Moikka!
Omistan MB GLC 350e 4matic hybridi/bensa auton. Vm. 2017 Autolla ajettu 185 000 km. Kaikki määräaikaishuollot tehty ajallaan. Kesken ajon syttyi keltainen moottorivalo. Vikakoodin mukaan sytytyshäiriö ykkössylinterissä. Korjaamolla korjauksena oli uusi sytytystulppa sekä uusi sytytyspuola. Vika uusiutui parin viikon päästä ja sama vikakoodi. Samalla korjaamolla uusittiin sitten suihkutusventtiili. Jälleen vika uusiutui parin viikon päästä. Tällä kertaa vein auton merkkiliikkeeseen. Siellä jälleen sama tulos vikakoodinlukijalla. Heillä epäiltiin ongelmien syyksi imuventtiiilien karstoittuminen. Ne pähkinäpuhallettiin sekä vaihdettiin uusi huohotusventtiili + öljyt. Muut sylinterit olivat kosmeettisesti ok, mutta ykkössylinteri oli öljyyntynyt. Kustannus oli n. 2000 euroa.He suosittelivat seuraavaksi toimenpiteeksi sylinterikannen vaihtoa, mikäli vika uusiutuu. Kustannusarvio kokonaista 8000 euroa!!
Parin viikon jälkeen vika uusiutui. Nyt vein auton kustannussyistä halvemmalle korjaamolle. En ole mikään autoasentaja , mutta olin ymmärtänyt kyseessä olevan mekaaninen vika, joka ei johtunut sähköviasta, vaikka auto onkin hybridimallia. Epäilin itse vian olevan männässä tai männän renkaissa. Siellä mitattiin kaikkien sylinterin puristukset. Ne olivat ok. ( 150 psi)
Eli puristuksissa ei ollut mitään vikaa. Vikakoodi oli jälleen sama, ykkössylinterin sytytyshäiriö. Asentaja mukaan tulppa oli öljyyntynyt ja hän putsasi sen. Ts. ykkösylinteriin pääsee öljyä jonkun syyn takia. Hän epäili, että syy ei olisi männänrenkaissa, koska puristukset ovat hyvät. Hän ei uskonut myöskään kannen tiivisteen vuotoon tai kannen uusimisen tuovan tulosta. Hänen teoriansa oli, että sylinterissä öljyrengas vuotaisi öljyä läpi. Mutta se on kuitenkin vain teoria, joka ei selviä kuin purkamalla moottoria. He eivät olleet halukkaita niin suureen projektiin. Suosittelivat ottamaan yhteyttä johonkin mersuihin erikoistuneeseen korjaamoon, jolle mersun koneet tuttuja.
Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Tai- onko jollain parempaa tietoa ongelman aiheuttajasta? Olen aina pitänyt mersun moottoreita kestävinä, mutta nyt kyllä uskoni horjuu. Muutenkin tämä oli ensimmäinen ja todellakin viimeinen kerta kun sorrun hybridiin. Seuraava malli on diesel- taas. Tällä sivustolla saattaa olla kiellettyä mainostaa jotain asiantuntevaa korjaamoa , johon voisin ottaa yhteyttä, mutta olisin kiitollinen vinkeistä kun kerta tavalliset korjaamot eivät lähde moottorin purkuhommiin.
MB GLC 350e 4matic sylinteriongelma
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5880
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB GLC 350e 4matic sylinteriongelma
Siinäpä ne syy, hybridi/bensawingimies kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 09:30 Moikka!
Omistan MB GLC 350e 4matic hybridi/bensa auton. Vm. 2017 Autolla ajettu 185 000 km. Kaikki määräaikaishuollot tehty ajallaan. Kesken ajon syttyi keltainen moottorivalo. Vikakoodin mukaan sytytyshäiriö ykkössylinterissä. Korjaamolla korjauksena oli uusi sytytystulppa sekä uusi sytytyspuola. Vika uusiutui parin viikon päästä ja sama vikakoodi. Samalla korjaamolla uusittiin sitten suihkutusventtiili. Jälleen vika uusiutui parin viikon päästä. Tällä kertaa vein auton merkkiliikkeeseen. Siellä jälleen sama tulos vikakoodinlukijalla. Heillä epäiltiin ongelmien syyksi imuventtiiilien karstoittuminen. Ne pähkinäpuhallettiin sekä vaihdettiin uusi huohotusventtiili + öljyt. Muut sylinterit olivat kosmeettisesti ok, mutta ykkössylinteri oli öljyyntynyt. Kustannus oli n. 2000 euroa.He suosittelivat seuraavaksi toimenpiteeksi sylinterikannen vaihtoa, mikäli vika uusiutuu. Kustannusarvio kokonaista 8000 euroa!!
