TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

Maastis kirjoitti:Olishan se klasi ainakin helpompi kravata jos edes vähän sais lämpöä sisäpuolelle....
Kun lämppäri tarvitsee sähkö kuitenkin niin fiksumpaa laittaa haaroitus ja ihan normi sisätilalämppäri sisätiloja lämmittämään.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja TLP »

Maastis kirjoitti:Olishan se klasi ainakin helpompi kravata jos edes vähän sais lämpöä sisäpuolelle.... eihän se tehona muuten mitenkään riitä webaston tavoin lämmittämään. Mutta onhan investoinnis melkoinen ero... 150 vs 1500. Jos sitä lähtis kikkailemaan ja yhdistämään esim tuon rest toiminnon kanssa, niin kannattais varmaan laittaa jollain lämpötilakytkimellä, että rest menee päälle vasta kun lohkosta lämmittimelle tuleva vesi on luokkaa 10 astetta. Muuten ei varmaan lämpee oikein mikään, kun sisäkenno haukkaa kuitenkin watteja vaikka kuinka.
Sisätilan lämppärin haarotuksen laitat, niin homma toimii varmasti.
Mutta saahan sitä kikkailla, mikäli niin haluaa :thumbup:

Maastis kirjoitti:
Ei kai tuos asennukses ole sinänsä väliä onko auton kiertovesipumpun ennen vai jälkeen. Kunhan lämmitin on vain alempana kuin nestepinta koko järjestelmässä.

TJ
En tiedä onko pumpullinen niin tarkka, kunhan ei nyt mihinkään katolle nosta.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

TLP kirjoitti: En tiedä onko pumpullinen niin tarkka, kunhan ei nyt mihinkään katolle nosta.
No sen verran että vastuksen pitää olla nesteessä, ilmassa vastus ottaa savut irti itsestään.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja TLP »

taky kirjoitti:
TLP kirjoitti: En tiedä onko pumpullinen niin tarkka, kunhan ei nyt mihinkään katolle nosta.
No sen verran että vastuksen pitää olla nesteessä, ilmassa vastus ottaa savut irti itsestään.
Luonnollisesti näin tapahtuu.
Ei kuitenkaan niin tarkka siitä että pitää olla alimmassa kohdassa nestekiertoa, mitä on tuo pumputon letkulämmitin.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Onko helpoin asentaa yläkautta toi lämmitin? Näytti niin pirun ahtaalta kun pellin avasi... joutuu vissiin ahtoputken ja ylävesiletkun ottaa pois eestä?
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Noniin.... tuli vihdoin ja viimein asennettua tuo TT-Thermo äRrän keulan kulmaan. Asensinsen tuollaisella webaston liitoshaaralla. Näin laitettuna kaikki lämppärin vesi ei kokoajan kulje TT kautta vaan ohittaa sen auton käydessä. Lämmitettäes taas haaran takaisku estää "lyhytkierron". Hyvin tuntuu toimivan ja ihan kivasti se tuonne istui. Palkista löytyi sopiva kiinnitysreikä ja letkuihin tarvi pari bilteman mukkaletkua. Toi yksi volkkarin käikyrä ei lopulta tullut käyttöön...

https://drive.google.com/file/d/132y6tk ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1wqnlrc ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1JWDnz0 ... p=drivesdk
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

Maastis kirjoitti:Näin laitettuna kaikki lämppärin vesi ei kokoajan kulje TT kautta vaan ohittaa sen auton käydessä.
[ https://drive.google.com/file/d/132y6tkcyNm0UcMl7lrhRDM0LFeQ5nntv/view?usp=drivesdk ] ]
Siis paketti, mutta mikä estää normikierron TT:n kautta?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No ei sitä mikään varsinaisesti estä virtausvastusta lukuunottamatta. Eli helpommin kulkee suoraan ohi kuin että kiertää ahtaampaa kanavaa TT kautta..
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Mistä haalit tuon haaroitus/ohitus palikan ? Webaston joku osa , ymmärsin ?
Minkä niminen/nroinen ? Mistä saa moisen hankittua ?
Tuohan näyttää ihan hel.... hyvältä ratkaisulta, jos vain tilaa löytyy konehuoneesta tuolle setille.
Koko tuo idea että TT on hiukan sivussa "normikierrosta" , ei estä eikä jarruta yhtään, kuulostaa loistavalta. Ja jos vaikka koko TT hirttäisi kiinni, tai tukkeutusi tai mitä vaan vastaavaa, vesi menee tuosta ohi että heilahtaa. Ja varmaan normijäähdystysvesi ajossa nimenomaan ohittaakin tuossa kattauksessa koko TT:een.

