S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Auto on ollut taas lämpimässä tallissa talvilevossa ja käytetty sinä aikana pari kertaa tallista ulkona. Muuten on ollut suurimman osan ajasta sisällä ylläpitolaturissa.
Huomasin, että akusta alkoi lähteä virtaa jonnekin aivan tolkuttomasti vaikkei edes avain ole virtalukossa..

Akku tyhjenee nyt parissa päivässä niin, että jännite on enää noin 10,5V akku kytkettynä. Iskee kunnon kipinääkin, kun miinusnavan käyttää irti. Ylläpitolaturi (max 3,8 A) ei jaksa nostaa jännitettä akussa kuin hikiseen 12 volttiin ja sekin kestää..
Akun navat irroitettuna ylläpitolaturi lataa taas normaalisti ja jännite kohoaa nopeasti yli 14 volttiin ja jännite myös pysyy normaalina, kun laturin irroittaa akusta. Eli minusta akku vielä ihan käyttökunnossa, mutta auto yrittää tyhjentää sitä omia aikojaan.

Mihin helkuttiin se virta oikein menee? Täytyy olla aivan tolkuton kulutus jonnekin.

Akun maadoitus tarkistettu. Kunnossa. Mikään sähkölaite ei näyttäisi olevan päällä. Siis näyttäisi. Laturin kauttako vuotaa? Paska päästä käsiksi.

Viime syksynä Webasto lakkasi käynnistymästä. Ei kai se voi sielllä tehdä omia sekoilujaan? Huomasin, että ulkona ollessa käyttökytkimeen kepin juuressa syttyi valo noin 5 sekuunniksi ja sammui sitten. Ei käynnistynyt kuitenkaan. Auton kanssa leikkiessä huomasin kerran, että Webaston paikkeilta alkoi kuulua hurinaa ikään kuin olisi ollut laitteen sammutuksen jälkitoimenpiteet tms siinä menossa.. loppui.. Muuta ei ole tullut vielä mieleen.
Onkohan muita sulakkeita siinä kuin mahdollinen oikealla puolella konehuoneessa oleva nro 41?

En ole kerennyt tutkia sen tarkemmin, etsiä vikakoodeja, mitata tarkemmin akusta karkaavaa virtaa jne. Tehtävä seuraavaksi.

Myös sellainen outo havainto, että peilivilkut vilahtavat nopeasti epäsäännöllisen oloisesti kerran pari minuutissa, kun auto on silloin laturissa kiinni.. Vain ne. Vain, kun latauksessa akkupiuhat kiinni. Eivät mitkään muut valot. Mikähän juttu tuokin nyt on? Varsinainen HAL9000..
Selityksiä, niin hyviä kuin huonompiakin, otetaan vastaan.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12309
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja epk »

eipä tuohon paljoa muuta voi sanoa kuin että ostat pihtivirta mittarin ja rupeat etsimään mikä siellä ottaa virtaa, mun mielestä ihan turha ruveta mitään muuta ens alkuun tekemäään. Säästää aikaa ja vaivaa kun laittaa mittarin kiinni, näet heti paljon se imee amppeereita.

Takaluukku auki, salvasta kuitenkin luukon lukko kiinni ja kakella ovet lukkoon. Sitten venailet tunnin verta ja katsot paljonko haukkaa.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Eipä se vielä paljon auta, kun näkee, että kuinka paljon virtaa akulta menee. Sehän lienee selvää, että sitä nyt menee.. Pitäisi tietää, mikä sen vie. Pihtimittari aika kolho väline yksittäisten pikkupiuhojen mittailuun? Täytyypä aloittaa jostain tuollaisesta. Joku tolkku on tähänkin saatava.
Onhan noita tietysti laitteita, joilla näkee sulakekohtaisesti suoraan sulakerasialta, paljonko virtaa kulkee lävitse. On vaan niin pirun monta rasiaa ja sulaketta.. Ajattelin sitä, että olisi jollain täällä aiempaa kokemusta siitä, mikä nyt voisi olla pielessä. On se joskus aiemminkin vienyt virtaa jonnekin, mutta vain murto-osan tästä. Tämä mittakaava on kyllä ihan uutta.

Ja miksi ne peilien vilkut välähtelevät? Osaako joku selittää sen?
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 610
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Sulakkeet voi mitata paikallaan. Kun katsot tarkkaan, molemmissa päissä on pieni reikä ja siellä metallipinta. Yleismittarin piikit reikiin ja jos sulakkeen läpi menee virtaa, siitä on mitattavissa muutaman kymmenen millivoltin jännite. Tai sitten sulakkeita irti yksi kerrallaan ja kun virtaa lakkaa kulkemasta, syyllinen löytyi.