Parin viikon jälkeen vika uusiutui. Nyt vein auton kustannussyistä halvemmalle korjaamolle. En ole mikään autoasentaja , mutta olin ymmärtänyt kyseessä olevan mekaaninen vika, joka ei johtunut sähköviasta, vaikka auto onkin hybridimallia. Epäilin itse vian olevan männässä tai männän renkaissa. Siellä mitattiin kaikkien sylinterin puristukset. Ne olivat ok. ( 150 psi)
Eli puristuksissa ei ollut mitään vikaa. Vikakoodi oli jälleen sama, ykkössylinterin sytytyshäiriö. Asentaja mukaan tulppa oli öljyyntynyt ja hän putsasi sen. Ts. ykkösylinteriin pääsee öljyä jonkun syyn takia. Hän epäili, että syy ei olisi männänrenkaissa, koska puristukset ovat hyvät. Hän ei uskonut myöskään kannen tiivisteen vuotoon tai kannen uusimisen tuovan tulosta. Hänen teoriansa oli, että sylinterissä öljyrengas vuotaisi öljyä läpi. Mutta se on kuitenkin vain teoria, joka ei selviä kuin purkamalla moottoria. He eivät olleet halukkaita niin suureen projektiin. Suosittelivat ottamaan yhteyttä johonkin mersuihin erikoistuneeseen korjaamoon, jolle mersun koneet tuttuja.
Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Tai- onko jollain parempaa tietoa ongelman aiheuttajasta? Olen aina pitänyt mersun moottoreita kestävinä, mutta nyt kyllä uskoni horjuu. Muutenkin tämä oli ensimmäinen ja todellakin viimeinen kerta kun sorrun hybridiin. Seuraava malli on diesel- taas. Tällä sivustolla saattaa olla kiellettyä mainostaa jotain asiantuntevaa korjaamoa , johon voisin ottaa yhteyttä, mutta olisin kiitollinen vinkeistä kun kerta tavalliset korjaamot eivät lähde moottorin purkuhommiin.
ja seuraus sylinterissä öljyrengas vuotaisi öljyä läpi,
tuo varsinkin jos vaiva poistuu tulpan uusinalla/putsuksella hetkeksi
toinen mahdlisuus öljyn tulolle ko sylinterin ventilin varren tiivisteet/ventiilin ohjurit
mutta silloin vaivaan uusituminen kestää selvästi pitempään,
ikävää tuon selvitämisessä varsinkin öljyrenkaan kohdalla on että sitä ei saa 100%
varmistettua muuten kuin purkamalla
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2620
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: MB GLC 350e 4matic sylinteriongelma
Hybridin toimintaperiaate hajottaa moottorin paljon aiemmin kuin Suomessa on totuttu. Esim. sähköllä paikallistietä ja sitten kovilla tehoilla kylmällä koneella heti käynnistyttyä moottoritien ramppia. Öljyn joukkoon kertyy bensaa joka heikentää voitelua ja moottorit hajoaa. Siten maailma pelastuu.
Yhä useammin kuulee kerrottavan 100tkm - 200tkm ajetuista hajonneista moottoreista. Samoin kuulee kerrottavan saksalaisten suunnittelevan autonsa kestämään 150 000km. Jonkinlaisella huollolla.
En tiedä onko tuossa perää.
Yhä useammin kuulee kerrottavan 100tkm - 200tkm ajetuista hajonneista moottoreista. Samoin kuulee kerrottavan saksalaisten suunnittelevan autonsa kestämään 150 000km. Jonkinlaisella huollolla.
En tiedä onko tuossa perää.
Re: MB GLC 350e 4matic sylinteriongelma
Ensin ekana hyppää silmille tuo paine mikä ilmoitettu jossain keppejä ja kiviä ikivanhassa yksikössä.
Seuraavaksi kannen vaihto kun öljyä kulkeutuu palotilaan.
Onko sylinteriä kuvattu endoskoopilla?
Taitanee olla Alusil lohko ja se hybridin kanssa on varma tue ongelmiin.
Veikkaan että sylinteri on naarmuuntunut ja ohivuotoa, puristukset voi olla hyvät kun öljy tiivistää mittauksen aikana välit.
Kuvaus ja sitten miettimään seuraavaa siirtoa.
Seuraavaksi kannen vaihto kun öljyä kulkeutuu palotilaan.
Onko sylinteriä kuvattu endoskoopilla?
Taitanee olla Alusil lohko ja se hybridin kanssa on varma tue ongelmiin.
Veikkaan että sylinteri on naarmuuntunut ja ohivuotoa, puristukset voi olla hyvät kun öljy tiivistää mittauksen aikana välit.
Kuvaus ja sitten miettimään seuraavaa siirtoa.