W124 ohjaustehostimen pumppu!
W124 ohjaustehostimen pumppu!
ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeet petti joten täytyy ostaa uusi käytettynä eli tarviiko olla juuri sama pumppu kuin alkuperäinen?
ja ilmeisesti tämän pumpun varaosanumero on a210 466 0901. ja sieltä löyty tällänenkin numero kun 143/110 eli viittaako tämä jotenkin bar määrään? autona w124 250d vm 95
ja ilmeisesti tämän pumpun varaosanumero on a210 466 0901. ja sieltä löyty tällänenkin numero kun 143/110 eli viittaako tämä jotenkin bar määrään? autona w124 250d vm 95
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Onko millainen homma tehdä tuo vaihto parkkipaikalla?
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Mitekä ilmaus onnistuu? auto tällähetkellä korjaamon pihassa ja sanovat että menee 2-3h vaihdossa eli se olis noin 250-350e joten taidan itse yrittää ensin
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Ei mene kun puoli tuntia vaihdossa.. rattia kääntele niin ilmaantuu .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Jos oli lisänä ASD ni käsittääkseni 95:ssa ei enää ole paineakkua siellä ohjausventtiilistöllä. Ja jos oikein muistan niin sellaisissa on sit painevaade isompi kuin niissä missä tuo paineakku on eli vanhemmat. Mulla on mielikuva että 6/93 ja sitä uudemmat ei tuota paineakkua välttämättä ole ASD:n ohjausventtiilipöydässä?
Tiedä sitten mitä käytännöneroa on vaikka tuollaiseen laittaisikin vanhemmanmallisen pumpun?
Tiedä sitten mitä käytännöneroa on vaikka tuollaiseen laittaisikin vanhemmanmallisen pumpun?
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Katohan tarkkaan ettei oo hajonnu koneenpuolen kiinnikkeet, yläkorva murtuu jossainvaiheessa. Hitsattava tai sitten vaihdettava koko etukotelo. Jos pumppu vaan paskana, niin sit ei oo niin paha.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Tuolta on vain rikki mutta huomenna tiiän lisää kun olen purkanut
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
noniin eli osaisko joku auttaa, mulle tarjottiin pumppua (124 460 15 80) että käviskö tuon mun pumpun tilalle ( a210 466 0901) ??
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Otetaas kuvia jos joku osaa sanoa detaileista tarkemmin.
Kävin ottamassa kuvan tosta W124 kapeakantisesta 250DT:stä ja sen tandempumpusta. Tuossa 6/93 Faceliftissä ASD:lle ei ole sitä painekelloa siellä apparin takajalkatilassa olevassa ohjausventtiilistöllä. Tandempumpussa on justiin tuo numero mikä sullakin on nyt rikki
Eroista osaa sanoa mutta kumpikin käy kiinnityksilleen kapea sekä leveäkantisiin. Kuten tuolla aiemmin jo meinasin niin jotenkin on muistikuva että jos painekelloa ei ole niin siinä on sit pumppu jonka max -paine olisi isompi ASD:lle?
Tämän lätkään on laitettu 143 / 110 kuten sullakin on. Ylempi kuva otetu siis W124 250DT kapakantinen. Niin ja tuo pumppu on kyllä ollu tuossa ihan alusta alkaen eikä todellakaan ole peräisin mistään väykystä
Alla kuva tuosta toisen pumun numerolätkästä
Kävin ottamassa kuvan tosta W124 kapeakantisesta 250DT:stä ja sen tandempumpusta. Tuossa 6/93 Faceliftissä ASD:lle ei ole sitä painekelloa siellä apparin takajalkatilassa olevassa ohjausventtiilistöllä. Tandempumpussa on justiin tuo numero mikä sullakin on nyt rikki
Eroista osaa sanoa mutta kumpikin käy kiinnityksilleen kapea sekä leveäkantisiin. Kuten tuolla aiemmin jo meinasin niin jotenkin on muistikuva että jos painekelloa ei ole niin siinä on sit pumppu jonka max -paine olisi isompi ASD:lle?
Tämän lätkään on laitettu 143 / 110 kuten sullakin on. Ylempi kuva otetu siis W124 250DT kapakantinen. Niin ja tuo pumppu on kyllä ollu tuossa ihan alusta alkaen eikä todellakaan ole peräisin mistään väykystä
Alla kuva tuosta toisen pumun numerolätkästä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Mullahan on ASD manuaali ja luin äsken siitä tätä aihetta lisää. Siellä on mainittu vain vanhemman mallin eli paineakullisen version detaileista. Korkein paine mitä sellaisessa ASD:lle menee on 27bar ja jos sen yli menee syystä et vapautusventtiili menee jumiin niin 33bar aukeaa varoventtiili. Tämä siis tilanteessa kun ASD on toiminnassa.