Jos nyt sattuisi olemaan W220, mitä ei muuten taaskaan ole mainittu, niin... Sulakerasia takana on takapenkin etuosan alla jalkatilassa repsikan puolella ja taka-SAM löytyy takapenkin istuinosan alta samalta puolelta. Kyllä se on vaan lähdettävä mittaamaan isommasta pienempään johtoon, että löytää paikan. Sitä voi kulua minne vaan. Taisi olla valot aika pitkälti syötetty juuri takasamilta, vilkuista en ole varma.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12309
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja epk »

pihtivirta mittarilla on helppo varmistua ja seurailla sitä että missä kohtaa olet löytänyt oikean syyllisen sen virran kulutukseen, tpltreen mainitsema tapa hyvä konsti siihen rinnalle. Sellainenkin keissi saattaa olla että onkin useampi kohde mikä imee virtaa, löydät sen ekan kohteen ja toteat että jokos se tuli kuntoon, ne eipä tullutkaan kun vilkaiset sitä pihtivirtamittaria kontissa :)
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 610
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyllä vain pihtivirtamittarille on myös käyttöä. Syytä vain huomioida, ettei se kulutus koskaan täysin nollaan mene, jokunen milliamppeeri kuluu aina ehjässäkin autossa. Mutta selvästi alle 50 mA pitäisi päästä kunhan CAN-väylä on nukahtanut. Takasam on kyllä ensimmäinen, jota itse epäilisin vastaavassa tapauksessa. Sen kun kaivaa esille, näkee onko siellä kosteutta, hapettumia liittimissä, tai palaneen näköisiä liittimiä missään. Sama nyt tietysti koskee jokaista purkkia autossa. Edessä niitä on sitten vielä 2 ja sisätiloissa lisää...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12309
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä kyllä, 220 korissa kohteita riittää, yleisiä : hälytin, pse pumppu, comand oheishilppeineen, taka sam jne
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 610
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Tulipa nyt vielä yksi juttu mieleen. Onko KeylessGo? Sitten jokainen avain kauas autosta kun alkaa mittailun. Myös hanskalokeroon unohtunut...
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2798
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja jysi »

epk kirjoitti: La 16.04.2022 16:14 kyllä kyllä, 220 korissa kohteita riittää, yleisiä : hälytin, pse pumppu, comand oheishilppeineen, taka sam jne
+kiinteä autopuhelin jos sellainen on.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Keyless go on, muttei toimi. Kortti poistettu autosta ajat sitten turhana.
Puhelinkin (Nokia) löytyy. Sammutta kyllä itsensä, kun autoa ei käytä. Toimii.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Tänään, kun oli enemmän aikaa tehty pihtimittarikokeita epk:n ohjeiden mukaan. Auto oli vuorokauden verran akku kytkettynä irti ja latauksessa.
Nyt näytti taas normaalilta. Lukema putosi lopulta alle 0,1A. Akkujännite koko ajan myös O.K. Eikä rätissyt silmille.
Availin ja suljin lukituksia, ovia ja tein muita vastaavia kokeita ja lepovirta putosi aina alle 0,1A. Suuruusluokka ainakin varmaan hyvä. Tein vertailutestejä toisella autolla ja sekin antoi ihan järkevänoloisia tuloksia ko. mittarilla.
Tyydyin toistaiseksi tähän. Menee kyllä seurantaan. En vielä usko, että korjasi itse itsensä. On tälläistä vikahistoriaa.
Auto nyt ulkona. Täytyy katsoa mitä tapahtuu, kun webasto yrittää käynnistyä..
Löytyy myös laite, jolla voi testailla virtoja sulakerasialta. Sulake pois ja laitteeseen, laite sulakepesään sulakkeen paikalle ja luetaan arvo. Kai käy näinkin.
Voiko S 400CDI olla muuta kuin W220..?
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Täytyy käydä joskus myöhemmin tarkistamassa tilanne.
Avatar
jusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 458
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja jusi »

Pihtivirtamittarilla tosiaan ei tee muuta kuin mittaa kuinka paljon akulta lähtee. Virrankulutustahan voi mitata sulakkeilta nopeasti ja kerralla yleismittarin mV-mittauksella: https://w220.wiki/DIY_High_Current_Sens ... arge_Tests

W220:ssa tilanne on kuitenkin se, että ohjainlaitteet ja toimilaitteet eivät välttämättä ole yksittäisten sulakkeiden takana.

