.2019 14:14
W204 220 cdi, P02A300 sylinterin 3 määränkorjaus raja-arvo
Kiitoksia juuzolle vikakoodien luvusta ja nollaamisesta. Tarkistettiin myös suuttimien arvot ja ajettiin testit. Näytti ok:lta arvot. Testattiin palaako limpmode nollauksen jälkeen. Valitettavasti niinhän siinä kävi, että motarilla pari kiihdytystä ja taas on auto limp modessa. Tähän autoon on vuoden sisällä vaihdettu koko polttoainejärjestelmä, suuttimet,määränsäätöventtiili, railputki, suuttimien putkistot ja korkeapainepumppu. Ja taas on polttoainejärjestelmän kanssa ongelmaa. Onko muilla ollut minkälaisia vikoja tällä koodilla:
Vikakoodin jonka antaa: P02A300 Sylinterin 3 määränkorjaus on saavuttanu alemman raja-arvon. Nyt on sitten taas pajakeikka tiedossa!
Vikakoodin jonka antaa: P02A300 Sylinterin 3 määränkorjaus on saavuttanu alemman raja-arvon. Nyt on sitten taas pajakeikka tiedossa!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 220 cdi, P02A300 sylinterin 3 määränkorjaus raja-arvo
Delphi niin ei mitenkään harvinaista,
olihan ne uudet suutimet silloin joskus koodattu ja sopeutettu painealueet
olihan ne uudet suutimet silloin joskus koodattu ja sopeutettu painealueet
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 17.12.2019 14:14
Re: W204 220 cdi, P02A300 sylinterin 3 määränkorjaus raja-arvo
Läjä paperia tuli mukaan ja moottori on toiminut moitteettomasti n. 9tkm suuttimien vaihdon jälkeen. Jos niitä ei olisi koodattu tai painealueita sopeutettu niin voiko toimia näin pitkään? Minä en autoista ymmärrä niin paljon, että onko mahdollista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 17.12.2019 14:14
Re: W204 220 cdi, P02A300 sylinterin 3 määränkorjaus raja-arvo
Tämäkin selvisi tossa toissa viikolla. 3 suutinhan siellä oli kosahtanut jo 10tkm kohalla. Töömiehet lähetti uuden suuttimen Tallinnasta ja takuuseen löivät kiinni yhteistyökumppanilla. Asiallista meininkiä.