S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Laitoin Rado merkkisen bolt on coolerin, joka sopii suoraan orkkis letkuihin ja kiinnikkeisiin.
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

MJPfin kirjoitti: La 12.06.2021 09:04 Laitoin Rado merkkisen bolt on coolerin, joka sopii suoraan orkkis letkuihin ja kiinnikkeisiin.
Ok, tuohan olisi paras vaihtoehto. Onko tuota käytössä 212 diesel- tai bensamalleissa tehtaalta vai jokin tarvikemalli? Kiitos infosta, tarvii alkaa googlettaa.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Oetuning näyttää myyvän cooleria rapsakkaan 1300 taalan hintaan.
Itse ostin foorumilaiselta vähän käytettynä tuon omani. Kuva on 3 sivulla tässä ketjussa.
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

MJPfin kirjoitti: La 12.06.2021 09:27 Oetuning näyttää myyvän cooleria rapsakkaan 1300 taalan hintaan.
Itse ostin foorumilaiselta vähän käytettynä tuon omani. Kuva on 3 sivulla tässä ketjussa.
No on coolerilla hintaa 8)
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos jatkais vähän räpelöintiä.
Kuva
Eka satula silvottavana kiinnikeen muokkaamista varten.
Kuva
Ja valmiiksi leikattu satula, kierteet vedän käsin en laiskuuttani jaksanut laittaa koneeseen tappeja.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja pulikka joka sopii koloon.
Kuva
Niin kuin isä äitiin :wink:
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja Maastis »

:thumbup: Kiva kattella kun on tekemisen meininkiä :thumbup:
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kiitti,
Sitten ei puutu kuin sopii autoon vielä. Yhtä kierretappia jäi vajaaksi tämä operaatio. Unohdin että tarvii m12x1.5 kierteet.
No pitää miettiä vedänkö vaan normi M12
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sopii ainakin napaan ja vanhan levyn kanssa offsetti oikein.
Kuva
Kevyt puhallus ja tuhaus väriä takapuolelle.
Kuva
Sovitus napaan
Kuva
Mahtuu pyörimään vanteessa. Eli melkein bolt on w205 sportti satulat 212 eemeliin :lol:
Kävi vaan moka käytettyjen testilevyjen kanssa olin katsonut väärästä mallista ja olivat liian pienet, no offsetti tiedossa ja nyt halkaisa että saa oikeat levyt tilata. Kasaan vanhoilla paloilla jotka tuli satuloiden mukana ja pienillä levyillä siksi kunnes uudet saapuu.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuli sitten foorumilla vastaan sopivat BC racing tolpat ja olihan ne sitten haettava.
Kuva
Tolpat putsattuna ja valmiit autoon laitettavaksi
Kuva
Hantin tolppa paikallaan, kivasti ollut edellinen suojannut koiranluun kierteet jollain massalla autosta, lähti todella kivuttomasti pois.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Molemmat iskarit vaihdettu ja auto taas ajossa. Pitää hieman puljata säätöjen kanssa seuraavaksi, ei nyt mikään älyttömän kova mutta hieman liian kova omaan makuun. Pitänee ajaa ja katsoa tottuuko vai säädänkö jousien esijännitystä hieman.
Sehän näissä BC:n tolpissa on hienoa että korkeutta ei tarvitse muuttaa jousien esijännityksellä.
Vaan niissä on korkeudelle tolpan pituuden säätö. Tolppa ruuvataan jalasta ulos tai sisään riippuen mihinkä suuntaan haluaa.