Ja kuitenkin, tuossahan tuo TT saa oman vetensä aina, helposti (kun on alimpana osana) ja pyörittää vettä (kai) kuitenkin ihan OK? Koko systeemissä ? Vai vesi kun löytää/etsii sen helpoimman (vähiten vastustavan) reitin kulkea , jääkö se (pääosin) tuohon omaan silmukkaansa pyörimään ? Vai onko tuo paksumpi kohta tuossa mustassa hepsukassa takaiskuventtiili tai vastaava ?

Näyttää hyvältä !
Viimeksi muokannut eki912, Ti 30.01.2018 08:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

Maastis kirjoitti: Eli helpommin kulkee suoraan ohi kuin että kiertää ahtaampaa kanavaa TT kautta..
Yes, näinhän se.
Toivotaan että TT kestää, niiden laatu kun ollut varsin vaihtelevaa, tuo valukoteloinen parempi kuin peltiin prassätty malli.
Muutehan TT idea mitä loistavian, lämppäri ja pumppu kompaktissa paketissa.
Omassa kombinaatoissa oli vielä Defan rele + Remuc niin johdon kytkemistä lukuunottamatta weba/eberi luokka käytetävyys.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oikeastaan ongelmat tulee kun se asennetaan väärin ja virtaus nopeus ei optimaallinen.
Mersun vesiventtiili on yhdessä lämmittimen korkeuden kanssa tarkka siitä.
Sitten osa ei kierrätä ajossa sitä nestettä että ilma poistuu lämmittimestä vaan nesteen lisäyksen jälkeen piuha seinään ja laite kiehuu tai ylikuumanentuu.
Joissakin merkeissä ei ole ollut mitään ongelmaa ton virtauksen takia...osa sepistä taas ei tottele mitä ja miten sen asennus pitää tehdä...sitten itketään mutta onneksi on reilu firma noiden takuiden kanssa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Mistä haalit tuon haaroitus/ohitus palikan ? Webaston joku osa , ymmärsin ?
Minkä niminen/nroinen ? Mistä saa moisen hankittua ?
Liitoshaara on tosiaan tarkoitettu webaston liittämiseen auton lämppärikierron rinnalle. Tilasin sen googlehaun perusteella jostan saksalaisesta autovaraosaliikkeestä. Yli vuosi aikaa niin en vaan muista mistä... varmaan sähköpostihistoriasta löytyys. Ihan vastaavaa en nyt googlehaulla löytänyt mutta about samanlaisia tulee kun hakee "webasto check valve".
Vai vesi kun löytää/etsii sen helpoimman (vähiten vastustavan) reitin kulkea , jääkö se (pääosin) tuohon omaan silmukkaansa pyörimään ? Vai onko tuo paksumpi kohta tuossa mustassa hepsukassa takaiskuventtiili tai vastaava ?
Paksunnoksessa on takaisku, joka toteutettu hyvin keveällä "pallolla" ilman mitään jousia tms. Eli estää veden virtauksen väärään suuntaan ja näin pakottaa kierron koneen suuntaa/koneelta taas auton kennolle josta TT:lle.

Itse halusin laittaa sen näin lähinnä siitä syystä, että TT kanavat on pienemmät kuin mersun ja toiseksi, että kierrossa ei ole aktiivisena "jäähdyttimenä" tuollaista maitotölkinkokoista alumiinikalikkaa.

Tuo ainakin ilmaantuu hyvin, koska reitti paisuntasiliölle on hyvin suoraviivainen.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Oliskohan se piru vie tämä ? :

https://www.prokes-auto.cz/en-detail-11 ... x18mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Tuo linkkaamasi on ainakin ihan saman näköinen....

Mutta pengastin postia ja oon tilannu omani autoteilemann.de nimisestä puljusta, mutta sitä ei taida enää olla. Hintaluokka 30e. Nimikenumero 1319485A. Tuolla googlattuna tuler tuloksia alta 40e hintaluokkaan.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Jepulis,

Webasto 1319485 , tuo googlaamalla just tuon vempeleen esiin.
Kalevizer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.09.2017 15:00

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Kalevizer »