Jos yksittäinen laite kuten PSE-pumppu vie virtaa, pitäisi vian löytyä helposti. Jos mikään yksittäinen laite/sulake ei selitä kulutusta, on ongelmana se, että sisätilan CAN-väylä on hereillä. Ja sen voi aiheuttaa melkein mikä tahansa viallinen laite/katkaisija tms. Jos jossain vehkeessä on ollut ongelmia, niin kannattaa miettiä voisiko syyllinen olla siellä. Itse sain metsästää useamman viikon W220:n virrankulutusta. Piti vaihtaa ensin sähköinen virtalukko ja kun virransyönti alkoi uudelleen, osoittautui viallinen takaluukun mikrokytkin syylliseksi. Parin euron mitättömän mikrokytkimen vuoksi väylä pysyi hereillä ja pari ampeeria virrankulutusta tyhjensi akun nopeasti.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12309
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja epk »

esapk kirjoitti: La 16.04.2022 20:33 Tänään, kun oli enemmän aikaa tehty pihtimittarikokeita epk:n ohjeiden mukaan. Auto oli vuorokauden verran akku kytkettynä irti ja latauksessa.
Nyt näytti taas normaalilta. Lukema putosi lopulta alle 0,1A. Akkujännite koko ajan myös O.K. Eikä rätissyt silmille.
Availin ja suljin lukituksia, ovia ja tein muita vastaavia kokeita ja lepovirta putosi aina alle 0,1A. Suuruusluokka ainakin varmaan hyvä. Tein vertailutestejä toisella autolla ja sekin antoi ihan järkevänoloisia tuloksia ko. mittarilla.
Tyydyin toistaiseksi tähän. Menee kyllä seurantaan. En vielä usko, että korjasi itse itsensä. On tälläistä vikahistoriaa.
Auto nyt ulkona. Täytyy katsoa mitä tapahtuu, kun webasto yrittää käynnistyä..
Löytyy myös laite, jolla voi testailla virtoja sulakerasialta. Sulake pois ja laitteeseen, laite sulakepesään sulakkeen paikalle ja luetaan arvo. Kai käy näinkin.
Voiko S 400CDI olla muuta kuin W220..?
kuinka pitkä oli vertailu aika , kun ovet suljettu (myös se takaluukku) ?
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Eri merkkiset autot. Alta 10 min tasaantuivat molemmat.
Näytti jo hyvältä, mutta tänään tuli kunnolla takapakkia. Kuin taikaiskusta meni vituralleen. Ei starttikaan enää pyörähdä vaikka akussa näyttäisi olevan jännitettä ja virtaa.. Avain myös tietysti aina lukittuu hetkeksi kiinni virtalukkoon ennen kuin saa sen pois. Johonkin häviää virta yrittäessä. Ei auttanut edes 45Ah vara-akku rinnan buusteriksi kytkettynä.. Alle 2A ei tunnu viritahävikki menevän olenkaan.
Alkaa pikkuhiljaa riittää tämä touhu. Olisi muutakin tekemistä kuin tapella tuon kanssa. Valitettavasti.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Eikä auta edes se, että antaa apuvirtaa toisesta autosta. Startti inahtaa, mittari/varoitusvalot jäävät vähäksi aikaa päälle ja avain virtalukkoon jumittamaan.. Starttiko siellä riivaa vai laskeeko laturi lävitse? Onhan tuossa nyt aivan hirvittävä virtakato muuten.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Joo, ei sille nyt voi mitään. Ei saa käyntiin. Kun yrittää niin tyhjentää heti akkua niin että jännitekin laskee muutamassa hetkessä alle 11 voltin.. Jos antaa olla vaan eikä yritä tehdä mitään niin vuotovirta akulta lepotilassa kyllä putoaa alla 0,1A, mutta se nyt ei paljoa lohduta. Paskempi juttu.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5826
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No heitäppä se oma akku hiiten ja koita silla pelkällä apuakulla. Tain no lataa sekin ensin täyteen. Nyt jos se oma akku on sökö eikä pysty ottamaan vastaan oikein mitään ja horii sen apuakunkin virran itseensä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Voihan sitäkin kokeilla. Voiko se mesen oma akku viedä virran käynnissä olevalta apuvirtaa antavalta autoltakin? Kytketty suoraan mesen akkukenkiin kaapeleilla.
Apuakku vain onnettomat 43Ah (ollut muussa käytössä kuin autossa). Pelkästään se ei jaksa pyöritellä ison dieselin starttia. Aikoinaan koettu. Jos sen sitten kytkisi vielä avustavan auton akkuun? Tai ostaisi kokonaan uuden 100Ah akun ja kokeilisi sillä.
Auto jäi nyt pihan tukkeeksi tallin eteen.. Jotenkin se pitäisi saada edes helkuttiin siitä.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 610
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ei se akku voi hengissä olla. Täyteen ladattu akku antaa starttivirtaa 600-900A, eli jos sitä menisi jonnekin niin, ettei ensimmäinenkään startti onnistu, sitä pitäisi mennä satoja amppeereita "jonnekin", eikä se nyt vaan ole mahdollista. Voihan se starttikin olla rikki tietysti. Akun kengät kunnossa, liitos kaapeleihin kunnossa, maadoitukset kunnossa, virtakaapelit startille kunnossa? Ja se akku, onko se nyt ihan varmasti hengissä?
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Näinhän se taitaa olla. Exideä en sitten kyllä enää osta! Jo toinen ilmeisesti sitten paskana. Eivät kestä kahta vuottakaan.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Eipä näe startille millään. Eikä laturille. Pitäisi saada keulaa ylöspäin, jotta mahtuisi alle katsomaan, mutta kun auto ei nyt liiku eikä sitä rampeille kyllä millään työnnetä. Akkukengät hyvät, samoin maadoitusliitäntä. Akku tietysti epäilyttävä. Kaksivuotias, jos sitäkään.
Täytyy miettiä lähipäivinä, mitä seuraavaksi.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Startissa helat niin väljät, että roottori osuu staattoriin kiinni..? Silloin ei pyöri ja virtaa menee urakalla. Tuo tuli ensimmäiseksi startin viaksi mieleen.
On osunut kohdalle sekin aikoinaan kesäjenkissä. Akkua epäitiin silloinkin syypääksi.
En kyllä ihan heti usko sitäkään. Jää nähtäväksi. Mieluummin se akkuvika kuin tuo. Saiko akku nyt sitten äkkislaagin ja tuupertui siihen?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5826
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