Vanhoissa näyttää olevan jotkut HR thuning vieterit, olivat omaan makuun liian matalat. Rengas oli kaaren sisällä jo kun haluan että on sopivasti kaaren mukaan rengas.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos päivittäisi tätäkin hiukan, vihdoin saanut oikeat levyt paikoilleen ja kappas olisi pitänyt tuoda satuloita 4mm kehällä ulommas, nyt jää pala sen verran levyn reunasta sisälle.
En olisi uskonut että palat on noin paljon sisempänä satulassa.
No pitänee tehdä uudet adapterit jossain välissä ennen kuin levyt kuluu liikaa, muuten pitää kantti sorvata levystä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin kuriiri toi kauan odotetun paketin maailmalta.
C63 Amg lukkoperä, sähkösäätöinen versio aiheesta.
Perä on otettu E sarjasta tuohon C63 versioon joten se sopii paikalleen eemeliin, tosin kuten vähän pelkäsin joudun vetarit vielä hankkimaan perään.
Kuva
Kuva
Perä on aika vähän ajetusta yksilöstä. Karvan auki 60tkm mittarissa kun kylki sai pusun jostain isommasta.
Saas nähdä millä aikataululla saa paikoilleen, ja kuinka suuten tuskan tuottaa sähköisen ohjauksen rakentaminen lukolle. Luultavasti teen vain PWM säädön tyyliin 20-100% lukitukselle.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja tomant »

MJPfin kirjoitti: Ma 15.11.2021 11:13 No niin kuriiri toi kauan odotetun paketin maailmalta.
C63 Amg lukkoperä, sähkösäätöinen versio aiheesta.
Perä on otettu E sarjasta tuohon C63 versioon joten se sopii paikalleen eemeliin, tosin kuten vähän pelkäsin joudun vetarit vielä hankkimaan perään.
---
Perä on aika vähän ajetusta yksilöstä. Karvan auki 60tkm mittarissa kun kylki sai pusun jostain isommasta.
Saas nähdä millä aikataululla saa paikoilleen, ja kuinka suuten tuskan tuottaa sähköisen ohjauksen rakentaminen lukolle. Luultavasti teen vain PWM säädön tyyliin 20-100% lukitukselle.
Mielenkiintoinen laite. Mikä on perän välityssuhde ja paljonko tuollainen maksaa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

2.82 taisi olla välitys jos en väärin muista. Pitää tarkistaa kun jaksaa. Hinnat riippuu siitä tietääkö myyjä mitä on myymässä. Vajaasta tonnista melkein kolmeen.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja amatoori »

MJPfin kirjoitti: Ma 15.11.2021 11:13 Saas nähdä millä aikataululla saa paikoilleen, ja kuinka suuten tuskan tuottaa sähköisen ohjauksen rakentaminen lukolle. Luultavasti teen vain PWM säädön tyyliin 20-100% lukitukselle.
Mites noissa AMG versioissa se on toteutettu? Eipä oo sellasella tullu ajeltua niin ei oikein tiedä käyttöliittymää.

Edit: Nopeella googlaamisella, ESP ohjannee sitä? Ei taida olla ihan koodausjuttu vaan tarvii jonku AMG softan sinne?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Esp ja aktiivi perän ohjaimen tarvii amg autosta, ja ilmeisesti abs samoin.
Itse meinan vaan ohajata lukon ramppia kääntävää servoa omalla elektroniikalla. Sen saa tuolle 20-100% alueelle lukkoon miten sitten näkee tarpeelliseksi.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja kuriiri oli tuonut vetarit perjantaina, tuntuu sopivan ainakin perään. Napoihin sovitus jää tuonnemmaksi, nyt on liian kylmä ja kiire.
Kuva
Aika paljon tukevampi tuo vetopuolen boori, muuten akselin mitat samat kuin dieselissä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos vähän päivittelisi tätä.
Olen aina inhonnut mersun esp / vetoluiston toimintaa. Jos sutii tai luistaa loppuu veto aika totaalisesti tök. Jokainen varmaan tietää mistä kyse jos liukkaalla ajanut.

No pengoin damosia esp ja asr kohdalta ja löysin pyörien sallitun nopeuseron luistosa, ja aktivointi ajan luiston rajoitukselle sekä vedon takaisin kytkennälle. Ja paljonko vääntöä sallitaan luiston aikana.
Venytin hieman sallitun luiston aikaa ja lyhensin takaisin kytkentäajan 2s -> 0.2s ja nostin luiston vääntöä 20Nm -> 70Nm
Pyörien nopeuseron nostin 0.2kmh arvosta 5 kmh.

Nyt luiston rajoitus on mukava, huomaa että veto vähenee mutta auto etenee eikä enään töki tai kiemurtele jos toinen pyörä liukkalla. Lisäksi sallii pienen hallitun luisun ilman että heti aletaan jarruttelemaan pyöriä.