Vielä kun saisivat näistä tehtyä kestäviä jotenkin. 1000KLD oli 2kk OM642 kyljessä ja rupesi viime viikonloppuna potkimaan vikuria alas.
Tilalle laitan normaalin Defan 550W letkulämmittimen ja ylimääräisenä löytyy pakkauusi 1000KLD2 päivitetty versio, jos jotakuta kiinnostaa.
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Joo, saas nähdä miten tuo nyt sitten menestyy... sen verran ehti maata jo hyllyssä, että takuut lienee jo ummessa... eli jos uutuuttaan kosahtaa niin sitten... käynnistellään pakkasesta :)
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ominaisuuksiltaan hyvä laite. Laatu surkea, muuta ei voi sanoa. Tuokin kaverille noin vuosi sitten laitettu hajosi, Kesti sentään viime talven ja nyt puoli talvea eli ei pitäisi olla asennuspaikasta kiinni. En voi suositella kenellekään kun on oma kokemus ja lukee harrastajien kokomuksia.

Toivottavasti uudistettu malli on parempi ettei maine mene koko tuotemerkiltä.
Edit. Takuuna tulee uusi parannettu laite eli plussat siitä. Näin asiat pitää hoitaa. Katsotaan miten homma etenee.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Kalevizer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.09.2017 15:00

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Kalevizer »

Tuo 1000KLD1 on laadultaan ihan järkyttävää tavaraa, toisessa autossa meillä on kestänyt jo yli vuoden, mutta W211 OM642 kyljessä ei montaa kuukautta.
Tulipahan avattua lämmitin, kun ei tarvinnut sitä takaisin lähettää. Valun laatu surkea, tiivisteet pursuavat mm. vastuksen välistä, jos olisin nähnyt tuon lämmittimen sisälle, niin en olisi sitä autooni asentanut. Eipä ihme että laukoi vikavirtasuojaa, kun johtoliitokset uivat glykolissa.

Defan 550W letkulämmitin on surkea ominaisuuksiltaan verrattuna tuohon TT-thermoon, kovemmilla pakkasilla saa pitää 4h, kun TT-thermolla riitti 2 tuntia.
Sain takuuseen uuden mallin lämmittimen, jonka passasin suosiolla eteenpäin. Ainakin ulkoisesti näytti oikein laadukkaalle tavaralle edeltäjäänsä verrattuna.
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Nyt on ollut TT ahkerasti käytössä kun on kylmiä kelejä piisannut. Hyvin on pelannut. Te ketä ootte näitä "kulmamallisia" avanneet niin minkälainen se pumppu osuus on? Mietin vaan että jos sen on asentanut suoraan sarjaan lämppärikiertoon niin eihän auton käyttötilantees virtaus pyöritä pumppua jatkuvasti? Itse laitoin sen kierron rinnalle webaston haaroitusventtiilillä joten ei pitäisi olla edes riskiä...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja dealer »

laatu kun ollut varsin vaihtelevaa
Vielä kun saisivat näistä tehtyä kestäviä jotenkin
Laatu surkea, muuta ei voi sanoa.
laadultaan ihan järkyttävää tavaraa
Ihan jonkin verran olen ihmetellyt kun täällä on kehuskeltu TT Thermoa ainoana järkevänä vaihtoehtona mihin tahansa autoon / moottoriin ja mitä olen sivusta seurannut työpaikalla joitain joissa TT Thermo asennettuna niin laatu on todellakin ollut huonoa, toimii ehkä yhden talven ja sitten on hajalla. "Parhaimmillaan" kuukauden pari.
Moottorin saa kuitenkin riittävästi lämmitettyä perinteisilläkin lämmittimillä jotka kestävät vuositolkulla, lohkoon asennettavat vastukset auton iän.

Mitä väliä sillä on jos pitää kovalla pakkasella 550-wattista päällä 4 tuntia verraten 1000-wattiseen / 2 tuntia ? Sähkönkulutus ei ainakaan juuri eroa.
oulaistenliikenne.fi
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

dealer kirjoitti: Moottorin saa kuitenkin riittävästi lämmitettyä perinteisilläkin lämmittimillä jotka kestävät vuositolkulla, lohkoon asennettavat vastukset auton iän.

Saa, kiertovesipumpullisen ja yhdessä paketissa olevan etu on helppo asennettavuus ja lämmönkierto myös lämppärin kennolle = sisälle nopeasti lämmintä.

TT ongelma on heikko laatu - ja muilla ei ole (no Timco mutta se lienee TT kopio tai toisinpäin) DEFA/CALIX liitäntäntäistä integroitua pumpullistä lämppäriä joilla saa sähkökytkennät määräysten mukaisiksi.

