W210 Keskuslukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 19.08.2003 18:14

W210 Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja mesemies »

Tervehdys mersumiehet!

Ostin tässä hiljattain 290 TD Väyrysen ja olis tämmönen pikku ongelma..

Osaako kukaan sanoa, mikä mahtaa olla (vikana)? Kun yks ilta huomasin laittaessani auton ovet lukkoon (kaukosäädöllä) , niin rupes taustapeilissä sekä punanen että vihreä valo vikkuun yhtäaikaa n. 10-15 sekunnin ajan.
Sama ongelma esiintyy avauksessa.
Kaikki luukut aukee/sulkeutuu muuten normaalisti.

Ohjekirjasta (auf deutch) sain sen verran selville, että jotain on vialla, mutta mitä?

Ja sit, mistä sais Suomenkielisen ohjekirjan ja mihin hintaan?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3070
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W210 Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja jysi »

mesemies kirjoitti: sekä punanen että vihreä valo vikkuun yhtäaikaa n. 10-15 sekunnin ajan. Sama ongelma esiintyy avauksessa.
Terve,

Kokeilepas vaihtaa patteri kaukosäätimeen niin kauan kun vielä pääset sisään (taitaa olla 2 kpl CR2025)

-j.
mesemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 19.08.2003 18:14

Viesti Kirjoittaja mesemies »

Kokeiltu on, eikä auttanu.. :(
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Suomenkielisen ohjekirjan löytää luonnollisesti Vehosta. Perinteinen W123-W201-W124 -kirjanen on maksanut 26,90 euroa, tuoreempien opusten hintoja en tiedä. Vehon setä tietää kyllä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: W210 Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

mesemies kirjoitti:Tervehdys mersumiehet!

Ostin tässä hiljattain 290 TD Väyrysen ja olis tämmönen pikku ongelma..

Osaako kukaan sanoa, mikä mahtaa olla (vikana)? Kun yks ilta huomasin laittaessani auton ovet lukkoon (kaukosäädöllä) , niin rupes taustapeilissä sekä punanen että vihreä valo vikkuun yhtäaikaa n. 10-15 sekunnin ajan.
Sama ongelma esiintyy avauksessa.
Kaikki luukut aukee/sulkeutuu muuten normaalisti.

Ohjekirjasta (auf deutch) sain sen verran selville, että jotain on vialla, mutta mitä?

Ja sit, mistä sais Suomenkielisen ohjekirjan ja mihin hintaan?
Moro.

Sama homma mulla. Mulla homma ilmenee niin, että joskus kun koittaa startata autoa, niin auto ei käynnisty vaan noi valot alkaa vilkkuu taustapeilissä. En oo asiasta ihan täysin varma, mutta luulisin, että se on jonkinsortin käynnistyksenesto. Toi avainsysteemi muutenkin temppuilee ikävästi. Vehon mukaan hommaa ei voi korjata, vaan pitäisi ostaa uusi avain hintaan 165€. Mulla on yks tuttu kaveri, joka hoitaa auton radio ym. sähköhommia ja se tulee ens viikolla lomalta.
mesemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 19.08.2003 18:14

Re: W210 Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja mesemies »

Moro.

Sama homma mulla. Mulla homma ilmenee niin, että joskus kun koittaa startata autoa, niin auto ei käynnisty vaan noi valot alkaa vilkkuu taustapeilissä. En oo asiasta ihan täysin varma, mutta luulisin, että se on jonkinsortin käynnistyksenesto. Toi avainsysteemi muutenkin temppuilee ikävästi. Vehon mukaan hommaa ei voi korjata, vaan pitäisi ostaa uusi avain hintaan 165€. Mulla on yks tuttu kaveri, joka hoitaa auton radio ym. sähköhommia ja se tulee ens viikolla lomalta.
Mullakin on kans sellanen "kutina", että noiden valojen epämääränen vilkkuminen johtuis jotenkin tosta ajonestosta..
Mulla auto on taas muuten toiminu normaalisti, eikä käynnistymisen kanssa oo ollu mitään ongelmia (vielä...).

Meinasin koittaa, et poistuuko ongelma kun koittaa vara-avaimella, niin siinä kaukosäätö ei toiminu ollenkaan... :?
Täytyyköhän se avain jotenkin "synkronisoida" ennenkuin ottaa käyttöön? Ja miten semmonen homma tehään?
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: W210 Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

mesemies kirjoitti: Meinasin koittaa, et poistuuko ongelma kun koittaa vara-avaimella, niin siinä kaukosäätö ei toiminu ollenkaan... :?
Täytyyköhän se avain jotenkin "synkronisoida" ennenkuin ottaa käyttöön? Ja miten semmonen homma tehään?
Joku kerto, että jos jättää sen avaimen virtalukkoon niin sen pitäisi jotenkin aktivoitua. Kokeilin, mutta siitä ei suurempaa hyötyä ollut. Tosin pidin vaan pari tuntia. Vehon mukaan noita avaimia ei voi ladata mitenkään. Ite en tällä hetkellä käytä tota kaukosäätöä ollenkaan vaan menen aina oikeasta etuovesta avaimella sisään ja avaan sisäkautta muut ovet. Jos ei tuosta mainitsemastani korjaajasta ole hyötyä, niin pitänee kai ostaa uusi avain :?
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Aikanaan joskus -97 ajellessani työkseni vuoden vanhalla E 220 D:llä, siinä esiintyi tuota kuvailemanne kaltaista peililedien vilkkumista. Käynnistysongelmia sen sijaan ei koskaan ollut. Silloin Vehossa sanottiin, että avain täytyy jotenkin saada "synkronoitua" auton kanssa. En vaan kuollaksenikaan muista, miten tuo tehtiin, mutta toimenpiteen jälkeen niiden väriledien vilkkuminen loppui.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
mesemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 19.08.2003 18:14

Viesti Kirjoittaja mesemies »

No nyt ratkes ongelma! Lähikaupassa olivat myyneet jo valmiiksi tyhjiä paristoja.. :( (Ilmeisesti vanha päiväys...)
Joten valot vilkkuu taas normaalisti. :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

joo kannattaa tosiaan tarkistaa niitä paristoja mitä ostaa, varsinkin nuo nappiparistot, nekun voi just jossain lähikaupassa/huoltamolla seistä jopa kymmenen vuotta ennenkuin ostaja tulee....

kerran olin just ostanut paikallisesta auton kakeen nappipariston, ja ihmettelin että missä vika kun ei pelitä, syyksi paljastui juuri vanhentuneet paristot, jota huoltsikka myi.

myyjä ihmetteli kui voi olla vanhat :roll: , kalliilla ei tällä kertaa hyvää saanut :twisted:
Vastaa Viestiin