Tuhkaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
katiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 06.09.2015 23:31

Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja katiska »

Tuo moottorin häiriövalo syttyy aivan liian usein? Syy on todettu olevan suuren tuhkamäärän? Häiriövaloa kun ei saa sammumaan muualla, kuin korjaamolla. Onko kenelläkään tietoa miten tuhkanpolton saisi toimimaan niin ettei sitä kertyisi liikaa, aiheuttaen häiriövalon syttymisen? Onko ainut keino poistaa tuhkakuppi ja ohjelma sen tyhjentämisestä? Miten siinä sitten käy päästömittausten?
C farkku -05
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja tomant »

Laita kysymys tekniikkaosioon, se ei kuulu tänne.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jos tuhkamäärä on päässyt menemään liian suureksi pakkopoltto ei paljon auta, pitäisi perusasettaa uudelleen.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
blomqari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 24.08.2014 12:06

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja blomqari »

Onko DPF:n paine-eroanturi vaihdettu?
Aika usein kuulemma anturivikoja.
Omasta mesestä lähti herjat kyseisen anturin vaihdolla.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ja se liika tuhaka on yllensä oire jostain muusta vaivasta vaikapa öljyä vuotavasta ahtimesta, liian kylmän käyvästä moottorista vialisesta suutimesta tms
Mökkillä
'
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja Saul »

Siirretty oikeaan osastoon.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
katiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 06.09.2015 23:31

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja katiska »

Kiitos Saul, vaihdoit viestin paikan. Kyseisiä anturia ei ole vaihdettu, sitä vois kokeilla seuraavaksi. En tiedä miten ne Oulun MB huollossa sen tyhjentää, mutta senjälkeen häiriö pysyy poissa jonkun aikaa. Edellisestä kerrasta n. 6000 km. Ajot mulla on satoja km kerralla, lyhyitä matkoja vähemmän. Ulkoisia öljyvuotoja ei moottorissa ole. Miten sen suuttimen "kusemisen näyttäis toteen ? Tarkoitatko pakkopoltolla sitä, että vaihde 3 :lle ja 3000 kierrosta, ajoa n. 10 kilometriä? Tämmöisenkin neuvon sain jostain! Ja kuinka usein tuo pitäis tehdä?
C 203 farkku -05
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

katiska kirjoitti:Kiitos Saul, vaihdoit viestin paikan. Kyseisiä anturia ei ole vaihdettu, sitä vois kokeilla seuraavaksi. En tiedä miten ne Oulun MB huollossa sen tyhjentää, mutta senjälkeen häiriö pysyy poissa jonkun aikaa. Edellisestä kerrasta n. 6000 km. Ajot mulla on satoja km kerralla, lyhyitä matkoja vähemmän. Ulkoisia öljyvuotoja ei moottorissa ole. Miten sen suuttimen "kusemisen näyttäis toteen ? Tarkoitatko pakkopoltolla sitä, että vaihde 3 :lle ja 3000 kierrosta, ajoa n. 10 kilometriä? Tämmöisenkin neuvon sain jostain! Ja kuinka usein tuo pitäis tehdä?
C 203 farkku -05
Ei tarkiita mittä 3 ajoa vaan testeriilä tehtävää
Mökkillä
'
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Tuhkaa

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Olikos tuosta tuhka-asista juttua jo jonku Sprinterin kohdalla... Eikö se ole sellainen laskennallinen, ei mitattu juttu? Luulen jopa, ettei tuhka edes pala, vaan se on sitä lopputuotetta. Olen kuullut villejä huhuja, että "asentamalla" loukku ohjelmallisesti uudelleen, mennään mutkasta tietä näkymättömiin.. Tietysti asia erikseen, jos loukku on jo ihan tukosa aikuisten oikeesti.
Vastaa Viestiin