W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja qwerty »

W212 220 CDI ’12 farkku.

Airmatic keskusteluja löytyy mutta en löytänyt searchilla vastausta aiheeseen.

Heitti mittaritauluun pari viikkoa sitten kovilla -20c pakkasilla ”Malfunction” ja auton kuva ja nuoli ylös 80-100km/h nopeudessa. Airmaticiin viittaavaa. Tapahtui kaksi kertaa 100km sisään. Eipä kyllä näkynyt perän korkeudessa mitenkään eikä kompressorikaan sen enempää äänellyt.

Sulattelin autoa hallissa, kelit lauhtui ja ei tullut enää ilmoituksia. Käytin sen jälkeen merkkihuollossa koodin luvussa starissa.
Diagnoosi oli tyly: paineventtii jäätynyt —> kompressori vaihtoon. Hinta 1100€ kompressorille. :crazy:

Hieman ihmettelin diagnoosia kun perä ei ole kuitenkaan tontissa ja kompura käy ja kukkuu. Ajelin 700km sen jälkeen lauhemmilla keleillä ja ei mitään ongelmia tai ilmoituksia näyttöön ja peräkin pysynyt edelleen omassa korkeudessaan eikä kompressoristakaan mitään ilmoituksia.

Tänään kovemmat yli -20c pakkaset ja 100km/h nopeudessa tuli pitkästä aikaa ilmoitus tauluun malfunctionista. Perä edelleen normaali korkeudessa ja kompura käy ja kukkuu normaalisti.

Onko kokemuksia tilanteesta ja tietoa kuka Pohjois-Suomessa on ymmärtää airmatic sielun elämää?
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16

Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja simosami »

Normi juttu talvella. Vettä kompurassa, jäätyy. Tarvii huoltoa.
Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa. 8)

Hakuun: Airmatic Silica

Esim tässä on juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1216173" onclick="window.open(this.href);return false;

212 käy tämä ilmansuodatin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/160327/504106" onclick="window.open(this.href);return false;

Silica:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja qwerty »

Loogiselta tuo kuulostaa että kosteus päässyt sisään ja jäätyminen aiheuttaa ongelmia kiristyneen pakkasen myötä.

Soittelin muutaman ei-merkkiliikkeen läpi ja eivät suostuneet tekemään ”kotiviritystä”, koska työlle pitäisi antaa takuu ja on epävarma työ. Ymmärettävää.

Katselin Arnottin kompuran vaihto-ohjetta ja eihän tuo mahdottoman isolta työltä näyttänyt. Eivätpä nuo korjaamotkaan olisi veloittaneet kuin 1 tunnin työstä.
Ongelma on että monttu tai nosturi paikkaa ei löydy. Sen takia mieluusti nyt nimiä ylös ketkä Pohjois-Suomen alueella tekee korjaustöitä?

Mitä muuta kannattaa samalla kertaa huoltaa kun kompressori kerta pöydälle nostetaan?
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16

Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja simosami »

Raskaaseen kalustoon suostuvat tekemään näitä ”kotivirityksiä”. Kuluu joka vuotuiseen perushuoltoon.
Kyselin itsekin myös jopa Tallinnasta. Ei onnistunut

Jos joku tietää paikan, voisi kertoa

Nosturia ei tarvita , on helpossa paikassa, vararengas kotelon vasemmalla puolen, musta suojamuovin alla,
Ajaan vähän lautojen päälle, tai jopa maastoasento riittää. Liitin irti, niin ei yritä säätää kesken.

Jos tarvii useampaan kertaan silicaa, löytyy ”kotivirityksille” sopivaa :shh:

https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... k-760.html" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja jusi »

Vuoden välein jos kuivaa tai vaihtaa ne kuivaimen ryynit, niin pysyy systeemi tosi paljon kuivempana. Se on tosiaan pieni vaiva eikä vaadi osaamista, mutta ikävää että korjaamolla ei perushuoltoa saa tehtyä. Silcageelirakeet imee tosi vinhasti vettä, mutta ei ne kuivu ainakaan Suomen märissä oloissa tarpeeksi ilman ulkopuolista lämpöä eli uunia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Todennäköisesti korjaamot eivät ala sen takia vaihtamaan rakeita yms kompuran jos sattuu jotain että katkeaa vaikka joku kompuraa kasassa pitävä pultti tai kompura lopettaa toimintansa tuon seurauksena, sen tietää jokainen keneltä aletaan vaatimaan uutta kompuraa kun kuitenkin toimivana tuli halliin...

Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.

Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja etrade »

simosami kirjoitti:Raskaaseen kalustoon suostuvat tekemään näitä ”kotivirityksiä”.
Miksi?
Vaihtaa uuden suodattimen tilalle, kuten öljynsuodattimen.
Näkyy kuvassa vasemmalla.
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... wabco.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja jusi »

Ei missään nimessä riitä suodattimen vaihto tai ilman puhaltelu, aina ehdottomasti kuivaimen ryynien vaihto tai kuivaus. Jos vettä on järjestelmässä, on ryynien kosteusprosentti lähellä sataa. Kompressorin kuivaimen irroittaminen on todella helppo homma. Ei sitä oikein rikki saa. Se mikä voi jumittaa ja katketa, ovat kiinnityspultit, mutta se ei vaikuta kompressorin toimintaan. Kyllä tässä olisi jollekin korjaamolle markkinarakoa, koska ilmajousitus yleistyy ns. paremman luokan menopeleissä.
multiviri kirjoitti:Todennäköisesti korjaamot eivät ala sen takia vaihtamaan rakeita yms kompuran jos sattuu jotain että katkeaa vaikka joku kompuraa kasassa pitävä pultti tai kompura lopettaa toimintansa tuon seurauksena, sen tietää jokainen keneltä aletaan vaatimaan uutta kompuraa kun kuitenkin toimivana tuli halliin...

Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.

Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja simosami »

multiviri kirjoitti:Todennäköisesti korjaamot eivät ala sen takia vaihtamaan rakeita yms kompuran jos sattuu jotain että katkeaa vaikka joku kompuraa kasassa pitävä pultti tai kompura lopettaa toimintansa tuon seurauksena, sen tietää jokainen keneltä aletaan vaatimaan uutta kompuraa kun kuitenkin toimivana tuli halliin...
Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.
Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
Mielenkiintoinen ajatus. Varsinkin autoissa, jossa on varmaankin 10.000 pulttia. Kuvittele, että kieltäytyvät jonkin pikku anturin tai pakosarjan vaihdosta, jos sattuu katkeamaan pultti, niin joutuvat korvaamaan koko moottorin.. :o
etrade kirjoitti:
simosami kirjoitti:Raskaaseen kalustoon suostuvat tekemään näitä ”kotivirityksiä”.
Miksi?
Vaihtaa uuden suodattimen tilalle, kuten öljynsuodattimen.
Näkyy kuvassa vasemmalla.
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... wabco.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä mainittu ilmankuivaus kitti sopii Bendix AD 2 kuivaimeen, joka "uutena maksaa varmaan yli 1000€". Ainakin minä vaihdatun mielummin pelkät ryynit. Ko. osa on ollut käytössä yleisesti kuorma-autoissa , Scania, Volvo. Yms.
Uusissa, 2000 (?) jälkeen on käytetty noita patruunoita.
Niitä patruunoita valmistaa mm. Wabco (joka valmistaa liki kaikki eri henkilöauto merkkien Airmatic kompurat) Noita patruunoita on tuossa alemmassa kuvassa (linkki). Hinta niillä alkaa 15€
92B68B18-66DC-46E2-AF06-5080EBAB0A3C.jpeg
F66BC63A-CEC6-4C20-B7BA-2231C2B7B4BD.jpeg
Kyse on jostakin muusta, kuin osaamattomuudesta. Tiedän tapauksia, joissa Airmatic ongelmat ovat johtaneet jopa automerkin vaihtoon.
Jaksavat vedättää asiakkaat raivon partaalle Stari peleilyllä: "kun ei tuu vika koodia" , tai vaihdetaan jotain, esim venttiili blokki, ilmajouset, yms. :x
.

..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
BenDilde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 28.08.2017 02:27

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja BenDilde »

Tuli tänään hommattua tuollainen '10 220 cdi Eemeli farkku ilmaperällä. Mitä kaikkea tuohon ilmaperän huoltoon kannattaa itse tehdä? Ja mistä päin autoa nämä kaikki osat löytyy?
W124 230 CE '91
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja simosami »

BenDilde kirjoitti:Tuli tänään hommattua tuollainen '10 220 cdi Eemeli farkku ilmaperällä. Mitä kaikkea tuohon ilmaperän huoltoon kannattaa itse tehdä? Ja mistä päin autoa nämä kaikki osat löytyy?
Kompura kannattaa huoltaa etukäteen, vaikka syksyllä 2-3v välein. Yllä ohjeita.
Niin, kompura on vararengas kotelon vasemalla puolella, auton alla.
Pystyy irroittamaan, kun nostaa auton vaikka yläasentoon (airmatic). Tunnin homma.