no startti voi kyllä mennä kerrasta kaput ilman varoitteluja
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Nyt se olisi sitten saatu käyntiin, mutta..
Puhallin on lakannut toimimasta. Voimakkuus näkyy ja muuttuu ainoastaan näytössä eikä suuttimista tule ilman pihahdustakaan. Toimi tuokin vielä viikko pari sitten, kun käytin autoa. Ei saanut nyt selvää, meneekö kompurakaan päälle. Mahtaneeko liittyä noihin sähköongelmiin? Joku kikka vai pitääkä ruveta vielä kaivamaan puhallinkin säätimineen ulos ja vaihtaa..? Kun yhdestä viasta luulee eroon pääsevänsä, tulee heti toinen tilalle.. Ei hyvä.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Oliko tuo puhaltimen moottorin/säätimen(etuvastus?) vaihto kuinka suuri operaatio? Ilmeisesti joutuu senkin sitten tekemään..
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Ai niin, sen verran vielä, että se Exide oli sitten näköjään tehnyt lopulliset itsarit keskiviikoksi. Edellisenä päivänä sillä lähti vielä auto käyntiin. Huonossa hapessa lienee ollut silloinkin. Sitten vaan uuden murheen kimppuun.. niitä tuntuu riittävän..
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Nyt on sitten vaihdettu uusi säädin puhaltimeen. Näytti tulevan sillä kuntoon eikä itse puhallinta tarvinnut uusia. Vielä. Tyydyin ns. eco-versioon, joka oli melkein satasen "alkuperäistä" halvempi. Vanhassa lukee Behr ja uudessa Bosch. Taitaa kuitenkin olla jostain halpatuotantomaasta peräisin..? Paikallisesta kivijalasta löytyi. Aika helppo homma, kun vain tajuaa, miten kojelaudan osat saa purettua jalkatilasta pois niitä rikkomatta. Piti varmuuden vuoksi poistaa hanskalokerokin, jotta näki, minkälaisia kiinnikkeitä siellä oikein on. Tuossa pari kuvaa tästäkin touhusta, jos jotakuta kiinnostaa.

Vielä kun joku kertoisi, miksi ne peilivilkut välähtelivät silloin tällöin omia aikojaan..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5826
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

esapk kirjoitti: La 30.04.2022 23:28

Vielä kun joku kertoisi, miksi ne peilivilkut välähtelivät silloin tällöin omia aikojaan..
Oiskohan sulla hälytin siellä rikki, tai akku loppu... se syö kans sun pääakkua jos sopivasti vikaantuu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: S 400CDI tyhjentää hulluna akkua..

Viesti Kirjoittaja esapk »

Eipä ole hälytintä. Akun kyllä auto kerkesi tappaa muutenkin. Jostain syystä virrankulutus lepotilassa nyt loppui. Uuden akun kanssa ei ole tullut ainakaan vielä mitään ongelmia. Ja näytti siltä, että vilkutteli vain silloin, kun oli ylläpitolaturissa kiinni. Vain sivupeilien vilkut. Kerran noin 15- 20 sekunnissa. Selittäkää nyt se.. Itse en siihen(kään) pysty.

Vastaa Viestiin