Ja kyynikoille ei siitä ei tullut vaarallista tai arvaamatonta ajaa, ei saa lähtemään hanskasta yhtään helpommin kuin ennen päin vastoin auto etenee eikä hyydy jos pito häviää ja pysyy vakaammin suunnassaan.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti: To 06.01.2022 21:05 Jos vähän päivittelisi tätä.
Olen aina inhonnut mersun esp / vetoluiston toimintaa. Jos sutii tai luistaa loppuu veto aika totaalisesti tök. Jokainen varmaan tietää mistä kyse jos liukkaalla ajanut.

No pengoin damosia esp ja asr kohdalta ja löysin pyörien sallitun nopeuseron luistosa, ja aktivointi ajan luiston rajoitukselle sekä vedon takaisin kytkennälle. Ja paljonko vääntöä sallitaan luiston aikana.
Venytin hieman sallitun luiston aikaa ja lyhensin takaisin kytkentäajan 2s -> 0.2s ja nostin luiston vääntöä 20Nm -> 70Nm
Pyörien nopeuseron nostin 0.2kmh arvosta 5 kmh.

Nyt luiston rajoitus on mukava, huomaa että veto vähenee mutta auto etenee eikä enään töki tai kiemurtele jos toinen pyörä liukkalla. Lisäksi sallii pienen hallitun luisun ilman että heti aletaan jarruttelemaan pyöriä.

Ja kyynikoille ei siitä ei tullut vaarallista tai arvaamatonta ajaa, ei saa lähtemään hanskasta yhtään helpommin kuin ennen päin vastoin auto etenee eikä hyydy jos pito häviää ja pysyy vakaammin suunnassaan.
Tuo on hyvä,
pakuissa se on vielä tiukeman tuntuinen
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se on ihan käsittämätöntä kuinka paska toi luistonrajoitus vakiona mersuissa yleisesti on. Kaverin kanssa koitettiin pohtia syitä mutta mitään kovin järjellistä selitystä ei keksitty.
Eikö tehtaalla sitten ole testailtu toimintaa oikeasti talviolosuhteissa vai mistä on jäänyt kiinni. Ja kun se on kaikissa malleissa yhtä huono toiminnaltaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Nuo mainitsemasi muutokset kuulostaa tosi järkeviltä. Tuskin ne tehtaalla pelkää jarrujen liiallista kuumenemista, olisko vaan ylivarovaisuutta sillä ajatuksella että eihän kukaan lumessa liukastele monesti elämässään. Erityisesti se vedon palautumisen hitaus on tavisautoilijallekin kiusallinen.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Edc16:ssa tuo on tehty momenttirajoilla paljonko luistonesto ja tehonrajoitus saavat puuttua peliin. Laitoin molemmat nolliksi. Nyt antaa sutia vaikka 200m, kyllä se luisto on hyvin kaasulla hallittavissa ilmankin että auto nyykähtää heti kun vähän pyörä lipsahtaa.

ABS ja ESP ovat silti toiminnassa.

Alkuun ajatus vähän jännitti, että lähteekö lapasesta, mutta ei lähde vaikken mikään Rovanperä kuvittele olevani.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No juu tuossa Edc16 se on aika helppo muuttaa. Delphissä niitä muuttujia tuntuu olevan vähän enemmän.
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Komeeta, onnistuiskohan tehdä vastaava muutos tuohon mun omaan vastaavaan...? Samat asiat on siinä ASR/ESP toiminnassa ärsyttäneet, yllättäen. :)
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Dieselross kirjoitti: Ma 10.01.2022 11:25 Komeeta, onnistuiskohan tehdä vastaava muutos tuohon mun omaan vastaavaan...? Samat asiat on siinä ASR/ESP toiminnassa ärsyttäneet, yllättäen. :)
HEP _o/

Jos aletaan saamaan niin kaverille kans!

