Matkamittari toimii välillä ja välillä ei

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
putkimies
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 04.07.2019 15:40

Matkamittari toimii välillä ja välillä ei

Viesti Kirjoittaja putkimies »

Hei,
Minulla on mb sl 300 v.92 ja nyt on ilmennyt,että matkamittari ei aina toimi,nopeusmittari toimii normaalisti.
Mittari on mekaaninen,osaako kukaan sanoa löytyykö/voiko mittarin korjata?
t.k.t.
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkamittari toimii välillä ja välillä ei

Viesti Kirjoittaja pazo »

Tavallinen vika noissa on muovisten hammaspyörien rikkoutuminen - tyypillisesti trippiä liikkeessä nollatessa. Mittari kannattanee ensin purkaa ja varmistaa, ettei ole joku muu vika.

Korjaussarjoja löytyy mm eBay.de: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
otra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 21.04.2007 15:43

Re: Matkamittari toimii välillä ja välillä ei

Viesti Kirjoittaja otra »

putkimies kirjoitti: To 22.04.2021 19:44 Hei,
Minulla on mb sl 300 v.92 ja nyt on ilmennyt,että matkamittari ei aina toimi,nopeusmittari toimii normaalisti.
Mittari on mekaaninen,osaako kukaan sanoa löytyykö/voiko mittarin korjata?
t.k.t.
Jos se toimii silloin tällöin,niin luulen,ettei vika ole hammaspyörissä, kun sitä touhua pyörittää sähkömoottori ja jos hammas puuttuu, niin toinen pyörä ei kurkottele seuraavaa hammasta. Asiaon suht helppo tarkistaa, eikä ole luojan töitä: mittari irki, takapuoli levälleen, nii taitaa jo nähdä onko hanpaissa vika.Jos moottori puolessa, joko itse moottorissa tai piuhassa, asia meneekin jo mutkikkaammaksi. Jos tulee hätä, niin minulla sattuu olemaan yksi varamittaristo :crazy:
Avatar
eskelju
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Ti 27.03.2012 21:22
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Matkamittari toimii välillä ja välillä ei

Viesti Kirjoittaja eskelju »

Käytin ite w124 mittarin korjauksessa Tampereen Hervannassa, maksoi silloin, 5 vuotta sitten saturaisen. Firma taisi olla Palanto Oy. Kysyähän aina voi, se ei vielä mitään maksa.
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Re: Matkamittari toimii välillä ja välillä ei

Viesti Kirjoittaja miksei »

Kokemus palannon mittarihuollosta vuosien takaa. 124 MB alla, nopeus toimi muttei kuumina päivinä kertynyt yhtään kilometrejä. Auto puhtaaseen halliin, laitoin kellon käyntiin ja kun tekijä istui penkille oli siitä alle 2 minuutin päästä mittari korjaamon puolella takakansi avattuna. Ei kestänyt kauaa ja toimi reilu 200 tkm lisää mitä auto mulla oli. Sääti nopeuden näytön niin ettei heittänyt yhtään. Hyvä paikka.
Vastaa Viestiin