Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Autokuumetta pukkaa taas! Diisselilllä olis tarkoitus mennä. Vaan kauhutarinoita olen kusivehkeistä lukenut.Mieleni tekis vaihtaa CLS 350 CDI vaikkpa E sarjan coupeen tai Ässään! Mitenkäs nuo kusivehkeet, ongelmallisia vissiin, juu?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Et määrittele miten uuteen mutta jos ueasta puhut niin oletetaan että -14 tai uudemmasta kyse. Kyllä tuollahan nuo mutama adblue threadi elää tälläkin hetkellä uutta tarinaa.... ensin vaihdellaan tehtaan piikkiin ja päivitellään ohjelmia, sitten aletaan vaihtaa omistajan lompakon kautta, mutama vuosi näkyy olevan kesto komponenteilla.¨, ja ylleensä mennään kierros läpi kaikista (tässä muuten voisi olla jotain mätää mersun ohjelmoinnissa, kun näyttää löytävän pian uuden vian jostain muualta kun yksi kohta vaihdettu. No onhan tuolla tuo jäätyvä ruiskuputki ja muuta ihan fyysistä komponenttivalmistajan syytäkin...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Turha pelätä, ne kun on saapunut jäädäkseen. Etsit auton, jossa huoltohistoria ja tekniikka on kunnossa, eikä bittinikkarit ole räpeltänyt. Varautua kuitenkin kannattaa siihen, että tonnin parin korjauksia saatta joutua tekemään, eli ei osta sitä ihan perheen viimeisillä ruokarahoilla.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Vaikea sanoa onko sitten turha pelätä, onhan noissa ongelmia ollut. Toisaalla taisin kirjoitellakin että oma auto meni 8 vuoden jälkeen vaihtoon ja ainoat korjaukset oli start/stop akun vaihto (juuri ehdin vaihtamaan toisen kerran). En silti väittäisi että kaikki on ongelmattomia. Toisaalta jos haluaa dieselin ja haluaa välttää kusivehkeitä niin pitää ostaa joku museoauto. Onko se vuosisadan alkupuolen auto enää vaihtoehto CLS 350:lle vaikka kaikki paikat kestäisi ikuisesti?tahtoomersun kirjoitti: ↑La 30.04.2022 13:11 Turha pelätä, ne kun on saapunut jäädäkseen. Etsit auton, jossa huoltohistoria ja tekniikka on kunnossa, eikä bittinikkarit ole räpeltänyt. Varautua kuitenkin kannattaa siihen, että tonnin parin korjauksia saatta joutua tekemään, eli ei osta sitä ihan perheen viimeisillä ruokarahoilla.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Noh noh ei ne alle -14 vielä museovehkeitä ole!
Itse koitan välttää urea toimintaa kulkineissa viimeiseen asti, ei huvita leikkiä jäätyvän tavaran kanssa täällä pohjoisessa.
Ei vaan toimi kun autot seisoo pihalla.
Itse koitan välttää urea toimintaa kulkineissa viimeiseen asti, ei huvita leikkiä jäätyvän tavaran kanssa täällä pohjoisessa.
Ei vaan toimi kun autot seisoo pihalla.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
AD blue laitteiden kanssa pitää olla tarkka akun suhteen. Säiliössä on vastus, joka pitää liuoksen sulana, näin olettaisin? Jouduin viime talvena ahkerasti pitämään ylläpitolaturia, kun auto ilmoitti akun varaustason alhaisuutta, johtuen varmaan sen lämmitysvastuksen takia?? Akku on alkuperäinen, vuodesta 2016. Syksyllä haen uuden akun öljypisteestä.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Enpä tiedä tarkemmin mitä malleja saa -14 jälkeen ilman ureaa kun omani oli 2014 mallinen urealla. Foorumia lueskellen helposti päätyy toteamaan että ongelmia noiden laitteiden kanssa on ja välttelylle aihetta, sanoisin että juurisyynä huono suunnittelu enemmän kuin jäätyvä neste mutta eipä sillä merkitystä jos ongelma kuitenkin on olemassa. On noita laitteita joissa ureasta ei tule ongelmia, meilläkin jostain 2012 alkaen kulkineita (ei Mersuja).
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Esson baarista kuultua? Eihän sitä ureasäiliötä ja letkuja sentään parkissa lämmitetä akkuvirralla.Paaver kirjoitti: ↑La 30.04.2022 17:38 AD blue laitteiden kanssa pitää olla tarkka akun suhteen. Säiliössä on vastus, joka pitää liuoksen sulana, näin olettaisin? Jouduin viime talvena ahkerasti pitämään ylläpitolaturia, kun auto ilmoitti akun varaustason alhaisuutta, johtuen varmaan sen lämmitysvastuksen takia?? Akku on alkuperäinen, vuodesta 2016. Syksyllä haen uuden akun öljypisteestä.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
2012 mallin glk, ajettu 150 tkm, 220 CDI, jossa urealaitteet. Kokemusta nyt juhannuksesta asti. Talvella ei mitään ongelmia, pari kertaa lisännyt 5 litran kannullisen säiliöön kun kilometrejä kertynyt 16000.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Ittellä tossa loppuvuoden 2013 valmistetussa, 2014 mallisessa C207 faceliftissä ei ole ureaa. On myytävänä kyllä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Jos AD blue liuos jäätyy -11 asteessa, miten se pidetään -30asteen pakkasissa sulana, jos ei ole lämmitystä?DBFI kirjoitti: ↑La 30.04.2022 20:37Esson baarista kuultua? Eihän sitä ureasäiliötä ja letkuja sentään parkissa lämmitetä akkuvirralla.Paaver kirjoitti: ↑La 30.04.2022 17:38 AD blue laitteiden kanssa pitää olla tarkka akun suhteen. Säiliössä on vastus, joka pitää liuoksen sulana, näin olettaisin? Jouduin viime talvena ahkerasti pitämään ylläpitolaturia, kun auto ilmoitti akun varaustason alhaisuutta, johtuen varmaan sen lämmitysvastuksen takia?? Akku on alkuperäinen, vuodesta 2016. Syksyllä haen uuden akun öljypisteestä.
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Ei kai sitä pidetäkään? Siksi sen pissin pitää valua putkistosta alas säiliöön missä se saa jäätyä? Eihän mikään 12V akku kestä pitää tuollaista säiliötä sulana useampaa vuorokautta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kusivehkeiden pelko, viisauden alku?
Liuosta aletaan lämmittää kun auton laittaa käymään ja on pumppuyksiköllä sulana kun aletaan ruiskutusta tarvitsemaan, samoin putki lämmitetään ajonaikana ettei liuos jäädy putkessa. Kun auto sammutetaan niin putki ja pumppu tyhjennetään säiliöön missä liuoksella tilaa jäätyä.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d