Onko kukaan säätänyt sallittuja kääntökulmia? Käsittääkseni ESP seuraa sitäkin aiheuttaen ainakin pari ikävää sivuvaikutusta. Jo vakioautojen sähköinen ASR toimii varsin hyvin, mutta sitä hyödyntävä joutuu hyväksymään joko selkeän luiston maksimikiihdytyksessä jäällä, ettei vastaohjaus lamaannuta koko autoa. Toinen on liikenneympyrää luiston rajalla kiertävä auto, joka taipuu kaarteeseen täsmälleen kuten pitääkin ja se suostuu myös menemään tuossa pidon rajoilla ihan pienessä luistossa parin sentin naarmuja jäähän kynsien - kunnes kuljettaja haluaa poistua ympyrästä ja kääntö oikealle tulkitaan vastaohjaukseksi ja suojelusenkeli hyppää jarrulle juuri silloin kun kaarre oli jo selvitetty ja yritettäisiin poistua siitä, ellei suojelusenkeli seisoisi jarrulla.

Miten muuten nuo yllä kerrotut parametrit suhtautuvat autoon jo ohjelmoituun sallivampaan "ESP off" tilaan?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No en tätä työkseni tee niin pitää vähän miettiä viitsiikö sitä muille tehdä. Siinä kun on ne samat riskit kuin muussakin ohjelmoinnissa. Oho ja ecu pimeä... vastuukysymyksiä tms.

Ympyrästä poistuttaessa tosiaan vähän puuttui peliin mutta se raja on siinäkin isompi tuolla ja viive niin lyhyt että en kokenut sitä enään niin ärsyttäväksi. Vakiona teki mieli repiä hiuksia kun auto puutui totaalisesti.

Esp off pitää kokeilla mitä vaikuttaa siihen jos jotakin. Vielä pitäisi etsiä nopeusraja missä väkisin kytketään se esp off takaisin päälle. Vaihdekohtaisia jotakin rajoja näin mutta en ole ehtinyt perehtymään.

Sanottakoon että olen vasta raapaissut pintaa siitä mitä kaikkea tuolla voisi muuttaa / sekoittaa. Karttoja on liki 30000 jos yksittäiset arvot otetaan huomioon. Ja kaikki on saksaksi yllättäen, hidasta kääntäjän kanssa tökkiä. No oppiipahan vähän sitäkin siinä sivussa.
Pitää tuota ohjauskulmaa kytistellä jossain vaiheessa mitä siitä löyty.
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Noiden luistojen näpelöinti tieliikenteeseen menee kyllä vähä rajoilla, et jos jotain tapahtuu ja mitenkäs vastuut/vakuutus. Mut en syyllistä, jos omaa autoa haluaa tutkia ja säätää.
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jotenkin osasin odottaa tätä. Mietitään asiaa näin, esp on mahdollista kytkeä napista pois ja ajaa auto metsään, kolari ym. Aiheuttako toimenpiteitä vakuutuksen suhteen? Ei, joten esp muutoksen en näe aiheuttavan mitään toimenpiteitä sen suhteen.

Olen ikäni ajanut kalustolla missä ei ole mitään avustuksia, jopa ABS oli luksusta jos sellainen sattui olemaan.
Olen myös kiertänyt rataa F1 luokan ratasivuvaunulla Baltic openia että epäilisin olevani kykenevä arvioimaan säätöjen vaikutusta.

Autohan on oltava kuljettajan hallinnassa avustuksista huolimatta, ei ne kumoa fysiikan lakeja. Jos menee metsään on jo menty liian lujaa tilanteeseen nähden.
Kukaan ei ala tutkimaan onko auton ohjelmaa muutettu, enkä edes usko että mitään löydä mitä sille on tehty vaikka tutkisivatkin.
En pyri tekemään autosta vaarallista, taikka arvaamatonta. Ainoastan pyrin parantamaan ominaisuuksia mistä ite en pidä ja tiedän että ei monikaan tällä pohjolassa liukkailla ajamaan oppinut arvosta.

Joten jätetäänkö asia tässä ketjussa tähän, ja jos joku kokee moraalisesti jotain väärää jossain mitä omalle autolle teen voisiko asian antaa vaan olla kiitos.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minusta taas oman auton säätäminen hyvinkin arveluttavaa. Jättäisin sen MJPfin:ille, paljon turvallisempaa (puhun tietenkin vain ihan oman autoni omistajasta ja sen tekemistä räpellyksistä :oops: ).
Vastaa Viestiin