Uudemmassa mallissa siis paineakuttomassa ASD:lle menevä paine ei todellakaan ole mitään 143bar meinaan perän lukko-osia nipussa pitävät lukkorenkaat lähtee tuollaisella paineella taatusti maata kiertävälle radalle kumpikin. Kun jo ihan nuilla peruspaineilla mitä mainitsin on usein nuo lukkoseekerit vaihtokunnossa jos periä kunnostaa. Ovat vääntyneet ja näkee et voimaa on ollu takana. Se rengas sylinteri joka lukko-osia lukitsee on pinta-alaltaan sellainen että 10bar tunkkaa yx 100kg ja enemmänkin. Ei tullu mitattua pinta-alaa kun nuita jossain kohtaa kunnostin mut arvio on et selvästi yli 10cm² on. Nuista lähtökohdista arvioin ettei max paineessa ole suurta eroa pumppujen kesken.
Ero näitten pumppujen paineessa ja tuotossa kuitenkin varmaan on mutta onko mitään käytännön merkitystä niin siihen en osaa sanoa mitään? 143 - 110 bar tulee 33bar. Tiedä ollenkaan onko aihe nuin mutta osuu yllättävästi ASD -manuaalin max paineen kanssa yksiin.
Heittelen täähän nyt ajatuksia: Kun paineakku on siellä lähellä perää ni lukon toiminta on nopeaa ja vasteet ovat manuaalissa mainittuja 0.4 sekunnin luokkaa. Kun sitä siellä ei ole niin vasteaika pitenee jollei aihetta kompensoida jotenkin? Pumpun tuottoa lisäämällä vasteaika lyhenee? Syytä paineakun poistoon voisi olla se että se akku on kohtuullisen lyhytikäinen ja olisiko nyt sitte mersuinsinööri halunnu tehdä palveluksen autoilevalle kansalle ja poistanu tuon heikon kohdan ja korvannu sen lujemmalla mekaniikalla? Näin on jopa tuohon aikaan voitu ajatellakin ja tehdä muutoksia?
Edit tallissa on toinenkin tandem ns. varuiksi Tässä sen kilpi ja ilmeisesti kaikissa vanhemmissa on maininta tuosta 150 baarista?
Uudemmassa mallissa siis paineakuttomassa ASD:lle menevä paine ei todellakaan ole mitään 143bar meinaan perän lukko-osia nipussa pitävät lukkorenkaat lähtee tuollaisella paineella taatusti maata kiertävälle radalle kumpikin. Kun jo ihan nuilla peruspaineilla mitä mainitsin on usein nuo lukkoseekerit vaihtokunnossa jos periä kunnostaa. Ovat vääntyneet ja näkee et voimaa on ollu takana. Se rengas sylinteri joka lukko-osia lukitsee on pinta-alaltaan sellainen että 10bar tunkkaa yx 100kg ja enemmänkin. Ei tullu mitattua pinta-alaa kun nuita jossain kohtaa kunnostin mut arvio on et selvästi yli 10cm² on. Nuista lähtökohdista arvioin ettei max paineessa ole suurta eroa pumppujen kesken.
Ero näitten pumppujen paineessa ja tuotossa kuitenkin varmaan on mutta onko mitään käytännön merkitystä niin siihen en osaa sanoa mitään? 143 - 110 bar tulee 33bar. Tiedä ollenkaan onko aihe nuin mutta osuu yllättävästi ASD -manuaalin max paineen kanssa yksiin.
Heittelen täähän nyt ajatuksia: Kun paineakku on siellä lähellä perää ni lukon toiminta on nopeaa ja vasteet ovat manuaalissa mainittuja 0.4 sekunnin luokkaa. Kun sitä siellä ei ole niin vasteaika pitenee jollei aihetta kompensoida jotenkin? Pumpun tuottoa lisäämällä vasteaika lyhenee? Syytä paineakun poistoon voisi olla se että se akku on kohtuullisen lyhytikäinen ja olisiko nyt sitte mersuinsinööri halunnu tehdä palveluksen autoilevalle kansalle ja poistanu tuon heikon kohdan ja korvannu sen lujemmalla mekaniikalla? Näin on jopa tuohon aikaan voitu ajatellakin ja tehdä muutoksia?
Edit tallissa on toinenkin tandem ns. varuiksi Tässä sen kilpi ja ilmeisesti kaikissa vanhemmissa on maininta tuosta 150 baarista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
noniin vaihdettua sain mutta kuvan liitokset ei osunu ihan yhteen joten saako näihin uusia päitä? ja mitä öljyä tonne kannattas tunkea?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w202 c180 -95
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
w201 2.3 -90
s124 250D -96
w210 230 -96
w124 200 -91
w202 c200K -98
W210 230 -96
W124 200d -89
W211 200cdi -03
S204 250cdi -11
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Onko nämä pumput vaihtokelpoisia?Siis voiko 210 466 09 01:n tilalle vaihtaa 124 460 16 80 numerolla olevan?
Re: W124 ohjaustehostimen pumppu!
Ulkonäöllisesti näyttävät samalta. En näe miksei sopisi jos sulla on esikammio-diesel johon laitat tuon tilalle. Kunhan vain lähtöjen määrä ja tuoton paine täsmää