Ilmansuodatin ja silicagelin kuivaus mikrouunissa tai vaan pellillä tavallisella uunilla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
BenDilde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 28.08.2017 02:27

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja BenDilde »

simosami kirjoitti:
BenDilde kirjoitti:Tuli tänään hommattua tuollainen '10 220 cdi Eemeli farkku ilmaperällä. Mitä kaikkea tuohon ilmaperän huoltoon kannattaa itse tehdä? Ja mistä päin autoa nämä kaikki osat löytyy?
Kompura kannattaa huoltaa etukäteen, vaikka syksyllä 2-3v välein. Yllä ohjeita.
Niin, kompura on vararengas kotelon vasemalla puolella, auton alla.
Pystyy irroittamaan, kun nostaa auton vaikka yläasentoon (airmatic). Tunnin homma.

Ilmansuodatin ja silicagelin kuivaus mikrouunissa tai vaan pellillä tavallisella uunilla.
Mistäs se suodatin löytyy ja miten ne geelit saa ulos?
W124 230 CE '91
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja simosami »

Tuossa hyvä Airmatic ohje (w220)

https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

Komperessorin Silican vaihto video
https://youtu.be/a3-173vjZo0" onclick="window.open(this.href);return false;

On täällä mersuforumilla myös kuvia, en vaan äkkiä löytänyt...
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
BenDilde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 28.08.2017 02:27

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja BenDilde »

simosami kirjoitti:Normi juttu talvella. Vettä kompurassa, jäätyy. Tarvii huoltoa.
Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa. 8)

Hakuun: Airmatic Silica

Esim tässä on juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1216173" onclick="window.open(this.href);return false;

212 käy tämä ilmansuodatin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/160327/504106" onclick="window.open(this.href);return false;

Silica:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuon pussin ryynit vaan kaataa kuivuriin?
W124 230 CE '91
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja dealer »

jusi kirjoitti:ikävää että korjaamolla ei perushuoltoa saa tehtyä
Saa, muttei veloituksetta.
Yhteenkään korjaamon asiakkaan autoon jousituksen kompuraan ei meillä ole vielä tehty huoltoa ilmansuodattimen vaihtoa enempää, eli esimerkiksi rakeiden vaihtoa / kuivausta.
Siihenkin toimenpiteeseen pitää saada lupa siltä joka maksaisi kyseisen huollon, eikä kukaan jolta olen kysynyt ole lupaa antanut.
Olen kysynyt monelta ja aina kompuran suodatinta vaihtaessani maininnut asiasta.
simosami kirjoitti:Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa.
Missä tilanteessa ? Mainittu 20€ on suunnilleen minimiveloitus, eli sillä summalla esimerkiksi otetaan auto nosturille ja kiinnitetään irronnut moottorin alasuojus paikalleen.
Ajattelitko että kahdellakympillä korjataan auto jossa on ilmajousituksessa sellaista ongelmaa että perä vajoaa yön aikana alas, tai ajon aikana tulee "malfunction" tasonsäädöstä ruutuun ?

Ilman muuta voi tarjota sitä vaihtoehtoa että irrotetaan ja avataan kompura ja kuivataan tai vaihdetaan ryynit. Mitään takeitahan siitä ei sitten ole auttaako kyseinen toimenpide kulloiseenkin ongelmaan eli asiakkaan pitää ymmärtää että saattaa joutua tekemään muutakin, esimerkiksi vaihtamaan vielä uuden kompuran.
Jos ongelma on se että perä vajoaa yön aikana alas niin ei varmasti auta rakeiden kuivaus, mutta ei siitä haittaakaan ole.
uffa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 30.10.2018 17:18
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja uffa »

Eli pakkaset ja perä laskee. Ei airmatic vaan normi tasonsäätö takana.
Missäs tuo kompura on ja miten se kannattaa irroittaa ? En nyt löydä millään videota tai muuta ohjetta aiheesta. Joku piuha irti siitä ensin ja
sitten vaan silicat vaihtoon? Motonetissa ei tuota aiemman linkin silicaa näytä löytyvän, joten mikä on oikea vaihtoehto?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kompura on kuskin puolella takana, alakautta muovisuoja ensin pois edestä. Jokunen johto, putki ja ruuvit irti ja kompura on kourassa. Ryynit voi kuivailla mikrossa.
oulaistenliikenne.fi
uffa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 30.10.2018 17:18
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja uffa »

dealer kirjoitti:Kompura on kuskin puolella takana, alakautta muovisuoja ensin pois edestä. Jokunen johto, putki ja ruuvit irti ja kompura on kourassa. Ryynit voi kuivailla mikrossa.
Kiitos. Pari juttua vielä, perä varmaan putoaa kun kompuran irroittaa. Perä pukeille
Vai mikä on oikea tapa toimia?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onhan 212-tasonsäädössäkin erillinen venttiiliblokki. Jos venttiiliblokki on kunnossa niin perä pysyy ilmassa vaikka kompuran ottaa irti.
uffa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 30.10.2018 17:18
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja uffa »

Noniin, ryynit kuivattu. ja ilmansuodatin vaihdettu. Aika näyttää, pysyykö perä ylhäällä.