DEFA/CALIX akselillakin saa tehtyä vastaavan mutta silloin pumppu ja vastus on erilliset - jossain tapauksissa se on hyväkin - mutta hinta karkaa helposti kolminkertaiseksikin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, onko eroa sitten minkä verran sisätilojen lämpenemisnopeudessa jos ajatellaan että lämmitetään moottoria parin kilowatin verran joko kierrättäen nestettä tai ei, joko lämmittäen myös lämmityslaitetta tai ei.
Ainakin tuossa kohta 15 vuotta vanhassa 211:ssa on jo sähkövastus lämmittämässä sisään puhallettavaa ilmaa ja moottori lämpenee muutenkin niin nopeasti ettei sellaisessa autossa olisi sisätilojen lämpenemiselle mitään merkitystä esilämmitystavalla, ellei moottorin lämpötilaa saada aivan radikaalisti korkeammaksi.

Muuten, noita vanhoja viestejä kun lueskelin niin siellä ehdoteltiin myös sisätilojen lämmittämistä niin että kiertovesipumpullisen letkulämmittimen apuna kytkettäisiin auton oma lämmityslaitteen puhallin päälle. Hohhoijaa.
oulaistenliikenne.fi
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

dealer kirjoitti: Muuten, noita vanhoja viestejä kun lueskelin niin siellä ehdoteltiin myös sisätilojen lämmittämistä niin että kiertovesipumpullisen letkulämmittimen apuna kytkettäisiin auton oma lämmityslaitteen puhallin päälle. Hohhoijaa.
No se ei ole sinällään järjellistä kun sähkössä ollaan kiinni - sisätilanlämppäri hoitaan sen = ikkunoiden sulattamisen loistavasti.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja TLP »

Ei muuten käytännössä ole tarvinnut kahta tuntia pitää, ainoastaan sisätilan lämppärin takia.
Sekin ongelma poistunut, kun Defan smart start voi käynnistää nuo eri aikaan.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

dealer kirjoitti:
Muuten, noita vanhoja viestejä kun lueskelin niin siellä ehdoteltiin myös sisätilojen lämmittämistä niin että kiertovesipumpullisen letkulämmittimen apuna kytkettäisiin auton oma lämmityslaitteen puhallin päälle. Hohhoijaa.

Niin, no ajatus lähti siitä, että työmaan parkkiksella sisälämppärin käyttö ei ole sallittua... eihän tuolla TT:llä nyt suinkaan kabiinia lämpimäksi saisi, mutta jos nyt jonkun lehmänhönkäyksen lasin sisäpintaan niin vois jääkravan käyttö sujua huomattavasti sukkelammin. Ärrän klasia kun alkaa kravata niin pitääs olla melkein ikkunahissi/nostokori käytös. Mutta joo, eihän tuollaiseen askarteluun kellään aika riitä... jos menöö tikku kynnenalle webastokaupas niin sitte kravataan. :D
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Krampus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 27.09.2016 19:35
Paikkakunta: Laukaa

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja Krampus »

C350 pitäisi lämmitin asennella. Näyttäisi olevan nuo tt-thermon vehkeet kiinakamaa tai ainakin erittäin samanlaisia. Tosin 2000w. Onnistuukohan tuohon tai, jos löytyy 1000w versio itse vaihtamaan defan pistoke?
https://www.aliexpress.com/item/220V-20 ... autifyAB=0" onclick="window.open(this.href);return false;
S204 C350 CDI Avantgarde -10

Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja taky »

Krampus kirjoitti:C350 pitäisi lämmitin asennella. Näyttäisi olevan nuo tt-thermon vehkeet kiinakamaa tai ainakin erittäin samanlaisia.

Kts Car Elektrische Motor Vorwärmer 2000W 60°C - 65°C Kühlwasserheizung

https://www.ebay.de/itm/Car-Elektrische ... SwzrlbWV11" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
tinatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 14.10.2014 15:43

Re: TT Thermo 1000 KLD ja OM642 - mitattua dataa

Viesti Kirjoittaja tinatähti »

Onko täällä asennettu uutta mallia tt-thermoa, tai artic auto letkulämmittimiä w212 om642 koneisiin? Ne lienee jo kestäviä?

Nuo eivät liene niin nuukia asennuskorkeudesta, että tarvitsisi lisäletkun paloja väliin kuten pumputon defa?
Tuota tehoa olen miettinyt, miksi pumpullinen 500w tt ei riitä, jos pumputon 550w defa jaksaa 3litran koneen lämmittää?

Sattuisiko kellään olla asennuskuvaa noista pumpullisista asennuksista?
Vastaa Viestiin