Ryynit olivat ruskeita väriltään, mahdollisesti vaalenivat kun kuivuivat? En alkanut korvaamaan ryynejä
noilla kirkkailla, mitä Motonetista hain. Mutta aika paljon tuntui kosteutta niistä lähtevän, vaikka ei aluksi
edes tuntunut kostealta. Mikrotuksen jälkeen puhaltelin ilmaa niihin ja kosteaa ilmaa poistui ja huvikseni suuntasin tuon kosteuden tallin
lämpö/kosteusmittariin. 80% kävi aluksi, sitten päästiin enää 50% kosteusprosentin lukemiin. :mrgreen: Vähän vielä mikrotusta ja ryynit takaisin kompuraan.
uffa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 30.10.2018 17:18
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja uffa »

Eipä auttanut.
Makkara86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 26.01.2022 16:46

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja Makkara86 »

dealer kirjoitti: Ma 02.03.2020 18:11 Kompura on kuskin puolella takana, alakautta muovisuoja ensin pois edestä. Jokunen johto, putki ja ruuvit irti ja kompura on kourassa. Ryynit voi kuivailla mikrossa.
Jos kuivaatte mikrossa niin älkää käyttäkö rouvan uusinta muovikulhoa 😆
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja dealer »

Työpaikallahan niitä kuivaillaan, muistuttaa vaan kaikkia asentajia että jos ruokatunnilla lihapiirakka maistuu oudolta niin se on normaalia tänään :angel:
oulaistenliikenne.fi
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

uffa kirjoitti: Ti 14.04.2020 12:35 Eipä auttanut.
No eihän se näillä keleillä heti auta kun koko systeemi voi olla vettä täynnä...
Makkara86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 26.01.2022 16:46

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja Makkara86 »

Olihan siellä jäätä jonkin verran
20220131_195333.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
uffa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 30.10.2018 17:18
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja uffa »

TPLtre kirjoitti: Ma 31.01.2022 20:52
uffa kirjoitti: Ti 14.04.2020 12:35 Eipä auttanut.
No eihän se näillä keleillä heti auta kun koko systeemi voi olla vettä täynnä...
No mulla oli tuolloin pussi puhki. Vihdettiin uudet sitten niin tuli kuntoon.
Dorado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 16.09.2022 08:58

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja Dorado »

uffa kirjoitti: Ti 01.02.2022 09:57
TPLtre kirjoitti: Ma 31.01.2022 20:52
uffa kirjoitti: Ti 14.04.2020 12:35 Eipä auttanut.
No eihän se näillä keleillä heti auta kun koko systeemi voi olla vettä täynnä...
No mulla oli tuolloin pussi puhki. Vihdettiin uudet sitten niin tuli kuntoon.

Mistä kohtaa tuo kuva on otettu? :think:
Hmmm
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 13.07.2021 17:42

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja Hmmm »

Minun W212 CDI airmatic ’13 farkku on nyt talven kuukausina alkanut yön aikana pudottamaan perää tonttiin. Putoaa molemmin puolin. Yritin löytää netistä artikkelia jonka avulla löytäisin arvailematta airmaticin komponentit autosta mutta vaikeaa tuntuu olevan. Tietääkö kukaan mistä sellaisen saisi käsiinsä.
Ainoastaan takapää putoaa. Etupää ei tunnu putoavan yhtään. Kertooko se mitään mistä vikaa voisi etsiä?
Toinen erillinen asia mikä minua on vaivannut airmaticissa koko kymmenvuotisen omistuksen ajan on että etupää on mielestäni liian kova ja se myös kolahtaa ikävästi jos esim ajaa asvaltilla kohtaan jossa uusi kerros päättyy eli ajaa ikäänkuin jättöreunaan. Reunan ei tarvitse olla kuin viitisen senttiä. Kolahdus on kuin metalli metallia vastaan. Kahdeksan vuotta jaksoin asiasta valittaa Vehossa mutta kertoivat aina sen olevan normaalia. Minusta uskomaton ominaisuus. Olisko tähän kellään kommenttia?
Mutta tuo takapään putoaminen on nyt akuutti ja hyvät neuvot tarpeen. Asun Espoossa.
Hmmm
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 13.07.2021 17:42

Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset

Viesti Kirjoittaja Hmmm »

Vaihettiin putket ja palkeet taakse ja perä pysyy taas ylhäällä.
Vastaa Viestiin